Kyllä on perheissä erilaiset ruokakulttuurit. Mut kutsuttiin syömään...
Vein viinipullon. Mulle tarjottiin sellaista vakuumissa kaupassa myytävä tuorepastaa, jossa oli juustoa sisällä. Piste. Ei muuta. Yksi paketti oli kolmelle hengelle. Sen pastan keittämiseen meni varmaan tunti, kun ensin laskettiin kymmenen litraa jääkylmää vettä jättimäiseen kattilaan ja lämmiteltiin sitä sitten liedellä kansi auki kiehuvaksi. Kansi laitettiin päälle siinä vaiheessa kun pastat heitettiin veteen. Kyseessä n. 35-vuotiaat korkeasti koulutetut varakkaat uraihmiset. Vau. En haluais olla m*****u, mutta siis huh huh.
Kommentit (115)
No jos kutsutaan syömään niin luulisi että osaavat tehdä muuta ruokaa kun keittää valmispastaa. Jos itse kutsun ystäviä syömään niin valmistan alku-, pää- ja jälkiruan. Jos ei osaa tehdä ruokaa niin sit voi sanoa että tarjoaa "pikupurtavaa" ja kait jokainen aikuinen osaa kaupasta juustoja, hedelmiä, leipää jne. Ihme uusavuttomia.
En usko tätä tarinaa. Ap. voisi yrittää parantaa seuraavaan kertaan.
Oliko siis ravioleista kyse? Sellaisia tyynyjä joissa juustotäyte?
Jotenkin voin kuvitella että joku ruuasta mitään tietämätön näkee paketin jossa lukee ”ravioli”, ja on ehkä kuullut sellaisista ja ajattelee niiden olevan jotain tosi hienoa italialaista.
Sitten kun ei ole sellaisia ikinä tehnyt niin ei tiedä mistään voista tai öljystä tai kastikkeesta. Katsoo vaan paketista miten tehdään.
Kyllähän näitä ruuanlaittotaidottomia on, jotka eivät tiedä eivätkä osaa mitään. Mun miehellä on korkeasti koulutettu sukulainen joka näki ekan kerran meillä kukkakaalin. Ei tiennyt mikä se on. 40v mies.
Mulle on myös kerran tarjottu kesäkeittoa jossa oli kaikki kokonaisina paloina, perunat kokonaisina, ja iso kukkakaali leikattu 4 osaan, porkkanat puolitettu. Siitä vaan keittoa lautaselle ja pilkkomaan. Ja kukkakaalia oli keitetty tietysti niin kauan että se kokonainen peruna oli kypsä, eli aika pehmeää oli, ihan lusikalla pystyi syömään.
Kyllä näitä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh, eikös toi ollut jo italialaista ruokakulttuuria ;) ?
Ei ollut.
Italialainen olisi uittanut kypsät pastat esim voisulassa ja salvianlehdissä tai kermassa ja mustapippurissa. Siis alkupalana. Pääruokana olisi ollut vaikka joku pieni lihapala ja maukas salaatti, jälkiruokana esso ja tuoreita hedelmiä tai joku pieni leivos.
Ilmankos ne italialaiset vaikuttaa niin vauhdikkailta, jos ihan normijälkkärinä on esso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut.
Italialainen olisi uittanut kypsät pastat esim voisulassa ja salvianlehdissä tai kermassa ja mustapippurissa. Siis alkupalana. Pääruokana olisi ollut vaikka joku pieni lihapala ja maukas salaatti, jälkiruokana esso ja tuoreita hedelmiä tai joku pieni leivos.
Ilmankos ne italialaiset vaikuttaa niin vauhdikkailta, jos ihan normijälkkärinä on esso.
Ei essoa täyteen mahaan, hukkaan menee.
Vierailija kirjoitti:
Oliko siis ravioleista kyse? Sellaisia tyynyjä joissa juustotäyte?
Jotenkin voin kuvitella että joku ruuasta mitään tietämätön näkee paketin jossa lukee ”ravioli”, ja on ehkä kuullut sellaisista ja ajattelee niiden olevan jotain tosi hienoa italialaista.
Sitten kun ei ole sellaisia ikinä tehnyt niin ei tiedä mistään voista tai öljystä tai kastikkeesta. Katsoo vaan paketista miten tehdään.
Kyllähän näitä ruuanlaittotaidottomia on, jotka eivät tiedä eivätkä osaa mitään. Mun miehellä on korkeasti koulutettu sukulainen joka näki ekan kerran meillä kukkakaalin. Ei tiennyt mikä se on. 40v mies.
Mulle on myös kerran tarjottu kesäkeittoa jossa oli kaikki kokonaisina paloina, perunat kokonaisina, ja iso kukkakaali leikattu 4 osaan, porkkanat puolitettu. Siitä vaan keittoa lautaselle ja pilkkomaan. Ja kukkakaalia oli keitetty tietysti niin kauan että se kokonainen peruna oli kypsä, eli aika pehmeää oli, ihan lusikalla pystyi syömään.
Kyllä näitä on.
Ei voi olla totta! Nyt tuli kyllä iso nauru. Voin kuvitella kun keiton tekijä on lukenut ohjetta: "Kahdeksan keskikokoista perunaa, kaksi porkkanaa, kukkakaali..." mutta kun ei ole sanottu että ne pitää pilkkoa niin ei ole tullut itselle mieleen paitsi sen verran kuin oli pakko että mahtuvat kattilaan :D Yrityksestä silti 10+, koska tässä on kuitenkin oikeasti YRITETTY tehdä ruokaa! Ap
Niin ja siis kyllä, ravioleja olivat.
Jarkko Vicel kirjoitti:
Mitä vittu, jos saan kysyä. Itse olen ammatti kokki ja kokkaan joka päivä gurmee ruokaa. Viiniä litkin niikuin vettä ja syömme yleellisesti. Tienaan noin 10 000€/kuukausi ja olen muutenkin ylempi arvoisempi kuin keskiverto suomalainen. Siellä on siis ollut valmis ruokaa. Toisin sanoen myrkkyä lautasella. Etkai syönyt? Itse en koskisi pitkällä tikullakaan köyhien ruokaan. *huh huh*
Kuvittelet olevasi muita parempi vaikka teit juuri itsestäsi pellen, niin se on että moni on köyhä ja syödään sitä pastaa tai jotain muuta halpaa kuten meidän perheessä. Joten sinun on ihan turha tulla haukkumaan muiden ruokia tai muutakaan, jokainen syö miten haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut.
Essohan on sitten myös usein käytetty nimitys ekstaasitableteille.
olisit voinut vihjasta että ehkä pienempikin kattila voisi riittää, niin olisi ollut nopeammin valmista.
Vierailija kirjoitti:
olisit voinut vihjasta että ehkä pienempikin kattila voisi riittää, niin olisi ollut nopeammin valmista.
Enpä kylä kylässä tohdi alkaa kommentoimaan. Olin vain tosi hämmentynyt. Ap
Minä en pidä ruoanlaitosta enkä osaakaan tehdä paljon mitään. Mieheni sen sijaan laittaa ruokaa päivittäin. Minä olen korkeakoulutettu, mies ei. Ihmettelin hieman, miksi aloituksessa piti mainita pastaa tarjoilleen pariskunnan koulutustaso.
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Italialainen olisi tehnyt tuohon vähintään salviavoin kostukkeeksi. Silloin puhutaankin jo herkkuruuasta
Vierailija kirjoitti:
Aikamoista kulttuuria tosiaan...
Kansainvälisyys on nykyaikaa. Enää ei tarvitse syödä pettuleipää, vaan voi nauttia vaikkapa maukkaasta pastasta...
Jarkko Vicel kirjoitti:
Mitä vittu, jos saan kysyä. Itse olen ammatti kokki ja kokkaan joka päivä gurmee ruokaa. Viiniä litkin niikuin vettä ja syömme yleellisesti. Tienaan noin 10 000€/kuukausi ja olen muutenkin ylempi arvoisempi kuin keskiverto suomalainen. Siellä on siis ollut valmis ruokaa. Toisin sanoen myrkkyä lautasella. Etkai syönyt? Itse en koskisi pitkällä tikullakaan köyhien ruokaan. *huh huh*
Olet siis humalassa koko ajan, koska litkit viiniä niikuin vettä. Ainakin minä olisin humalassa tuollaisesta määrästä. Tai sitten olet jo niin alkoholisoitunut, että tuo määrä pitää vain vieroitusoireet aisoissa jonkin aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut.
Voin hyvin kuvitella suomalaisen version tuosta ruuasta. Se olisi mahdollisimman vähärasvainen ja vähäsuolainen. Myös mausteet olisi jätetty enimmäkseen pois, sillä suomalaiset kuulemma eivät pidä mausteista (kokonaisia mustapippureita olisi voinut olla pastan seassa). Salaatissakaan ei olisi oliiviöljyä, tai muutakaan öljyä, eikä myöskään suolaa ja pippuria, puhumattakaan mistään etikasta. Kahvina tietysti "perinteistä" kitkerää litkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut.
Ei essoa täyteen mahaan, hukkaan menee.
Eikä usein. Enintään kerran kuukaudessa, ei mielellään niinkään usein.
Kannen käyttäminen ei vaikuta käytännössä mitenkään veden lämpenemiseen eikä pastan kypsymiseen. Taikausko, harhaluulot ja niin edelleen ovat tietenkin tapoja nekin.
No varmaan joku yrjökastike päälle.