Pesetkö kätesi kun tulet kotiin?
Entä kun sinulle tulee vieraita, pyytävätkö he heti ensimmäisenä päästä pesemään kätensä?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Pesen. Mm. Aina kun tulen ulkoa sisälle ja kun olen käynyt vessassa. Kädet desinfioin yleensä aina autossa jos olen kaupassa maksanut käteisellä ja saanut vaihtorahaa. Raha on likaista. Niitä näpelöi sormi jos toinenkin.
Esim. kolikoiden materiaali on sellaista missä ei bakteerit viihdy ja tuskin seteleissäkään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olen käynyt kaupassa tai koskenut esim. julkisten kulkuneuvojen tankohin paljain käsin niin kyllä. Yleensäkin sellaiset paikat mihin moni koskee ja joista taudit suht yleisesti tarttuvat. Eli riippuu siitä mihin olen koskenut. Turhaa käsienpesua vältän jotta iho pysyy kunnossa.
Onkohan tuo joku naisten juttu, olettaen että olet nainen?
Siis tuo talvi + iho / pesu + iho tms. homma missä iho jotenkin ei muka sitä kestä?
Itse pyöräilen ympäri vuoden, pesen käsiä 5-10x päivässä ym. eikä nämä touhut mielestäni vaikuta juurikaan ihoon, kyllähän se osaa muokata itseään kelin mukaan.
Itse olen siis mies ja asia on aina askarruttanut.
Onkohan kyse vähän samasta kuin huulirasvoista: Huulirasvat on 99% täysin turhia, eikä niitä tarvitse edes paukkupakkasilla, mutta jos niitä alkaa käyttämään niin huulten oma tasapaino järkkyy = kierre on valmis ettei ilman pärjää. Ja naisethan ne taitaa useammin ihoaan rasvailla muutenkin.
Ei itsellä huulet sen kummemmaksi talvellakaan muutu, vaikka tulee lähes joka päivä poljettua 5-15km lenkkejä pyörällä pakkasen ollessa mitä vaan -1 ja -30 väliltä, eli ei omien kokemusten mukaan pakkanen vaikuta ihoon jos sitä ei itse rasvaile piloille.
En tiedä, onko nimenomaan naisten juttu, mutta ainakin täällä syksy-talviaika on käsille kärsimystä: pesit tai et, sormenpäät ja nivelten nahka aukeilevat tuskallisille haavaumille rasvasit tai et (eikä tätäkään voi jatkuvasti harrastaa). Vesipesu kuivattaa ja käsidesi vielä enemmän. Vitamiinilisät tai lämpimät hansikkaat eivät asiaa juuri auta :(
Pesen. Sain kerran ihan aikuisiällä jostakin kihomatoja kun en ollut pessyt käsiäni. Sen jälkeen nousivat minunkin hygieniavaatimukset.
Vierailija kirjoitti:
en pese käsiä mutta m****u tulee pestyä aina kotiin tullessa ettei eukko haista että on taas tullut käytyä vieraissa.
Miten onnistut pesemään sen ilman että tulet samalla vähintään huuhtoneeksi kätesikin? Käytkö kotimatkalla jossain pesettämässä? Jollain bidee-suihkulla suhuttelu nyt ei vielä kunnon pesemistä ole.
Todellakin pesen, ja myös aina ennen syömistä, olin kotona tai reissussa. Toivoisin vieraidenkin pesevän kätensä kun tulevat meille, mutta en kehtaa pyytää. Paitsi silloin, kun lapsi oli ihan vauva vielä. Silloin tuntui ihan perustellulta pyytää hyvää käsihygieniaa.
Yllättävän moni nainenkaan ei muuten pese vessakäynnin jälkeen käsiään. Etenkin keski-ikäiset ja tätä vanhemmat tuntuvat ryntäävän suoraan kopista ulos tai vain pikaisesti huuhtaisevat pelkällä vedellä. Tämä on mielestäni todella ällöttävää.
Pesen. Ties mitä basilleja tuolla ulkona saa käsiinsä :x
Vieraat kuka mitenkäkin.
Pesen ja mies ja lapset pesevät myös 😊 pyydän myös vieraita meillä näin toimimaan 🙈 varsinkin lasten kavereista 17-20v pojat pitää minua varmaan ihan sekona 🤪
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en pese käsiä mutta m****u tulee pestyä aina kotiin tullessa ettei eukko haista että on taas tullut käytyä vieraissa.
Miten onnistut pesemään sen ilman että tulet samalla vähintään huuhtoneeksi kätesikin? Käytkö kotimatkalla jossain pesettämässä? Jollain bidee-suihkulla suhuttelu nyt ei vielä kunnon pesemistä ole.
Totta, kyllähän siinä kädetkin jonkinlaisen huuhtelun saavat, vaikka ensisijaisena tarkoituksena ei olekaan pöpöjen peseminen käsistä.
Joku neuvoi, että kotiin tullessa kannattaa aina käydä suihkussa, niin puoliso ei osaa epäillä mitään, silloin kun suihkussa käyntiin on pakko vieraissa käynnin vuoksi. Aikani tein tuotakin mutta on liian työlästä.
En pese. Muuten kyllä pesen usein touhutessani.
Olen ollut viimeksi kipeänä 2007.
Totta kai. Vieraat eivät yleensä pyydä päästä pesemään käsiään, mutta itse pesen myös vieraisilla. Kun veljenpoikani tulevat kylään käsken heitä pesemään kätensä ulkoa tullessa ja ennen syömistä, aikuisia en käske.
Töistä/asioilta/ulkoa kotiin tullessa pesen aina, kylään mennessä myös paitsi jos tulen suoraan kotoa.
Vieraiden käsienpesutapoihin en ole kiinnittänyt huomiota
Kyllä pesen. En myöskään istu sängylle, tuolille sohvalle yms ne housut jalassa joissa olin ulkona, heitän suoraan pyykkiin ja laitan toiset. Ja kyllä, vieraidenkin pitää pestä kätensä. Eivätkä kyllä takuulla istu mihinkään ennenkuin olen suojannut.
Vierailija kirjoitti:
Tietääköhän naiset että noin puolet miehistä ei pese käsiään käytyään vessassa,näin miehenä tiedän sen,itse kyllä pesen aina,ihmettelen niitä ketkä ei pese
Ei kaikki naisetkaan pese, yök, vaikka ei nyt olisikaan käsiään sotkenut omiin eritteisiin niin ovenkahvoissa ym voi toisten olla, ällöttävää.
Pesen kädet aina kotiin tullessani, ja ulkona (tai siis kaupoissa, julkisissa kulkuneuvoissa ym) ollessani en ikinä koske käsilläni suuhun, nenään enkä silmiin. Tämä on ihan automaattista, ei sitä tarvitse aktiivisesti ajatella.
Itsestään selvää on, että pesen kädet vessassa käynnin jälkeen ja ruuanlaittoon tai syömään ryhtyessäni.
Minulla ei koskaan ole ollut ns. vatsaflunssaa, ei liioin kenelläkään perheenjäsenelläni. Flunssaakin minulla on hyvin harvoin, ehkä n. 5 vuoden välein, vaikka esim. töissä huonekaverit yskivät ja pärskivät. Jos tämä ei ole ainakin osittain hyvän käsihygienian ansiota, niin en sitten tiedä mistä johtuu.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pesen. En myöskään istu sängylle, tuolille sohvalle yms ne housut jalassa joissa olin ulkona, heitän suoraan pyykkiin ja laitan toiset. Ja kyllä, vieraidenkin pitää pestä kätensä. Eivätkä kyllä takuulla istu mihinkään ennenkuin olen suojannut.
Alapeukuttajat ovat idiootteja.
Pesen ja desinfioin jos tulen kaupasta, töistä tai paikasta missä olen kosketellut pintoja
Pesen. Kauppakassia purkaessa pyyhin tuotteet ennen niiden laittamista jääkaappiin. Niitähän on kaupassa sormeiltu jo vaikka kuinka paljon.
Pesen aina kädet kun saavun kotiin. Meillä ei käy vieraita.
Pesen. Mm. Aina kun tulen ulkoa sisälle ja kun olen käynyt vessassa. Kädet desinfioin yleensä aina autossa jos olen kaupassa maksanut käteisellä ja saanut vaihtorahaa. Raha on likaista. Niitä näpelöi sormi jos toinenkin.