Kestääkö jokaikinen tekstarisi, whapviestiestisi yms. päivänvalon? (vertaa BC-uutisointi)
Tuli vaan mieleen tuosta BC-uutisoinnista, että ihan taatusti minunkin viesteistäni, jotka olen kirjoittanut luotettavaksi oletetulle vastaanottajalle, löytyisi jotain järkyttävän kuuloista, jonka takia en sopisi esim. työnantajani imagoon ja voisin saada potkut. Tapanani kun on heittää aika raskastakin mustaa huumoria silloin tällöin vaikka olenkin tavallinen kahden lapsen äiti.
Joskus mietin, että eräänä päivänä vielä joku hakkeri onnistuu saamaan kaikki mese, whap, yms viestit julkisiksi jolloin voidaankin sitten vain googlailla tuttujen nimillä heidän lähettämiään viestejä. Sitä päivää kauhulla odotellessa. Hyvällä tuurilla julkiseksi saadaan ja vielä vauva-palstan nimettömänäkin kirjoitetut viestit jäljitettyinä esille.
Kommentit (43)
Mikä se BC on?
Vierailija kirjoitti:
No mä olen ihan tässä lähiaikoina esim. haukkunut muutamaa työkaveria suutuspäissäni mm. lehmäksi, vajaaksi, reittä pitkin kiipeäväksi selluliittiperseeksi. Ja en kyllä edes muista mitä on vuosien varrella tullut kirjoiteltua kavereille. Taidankin olla aika harvinainen ihminen kun puhun selän takana muista.
Selän takana muista puhuminen ei ole harvinaista, mutta sen myöntäminen (jopa anonyyminä) taitaa olla.
Kaverillani on inhottava tapa lähetellä kuvakaappauksia muista keskusteluistaan analysointia tms. varten. Ne eivät kestäisi päivänvaloa. Harmittaa kun en jotenkin saa otettua asiaa puheeksi, etten halua noita.
Jos joku heistä näkisi, että heidän viestejään on lähetetty mulle niin eiväthän he siitä pitäisi :/ koitan poistaa kaikki heti luettuani mutta näkyyhän ne kaverin puhelimessa mulle lähetettyinä.
Viestini kestävät päivänvalon siinä mielessä, että en hauku tai solvaa niissä ketään. V**** h****-purkauksia olen kirjoittanut teininä päiväkirjaani. En pidä mustasta huumorista, enkä yleensä sen harjoittajistakaan. Jos nuo viestit siis sellaiseksi kuuluu tulkita.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia omalla nimelläni/numerollani lähetetyt viestit kestää kyllä päivänvalon. Vammaisia en ole haukkunut koskaan edes anonyyminä.
En usko tätä. Varmasti olet puhunut paskaa selän takana.
Vierailija kirjoitti:
Mikä se BC on?
Vierailija kirjoitti:
No mä olen ihan tässä lähiaikoina esim. haukkunut muutamaa työkaveria suutuspäissäni mm. lehmäksi, vajaaksi, reittä pitkin kiipeäväksi selluliittiperseeksi. Ja en kyllä edes muista mitä on vuosien varrella tullut kirjoiteltua kavereille. Taidankin olla aika harvinainen ihminen kun puhun selän takana muista.
Selän takana muista puhuminen ei ole harvinaista, mutta sen myöntäminen (jopa anonyyminä) taitaa olla.
Jep. Näköjään monilla vaikeuksia myöntää! Varmasti jos alkaisivat selaamaan viestihistoriaansa löytyisi kaikenlaista kiinnostavaa...
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Mikä se BC on?
Vierailija kirjoitti:
Nyt puhuttiin kirjoittamisesta. Puhunut olen paljonkin. Mutta en kirjoittanut raskauttavia viestejä tai foorumitekstejä, koska niistä jää jälki.
Mä olisin mammojen mielestä pahempi kuin Hitler ja Josef Mengele yhteensä. Ketään en kuitenkaan ole asiattomasti kohdellut tai kenellekkään pahasti sanonut. Ei kuulu muille mitä paskaa yksityisesti kirjottelen kavereiden kesken.
Joo. Ei vaan ole tapana laittaa mitään kyseenalaista tekstareihin tjsp, vaikka livenä jutut voikin olla vähemmän salonkikelpoisia. En myöskään ilkeile netissä, joten sitäkään ei tarvitsisi hävetä.
Whatsapista kannattaa poistaa viestien varmuuskopiointi google driveen.
Sieltä ne on helppo hakkeroida, ja google käyttää saamiaan tietoja muutenkin härskisti hyväksi - kaikesta siitä ei todellakaan puhuta julkisesti. Googlessa kaikki on kaupan.
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä ettei kukaan ole mitään pahaa kenestäkään kirjoittanut silti täällä on
Haukuttu todella montaa ihmista rumaksi ja läskiksi, arvosteltu lapsia, kerrottu että on varastettu työnantajalta, sanottu että ollaan pidetty ”saikkupäiviä” vaikka ei oikeesti olla kipeitä..Mut ne on varmaan ne muut jotka näitä juttuja kirjottaa..
Juurikin näin. Minun kaikki viestini eivät kestäisi päivänvaloa. Eivätkä vastaukset viesteihini, joita olen saanut sivistyneiltä, koulutetuilta ja mukavilta ystäviltäni. Siksi en pelkästään tämän kohuviestin perusteella ole BC:tä tuomitsemassa.
Ei kestä, ei mitenkään. Olen temperamenttinen ja äkkipikainen, suutun helposti, ja silloin avaudun läheisille ystäville. Kuolisin häpeästä, jos nämä avautumiset tulisivat julkisuuteen.
Lisäksi huumorintajuni on oikeasti ihan törkeän sairas. Miksiköhän kaikeksi minut leimattaisiin vitsieni perusteella? En uskalla edes ajatella.
Ja puolison kanssa jaetaan muuten vain niin arkaluontoista materiaalia, ettei sitä ikinä haluaisi muiden tietoon...
Vierailija kirjoitti:
Joskus mietin, että eräänä päivänä vielä joku hakkeri onnistuu saamaan kaikki mese, whap, yms viestit julkisiksi jolloin voidaankin sitten vain googlailla tuttujen nimillä heidän lähettämiään viestejä. Sitä päivää kauhulla odotellessa. Hyvällä tuurilla julkiseksi saadaan ja vielä vauva-palstan nimettömänäkin kirjoitetut viestit jäljitettyinä esille.
”Joku hakkeri” kun olet ihan itse antanut vapaan pääsyn viesteihisi Googlelle ja mobiilissa käyttämillesi appseille. Kyllä sinusta on jo niin tarkat tiedot ja profiili, ettei tässä tartte hakkereita pelätä. :D Entä oletko lukenut Sanomien rekisteriselosteeseen ja tiedon luovutuksen kolmannelle? Tietojasi myydään koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Sieltä ne on helppo hakkeroida, ja google käyttää saamiaan tietoja muutenkin härskisti hyväksi - kaikesta siitä ei todellakaan puhuta julkisesti. Googlessa kaikki on kaupan.
Sillä lukee ihan selvästi "WhatsApp ei salaa iCloud-varmuuskopion viestejä eikä medioita".
Vierailija kirjoitti:
Jos WhatsAppin kautta menee asetksiin ja siellä lukee että google drive dataa lähetetty ja vastaanotettu 0 kt niin tarkoittaako se etteu niitä oo varmuuskopioitu sinne driveen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä ettei kukaan ole mitään pahaa kenestäkään kirjoittanut silti täällä on
Haukuttu todella montaa ihmista rumaksi ja läskiksi, arvosteltu lapsia, kerrottu että on varastettu työnantajalta, sanottu että ollaan pidetty ”saikkupäiviä” vaikka ei oikeesti olla kipeitä..Mut ne on varmaan ne muut jotka näitä juttuja kirjottaa..
Juurikin näin. Minun kaikki viestini eivät kestäisi päivänvaloa. Eivätkä vastaukset viesteihini, joita olen saanut sivistyneiltä, koulutetuilta ja mukavilta ystäviltäni. Siksi en pelkästään tämän kohuviestin perusteella ole BC:tä tuomitsemassa.
Sama, just eilen taisin viestitellä kaverille ja haukkua selviytyjät kilpailijoita. Marikosta taisin kirjoittaa aika pahasti ku ei saanut pllo siihen keskelle. Missään nimessä en siis oikeasti ole kys. Tyypistä tätä mieltä vaan sen hetken mielikuva tyypistä jonka kaverille kerroin.
Joskus saatana auton ratissakin sanoa että menes nyt siittä ”v**n Idiootti” vaikka en edes koko ihmistä tunne.. Nämä tälläiset puheet/viestit ovat vain sen hetkisiä fiiliksiä ja niillä ei ole mitään todellista tarkoitusta.
Ikinä en puhuisi tuollaista niin että kohde kuulee!
Ei kyllä ole tullut solvattua ketään. Ei ole tullut käytettyä esimerkiksi näitä Koposen lemppareita eli h****a, n******ä, eikä s*****a. Eikä myöskään h*******a. Ei tuollainen ole mitään huumoria.
Vierailija kirjoitti:
Tuli vaan mieleen tuosta BC-uutisoinnista, että ihan taatusti minunkin viesteistäni, jotka olen kirjoittanut luotettavaksi oletetulle vastaanottajalle, löytyisi jotain järkyttävän kuuloista, jonka takia en sopisi esim. työnantajani imagoon ja voisin saada potkut. Tapanani kun on heittää aika raskastakin mustaa huumoria silloin tällöin vaikka olenkin tavallinen kahden lapsen äiti.
Tietysti löytyisi jotain minulle noloa, mutta ei sellasita mistä joku voisi loukkaantua verisesti. Ei ole tapana haukkua tai panetella muita ihmisiä.
Et kai luule että nyt tuli julkisuuteen pahin miitä BC on kirjoittanut?
Eipä niissä sinänsä mitään salattavaa olisi, vaikka joidenkin romanttisten tai flirttailevien viestien ja tarkoituksella typerien selfieiden en erityisemmin päätyvän julki ihan vaan sen vuoksi, että nolottaisi muuten vaan, ei siksi, että menossa olisi salasuhde tms. Mieluummin sensuroisin myös vaikka viestit perheen kesken isän kuoleman jälkeen, mutta ei niistäkään potkuja tai lehtiotsikoita tulisi, onpahan vain surullinen ja henkilökohtainen asia.
Hoitoalalla olevien ihmisten huumori on niin mustaa, että siinä olisi pulassa jos tulisi julki mitä asiakkaista saatetaan puhua. Huumorilla jaksaa paremmin ja se on myös yksi selviytymiskeino käsitellä asioita. Ne jutut ei kuitenkaan ketään satuta kun jäävät kahvihuoneeseen. Siinä kohtaa voisi kyllä satuttaa jos Hesari tulisi salaa äänittämään puheita ja julkaisi ne sensaationhakuisesti lehdessään euron kuvat silmissä.