Pesetkö kätesi kun tulet kotiin?
Entä kun sinulle tulee vieraita, pyytävätkö he heti ensimmäisenä päästä pesemään kätensä?
Kommentit (59)
Pesen aina. Ulkona kosken kuitenkin väistämättä likaisiin paikkoihin julkisissa kulkuneuvoissa, ovenkahvoihin, kauppatavaroihin jne. Vieraillekin sanon että kylppäri on tuossa ja vieraspyyhe siinä naulassa, jos haluatte pestä kätenne. Useimmat haluavat.
Pesen ja myös mies ja lapset pesevät, koska pakotan 😁 Kylään mennessä myös yleensä pestään.
Kyllä pesen. Aina kun tulen sisälle. Saman olen opettanut lapsille. Mutta ei kyllä yksikään vieras ole vielä pyytänyt minua pesemään käsiään. Siis että olisi pyytänyt: "hei etsä viittis pestä mun käsiä".
Tietysti pesen kädet aina kotiin tullessa. Osa vieraista käy pesemässä kätensä kylään tullessaan, osa viimeistään kun kahvitellaan.
Vierailija kirjoitti:
Pesen käteni aina kotiin tullessa, mutta en pyydä vieraita pesemään käsiään.
Kysymys olikin, pyytävätkö luoksesi tulevat kyläilijät ihan itse päästä pesemään kätensä, ilman että sinä pyydät heitä niin tekemään.
Pesen :) ja käsken miehen myös pesulle, kun ei tunnu sitä itse muistavan.
Pesen ja mies pesee myös. Jotku vieraat pesee jotku ei..
Pesen, samoin töihin tullessa. Tähän aikaan vuodesta käytän myös käsidesiä, mutta en ympäri vuoden (paitsi matkoilla).
Ystäviäni tapaan muualla kuin kotona eli yleensä tapaamme kahvilassa tai ravintolassa. En ole kiinnittänyt huomiota heidän käsihygieniaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys olikin, pyytävätkö luoksesi tulevat kyläilijät ihan itse päästä pesemään kätensä, ilman että sinä pyydät heitä niin tekemään.
Joo sori luin kiireessä väärin. Kyllä vieraat yleensä pesevät kätensä ennen ruokailua, mutta tosiaan en heitä pyydä pesemään käsiään.
En todellakaan. Mitä vtun immuunivajeisia palsta on täynnä?
Tietenkin koska kärsin synnynnäisestä immunodefektistä. Loukkaantuneetkin vieraat ovat lopulta ymmärtäneet miksi ohjaan ensimmäisenä käsienpesulle.
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei kyllä yksikään vieras ole vielä pyytänyt minua pesemään käsiään. Siis että olisi pyytänyt: "hei etsä viittis pestä mun käsiä".
Miten luetun ymmärtäminen voi olla noin vaikeaa?
Kysymys oli siis, pyytävätkö luoksesi tulevat vieraat ihan itse päästä pesemään omat kätensä itse.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan. Mitä vtun immuunivajeisia palsta on täynnä?
Täällä nro 14, v...tun immunivajeinen.
En pese, enkä pyydä ketään muutakaan pesemään.
En ole koskaan sairastanut mahatautia ulkomailla, osa syy lienee sillä, että olen pitänyt hyvää huolta käsihygienista.
Pesen töissä jo ennen kun lähden.
En pese käsiäni kotiin tullessani enkä kylään mennessänikään. Vieraatkaan ei yleensä taida tehdä niin. Osa ainakin pitempimatkalaisista kyllä menee aika pian vessaan, en ole tarkkaillut mitä kaikkea siellä tekevät, eli menevätkö vain käsienpesun takia.
Tästä siivottomuudestani huolimatta en sairastele mitenkään erityisen paljon.