-90 syntyneet, mikä elämäntilanne teillä?
Itse naimisissa ja kaksi lasta, vakkarityö löytyy molemmilta minulta ja mieheltä, elämä on ihan perushyvää. Aloin vaan miettiä kun tuli kommenttia tuossa joku aika sitten, että kamalan nuorena on tässä tilanteessa. En ihan ymmärrä missä tilanteessa tässä vajaa 30-vuotiaana sitten "pitäisi" olla?
Kommentit (204)
Vierailija kirjoitti:
Apua! Eiks ne ole vielä ala-asteella :o
Tai sitten musta tuli vanhus. T vm 74 :D
Ihanaa että joku pitää meidän ikäluokkaa kuitenkin nuorina :)
Kaksi lasta, yksi tutkinto ja toista opiskelen parhaillaan.
Omakotitalo, koira ja aviomies löytyy. Ihan perus elämää mielestäni.
Duunareita miehen kanssa pienessä kaupungissa. Miehellä vielä vähän velkaa omakotitalosta, mun puolisko jo siis hoidossa. Ei lapsia :x
Kaksi lasta, odotan kolmatta. Yliopistossa opiskelen. Mies ('91) asiantuntijatehtävissä. Rakennetaan taloa, rankkaa on just nyt
-1995
Olemme nyt vauva.fi -sivulla. Ei liene yllätys että tänne eksyneillä yliopistokoulutetuilla on keskimääräistä enemmän lapsia kuin ns. normaalisti. En tiedä itsekään monia yliopistossa opiskelevia tai juuri valmistuneita nuoria, joilla olisi lapsi, mutta en ylläty kyllä jos täällä sellaisia kirjottelee.
Seurustelen ja asun kivassa vuokrakämpässä yhdessä poikkiksen kanssa. Olen valmistunut AMK:sta ihan turhaan ammattiin eikä töitä näy. Välillä saan jonkun pikkupätkän jotain hanttihommia ja sitten taas työttömänä. Mies on kans pätkätöissä. Opiskelusta haaveilen, jollekin sellaiselle alalle missä olisi jotain järkeä (ja töitä). Lapsia ei joo ole, eikä välttämättä tulekaan, en tiedä kun ei ole mitenkään ajankohtaista. Naimisiinmenot tai oman asunnon ostamiset on myös aika kaukaisia juttuja tällä hetkellä. :D Aika tällaista nuoren ihmisen epätasaista elämää elelen, matkustelen ja pidän hauskaa sen verran kun talous antaa myöten. Töitä ja sitäkautta vakaa toimeentulo ois silti kyllä kiva saavuttaa...
Olen -96 syntynyt eli tänä vuonna 22v.
Olen avoliitossa, opiskelen ja vietän rentoa elämää vailla huolen häivää.
Olen ollut saman miehen kanssa 9v. Opiskelen, näen ystäviä, hyppään opiskelijariennoissa yms.
2 lasta, 2 koiraa, aviomies ja omakotitalo. Minä Oon vielä kotona lasten kans, mies vakitöissä normi duunari 52k vuositulot, minulla amk kåyneellä palkka huomattavasti pienempi.
Kihloissa, kivassa työpaikassa harjoittelussa (just omaa alaa) ja opinnot lopuillaan. Rakas perhe, joka vain on valitettavasti jäänyt kauas entiseen kotikaupunkiini. Siellä myös osa parhaista ystävistä, tosin heitä on onneks täällä lähempänäkin.
Miehen kanssa ollaan jo suunniteltu tulevaisuutta ja naimisiin menoa, kunhan ensin valmistun. Ihan kiva tilanne siis.
Kysyttiin että millanen elämäntilanne -90 syntyneillä, niin vastailee mm. -95 ja -96 syntyneet.
Työtön,en opiskellut,rahaa tulee joskus kelalta,asun vanhempien luona kuittaan asumista kotitöillä.
Parisuhteessa, 1 lapsi (toiveissa pian toinenkin), opiskelen. Mies työtön. Edessä maiseman vaihdos. Oikeastaan koti ja ystäväpiiri vaihtunut todella tiuhaan viime vuosina, mutta olen silti nyt tyytyväisempi elämään kuin kertaakaan 10 vuoteen, hetkittäin jopa aika onnellinen.. masennus helpottanut
-vm94
Opiskelen yliopistossa, asun vuokralla, sinkku. Lapsia tuskin haluan, mies ois kiva. Valmistumisen jälkeen haluan matkustella, työpaikkakin olisi kiva.
T. -91
Viimeistä vuotta opiskelen luokanopettajaks. Asutaan miehen omistusasunnossa. Miehellä jo vakityö ja mun ois tarkoitus aloittaa tosissaan työn haku. Nyt oon tehny vaan lyhyitä sijaisuuksia. Säästetään isompaan asuntoon ja nautitaan kahdenkeskisestä ajasta. Lapset ajankohtasia ehkä 2-5 vuoden päästä, riippuen mun työtilanteen kehittymisestä.
93&90
Vakkari työpaikka josta tykkään. Mukavassa vuokrakämpässä asun kissan kanssa. Fuckbuddy löytyy, ei tarvi puutteessa elää. Lapsia en halua. Kavereita sopivasti. Asiat hyvin :) Oman asunnon jossain välissä haluaisin.
Sinkku, lapsi ensimmäisestä pitkästä suhteesta, yhteishuoltajuus, haaveissa olisi ammattikorkeakouluopinnot, opiskelujen kanssa ollut soutaa huopaa viimeiset vuodet, kun sitä omaa alaa ei ole löytynyt. Ylioppilastutkinto löytyy. Olen elämäntapaliikkuja eli kuntosalia ja muuta liikuntaa harrastan paljon.
Vierailija kirjoitti:
Kysyttiin että millanen elämäntilanne -90 syntyneillä, niin vastailee mm. -95 ja -96 syntyneet.
Minä ainakin käsitin että tänne voi vastata kaikki vuosina 1990-1999 syntyneet ihmiset. Anteeksi jos olin väärässä. Vm. 94 :)
Vakituiset ihan ok palkkaiset työsuhteet molemmilla, 3 vuotias lapsi. Osake kerrostalosta, molemmilla oma auto. Lisäksi sähkötön, piskuinen kesämökki ja pieni pulpettivene. Lähitulevaisuudessa on tarkoituksena myydä tämän hetkinen asunto ja muuttaa omakotitaloon. Lomailemme ulkomailla kerran vuodessa. Emme ole naimisissa.
Olen tyytyväinen, parisuhde voi hyvin ja olemme koko perhe pysyneet terveinä. Hyviä ystäviä löytyy paljon ja lämpimät välit lähisukulaisiin. Kaikki on tällä hetkellä tasapainossa.
Mä olin jo pukilla noihin aikoihin. Vattu että aika rientää.