Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pesetkö kätesi kun tulet kotiin?

Vierailija
01.03.2018 |

Entä kun sinulle tulee vieraita, pyytävätkö he heti ensimmäisenä päästä pesemään kätensä?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen itse aina, tapa jäi päälle kun aikoinaan luulotautisena kuvittelin, että mulla on kihomatoja. Ei tainnut olla, mutta jääpä muutkin bakteerit vähemmälle!

Ei mun tutut koskaan näytä tekevän samaa, en ole huomannut että kukaan pesisi käsiään omaan kotiin tultuaan saatikka pyytäisi päästä pesemään käsiään mun luona (miksi edes pitäisi pyytää, kun kyllä sinne vessaan on ihan vapaa pääsy muutenkin?)

Vierailija
22/59 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen käynyt kaupassa tai koskenut esim. julkisten kulkuneuvojen tankohin paljain käsin niin kyllä. Yleensäkin sellaiset paikat mihin moni koskee ja joista taudit suht yleisesti tarttuvat. Eli riippuu siitä mihin olen koskenut. Turhaa käsienpesua vältän jotta iho pysyy kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan. Mitä vtun immuunivajeisia palsta on täynnä?

Täällä nro 14, v...tun immunivajeinen.

Taidat olla vaan immuunivajeinen, nää muut on vtun ;)

Vierailija
24/59 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen. Ei bakteerikammoa, mutta käsien pesun jälkeen olo on heti jotenkin raikkaampi ja puhtaampi.

Talvikuivat kädet huutavat kyllä armoa, mutta silti ;)

Vierailija
25/59 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pese, mutta en myöskään möyri paskakasoja työkseni.

Vierailija
26/59 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pesen. Ei ole mitään syytä olla pesemättä ja on lukuisia syitä pestä.

Jos joku ei käsiään pese heti kotiin tullessaan, eli kun tulee ovesta sisään ja korkeintaan heittää takin&kengät jalasta niin aika pulimeininkiä.

Pyydän myös kavereita pesemään kädet, tosin osaavat kyllä pestä itsekin ainakin sen jälkeen kun aina käsken kuitenkin ellei sinne heti mene.

Ei kiinnosta saada jotain viikkojen/kuukausien tautia vain sen takia että joku on liian laista ja tyhmä pesemään kätensä.

Pesen kädet myös ulkona jos menee vaikka heseen, salille ja sieltä lähtiessä. Busseihin ym en mene koska sieltä saa lähes aina flunssat.

Ei ole nyt tänä talvena tullut flunssaa kun on tätä menetelmää tullut noudatettua normaaliakin tarkemmin.

Vierailija
27/59 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen aina kädet kun tulen kotiin, töihin, kaverille yms.

En pakota aikuisia pesemään käsiään, lapsia kyllä. Veljeni pakotan, mutta hän on ainut.

Mieheni pesee kädet ihan vapaaehtoisesti, en tarvitse pakottaa.

En ymmärrä ihmisiä jotka eivät pese käsiään ennen kuin syövät.

Vierailija
28/59 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypä ruveta tarkkailemaan tilannetta, en nimittäin muista ketään tuollaista käsien pesijää. Itsekään en sitä harrasta. Aina joskus tulee jonkun kaverin tai sukulaisen kanssa saavuttua hänen kotiinsa, enkä nyt kyllä muista että kukaan heti ensi töikseen kävisi käsiään pesemään, mutta ehkä vain en ole tullut huomanneeksi. Eikä siinä vaiheessa myöskään kun ruvetaan syömään.

Vierailija
29/59 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olen käynyt kaupassa tai koskenut esim. julkisten kulkuneuvojen tankohin paljain käsin niin kyllä. Yleensäkin sellaiset paikat mihin moni koskee ja joista taudit suht yleisesti tarttuvat. Eli riippuu siitä mihin olen koskenut. Turhaa käsienpesua vältän jotta iho pysyy kunnossa.

Onkohan tuo joku naisten juttu, olettaen että olet nainen? 

Siis tuo talvi + iho / pesu + iho tms. homma missä iho jotenkin ei muka sitä kestä?

Itse pyöräilen ympäri vuoden, pesen käsiä 5-10x päivässä ym. eikä nämä touhut mielestäni vaikuta juurikaan ihoon, kyllähän se osaa muokata itseään kelin mukaan.

Itse olen siis mies ja asia on aina askarruttanut.

Onkohan kyse vähän samasta kuin huulirasvoista: Huulirasvat on 99% täysin turhia, eikä niitä tarvitse edes paukkupakkasilla, mutta jos niitä alkaa käyttämään niin huulten oma tasapaino järkkyy = kierre on valmis ettei ilman pärjää. Ja naisethan ne taitaa useammin ihoaan rasvailla muutenkin.

Ei itsellä huulet sen kummemmaksi talvellakaan muutu, vaikka tulee lähes joka päivä poljettua 5-15km lenkkejä pyörällä pakkasen ollessa mitä vaan -1 ja -30 väliltä, eli ei omien kokemusten mukaan pakkanen vaikuta ihoon jos sitä ei itse rasvaile piloille.

Vierailija
30/59 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan sairastanut mahatautia ulkomailla, osa syy lienee sillä, että olen pitänyt hyvää huolta käsihygienista. 

Minä olen sairastanut, vaikka olen pitänyt huolta käsihygieniasta enkä ole syönyt salaatteja tms. Ei se noin yksinkertaista ole niiltä välttyä.

Vierailija
31/59 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen etenkin talvella ja mies myös. Vieraat ohjaan heti pesemään käsiä, en halua että lapsi saa mitään bakteereja. Monet vieraat kyllä omatoimisesti menevät käsien pesulle. On ihan perus hygieniasta huolehtimista pestä käsiä, en oikein ymmärrä miksi monet pitävät hysteerisenä kun haluan pestä kädet. Olen ravintola-alalla ja hygienia on kyllä kaiken a ja o. Ikinä ei ole ollut mitään noro viruksia tai vatsatauteja (koputan puuta).

Vierailija
32/59 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesen aina. Ulkona kosken kuitenkin väistämättä likaisiin paikkoihin julkisissa kulkuneuvoissa, ovenkahvoihin, kauppatavaroihin jne. Vieraillekin sanon että kylppäri on tuossa ja vieraspyyhe siinä naulassa, jos haluatte pestä kätenne. Useimmat haluavat.

Ja kännykkääsi et varmaan desinfioi koskaan,paljon likaisempi kuin kätesi

Vierailija
33/59 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tuo talvi + iho / pesu + iho tms. homma missä iho jotenkin ei muka sitä kestä?

Itse pyöräilen ympäri vuoden, pesen käsiä 5-10x päivässä ym. eikä nämä touhut mielestäni vaikuta juurikaan ihoon, kyllähän se osaa muokata itseään kelin mukaan.

Onkohan kyse vähän samasta kuin huulirasvoista: Huulirasvat on 99% täysin turhia, eikä niitä tarvitse edes paukkupakkasilla, mutta jos niitä alkaa käyttämään niin huulten oma tasapaino järkkyy = kierre on valmis ettei ilman pärjää. Ja naisethan ne taitaa useammin ihoaan rasvailla muutenkin.

Ei itsellä huulet sen kummemmaksi talvellakaan muutu, vaikka tulee lähes joka päivä poljettua 5-15km lenkkejä pyörällä pakkasen ollessa mitä vaan -1 ja -30 väliltä, eli ei omien kokemusten mukaan pakkanen vaikuta ihoon jos sitä ei itse rasvaile piloille.

Ihon ja huulten kuivuus riippuu ihan muista mekanismeista kuin jostain voiteista. Jos ihotyyppi on kuiva, silloin ei voi muuta kuin käyttää rasvaa. Atooppinen kuivuus johtuu mm t-solujen häiriöstä, ei mistään huulirasvasta.

Jopa atooppikko tai psori-potilas voi pestä kädet ja käydä suihkussa päivittäin, niin kauan kuin potilas käyttää rasvoja ja voiteita.

Vierailija
34/59 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä. Pesen aloittaessani ruokailun tai ruoanlaiton, vessakäyntien jälkeen, sekä ennen meikkaamista. Sitten tietysti, kun kädet likaantuu näkyvästi ja tuntuvasti.

Vierailija
35/59 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on keskimäärin ohuempi ja kai kuivempikin iho, eli kyllä se voi olla naisten juttu.

Itse olen nainen, en mitenkään ylettömästi pese, ja kyllä se iho vain tuppaa pakkasilla kuivumaan.

Vierailija
36/59 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen aina ensimmäiseksi tultuani kotiin. Kylään mennessä pesen jos olen tullut julkisilla kulkuneuvoilla.

Vierailija
37/59 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesen kädet myös ulkona jos menee vaikka heseen, salille ja sieltä lähtiessä. Busseihin ym en mene koska sieltä saa lähes aina flunssat.

Onkohan sinulla immuunijärjestelmässä jotain häikkää, jos bussit tuolla tavoin vaikuttavat?

Ei minulle bussist flunssaa tule, vaikka matkustan niillä liki päivittäin, enkä yleensä pese käsiä matkan jälkeen. Viimeksi olin flunssassa kesällä 2014.

Vierailija
38/59 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pese kotiin tullessa, enkä syömään käydessä (kotona). Työpaikalla sairaalassa saa jatkuvasti olla pesemässä ja desinfioimassa, kotona en pese muutoin kuin vessassa käydessä. Enkä varmasti osta mitään käsidesiä kotiin!

Vieraatkaan eivät pese käsiään tullessaan. Eivätkä ennen kahville käymistä.

Mahatautia mulla ei ole ollut 15 vuoteen, muutamaan vuoteen en ole ollut edes flunssassa. Ulkomailla syön surutta mitä haluan enkä pese käsiäni sen enempää. Koskaan en ole saanut ruokamyrkytystä tmv. Eli näillä mennään.

Vierailija
39/59 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kotiin saapuessa ja myös ekana kyläreissulla. Monet vieraat pesevät kätensä tullessaan kylään.

Vierailija
40/59 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääköhän naiset että noin puolet miehistä ei pese käsiään käytyään vessassa,näin miehenä tiedän sen,itse kyllä pesen aina,ihmettelen niitä ketkä ei pese