Mitä ruokaa teet keskimäärin vähintään kerran parissa viikossa?
Mitkä ovat siis teidän vakkariruokia jotka toistuu kuukaudesta toiseen?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon tällä hetkellä maailman mielikuvituksettomin kokki. Samat ruuat kiertää jatkuvasti.
- linssikeitto
- lohkoperunat ja höyrytetty parsakaali tai uunijuurekset tai peruna-porkkanamuusi ja se parsakaali jonkun kasvisproteiinijutun kanssa (kaupan valmiit, tofu, itse tehty, linssikastike), välillä myös kalavaihtoehto
- kookosmaitocurry (linssejä, perunaa, kukkakaalia, porkkanaa) ja riisi
- ahvenkeitto
- tomaattipohjainen pastakastike (joukossa härkistä, soijarouhetta, papuja, linssejä ja mitä milloinkin)
- munakokkeli ja kasvikset
- pitsa
Mulle ei tule edes mieleen muuta!
Hyvältä kuulostaa. Voisin myös elää vai noilla. Toson ahventa voisin välillä syödä voissa paistettuna :)
Kyllä mä paistankin sitä välillä, joko ruisjauhossa leivitettynä tai ilman. Mutta en vain kovin usein. Teen mä muitakin ruokia (+ eineksiä), mutta ne ovat sellaista satunnaisempaa. Oon esim. aika hyvä tekemään ruokaa tähteistä ja jostain jämäaineksista. Huomenna teen itselleni caesar-salaatin (muut perheenjäsenet ei syö) alusta asti itse :3 Nam!
Kanankoipia meillä paistellaan vähintään kerran viikossa, koska se on ainoa takuuvarma ruoka, joka uppoaa tuohon nelivuotiaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Hummusta
Muttikanaa kikherneillä
Spaghetti bolognese
Näkeeks ettei mun tartte syödä lasten kanssa?
En ymmärrä, miten noista näkisi. Ihan perusruokia.
Niin, ja kiitos kommentistasi, nro 41! Mulla meni viimeksi tänään hermo lasten ruokaronklaukseen, joten just nyt tuntuu, että meillä on aina pahaa tai samaa ruokaa. Esikoinen, joka on oikeasti ennakkoluuloton herkkusuu, on kehittänyt eskarin aikana tavan sanoa usein "yäk, en syö tuota" ennen kuin on maistanutkaan ja kuopuksella on angiina, jonka takia syöminen on myös vähintään hankalaa.
nro 36
Jauhelihakeitto ja makaronilaatikko toistuu usein. Itseä kyllästyttää, mutta maistuu lapsille.
Pastaa ja kanakastiketta (chili-curry) kanaa ja riisiä, kanapyöryköitä, kanamureketta, kanakeittoa... Aika paljon kanaa siis.
Makaronilaatikko, pyttipannu, jauhelihakastike perunan tai makaronin kanssa, hernekeitto, lasagne ja omatekoinen pizza.
Kanan koivet uunissa. Salaatti ja riisiä.
Ei näe, meillä lapset söis noita kanssa. Tai siis niitä tarjoilisin, koska on tarkoitus tarjota monipuolisia makukokemuksia.
Lohkoperunat, uuniperunat, biryani, tikka masala, kanapyörykät,
Hyvältä kuulostaa. Voisin myös elää vai noilla. Toson ahventa voisin välillä syödä voissa paistettuna :)