Mikä ihmisten yleinen väärinkäsitys ärsyttää?
Mua esimerkiksi se kun niin pirun tietäväisinä muka puhutaan botoxilla täytetyistä huulista.
Kommentit (2598)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koira kykenee tuntemaan häpeää.
Kissa "osoittaa mieltään", esim. tekemällä tarpeet väärään paikkaan, raapimalla huonekaluja jne.
Kissat eivät ole sosiaalisia eläimiä.
Eläimiin liittyy kyllä paljon harhaluuloja, jotka ärsyttävät, mutta nämä nyt tulivat mieleen.
Kissa on hyvinkin sosiaalinen eläin. En kuitenkaan väitä että kaikki kissat sitä olisi. Eroavaisuuksia on yhtälailla ihmisissäkin.
Kissa on kehittänyt naukumisen nimenomaan ihmisiä varten. Ei kissat luonnossa toisilleen nau`u.
Vierailija kirjoitti:
Monet ihmiset luulee että sairaslomalla ei saa mennä töihin kun vakuutukset ei ole voimassa. Ei pidä paikkaansa, vakuutukset on aina voimassa kun olet töissä. Töihin saa sairaslomalla mennä.
Sit ei mitään järkeä olla sairaslomalla jos töihin voi mennä
Vierailija kirjoitti:
lcqc kirjoitti:
Lääkärit, lakimiehet ja opettajat ovat parempia ihmisiä.
Joka näin sanoo, elää jossain ihme todellisuudessa.
No joo, oma äitini on sitä sukupolvea että juuri näitä "fiksuja ja koulutettuja " ihmisiä pidettiin/pidetään arvossa ja heitä pitää nöyristellä, papit ja poliisit mukaanlukien. Ei millään mene jakeluun että ovat aivan tavallisia ihmisiä koulutuksestaan huolimatta ja tekevät yhtä paljon hölmöyksiä ja virheitä kuin kuka tahansa muu kansalainen. En enää jaksa oikaista hänen väärinkäsitystään vaan annan vanhan ihmisen elää harhaluuloissaan, vaikka kuinka ärsyttää.
Kamalinta on kuulla jonkun puhuvan: " Se on sentään pappi". Voiko typerämpää olla. Se on sentään joulupukki. Se on sentään sirkuspelle. Se on sentään huijari. Se on sentään petomaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi saa kasteessa nimen.
Eihän tuo ole väärinkäsitys. Nimen ilmoittaminen kastetoimituksen aikana kertoo siitä, että lapsi kutsutaan NIMELTÄ seurakunnan jäseneksi. Kristillisen uskon mukaan lapsi saa nimen juurikin kasteessa.
Vanha juttu. Entäs ne lapset joita ei kasteta seurakunnan jäseniksi? Ovat nimettömiä? Vedä nyt jo se pääsi irti sieltä perseestäs ja siirry tälle vuosituhannelle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että AV:llä samasta asiasta jankkaavat olisivat sama henkilö.
Jos sanon ekan kerran asiasta x, mutta henkilö "ap" on tehnyt samasta aiheesta 789862 ketjua, niin minä olen jankkaaja?
Jankkaaja on muuten mielestäni jonkun sortin ad hominem ja argumentointi virhe. Kun ei jakseta perustella omia vastakkaisia näkemyksiään, niin sanotaan laiskasti toista jankkaajaksi/tai käsketään menemään hoitoon/ottamaan lääkeet/lenkille
En itsekään tykkää jankkaajaksi nimittämisestä, olisin voinut laittaa tuohon lainausmerkit.
Tuokin on virheellinen oletus, että ne kaikki keskustelut on saman aloittamia. Eikä se aloittaja ole aina itse siellä keskustelussa "jankkaamassa", vaan ihan muut pitää ketjua yllä. Silti helposti vain aloittaja saa syyt "jankkaamisesta".
Sitä paitsi jankkaamiseen tarvitaan yleensä useampi ihminen. Jankkaajaksi helposti haukutaan sitä oletettua yhtä henkilöä, joka on eri mieltä nimittelijän kanssa, mutta ei niitä jotka provosoi sitä "jankkaamista" jatkamalla vastakommentointia.
Se että kaikki naiset luulevat, että yritän iskeä heitä.
Vierailija kirjoitti:
Se kun kaikki kyylää et oon muka raskaana. No en ole, vaan mulla on joku ihme ärtyvä suoli oireyhtymä tai jotain, ei riipu edes tuulen suunnasta milloin mun maha päättää ruveta palloksi. Ihan kuin ei olisi jo vaikeaa tykätä peilikuvastaan ni sit vielä kaikki kyylää mennen tullen.
Paksusuolen tähystys voisi olla tarpeelinen, sulla voi olla tulehdus joka vaatii hoitoa.
maajussi kirjoitti:
Kun luullaan, ettei voi tulla raskaaksi, jos käyttää ehkäisyä. E-pillereiden varmuus on 2% ja kondominin varmuus on 2% ja sterilisaation varmuus on 0,5% .
No voi jumankekka! Jos ehkäisyn varmuus on NOIN HUONO, miksi sitten käyttää sitä? Eiköhän e-pillereiden varmuus ole noin 98% luokkaa(?) ja oikein käytettyinä raskauden mahdollisuus on lähes 0, samoin kumin suhteen. Sterilisaatiossa varmuus on lähes 99,9%, aika harvoin siittiöt pääsee sinne munaan, okei? Vielä harvinaisempaa että hedelmöittynyt munasolu pystyis kulkemaan suljetun munanjohtimen ohi. Haloo, ota selvää asioista!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Että tyypin 1 diabetesta sairastava pistää insuliinia silloin, kun verensokeri on liian matala.
Muutenkin siihen sairauteen liittyy niin paljon harhaluuloja että tekis mieli vetää jengiä päin nutturaa valurautapannulla. Itse en enää jaksa selittää miten hoidan, vitun viisastelijoita kun on enemmän kuin tarve vaatii. Hoitohenkilökuntaa kyllä ohjeistan koska moni sairaanhoitaja ei todellakaan tiedä miten tätä sairautta hoidetaan. Yksi hoitaja jopa myöni lähes nukkuneen tunneilla kun diabetestä käsittelivät, joten....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet ihmiset luulee että sairaslomalla ei saa mennä töihin kun vakuutukset ei ole voimassa. Ei pidä paikkaansa, vakuutukset on aina voimassa kun olet töissä. Töihin saa sairaslomalla mennä.
Sit ei mitään järkeä olla sairaslomalla jos töihin voi mennä
Ei sairasloma tarkoita automaattisesti kotona makuuta. Työnantaja voi osoittaa jotain muuta työtehtävää, jota voi tehdä. Esim. jalka paketissa on hankala jakaa postia mutta lajitella voi kyllä.
Vierailija kirjoitti:
juuterve kirjoitti:
Että valkoihoiset voivat kokea rasismia :D Voitteko oikeesti avata sen Googlen, sivistää vähän itteenne ja koittaa sitten tulla väittelemään aiheesta uudelleen. (t. white person)
Niin. Tämä voi tietysti tulla yllätyksenä, jos ei ole koskaan asunut tai matkustellut kuin länsimaissa, mutta valkoihoisia kyllä todella vihataan joissakin maissa. Itse olen saanut osani tästä, joten voin jossakin määrin väittää ymmärtäväni, miltä rasismi tuntuu vaikkapa Suomessa asuvasta tummaihoisesta.
Sitä kutsutaan syrjinnäksi ja ennakkoluuloiksi, mutta ei se siitä vielä rasismia tee. Rasismi perustuu valtasuhteisiin ja se pohjautuu historiasta. Faktoja ei vaan voi muuttaa.
juuterve kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
juuterve kirjoitti:
Että valkoihoiset voivat kokea rasismia :D Voitteko oikeesti avata sen Googlen, sivistää vähän itteenne ja koittaa sitten tulla väittelemään aiheesta uudelleen. (t. white person)
Niin. Tämä voi tietysti tulla yllätyksenä, jos ei ole koskaan asunut tai matkustellut kuin länsimaissa, mutta valkoihoisia kyllä todella vihataan joissakin maissa. Itse olen saanut osani tästä, joten voin jossakin määrin väittää ymmärtäväni, miltä rasismi tuntuu vaikkapa Suomessa asuvasta tummaihoisesta.
Sitä kutsutaan syrjinnäksi ja ennakkoluuloiksi, mutta ei se siitä vielä rasismia tee. Rasismi perustuu valtasuhteisiin ja se pohjautuu historiasta. Faktoja ei vaan voi muuttaa.
Viimeinen virke oli niin mauton, että vahvasti tulee Porvoo mieleen, mutta vastaan nyt kuitenkin.
Viittaat yllä vain yhteen, hyvin kapea-alaiseen määritelmään rasismista. Yleisesti rasismi kuitenkin määritellään rotuun, etniseen taustaan, uskontoon yms. perustuvaan syrjintään (kappas kun itsekin käytit tuota sanaa). Valkoisiinkin kohdistuva syrjintä perustuu joissakin maissa ajatukseen sen alueen etnisen enemmistön paremmuudesta ja tällöin valkoisten kokema rasismi voi olla ja onkin usein myös rakenteellista.
Väännetään rautalangasta tämä kasteasia:
Pappi sanoo ensin "vanhemmat ovat antaneet sinulle nimen Ville-Valma" ja myöhemmin "minä kastan sinut Ville-Valma"
Eli nimi on annettu silloin kun vanhemmat ovat sen päättäneet- viis siitä milloin siitä tulee virallinen. Jumala on jokaisen nimeltä kutsunut ja siksi kastettavalla pitää olla nimi. Pappi siis kertoo nimen ensin ennen kuin voi kastaa.
Vierailija kirjoitti:
maajussi kirjoitti:
Kun luullaan, ettei voi tulla raskaaksi, jos käyttää ehkäisyä. E-pillereiden varmuus on 2% ja kondominin varmuus on 2% ja sterilisaation varmuus on 0,5% .
No voi jumankekka! Jos ehkäisyn varmuus on NOIN HUONO, miksi sitten käyttää sitä? Eiköhän e-pillereiden varmuus ole noin 98% luokkaa(?) ja oikein käytettyinä raskauden mahdollisuus on lähes 0, samoin kumin suhteen. Sterilisaatiossa varmuus on lähes 99,9%, aika harvoin siittiöt pääsee sinne munaan, okei? Vielä harvinaisempaa että hedelmöittynyt munasolu pystyis kulkemaan suljetun munanjohtimen ohi. Haloo, ota selvää asioista!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Itseasiassa sterilisaation varmuus on huonompi kuin esim. hormonikierukalla. :) Eivätkä ne kierukkaraskaudetkaan mitään harvinaisia ole...
Vierailija kirjoitti:
maajussi kirjoitti:
Ota itse selvää. Esim. ehkäisykapselin käyttöä ei voi mokata - silti senkin ehkäisyprosentti ei ole "lähes 0" (sama vaikuttava aine minipillereiden kanssa). Naisten sterissä taisi olla huonommat ehkäisyprosentit kuin miehillä, miehilläkin vasektomia voi itse kumota itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Väännetään rautalangasta tämä kasteasia:
Pappi sanoo ensin "vanhemmat ovat antaneet sinulle nimen Ville-Valma" ja myöhemmin "minä kastan sinut Ville-Valma"
Eli nimi on annettu silloin kun vanhemmat ovat sen päättäneet- viis siitä milloin siitä tulee virallinen. Jumala on jokaisen nimeltä kutsunut ja siksi kastettavalla pitää olla nimi. Pappi siis kertoo nimen ensin ennen kuin voi kastaa.
Eihän tuo rautalangasta väännetty fakta mene perille niille, jotka ovat eri mieltä. Tämä on käynyt ilmi aiemmissa keskusteluissa tästä aiheesta. Niillä, jotka väittävät lapsen saavan nimen kasteessa on lyödä pöytään voittamaton argumentti: Meidän lapset ainakin sai nimen kasteessa, kerta me niin päätettiin!
Se, ettei hyvätuloinen voi muka olla köyhä.
Ja jos kertoo, että näinkin voi olla seuraa hyvin hämmentynyt ja epäuskoinen hiljaisuus.
Ehkä se pistää ihmisiä sen takia, kun elävät vaikka tuilla ja oikeuttavat sen himoverotuksen ajatuksissaan just sillä, että hyvätuloisilla on varaa tai ”kukaan ei voi tarvii, niin ja niin paljoo...”
Jos asia oikeasti kiinnostaa, voit mennä papilta kysymään. Eiköhän se siitä selviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että Helsingin pakkanen olisi muka meren läheisyyden vuoksi kylmemmän tuntuista kuin pakkanen Lapissa. Tämä ei vain yksinkertaisesti pidä paikkaansa. Pakkasen purevuus mainitaan säätiedoissa, siitä katsomaan vaan. Viima on viima Lapissakin.
Kun meri on jäätön, niin varmasti puraisee Helsingissä enemmän, siis samalla tuulennopeudella. Joutuu katsos ilman kosteudesta. Mutta eihän sitä tyhmät tajuu.
Eihän tyhmät tsadilaiset ole edes käyneet lapissa. Tai jos onkin, niin silloin kun siellä on joku 5 astetta pakkasta.
Uskon, etteivät tsadilaiset ole paljon Lapissa käyneet. Tyhmät varmasti eivät edes tiedä koko Lapista. On niin pitkä matkakin sieltä Länsi-Afrikasta. Miten se liittyy asiaan, jäi epäselväksi.
No joo, oma äitini on sitä sukupolvea että juuri näitä "fiksuja ja koulutettuja " ihmisiä pidettiin/pidetään arvossa ja heitä pitää nöyristellä, papit ja poliisit mukaanlukien. Ei millään mene jakeluun että ovat aivan tavallisia ihmisiä koulutuksestaan huolimatta ja tekevät yhtä paljon hölmöyksiä ja virheitä kuin kuka tahansa muu kansalainen. En enää jaksa oikaista hänen väärinkäsitystään vaan annan vanhan ihmisen elää harhaluuloissaan, vaikka kuinka ärsyttää.