Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monta antibioottikuuria olet syönyt aikuisiällä?

Vierailija
01.03.2018 |

Itse olen tainnut tässä 12 vuoden aikana syödä neljä tai viisi antibioottikuuria. Kolme niistä virtsatieinfektioon, yksi johonkin ylähengitysteiden infektioon (saattoi olla turha kuuri) ja yksi ehkä tulehtuneeseen hampaaseen, mutta tätä en muista varmaksi.

Onkohan tuo paljon vai vähän?

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden. Sain intissä virtsatientulehduksen ja siihen lääkintäyliluutnantti pisti sellaiset tökötit, että koko suolisto lähti liikkeelle. Muistan edelleen kuinka pidättelin kakkosta, kun piti marssia muonituskeskukselle ja vasta 10 min seisoskelun päästä pääsi vessaan. Varmaan joka toinen nainen siellä sai VTI:n, kun olosuhteet ovat mitä ovat.

Vierailija
42/66 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kuurin sisäsynnytintulehdukseen parikymppisenä, sen lisäksi yksi virtsatulehduskuuri.

N52

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monta, mutta viimeiseen kymmeneen vuoteen en yhtäkään. Yhden määrätyn jätin syömättä, olo parani ilmankin. 

Vierailija
44/66 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoreen tutkimuksen mukaan antibioottien syöminen nostaa tulehduksellisten suolistosairauksien riskiä. 

Olen 38. Viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana olen syönyt ehkä 10. Lapsuuden ja nuoruuden aikana syömieni kuurien määrästä ei ole käsitystä, mutta arvioisin, että n. 10 silloinkin. Eli koko elämän aikana parikymmentä. Mulla ei ole tulehduksellista suolistosairautta, mutta IBS löytyy.

Vierailija
45/66 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden suun kautta (2 eri antibioottia samanaikaisesti) toimenpiteen jälkeen ehkäisemään tulehdusta ja yhden paikallishoitoisen antibiootin tulehdukseen. Leikkausten (3) yhteydessä olen saanut antibiootin suonensisäisesti ehkäisemään tulehduksia.

T. 32v.

Vierailija
46/66 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden

Vierailija
47/66 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

O

Vierailija
48/66 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmeniä, ihan järkyttävä määrä. Yhden vuoden aikana niitä oli yli kymmenen.

Vierailija
49/66 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavammin lähemmäs 30, mahtaako edes riittää.

Vierailija
50/66 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden. En mene pikkuasioiden takia lääkäriin.

Jos sinulle tulee bakteeritulehdus, niin kyllä sinäkin lääkäriin menet.

Vierailija
51/66 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmeniä. Virtsatie-, korva-, keuhkotulehduksiin. Pariin borrelioosiin. Keuhkokuumeeseen, pahaan haavan tulehdukseen. Onneksi on antibiootit. Olisin kuollut muuten jo. N47

Vierailija
52/66 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 kpl. Kaikki saman vuoden aikana tai tarkemmin saman puolen vuoden aikana virtsiksiin. Kyllä oli muuten maha vuosia sekaisin sen jälkeen, kun veti 5 kuuria puolessa vuodessa. Tuon jälkeen olen onneksi saanut hoidettua virtsikset pois karpalomehulla eikä ole onneksi muitakaan bakteeritulehduksia iskenyt. 

Vierailija
53/66 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden aikuisiällä , nuorempana napostelin jatkuvasti angiinoihin jopa neljä kuuria vuosittain

Vierailija
54/66 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi: kun viisaudenhampaat poistettiin kahdella kerralla.

Vierailija
55/66 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään hajua. Viimeksi taisin pari vuotta sitten syödä korvatulehdukseen. Joskun kymmenen vuotta sitten söin kolmen viikon kuurin kun oli borrelioosi. Ehkä olen myös oireettomaan streptokokkiin syönyt kuurin jokunen vuosi sitten, en muista (tauti jylläsi lasten koulussa, kaikki testattiin kun epidemia ei mennyt ohi ja osa meidän perheestä söi kuurin, kun bakteeri oli, mutta oireettomana, mut en mä enää muista että ketkä). Leikkauksissa olen toki luultavasti saanut suonen sisäisesti antibioottia, mutta sehän ei ole kuuri. Mä olen ollut aikuinen (ts. täysi-ikäinen) jo pitkälti yli 20 vuotta, niin aika hankala on kyllä muistaa, että olenko joskus vuonna 1999 syönyt jotain antibiotteeja... Niin että vastaan nyt tähän että 2-10 kuuria, niin sattuu haarukkaan :D

Vierailija
56/66 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kymmeniä. Virtsatie-, korva-, keuhkotulehduksiin. Pariin borrelioosiin. Keuhkokuumeeseen, pahaan haavan tulehdukseen. Onneksi on antibiootit. Olisin kuollut muuten jo. N47

Onneks on antibiootit joo, niin kauan ku ne vielä tehoo

Vierailija
57/66 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni aikana kaksi ab- kuuria. Nyt olen 42v. Edellisestä kuurista n. 15v aikaa.

Vierailija
58/66 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

0

Vierailija
59/66 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt kaksi antibioottikuuria yhdentoista vuoden aikana. Molemmat olivat huomattavasti pahempaan flunssaan, kuin mitä normaalisti, harvoin, koen.

Vierailija
60/66 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä arvatenkin koetettiin selvittää tulehduksellista suolistosairautta versus antibioottikuurien määrää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä