"Haluan lapsen" on huono syy hankkia lapsi?
Mitä ihmettä ne jotka tällaista sanoo? Millä paremmalla syyllä se lapsi sitten pitäisi hankkia? Omaksi hoitajaksi vanhuudenpäiville?
Eikös nimenomaan se lapsen haluaminen ole suurimmassa avainasemassa siinä päätöksessä hankkiiko lapsia vaiko ei. Surullistahan se olisi jos lapsia hankkisi ilman oikeaa halua niitä saada.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi tulisi hankkia a) koska itse haluaa, ja b) oma elämä on sellaista että jos itse olisi syntymätön lapsi, niin haluaisi syntyä juuri ko. perheeseen ja elämään.
No voi hitto kuinkakohan moni sitten voisi näillä kriteereillä hankkia lapsia laisinkaan. Itse jos saisin aivan vapaasti päättää, en todellakaan syntyisi "juuri" omaan perheeseeni vaan syntyisin paljon mielummin jonnekin miljonääriperheeseen jossa voisi elää koko elämän leppoisasti huvilassa vanhempien kanssa loikoillen, omaisuuden karttuessa lähes itsestään.
Kyllä minulle ja miehelleni tärkein syy hankkia lapsi oli se, että halusimme maailmaan yhden onnellisen ja iloisen ihmisen lisää. Elämme vakaata ja iloista elämää, ja ajattelimme että jos itse olisi saanut lapsena valita, niin olisi halunnut elää sellaisessa perheessä kuin mitä meillä on.
Minulla ei ollut mitään suurta vauvakuumetta tai voimakasta halua saada itselleni lapsi, olisin ollut onnellinen ilmankin.
Minä en oikein edes ymmärrä konseptia ”haluta lapsi”. Mitä siinä halutaan? Lisääntyä, jatkaa sukua, suurentaa perhettä vai mitä? Hoivata jotain toista ihmistä?
Vai onko kyseessä ihan vaan ”haluan lapsen” koska haluan lapsen. Mutta MIKSI? Ei avaudu minulle, ollenkaan.
Ja minulla on nyt lapsia kaksi, ja rakastan heitä jopa hullaantuneena, he ovat upeimmat ihmiset joita tiedän.
En silti ymmärrä miten olisin voinut jotenkin haluta heitä, ennen kuin he olivat.
Minä halusin nimenomaan antaa uudelle elämälle hyvän alun, halusin lapsia heidän takiaan, en itseni takia.
Vierailija kirjoitti:
Minä hankin lapsen koska halusin nimenomaan siksi, koska ystävillänikin oli lapsia. Halusin olla heidän silmissään aikuinen. Mieheni ei halunnut lasta, joten minun piti tulla raskaaksi vahingossa. Ei kaduta, sillä nyt minulla on aikuisen naisen status ystävieni silmissä. Olen onnellinen (ja laiha).
joo niin varmaan, uskoo ken tahtoo
Vierailija kirjoitti:
Nuoria pitäisi valistaa lapsiperhearjen raskaudesta, jotta voisivat tehdä ratkaisunsa tietäen edes jotain asioista. Haluan lapsen ei todellakaan riitä syyksi. Täytyy tietää, mihin on lähtemässä. Niin moni on tehnyt väärän ratkaisun.
Eiköhän se ole aika tapauskohtaista, mitä kukin kokee. En itse koe lapsiperhearkea raskaaksi, vaan antoisaksi. Tietysti huolehdittavaa on paljon, mutta viihdyn oikein hyvin huolehtijana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi tulisi hankkia a) koska itse haluaa, ja b) oma elämä on sellaista että jos itse olisi syntymätön lapsi, niin haluaisi syntyä juuri ko. perheeseen ja elämään.
No voi hitto kuinkakohan moni sitten voisi näillä kriteereillä hankkia lapsia laisinkaan. Itse jos saisin aivan vapaasti päättää, en todellakaan syntyisi "juuri" omaan perheeseeni vaan syntyisin paljon mielummin jonnekin miljonääriperheeseen jossa voisi elää koko elämän leppoisasti huvilassa vanhempien kanssa loikoillen, omaisuuden karttuessa lähes itsestään.
Kyllä minulle ja miehelleni tärkein syy hankkia lapsi oli se, että halusimme maailmaan yhden onnellisen ja iloisen ihmisen lisää. Elämme vakaata ja iloista elämää, ja ajattelimme että jos itse olisi saanut lapsena valita, niin olisi halunnut elää sellaisessa perheessä kuin mitä meillä on.
Minulla ei ollut mitään suurta vauvakuumetta tai voimakasta halua saada itselleni lapsi, olisin ollut onnellinen ilmankin.
Minä en oikein edes ymmärrä konseptia ”haluta lapsi”. Mitä siinä halutaan? Lisääntyä, jatkaa sukua, suurentaa perhettä vai mitä? Hoivata jotain toista ihmistä?
Vai onko kyseessä ihan vaan ”haluan lapsen” koska haluan lapsen. Mutta MIKSI? Ei avaudu minulle, ollenkaan.Ja minulla on nyt lapsia kaksi, ja rakastan heitä jopa hullaantuneena, he ovat upeimmat ihmiset joita tiedän.
En silti ymmärrä miten olisin voinut jotenkin haluta heitä, ennen kuin he olivat.
Minä halusin nimenomaan antaa uudelle elämälle hyvän alun, halusin lapsia heidän takiaan, en itseni takia.
Haluan lapsen, koska haluan jatkaa biologista sukuani, eli haluan geenini eteenpäin. Lisäksi haluan lapsen, koska haluan lapsiperheen ja sellaista ei voi olla ilman lasta. Lisäksi haluan kokea äitiyden.
Niin? No miksi sitten tulet tänne kyselemään lupaa? Päätös on sinun, ei muiden.