Vieläkö joku ostaa nokivasaroita?
Saksan korkein hallinto-oikeus on päättänyt, että kaupungit voivat rajoittaa vanhojen dieselautojen käyttöä alueellaan.
Toisaalta sähköautot tekevät kovaa tuloaan ja monet automerkit ovat jo siirtäneet focuksensa sähköautoihin ja esim Volvo kertoi viime vuonna, että se lopettaa lähivuosina polttomoottorien valmistamisen kokonaan.
Dieselautot on ongelma päästöjensä vuoksi ja niiden toimintaa tullaan jatkossa rajoittamaan varmasti muuallakin kuin Saksassa ja kenties jatkossa kielletään kokonaan.
Tämähän johtaa väistämättä siihen, että dieselautojen hinnat tulevat romahtamaan.
Kommentit (7)
Ei dieseliä mihinkään tarvita, kun on keksitty hybridi.
Ihan höpö höpö juttua, ei dieselit mihinkään katoa, mutta pikkuautoihin ei niitä enää kannata laittaa, koska EU6 vaatii enemmän ja kalliimpia ratkaisuja. Saksassa on paljon vanhempia dieseleitä, joista nyt puhutaan ja samalla tavalla vanhoilla bensoilla ei saa mennä keskustaan nytkään.
Huomaa kyllä, että toimittajat eivät tajua yhtään mitä kirjoittavat ja siten ihmiset, jotka ei tajua autoista mitään hokee samaa mantraa
Vierailija kirjoitti:
Ihan höpö höpö juttua, ei dieselit mihinkään katoa, mutta pikkuautoihin ei niitä enää kannata laittaa, koska EU6 vaatii enemmän ja kalliimpia ratkaisuja. Saksassa on paljon vanhempia dieseleitä, joista nyt puhutaan ja samalla tavalla vanhoilla bensoilla ei saa mennä keskustaan nytkään.
Huomaa kyllä, että toimittajat eivät tajua yhtään mitä kirjoittavat ja siten ihmiset, jotka ei tajua autoista mitään hokee samaa mantraa
Meinaatko ihan vakavissasi, että vielä 10 vuoden päästäkin ostellaan uusia dieselautoja, tai ylipäätään uusia polttomoottoriautoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan höpö höpö juttua, ei dieselit mihinkään katoa, mutta pikkuautoihin ei niitä enää kannata laittaa, koska EU6 vaatii enemmän ja kalliimpia ratkaisuja. Saksassa on paljon vanhempia dieseleitä, joista nyt puhutaan ja samalla tavalla vanhoilla bensoilla ei saa mennä keskustaan nytkään.
Huomaa kyllä, että toimittajat eivät tajua yhtään mitä kirjoittavat ja siten ihmiset, jotka ei tajua autoista mitään hokee samaa mantraa
Meinaatko ihan vakavissasi, että vielä 10 vuoden päästäkin ostellaan uusia dieselautoja, tai ylipäätään uusia polttomoottoriautoja?
Vaikken ole se jolta kysyttiin. Kymmenen vuotta on loppujen lopuksi melko lyhyt aika. Varmasti vähenee polttomoottorillisten suhteellinen osuus, mutta erittäin todennäköisenä pidän, että ainakin isoissa autoissa dieselit ovat vielä tuolloin. Akkutekniikassa pitäisi tapahtua melkoinen harppaus, että varsinkaan raskas kalusto voisi pitkien etäisyyksien maissa siirtyä sähköisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan höpö höpö juttua, ei dieselit mihinkään katoa, mutta pikkuautoihin ei niitä enää kannata laittaa, koska EU6 vaatii enemmän ja kalliimpia ratkaisuja. Saksassa on paljon vanhempia dieseleitä, joista nyt puhutaan ja samalla tavalla vanhoilla bensoilla ei saa mennä keskustaan nytkään.
Huomaa kyllä, että toimittajat eivät tajua yhtään mitä kirjoittavat ja siten ihmiset, jotka ei tajua autoista mitään hokee samaa mantraa
Meinaatko ihan vakavissasi, että vielä 10 vuoden päästäkin ostellaan uusia dieselautoja, tai ylipäätään uusia polttomoottoriautoja?
kyllä, tietenkin ostetaan ja valmistetaan, tekniikka päästöjen puhdistamiseen on jo olemassa. Ei polttomoottori niin nopeasti häivy kun luullaan ja millä ajattelit kaikkien pakujen ja sitä isompien kulkevan, työkoneet, isot venemoottorit, kaikissa niissä on diesel moottorit.
T. sähköautoilija
Vierailija kirjoitti:
Ihan höpö höpö juttua, ei dieselit mihinkään katoa, mutta pikkuautoihin ei niitä enää kannata laittaa, koska EU6 vaatii enemmän ja kalliimpia ratkaisuja. Saksassa on paljon vanhempia dieseleitä, joista nyt puhutaan ja samalla tavalla vanhoilla bensoilla ei saa mennä keskustaan nytkään.
Huomaa kyllä, että toimittajat eivät tajua yhtään mitä kirjoittavat ja siten ihmiset, jotka ei tajua autoista mitään hokee samaa mantraa
Auto jonka moottori on 2 litrainen tai suurempi eli 2000 kuutioinen tai suurempi niin diesel moottorisia autoja kannattaa autotehtaan valmistaa sillä pakokaasujen suodatusjärjestelmien / urean avulla diesel autot saadaan erittäin ympäristöystävällisiksi.
Pienimoottoriset autot ei vaan kestä ajoa kovin kauaa joten ympäristöllisesti katsoen jatkuva uusien pienten autojen valmistaminen rasittaa hyvin paljon ympäristöä.
Auto kestää kymmeniä vuosia kun auton säännöllisesti huoltaa / korjauttaa jos tulee jotain korjattavaa ja auton voi aina maalauttaa.
Autoon saat menemään kaikki rahasi jos autoa jatkuvasti vaihdat joko nuorempaan tai uuteen.
Pakkokai se on ostaa; pelkään että mun MB vuodelta 2000 kuoli tänään pakkaseen kuljettuaan vaatimattomat 530 000 km