Brother Xmas myöntää rasistiset viestit - miksi ei tuomita?
Kommentit (244)
Vierailija kirjoitti:
Minä haluan luottaa ihmisiin. Jos Koposeen ei ole luottamista, niin hänenlaisensa on hyvä saada hyväntekeväisyysskenestä pois.
t.kristallikissa
Mäkin luotan ihmisiin ja haluan edelleenkin luottaa. BC on kiistattomasti tehnyt hyviä tekoja mutta myös näköjään puhunut ihan päättömiä. En ole penniäkään antanut keräyksiinsä enkä enää annakaan vaikka taloudenpito todettaisiinkin moitteettomaksi.
Vaikea uskoa että joku Hursti, Hopen työntekijät tai joulupuu keräyksen aktiivit puhuisivat avustettavistaan tai motiiveistaan tai "kilpailevista" toimijoista noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kirjanpitäjä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva kaveri veljellä. Julkaista nyt yksityisiksi tarkoitetut viestit.
Eli yksityissti saa olla rasisti?
.
Oikeastaan meno suomessa alkaa olla kuin neuvostoliitossa aikanaan. Ihmisten elämä tuhotaan aika täysin jos sattuu möläyttämään jotain harkitsematonta ääneen.
Ainoa mikä puuttuu on siperiaan kuskaaminen mutta voihan ihmisen elämän tehdä muutenkin mahdottomaksi kotimaassa, bisnekset ja maineen tuhota jottei ole riskiä että se pääsisi uudelleen ylös.
Kuten neuvostoliitossa, suomessakin on suojattu luokka, mm. toimittajat ja riittävän vasemmistolaiset kulttuurihenkilöt ja poliitikot jotka voivat touhuta mitä tahansa ja heidän mainettaan suojellaan viimeiseen asti ja vielä sen jälkeenkin. Esim. tiitisen lista poliitikoista ja eräät rikolliset toimittajat joiden nimiä suojellaan kuin valtionsalaisuuksia jotta teoilla ei vaan olisi mitään seurauksia.
Eihän tässä ole kysymys VAIN harkitsemattomasta möläyttelystä. Vaan samanaikaisesta epäilystä, että Koponen haluaa rikastua sairaiden syöpälasten kustannuksella. Jos olisikin VAIN möläyttely, se varmaan vielä annettaisiin anteeksi, mutta kun epäilyttävästi tilejään salaileva rahankerääjä möläyttelee, se on paha.
Millä logiikalla kirjanpitonsa hyväksyttävästi hoitanut sekä nyt kirjanpitonsa avaava henkilö on "tilejään salaileva rahankerääjä". Hänellä ei ole edes velvollisuutta avata kirjanpitoaan ja silti sen tekee joten miten hän nyt salailee. Jollain on nyt pahasti puurot ja vellit sekaisin
Miksi sinä mitään kuvittelet hänen avaavan? :D
Huh huh miten täällä tuomitaan ilman minkäänlaista pohjaa. Häpeäisit.
Miksi kuvittelet ettei avaisi. Vaikka tosiaan velvollisuutta hänellä siihen ei edes ole!
Miksiköhän kuvittelen, ettei avaisi :D Oisko siksi, ettei vastannut kesästä alkaen asiaan median tiedustellessa, vaan otti mieluummin niskaansa nyt tämän vellovan kohun. Senhän hän olisi estänyt näyttämällä asiat, joita pyydettiin. Hän sahaa mieluummin sinunlaisiasi linssiin.
Miten ihmeessä hän viilaa minua linssiin kun en ole häneen euroakaan sijoittanut... Toisekseen minua kiinnostaa vain ja ainoastaan faktat, ei huhupuheet ja ennustukset eikä varsinkaan se mitä äijä yksityisesti tekee tai puhuu.
Kyllä minuakin kiinnostavat faktat. Siksi minä en enää luotakaan Koposeen. Hänelle on tarjottu kuukausien ajan tilaisuutta esitellä ne faktat, eikä niitä ole tullut, niin silloin minä lasken ihmisen huojariksi, joka ei pysty todisteita rehellisyydelleen esittämään. Jos rahaa kerää ihmisiltä miljoonan.
Voisitko todistaa että sä et oo se kiristäjä???
Hesarille ja poliisille voin todistaa.
Mä vaadin että todistat meille. Muuten oot taatusti se kiristäjä
Minä en edes tunne Brother Christmasin politiikkaa oman palkkansa suhteen, onko hän ilmoittanut koskaan siitä jotain? Ja jos niin onko linkkiä?
t.kristallikissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kirjanpitäjä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Oikeastaan meno suomessa alkaa olla kuin neuvostoliitossa aikanaan. Ihmisten elämä tuhotaan aika täysin jos sattuu möläyttämään jotain harkitsematonta ääneen.
Ainoa mikä puuttuu on siperiaan kuskaaminen mutta voihan ihmisen elämän tehdä muutenkin mahdottomaksi kotimaassa, bisnekset ja maineen tuhota jottei ole riskiä että se pääsisi uudelleen ylös.
Kuten neuvostoliitossa, suomessakin on suojattu luokka, mm. toimittajat ja riittävän vasemmistolaiset kulttuurihenkilöt ja poliitikot jotka voivat touhuta mitä tahansa ja heidän mainettaan suojellaan viimeiseen asti ja vielä sen jälkeenkin. Esim. tiitisen lista poliitikoista ja eräät rikolliset toimittajat joiden nimiä suojellaan kuin valtionsalaisuuksia jotta teoilla ei vaan olisi mitään seurauksia.
Eihän tässä ole kysymys VAIN harkitsemattomasta möläyttelystä. Vaan samanaikaisesta epäilystä, että Koponen haluaa rikastua sairaiden syöpälasten kustannuksella. Jos olisikin VAIN möläyttely, se varmaan vielä annettaisiin anteeksi, mutta kun epäilyttävästi tilejään salaileva rahankerääjä möläyttelee, se on paha.
Millä logiikalla kirjanpitonsa hyväksyttävästi hoitanut sekä nyt kirjanpitonsa avaava henkilö on "tilejään salaileva rahankerääjä". Hänellä ei ole edes velvollisuutta avata kirjanpitoaan ja silti sen tekee joten miten hän nyt salailee. Jollain on nyt pahasti puurot ja vellit sekaisin
Miksi sinä mitään kuvittelet hänen avaavan? :D
Huh huh miten täällä tuomitaan ilman minkäänlaista pohjaa. Häpeäisit.
Miksi kuvittelet ettei avaisi. Vaikka tosiaan velvollisuutta hänellä siihen ei edes ole!
Miksiköhän kuvittelen, ettei avaisi :D Oisko siksi, ettei vastannut kesästä alkaen asiaan median tiedustellessa, vaan otti mieluummin niskaansa nyt tämän vellovan kohun. Senhän hän olisi estänyt näyttämällä asiat, joita pyydettiin. Hän sahaa mieluummin sinunlaisiasi linssiin.
Miten ihmeessä hän viilaa minua linssiin kun en ole häneen euroakaan sijoittanut... Toisekseen minua kiinnostaa vain ja ainoastaan faktat, ei huhupuheet ja ennustukset eikä varsinkaan se mitä äijä yksityisesti tekee tai puhuu.
Kyllä minuakin kiinnostavat faktat. Siksi minä en enää luotakaan Koposeen. Hänelle on tarjottu kuukausien ajan tilaisuutta esitellä ne faktat, eikä niitä ole tullut, niin silloin minä lasken ihmisen huojariksi, joka ei pysty todisteita rehellisyydelleen esittämään. Jos rahaa kerää ihmisiltä miljoonan.
Voisitko todistaa että sä et oo se kiristäjä???
Hesarille ja poliisille voin todistaa.
Mä vaadin että todistat meille. Muuten oot taatusti se kiristäjä
Vaadi vaan, mutta todistan vain poliisille tai Hesarille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä haluan luottaa ihmisiin. Jos Koposeen ei ole luottamista, niin hänenlaisensa on hyvä saada hyväntekeväisyysskenestä pois.
t.kristallikissaJos haluaisit luottaa ihmisiin niin odottaisit todisteita ennen lynkkaamista.
Sinä nimeenomaan et halua luottaa ihmisiin, luotat mieluummin kristallipallo ennustuksiin. Tämä on fakta.
Turha kuvitella, että tämä todisteiden pyytäminen on alkanut sunnuntaina tai viime perjantaina. Ehei, se on alkanut viime kesänä, miltei 9 kuulautta sitten! Kuinka kauan ajattelit antaa Koposen viilata vielä todisteita kysyneitä linssiin?
t.kristallikissa
Mikä velvollisuus Koposella oli aloittaa resurssiensa (rahan ja ajan) syytäminen johonkin älyttömään selvitystyöhön vain sen takia että HS sitä sattuu vaatimaan? Eiköhän hänellä ole ollut parempaakin tekemistä!
Näköjään HS veti herneen nenään ja kostoksi aloitti lokakampanjan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t.kristallikissaJos haluaisit luottaa ihmisiin niin odottaisit todisteita ennen lynkkaamista.
Sinä nimeenomaan et halua luottaa ihmisiin, luotat mieluummin kristallipallo ennustuksiin. Tämä on fakta.
Turha kuvitella, että tämä todisteiden pyytäminen on alkanut sunnuntaina tai viime perjantaina. Ehei, se on alkanut viime kesänä, miltei 9 kuulautta sitten! Kuinka kauan ajattelit antaa Koposen viilata vielä todisteita kysyneitä linssiin?
t.kristallikissaMikä velvollisuus Koposella oli aloittaa resurssiensa (rahan ja ajan) syytäminen johonkin älyttömään selvitystyöhön vain sen takia että HS sitä sattuu vaatimaan? Eiköhän hänellä ole ollut parempaakin tekemistä!
No, ehkä juuri sen takia, että ei menettäisi mainettaan. Aika ylimielistä suhtautua ihmisiin kuin näitä voisi kusettaa vain "koska mä voin" ja koska "ne ei mahda mulle mitään". Sellaisen maailmanko sä haluat? Turha luottaa ihmisiin, ellei he ole valmiita osoittamaan rahankeruusta, miten rahat käytetään.
Rahan kanssa ei vain voida olettaa, että luotamme ihmisiin.
t.kristallikissa
Mä ymmärtäisin sen, jos Koponen ois vain hoitanut homman huonosti, ottamatta rahaa itselleen. Luulisi sitä selvityshalua silloin 9 kk:ssa löytyneen silti. Ja että olisi pahoitellut, kun ei olisi antaa selkeää selvitystä kohtuullisessa ajassa, mutta olisi vaikka sähläten esittänyt sellaisen ajan kanssa. Nyt ei ole sellainen pahoitteleva sävy tuossa rahaselvitysasiassa oikein välittynyt, eikä ole tullut selvitystä.
Ja jos kuitteja ei kaikesta olisi (mutta ois osoittaa, ettei ole itselle mennyt), niin lupaisi parantaa ja ottaa opiksi. Missäs Koponen on näin kertonut? Eli osoittaisi halunsa toimia oikein, hyvin sekä läpinäkyvästi. Tämä puuttuu. Siksi minä en luota häneen.
t.kristallikissa
Ja siis jos sellainen halu vielä ilmaantuu ja Koponen esittää selvitykset ja ne on okei, niin hienoa. Toivotaan sitä.
Mutta onko se todennäköistä?
t.kristallikissa
Koponen laski sen varaan, että jos ei toimita Hesarille pyydettyjä tilitietoja, juttua ei tule. Kun juttu julkaistiinkin, tuli kusi sukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en minä niin tarkoittanut vaan yleisesti sitä, että törkeä teko kaverilta.
Onko sinusta siis ihan oikein, että vääryys saa rehottaa? Jos joku tietää hänestä että vain esiintyy hyväntekijänä, niin miksei sitä saisi paljastaa?
vääryys saa rehottaa? :D
heh! nyt on taas sen mittakaavan vääryyttä että oksat pois!
noh, kai tämä on vaan niitä Suomen hyviä puolia että voidaan keskittyä tällaiseen vääryyteen kun ei isompia murheita ole!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
yksinkertaiseen kysymykseen yksinkertainen vastaus. Kyllä.
Kasimir kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinusta siis ihan oikein, että vääryys saa rehottaa? Jos joku tietää hänestä että vain esiintyy hyväntekijänä, niin miksei sitä saisi paljastaa?
noh, kai tämä on vaan niitä Suomen hyviä puolia että voidaan keskittyä tällaiseen vääryyteen kun ei isompia murheita ole!
Onhan se aika suurta vääryyttä, jos kerätään ihmisiltä rahaa hyväntekeväisyyteen, mutta laitetaankin rahat omaan taskuun. En toki tiedä onko tässä tapauksessa niin edes tehty.
Kasimir kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se alkaisi rehottaa, jos saisivat rauhassa kusettaa ihmisiä. En tajua miten asioiden paljastaminen, eli että BC avaa rahankäyttönsä, on sinulta pois?
Mitä vikaa on rasistisissa viesteissä? M-utiaiset saavat muutenkin Kelan ja veronmaksajien avustuksella niin paljon maallista hyvää, että Suomeen on kiva jäädä loisimaan. Pitäisi olla zuvagivero. Vähän niinkuin kirkollisvero. Se maksaa, joka haluaa tukea systeemiä. Loput eivät. Eli se suurin osa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t.kristallikissaMikä velvollisuus Koposella oli aloittaa resurssiensa (rahan ja ajan) syytäminen johonkin älyttömään selvitystyöhön vain sen takia että HS sitä sattuu vaatimaan? Eiköhän hänellä ole ollut parempaakin tekemistä!
TIEDOTUSVÄLINEILLÄ on yhteiskunnassa omat tärkeät tehtävänsä. Tiedonvälitysroolin rinnalla kulkee ihanne vallan vahtikoirasta, joka on osa yhteisöllistä kontrollia. Esimerkiksi tutkivan journalismin keinoin voidaan hankkia tietoa, joka ei muuten olisi kansalaisten saatavilla.
Tietoisuus viestinten aktiivisesta seurannasta ohjaa päättäjiä osaltaan hyvään harkintaan. Sillä on väliä, miltä asiat näyttävät, mutta myös sillä miten asioita on oikeastikin hoidettu.
Hyväntekeväisyystoiminta ei ole tämän yhteiskunnallisen seurannan ulottumattomissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei varsinaisesti ole siitä että Koposella olisi velvollisuuksia tehdä selvityksiä, vaan siitä, että jos hän haluaa jatkaa avustusbisnestään, hänen on pakko osoittaa, ettei hänen toiminnassaan ole epäselvyyksi. Epämääräiseksi väitetty avustustoiminnan taloudenpito syö hänen uskottavuuttaan mahdollisten lahjoittajien ja yritysyhteistyökumppanien silmissä. Samoin viestittely tavalla, jota hän ei itsekään enää puolustele, on erittäin tuhoisaa hänen toimintansa tulopuolelle.
Olennaista on se, mitä ne, joilta Koposen toimintaan on tullut rahaa, ajattelevat. Se, että nettipalstoilta löytyy hänen puolustajiaan on kivaa, joo, mutta ei se häntä auta yhtään, jos uskottavuus katoaa. Jotenkin epäilen, että hänen äänekkäät tukijansa eivät ole niitä, jotka häntä rahoittavat. Voin olla väärässäkin.
Mistä pitäisi tuomita?
Ellei hän kiihottanut ketään vastaan, ei rikkonut kenenkään uskonrauhaa eikä loukannut kenenkään luonnollisen henkilön kunniaa on hankala tuomita mistään.
Vierailija kirjoitti:
Kasimir kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se alkaisi rehottaa, jos saisivat rauhassa kusettaa ihmisiä. En tajua miten asioiden paljastaminen, eli että BC avaa rahankäyttönsä, on sinulta pois?
En ole edellinen, ja minusta on ihan ok, että taloudelliset epäselvyydet paljastetaan. Mutta miksi nuo muutamat whatsappiviestit on julkaistu? Yksityisiä viestejä. Mitä halventavaa se pa ri-sanassa sitä paitsi edes on? Onko väärin sanoa Älvsby-taloa älväriksi tai Hulluja päiviä Hullareiksi tai lähihoitajia lähäreiksi?
t.kristallikissa