Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkäätkö päivällä ettå joku tulee lukitsemattomasta ovesta ok-taloon?

Vierailija
08.02.2023 |

Täällä päin oli pari tapausta ja nyt äitini on järkyttynyt kun meillä on ovi lukitsematta.
Teen etätöitä kotoa ja jos jos joku meinaa tulla pihaan näkee, että tallissa on auto .

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää. Ei kukaan uskalla edes avata ovea, koira pitää siitä huolen.

Vierailija
2/23 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikeeko se on laittaa lukkoon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan enää pidä ovia lukitsematta?

Vierailija
4/23 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on päivät yöt ovet lukittuna, mutta lapsuudenkodissani ei ollut. En ole kuitenkaan ikinä osannut pelätä mitään vieraita.

Vierailija
5/23 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää. Mitä se joku täällä tekisi. Ei meillä ole mitään varastettavaakaan. Ovi on kyllä lukossa tietysti silloin, kun itse en ole kotona. Yleensä olen.

Vierailija
6/23 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pelkäisin pitäisin oven lukittuna. Sillon, kun vielä asuin lapsuudenkodissa, niin yksin ollessa lukitsin aina oven, jos olin yläkerrassa.

Vierailija
7/23 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin pidän. Tosin ainoastaan jos on sovittu, että on vieraita tulossa. En minä takapihalle kuule, jos joku soittaa ovikelloa. Yöksi laitan ovet lukkoon.

Hervanta, Tampere.

Vierailija
8/23 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat ei päästä vieraita sisään, jos emme itse ole siinä vieressä, joten en pelkää.

Vierailija
9/23 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota. Joskus on jäänyt auton avainkin lukkoon eikä ole kelvannut ;)

Vierailija
10/23 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei pitäisi? Tiedän monia, oma perhe mukaan luettuna. Rasittavaa jos pitäisi ropistella avainta jatkuvasti, mennään ja tullaan "koko ajan " viiden hengen perheessämme. Ja melkein aina joku on kotonakin.

Vierailija
11/23 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, asumme maalla.

Vierailija
12/23 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin laitan lukkoon kun lähden pois ei ole edes yöllä lukossa

Vierailija
13/23 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Joskus on löytynyt naapurin kissa nukkumasta vaatehuoneesta, fasaani olohuoneesta ja peura keittiöstä. Ovet ovat auki kesäaikaan ja kutsumattomia vieraita riittää.

Vierailija
14/23 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin jättää oven hetkeksi auki, jos joku on tulossa. Muuten ne ovat aina lukittuna. Varastettavaa on jonkin verran ja niistä arvokkaimpia ovat soittimet.

Täällä päin liikkui taannoin joku, joka tunkeutui avoimista ikkunoista muiden asuntoihin syödäkseen ja juodakseen. Poistuessa mukaan lähti myös tavaraa. En nyt tosiaankaan välittäisi nähdä jotain tyyppiä ruokailemassa keittiössäni saati, että olisi pahempia aikeita.

Vierailija
15/23 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää, enkä pidä ovia lukossa. Rauhallinen pientaloalue ruuhkasuomen ulkopuolella.

Vierailija
16/23 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ovet päivällä lukitsematta, jos ollaan kotona. Meidän pihaan eksyy todella harvoin kukaan ulkopuolinen ja jopa kaupustelijat siirtyvät suosiolla seuraavaan taloon aidat ja varoitukset nähtyään. Meillä on talon ympäri jykevä korkea aita ja portilla isot varoituskyltit vartioivista koirista. Koiria ei tosin tällä hetkellä ole, kun viimeinenkin kuoli puoli vuotta sitten. Sitähän ei tosin satunnaiset kulkijat tiedä. Uutta koiraa kuitenkin tässä odotellaan, joten eiköhän meillä kohta taas ole vartija pihassa.

Niin ja vastaus kysymykseen. Ei pelota.

Vierailija
17/23 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää yhtään mitään, pelko seuraa pelkoa, jos pelossa on pelkoa.

Onko se tasa-arvoon perustuvaa mediaa kun ja jos nyt kävi niin että Kirjoita seuravat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi ja kirjoitin tarkistusnumeron oikein ja nyt media sanoo että tarkistuskysymyksen vastaus oli väärä.

Nyt pitää kirjoittaa 192 tark'istusnumrna

Vierailija
18/23 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

*182*192* kirjoitti:

En pelkää yhtään mitään, pelko seuraa pelkoa, jos pelossa on pelkoa.

Onko se tasa-arvoon perustuvaa mediaa kun ja jos nyt kävi niin että Kirjoita seuravat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi ja kirjoitin tarkistusnumeron oikein ja nyt media sanoo että tarkistuskysymyksen vastaus oli väärä.

Nyt pitää kirjoittaa 192 tark'istusnumrna

Olen tälläisen "läpinäkymättömyyden" takia hoidon tarpeessa ikuisesti niin kauan kunnes olen suomen rajojen sisällä ja tämä on Jumalan ja Taivaan isän määräys poliittiselle systeemille ja jos ei määräystä totella niin syntyy paskaa

Vierailija
19/23 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on koko piha aidattu ja ulkona kaksi vahtikoiraa. Kukaan ei pääse ovelle asti. Kesäisin ovi on yleensä kokonaan auki. Ennen koiria pidin ovia aina lukossa kun liikkui kaikenlaisia kauppiaita ja uskonnon tuputtajia, mutta enää ne ei uskalla tulla portista sisään.

Vierailija
20/23 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on molemmissa taloissa, sekä maalla että (pikku)kaupungissa olevissa taloissa ovet aina auki. Niin yöllä kuin päivällä. Meillä on iso koira, josta varoitamme  kyltein. Täytyy olla melkoinen ase, että lamaannuttaa koiramme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä