Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Haluan lapsen" on huono syy hankkia lapsi?

Vierailija
01.03.2018 |

Mitä ihmettä ne jotka tällaista sanoo? Millä paremmalla syyllä se lapsi sitten pitäisi hankkia? Omaksi hoitajaksi vanhuudenpäiville?

Eikös nimenomaan se lapsen haluaminen ole suurimmassa avainasemassa siinä päätöksessä hankkiiko lapsia vaiko ei. Surullistahan se olisi jos lapsia hankkisi ilman oikeaa halua niitä saada.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mielestä toihan on se tärkein syy hommata lapsi. Itse en hanki lapsia koska en halua. Jos mieleni muuttuisi ja yhtäkkiä haluaisin niin tietenkin sitten yrittäisin hankkia.

Vierailija
2/25 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on se ainoa mahdollinen syy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että haluaa lapsen ei aina tarkoita sitä että on kykenevä huolehtimaan lapsesta. Haluan minäkin koiran mutten tässä elämäntilanteessa sellaisesta pysty huolehtimaan. Mielestäni syitä pitää olla useampia kuin yksi

Vierailija
4/25 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halu hankkia lapsi täytyy olla jos sellaisen hankkii, se on itsestäänselvää,

MUTTA se ei riitä, täytyisi ymmärtää miksi se halu on (tulisiko lapsi maailmaan täyttämään jonkin aukon, paikkaamaan parisuhteen rakoja tms tms), lisäksi tulisi miettiä asiaa lapsen kannalta (onko elämä vakaata, onko aikaa, jaksamista, rahaa, ja sellainen kulttuuri perheessä johon lapsi sopii).

Lapsi tulisi hankkia a) koska itse haluaa, ja b) oma elämä on sellaista että jos itse olisi syntymätön lapsi, niin haluaisi syntyä juuri ko. perheeseen ja elämään.

Kun lasta suunnitellaan niin puhutaan vielä täysin abstraktista olennosta, jolla ei ole minuutta. Kun lapsi on syntynyt, hän on itsenäisesti tunteva ja kokeva olento, jolla on oikeuksia, ja josta kasvaa (toivottavasti) täysivaltainen aikuinen. Tuon täysivaltaisen aikuisen näkökulmaa tulisi miettiä myös suunnitteluvaiheessa.

Vierailija
5/25 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi tulisi hankkia a) koska itse haluaa, ja b) oma elämä on sellaista että jos itse olisi syntymätön lapsi, niin haluaisi syntyä juuri ko. perheeseen ja elämään.

No voi hitto kuinkakohan moni sitten voisi näillä kriteereillä hankkia lapsia laisinkaan. Itse jos saisin aivan vapaasti päättää, en todellakaan syntyisi "juuri" omaan perheeseeni vaan syntyisin paljon mielummin jonnekin miljonääriperheeseen jossa voisi elää koko elämän leppoisasti huvilassa vanhempien kanssa loikoillen, omaisuuden karttuessa lähes itsestään. 

Vierailija
6/25 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että haluaa lapsen ei aina tarkoita sitä että on kykenevä huolehtimaan lapsesta. Haluan minäkin koiran mutten tässä elämäntilanteessa sellaisesta pysty huolehtimaan. Mielestäni syitä pitää olla useampia kuin yksi

Mutta eikai "kykeneväisyys hoitaa lasta" ole mikään syy hankkia lapsi? Sehän on vain halun mahdollistava seikka. Eikai nyt kukaan lasta hankkisi _syyllä_ "koska voin ja siihen kykenen".

Sama kun eikai kukaan osta omakotitaloakaan siksi että siihen riittää rahat, vaan siksi että haluaa asua omakotitalossa?(Jonka toteutumisen riittävä raha sitten mahdollistaa.)

ap

Vierailija
7/25 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä syy hankkia lapsi: "Koska rakastan kumppaniani niin paljon."

Lapset ovat rakkauden hedelmiä. :)

Vierailija
8/25 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kumppania ei voi rakastaa yhtälailla ilman halua lapsen saamiseen? 

Vierailija
9/25 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen lisääntymiseen mitään ihmeen syitä tarvita, pannaan vaan ja lisäännytään. Ihminen on kuten muutkin lajit.

Vierailija
10/25 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noinkohan siinä sanottiin... mietipä vielä.

Vierailija
11/25 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen lisääntymiseen mitään ihmeen syitä tarvita, pannaan vaan ja lisäännytään. Ihminen on kuten muutkin lajit.

Jep, syy lapsen saamiseen on se että penis käy vaginassa.

Vierailija
12/25 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa kyllä olla vähemmistössä ne ihmiset jotka "hankkii" lapsia. Tai mistäs minä tiedän. Lähipiirissä kaikki lapset on olleet lähinnä "pidettyjä vahinkoja" tai "yllätyksiä" 

Vierailija
13/25 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs sitten eikö lapsia saa haluta/tehdä ilman kumppania? Jos ei siis halua puolisoa mutta haluaa omia lapsia. Ihan hyvin voi etsiä samanhenkisen vastakkaisen sukupuolen edustajan ja lisääntyä sitten.

Vierailija
14/25 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus mitä analfabeetteja palsta on täynnä. Kuules nelonen, mietipä uudelleen. MITÄ Ap oikein kysyikään? Hä?

Tuohan on ainoa järkevä syy hankkia lapsi.

Eri asia sitten on se, KANNATTAAKO lasta hankkia vaikkapa juuri taloustilanteen tai parisuhteen ongelmien tms. takia. Mutta nyt siis ap kysyi puoltavia perusteluja.

Ei kukaan pidä SYYNÄ hankkia lapsi sitä, että "meillä on varaa hankkia lapsi ja minä ja mies olemme tolkun tyyppejä". Sellaiset seikat ovat edellytyksiä, eivät syitä eli motiiveja.

Vierailija
15/25 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa kyllä olla vähemmistössä ne ihmiset jotka "hankkii" lapsia. Tai mistäs minä tiedän. Lähipiirissä kaikki lapset on olleet lähinnä "pidettyjä vahinkoja" tai "yllätyksiä" 

Itse olen tekemättä jätetty abortti.

Vierailija
16/25 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on ainoa järkevä syy. Minä hankin tullakseni onnelliseksi, ja se oli huono syy.

Vierailija
17/25 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs sitten eikö lapsia saa haluta/tehdä ilman kumppania? Jos ei siis halua puolisoa mutta haluaa omia lapsia. Ihan hyvin voi etsiä samanhenkisen vastakkaisen sukupuolen edustajan ja lisääntyä sitten.

Aikuinen ihminen tekee itse päätöksensä. Jos lapsen kasvaminen ilman isäänsä ei ole sinulle ongelma, ja vakaasti uskot ettei se ole ongelma lapsellesikaan, niin tuskin sinua kukaan tulee estämään.

Vierailija
18/25 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta entäs sitten, kun minä haluan toisen lapsen vaikka ensimmäinen on jo 13v ja aion myös saada sen toisen oman lapsen tavalla tai toisella.( maksoi se sitten mitä tahansa) tai mitä tahansa uhrauksia pitäisi tehdä.

Vierailija
19/25 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hankin lapsen koska halusin nimenomaan siksi, koska ystävillänikin oli lapsia. Halusin olla heidän silmissään aikuinen. Mieheni ei halunnut lasta, joten minun piti tulla raskaaksi vahingossa. Ei kaduta, sillä nyt minulla on aikuisen naisen status ystävieni silmissä. Olen onnellinen (ja laiha).

Vierailija
20/25 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoria pitäisi valistaa lapsiperhearjen raskaudesta, jotta voisivat tehdä ratkaisunsa tietäen edes jotain asioista. Haluan lapsen ei todellakaan riitä syyksi. Täytyy tietää, mihin on lähtemässä. Niin moni on tehnyt väärän ratkaisun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme