Mitä ruokaa teet keskimäärin vähintään kerran parissa viikossa?
Mitkä ovat siis teidän vakkariruokia jotka toistuu kuukaudesta toiseen?
Kommentit (52)
Kasviscurry ja makaronilaatikko syksyllä ja talvella. Kesällä kasvispyttipannua.
Chili con carnea tai chili sin carnea tulee tehtyä ainakin kerran kahdessa viikossa. Todella halpaa, todella helppoa ja todella herkullista (chili on bravuurini ja sitä pyydetään AINA kun on kavereita kylässä tms) ja sitä tulee aina kerralla niin paljon että jää useaksi päiväksi syötävää, yleensä menee kyllä pakkaseen koska harvemmin syödään samaa ruokaa 2 päivänä peräkkäin.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida olla mitään yhtä ruokaa, jota varmuudella tekisin noin usein. Mutta varmasti pastaa jossain muodossa. Lisäksi joku kiusaus saattaa tulla tehtyä kerran tuona aikana, kun ideat loppuu ja pitää olla jotain minkä valmistaminen vaatii mahdollisimman vähän vaivaa itseltä.
sama täällä
1.Chili con carne
2. lihapullat/kanapyörykät tulisella kastikkeella
3. Tomaattinen jauhelihakastike
Näitä tulee useimmin tehtyä, muuten aika usein kanafileesuikaleita/seitiä tulee tehtyä. Todella harvoin makaronilaatikkoa, ruskeaa kastiketta, keittoa jne. perusruokia.
Joku linsdiruoka tai tomaattikeitto. Jauhelihakastike ja iso annos henaria.
Vierailija kirjoitti:
Joku linsdiruoka tai tomaattikeitto. Jauhelihakastike ja iso annos henaria.
Ja lisäksi vielä makaronilaatikko. Olen keksinyt hybän reseptin ja jatkan jauhelihaa soijarouheella.
Pizzaa aikalailla joka viikonloppu. Arkisin aika usein pekonia ja kananmunia, tai lämppäreitä. Tummia makaroneja tomaattimössöjauhelihakastikkeen kera myös tosi usein.
Broilerinkoipia, niitä voisi syödä vaikka joka päivä. Pitää kumminkin syödä monipuolisesti.
Katraan valkokastike kera kädenlämpöisen kaalimehun.
Vierailija kirjoitti:
Kylmäsavulohipasta ja tikka masala ovat suosikkejani!
Miten teet tikka masalan?
Hummusta
Muttikanaa kikherneillä
Spaghetti bolognese
Näkeeks ettei mun tartte syödä lasten kanssa?
Mä oon tällä hetkellä maailman mielikuvituksettomin kokki. Samat ruuat kiertää jatkuvasti.
- linssikeitto
- lohkoperunat ja höyrytetty parsakaali tai uunijuurekset tai peruna-porkkanamuusi ja se parsakaali jonkun kasvisproteiinijutun kanssa (kaupan valmiit, tofu, itse tehty, linssikastike), välillä myös kalavaihtoehto
- kookosmaitocurry (linssejä, perunaa, kukkakaalia, porkkanaa) ja riisi
- ahvenkeitto
- tomaattipohjainen pastakastike (joukossa härkistä, soijarouhetta, papuja, linssejä ja mitä milloinkin)
- munakokkeli ja kasvikset
- pitsa
Mulle ei tule edes mieleen muuta!
Linssikeitto ja kermainen uunilohi. Myös pizzaa teen usein, mutta en sentään paria kertaa kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Hummusta
Muttikanaa kikherneillä
Spaghetti bolognese
Näkeeks ettei mun tartte syödä lasten kanssa?
Ei näy. Missä se mielestäsi näkyy?
Nyt on syöty pari kertaa kuussa täytettyjä paprikoita, kasvispihvejä, jauhelihakeittoa ja tonnikalapasta on ihan vakioista vakkarein jos pitää saada vartissa valmista.
Talvella syödään tuhdimmin, kesällä vakkarina esim. kana salaatti.
Meillä on 5-6 vkon kiertävä lista mutta joskus alkaa lipsumaan ja silloin tehdään 2-3 vkon välein näitä:
- tuorekasviswokki possusta tai broilerista (possu esim pulled porkista tai karjalanpaistista ylijäänyttä omassa liemessään).
- hapankaaligulassi tai stroganoff näin talvella
- hernekeitto
- leivitettyjä broilerinsoiroja tai possun filepihvejä joko paistettujen perunoiden tai tomaattirisoton kanssa
- smetanakanaa (tai Igorin kanaa) tai rosmariinipossua
- carbonaraa tai gnocchi trapanese
- raviolit/tortellinit salviavoissa
- sosekeittoja siitä mitä sattuu olemaan kaapissa. Tänään porkkana-linssi-kookoskeittoa.