Monta antibioottikuuria olet syönyt aikuisiällä?
Itse olen tainnut tässä 12 vuoden aikana syödä neljä tai viisi antibioottikuuria. Kolme niistä virtsatieinfektioon, yksi johonkin ylähengitysteiden infektioon (saattoi olla turha kuuri) ja yksi ehkä tulehtuneeseen hampaaseen, mutta tätä en muista varmaksi.
Onkohan tuo paljon vai vähän?
Kommentit (66)
1 joka on tietääkseni ainoa abkuuri koko elämässäni.
Keskimäärin yhden kuurin vuodessa. Riippuu siitä, kuinka tiuhaan virtsatieinfektio iskee.
Virtsatieinfektio on kyllä inhottava vaiva. Itselläni se iskee aina kuin salamana kirkkaalta taivaalta ja sitten kusenkin jo verta. Eli ei tietoakaan karpalomehun kittaamisesta ainoana hoitokeinona.
Yhden. En mene pikkuasioiden takia lääkäriin.
En yhtään. Vastustan muutenkin antibioottien määräämistä itselleni viimeiseen asti, saan niistä heti hiivatulehduksen (teini-iästä kokemuksia).
Varmaan 30. Nyt on kolmas kuuri kk sisään menossa.
olen 32, syönyt kymmeniä ja kymmeniä ab-kuureja, lukumäärästä ei ole hajuakaan.
Jaa-a Ensin ajattelin että en kovin montaa mutta on niitä kuitenkin tullut joitakin syötyä 47 vuoden aikana (tai noin 30 aikuisvuoden aikana. Ehkä kerran 5-7:ssä vuodessa ylähengitystieinfektio, pari virtsatietulehdusta parikymppisenä, umpparileikkauksen yhteydessä. Sanotaan nyt 10 kuuria kolmessakymmenessä vuodessa
Muutaman viimeiseen 20 vuoteen ja sitä ennen en yhtään. Jostain syystä lääkärit pihtaavat ab-kuureja. Kiva olla kipeä viikko- tai kuukausitolkulla kun voisi parantua viikossa.
MontaKO tai kuinka monta, please !!
Minä olen syönyt varmaan 50-80 välillä. Aikoinaan poskiontelontulehduksiin joskus (nykyäänhän ei suositella), suurin osa virtsatulehduksiin, korvakäytäväntulehduksiin, kyynelkanavantulehduksiin, keuhkotulehduksiin, kerran hammastulehdukseen, leikkausten jälkeen, ihotulehduksiin, ruusufinniin, yms.
En yhtään. En muista olenko alaikäisenäkään, mutta luultavasti vain yhden jos olen.
Luultavasti noin 120.
Syynä hengitystieinfektiot, joista pitkittyneinä seurauksena keuhkokuume. Ei ole ollut halua vastustaa antibioottikuureja, jos vaihtoehtona on kuolema.
Tai kai se nyky-yhteiskunnan logiikalla olisi parempi vaihtoehto. Heikot pois jaloista.
Onko kukaan teistä koskaan käynyt syöpäosastolla?
Ei mulla muuta.
Yhden. Ikää 40. Silmäluomessa oli tulehdus.
Muistan ysärillä kun olin teini ja oli helvetillinen korvakipu, menin päivystykseen, ukko käski istua ja tyrkkäsi pitkän metallitikun korvaan tuosta vaan ja sattui niin että silmissä sumeni ja teki mieli kirkua. Enpä ole tällaisesta hoitomuodosta kuullut korvatulehdukseen, kaverit sai näihin antibiootteja.
Kaksi, ekalla kerralla virtsatulehdukseen ja toka kuuri oli alaviisurin poiston jälkeen. Olen 27v.
50v olen,yhden kuurin aloitin mutta ei sopinut vatsalle, eli kesken jäi ja sormikin parani itsekseen :)
Ennen karppausta 30-50 kuuria divertikuliittiin, korvatulehduksiin ja poskionteloihin, karppauksen aikana ja jälkeen viimeiset 10v aikana 1 kuuri divertikuliittiin vuonna 2012.
14 vuoden aikana ehkä neljä kuuria.
En yhtään. En ole varma söinkö lapsenakaan yhtään.