Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinkahan moni nainen hankkii lapsia ainakin osittain siksi ettei tarvitsisi käydä töissä?

Vierailija
01.03.2018 |

Hyvä syy vain jättäytyä pois töistä/lomalle. Äitiysloma tuntuu olevan monelle naiselle niin suuri helpotus - ihanaa kun ei tarvitse käydä hetkeen töissä. Jotkut hankkivat useampia niin saa lusmuilla mahdollisimman pitkään.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan moni ihminen hankkii mielenterveysdyagnoosin tai eläkkeen vältelläkseem töitä?

Pitäisikö näitä pitää jotenkin arvokkaampina, kuin lapsiaan hoitavia vanhempia?

Kyllä. He eivät halua tai pysty lisääntymään ja näin ollen tulevat yhteiskunnalle halvemmaksi vaikka lusmuilisivatkin.

No eivät todellakaan tule. Sairaat ihmiset ovat ylivoimaisesti kallein kuluerä yhteiskunnalle.

Yleensä nuo loiset vielä levittävät pahaa oloa ympärilleen ja tekevät kaikkea moraalitonta, esim. erilaisia rikoksia.

Paskanmarjat ja näin. Kaikki eivät ole sairaita ja rikollisia eivätkä levitä pahaa oloa ympärilleen. Sitäpaitsi työssäkäyvistä löytyy ihan samallamitalla kuvailemiasi tyyppejä.

Vierailija
22/32 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän yhden joka tekee mitä vain vältelläkseen töitä. Saikkuja jatkuvasti jos työkkäri johonkin laittaa. Lapsiluvusta en ole varma kun en ole 4-5 vuoteen hänen kanssa jutellut. Silloin jo oli kolme lasta ja nuori noin 25 silloin. Ulkonäkö sitä luokkaa että en yhtyisi kovassakaan humalassa. Nyt siis jotain 30 v, voi olla vähemmän koska hämäävä se ulkoinen olemus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on asia, jota ei voi sanoa ääneen. Monet korkeastikoulutetut asiantuntijatyötä tekevät naiset jäävät mielellään äitiyslomalle, jos töissä ns. ketuttaa. Kukaan ei tietenkään tee lasta vain päästäkseen esim. ikävästä esimiehestä eroon, mutta moni fiksu nainen jää mieluummin kotiin pariksi vuodeksi kuin palaa ikävään työpaikkaan.

Ne on just näitä, jotka sitten lehdissä kertovat, että päätyivät äitiysloman aikana perustamaan lastenvaatekaupan tai jonkun startupin. Totesivat, että ovat mieluummin yrittäjiä kuin palaavat entiseen hommaansa. Nämä eivät siis ole mitään työnvieroksujia vaan kyse on siitä, että he eivät viihtyneet siellä työpaikassaan ja kun pääsivät ensin äitiyslomalle niin siellä sitten tajusivat, että eivät aio palata.

Vierailija
24/32 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on asia, jota ei voi sanoa ääneen. Monet korkeastikoulutetut asiantuntijatyötä tekevät naiset jäävät mielellään äitiyslomalle, jos töissä ns. ketuttaa. Kukaan ei tietenkään tee lasta vain päästäkseen esim. ikävästä esimiehestä eroon, mutta moni fiksu nainen jää mieluummin kotiin pariksi vuodeksi kuin palaa ikävään työpaikkaan.

Ne on just näitä, jotka sitten lehdissä kertovat, että päätyivät äitiysloman aikana perustamaan lastenvaatekaupan tai jonkun startupin. Totesivat, että ovat mieluummin yrittäjiä kuin palaavat entiseen hommaansa. Nämä eivät siis ole mitään työnvieroksujia vaan kyse on siitä, että he eivät viihtyneet siellä työpaikassaan ja kun pääsivät ensin äitiyslomalle niin siellä sitten tajusivat, että eivät aio palata.

Lapsi on parinkymmenen vuoden työsavotta ja senkin jälkeen ikuinen huoli, joten lapsi ei ole mikään lippu pois työelämästä. Ihminen, joka hankkisi lapsen äitiysloman ja vanhempainvapaan vuoksi olisi seinähullu, sillä sehän tietäisi vain työtaakan ja vastuun moninkertaistumista omassa elämässä.

Eikä lapsen kanssa voi olla kotona kuin muutaman vuoden ja työuraa riittää vielä kymmeniä vuosia sen muutaman vuoden jälkeen. Paljon helpompiakin tapoja on, jos jostain syystä haluaa oikeasti vaihtelua (lepoahan kotona olo ei ole) keskellä työuraa.

Vierailija
25/32 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen halunnut lapsia koska tykkään pikkulapsiajasta jolloin saan olla ja hoitaa omia lapsia kotona. Minusta on kivempaa elää tätä elämää kuin uranaisen elämää, siksi olen valinnut näin. Tehnyt oikein useamman jotta voisin elää unelmaani.

Lasten teko motiivina äitiysloma on kyllä aika puppua, lasten teko motiivina äitys ja pienten lasten hoitaminen kotona onkin sitten valinta johon kaikilla pitäisi olla oikeus!

Vierailija
26/32 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin veljen vaimo. Viides syntyi juuri. Lapsia kun alkoi tekemään ei ole töissä käynyt (on kuitenkin valmistunut ammattiin ja vissiin jonkun verran työkokemusta omalta alalta on ennen muksuja). Mielenkiinnolla odotan milloin tulee taas seuraava, hedelmällisyyttä kuitenkin vielä jäljellä noin kymmenisen vuotta.

Vierailija
27/32 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lusmuilla n. 300 eurolla/kk ?

Ihan oikeasti, menisin töihin, jos pelkkä raha olisi motivaattori, mutta haluan ehdottomasti tarjota lapsilleni rauhallisen pikkulapsiajan kotona omien aikataulujen mukaan, ja siten, että minulla on aikaa heille. Töihin kyllä ehtii myöhemminkin.

Vierailija
28/32 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset +3v. eli emme saa mitään tukia paitsi tietysti lapsilisä x 2 mutta sehän tulisi jos olisin töissä.

Miksi menisin töihin kun en sitä työpaikkaa tarvitse henkisesti tai taloudellisesti? Eikö ole hyvä että sekin 1 työpaikka jää sellaiselle joka tarvitsee sitä elääkseen?

Maksan pääomaveroja joten valtio saa minultakin verotuloja.

Miedän perheessä tehtiin tällainen ratkaisu että minä olen kotona ja täytyy kyllä sanoa että arki toimii kuin junan vessa.

Vierailija
29/32 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menen ihan heti äitiysloman päätyttyä takaisin töihin, niin tein esikoisenkin kanssa. Isä jäi (ja jää nytkin) muutamaksi kuukaudeksi kotiin, ettei alle vuoden ikäistä laiteta päiväkotiin.

Tykkään työstäni ja oikeastaan jopa harmitti jäädä pois.

30/32 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian moni. Nähty on

Vierailija
31/32 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tämä nyt mitään lomaa ole.Odotan oikein että pääsen töihin lepäämään...Sielä ei ole 247 kaaosta.

Vierailija
32/32 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö tule hulluksi, kun ei ole mitään aivoaktiviteettia ja älyllistä toimintaa? 

Voi, minä kun oon unelmoinut, että kunpa olisin voinutkin olla vain "aivot narikassa" äitiysloman ajan... Tässä on tullut luettua viimeisen kolmen vuoden ajan kaikki liikenevät hetket eri alojen lääketieteestä niin että oksat pois...