Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinkahan moni nainen hankkii lapsia ainakin osittain siksi ettei tarvitsisi käydä töissä?

Vierailija
01.03.2018 |

Hyvä syy vain jättäytyä pois töistä/lomalle. Äitiysloma tuntuu olevan monelle naiselle niin suuri helpotus - ihanaa kun ei tarvitse käydä hetkeen töissä. Jotkut hankkivat useampia niin saa lusmuilla mahdollisimman pitkään.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä odotan innolla tulevaa äitiyslomaani. Ihanaa kun ei tarvitse mennä töihin!!! Tosin en usko 1,5 vuoden äitiysloman olevan lusmuilua. Johan tässä on 10 vuotta töitä tehty ja 40 vuotta pitäisi vielä tehdä. Siihen nähden 1,5 vuotta on aika pieni määrä. Lapsia ei tule kuin tämä yksi.

Vierailija
2/32 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä odotan innolla tulevaa äitiyslomaani. Ihanaa kun ei tarvitse mennä töihin!!! Tosin en usko 1,5 vuoden äitiysloman olevan lusmuilua. Johan tässä on 10 vuotta töitä tehty ja 40 vuotta pitäisi vielä tehdä. Siihen nähden 1,5 vuotta on aika pieni määrä. Lapsia ei tule kuin tämä yksi.

Veit jalat suustani, paitsi ehkä viimeinen lause, ehkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ollut ihanat 2 vuotta kotona :) puolen vuoden päästä töihin, ihan kivaa vaihtelua sekin! Menen tosin vaan osa-aikaiseksi! Elämässä on paljon muutakin kuin työnteko.

Vierailija
4/32 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin on yleistä, mutta onhan mulla yksi kaveri, joka tekee lapsia vältelläkseen työhön menoa. Hän on nyt seitsemän lapsen yh ja lapset on neljälle eri miehelle.

Kyselin, että mitäs meinaa tehdä sitten, kun ei voi enää lapsia tehdä. Ehkä jos vanhempiensa omaishoitajaksi alkais?

Tää on hiton hyvä äiti ja tykkää hoivaamisesta. Puuhaileva ja pullantuoksuinen.

Vierailija
5/32 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä vältelläkseni lapsia.

Vierailija
6/32 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se jännä et nainen on kauhean itsekäs ja laiska kun ei synnytä, koska pitäähän nyt synnytystalkoisiin osallistua ja saada Suomi nousuun. Mut sit taas nainen on laiska ja itsekäs, kun synnyttää, koska totta kai se on tekosyy lusmuta kotona. Ikinä ei voi voittaa

Vierailija
7/32 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitysten pitäisi muuttua ainakin jos naisella on monta lasta.  Lasten hoitaminen on monin verroin raskaampaa kuin käydä töissä, ovat sitten omia tai miehen.

Vierailija
8/32 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa suomalaista naisista on työelämässä yli 40vuotta ja siinä ei yksi äitiysloma paljon paina.

Ja miten niin nainen?

Meillä myös isä on ollut vuoden kotona hoitamassa lapsia, molempien lasten kohdalla

Vierailija
9/32 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsitysten pitäisi muuttua ainakin jos naisella on monta lasta.  Lasten hoitaminen on monin verroin raskaampaa kuin käydä töissä, ovat sitten omia tai miehen.

Just joo.

Vierailija
10/32 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, luuletko että vauvan ympärivuorokautinen hoito on jotain lusmuilua!? :D

Vierailija
11/32 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 2.5 vuotta kotona lapsen kanssa. Kirjoitin tänne kerran, että oli ihanaa päästä työelämästä pois vähäksi aikaa ja olla lapsen kanssa kotona, niin minut haukuttiin tällä palstalla.

Vierailija
12/32 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenteossa/hoidossa ei ole mitään pahaa, päinvastoin, jos tekee sen kunnolla.

Samoin työssäkäynnin kanssa. Kuinkahan paljon on työssäkäyviä, jotka vain lusmuilevat siellä?

Mitä ap:lla vanhemmuutta vastaan? Vai oletko niitä, joiden mielestä kenenkään ei pitäisi lisäääntyä ja ihmiset ovat turhia? Miksi itse sitten haluavat vielä hengitellä täällä? Tuskin teet mitään yhteiskunnallisesti merkittävää työtäkään :D

Vierailija
13/32 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-vaimoni on puhunut ihan avoimesti, että haluaa vielä yhden lapsen voidakseen lykätä töihin joutumista. Ei varmaan kumppaniehdokkailleen ilmaise asiaa näin.

Vierailija
14/32 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni ihminen hankkii mielenterveysdyagnoosin tai eläkkeen vältelläkseem töitä?

Pitäisikö näitä pitää jotenkin arvokkaampina, kuin lapsiaan hoitavia vanhempia?

Vierailija
15/32 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö tule hulluksi, kun ei ole mitään aivoaktiviteettia ja älyllistä toimintaa? 

Vierailija
16/32 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan moni ihminen hankkii mielenterveysdyagnoosin tai eläkkeen vältelläkseem töitä?

Kyllä. He eivät halua tai pysty lisääntymään ja näin ollen tulevat yhteiskunnalle halvemmaksi vaikka lusmuilisivatkin.

Vierailija
17/32 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö tule hulluksi, kun ei ole mitään aivoaktiviteettia ja älyllistä toimintaa? 

Mitenniin ei ole? Voihan sitä harrastaa mitä ikinä haluaa.

Vierailija
18/32 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. He eivät halua tai pysty lisääntymään ja näin ollen tulevat yhteiskunnalle halvemmaksi vaikka lusmuilisivatkin.

No eivät todellakaan tule. Sairaat ihmiset ovat ylivoimaisesti kallein kuluerä yhteiskunnalle.

Yleensä nuo loiset vielä levittävät pahaa oloa ympärilleen ja tekevät kaikkea moraalitonta, esim. erilaisia rikoksia.

Vierailija
19/32 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi kai sitäkin harrastaa äikkärillä jos siltä tuntuu. Itse olin aivot narikassa. Töissä teen vaativaa asiantuntijatyötä että ihan kivaa vastapainoa oli. Olin äikkärillä 9kk ja nyt isä "lusmuilee" kotona. On kuulemma ihana hengähtää työelämästä hetki.

Itse olen viimeiset 20 v opiskellut ja/tai ollut töissä että en tunne kovin suurta huonoa omaatuntoa tästä lyhyestä ajasta. Työuraa jäljellä vielä jotain 25 v.

Vierailija
20/32 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kysynyt tuota samaa ikinä mm. siivoojalta, saikuttajalta, paperinpyörittäjältä, rekkakuskilta, mummojen perseenpesijältä, kampaajalta, kirjastonhoitajalta, puhelimeen työkseen vastaavalta/asiakaspalvelijalta, kassalta, tuotekokoojalta, muurarilta, kätilöltä, marjanpoimijalta, pakkaajalta tai trukkikuskilta? Vain muutamia esimerkkejä mainitakseni.