Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lapsen yo-juhliin tulee vain appivanhemmat

yksinäinen perhe
26.02.2018 |

Ainut lapsemme kirjoittaa nyt ylioppilaaksi. Hän on aina ollut yksinäinen. Aiemmin koulukiusattu. Ainoat ns. kaverit ovat nettikavereita.
Äidillä eli minulla ei ole yhtään ystävää. Ei ole ollut teinivuosien jälkeen. Ystävät jäivät kun menin naimisiin ja muut jatkoivat bailaamista. Työkaverereista ei ole löytynyt ketään ystävyyteen asti eli emme tapaa työn ulkopuolella.
Isällä ei myöskään ole ystäviä. Ei ole oikeen koskaan ollut. Työkavereiden kanssa käy joskus kaljalla mutta eivät siis ole ystäviä.
Minun vanhempani ja veljeni ovat elossa, mutta eivät ole puhuneet minulle yli 6 vuoteen. Miehellä veli josta kuullut viimeksi yli 10v sitten. Appivanhemmat asuvat kaukana mutta käyvät meillä 2xvuodessa. He ovat ainoat ihmiset jotka voimme kutsua yo-juhliin. Tunnen kamalaa syyllisyyttä siitä ettei meillä ole ihmisiä joita kutsua juhliin. Ihan kuin olisin pettänyt lapseni sillä että olemme niin yksinäisiä.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinäinen perhe kirjoitti:

Kiitos kaikille asiallisista vastauksista. Pientä matkaa voisimme harkita. Jos se ei onnistu, niin ainakin tuo kolmisin syömään ulos.

Olen yrittänyt pitää yhteyttä vanhempiini ja veljeeni mutta en saa mitään vastakaikua. Minulle ei edes kerrottu mummini kuolemasta joten en saanut kutsua myöskään hautajaisiin. Mitä edes sanoisimme toisillemme jos he tulisivat juhliin?

Mutta olitko pitänyt mummiin yhteyttä? Kävitkö katsomassa jne? Jos vanhempasi ja veljesi ovat saaneet vaikutelman ettet välitä? Vai eivätkö he oikeasti tule jos pyydät kylään?

Miksei miehenkään veli pidä yhteyttä?

Jotenkin tulee vaikutelma että olette erakoituneet omasta halusta. Ei voi olla niin että kukaan ei vaan halua olla kanssanne tekemisissä.

Vierailija
22/28 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinäinen perhe kirjoitti:

Kiitos kaikille asiallisista vastauksista. Pientä matkaa voisimme harkita. Jos se ei onnistu, niin ainakin tuo kolmisin syömään ulos.

Olen yrittänyt pitää yhteyttä vanhempiini ja veljeeni mutta en saa mitään vastakaikua. Minulle ei edes kerrottu mummini kuolemasta joten en saanut kutsua myöskään hautajaisiin. Mitä edes sanoisimme toisillemme jos he tulisivat juhliin?

Pyytäkää nyt kuitenkin ne appivanhemmat mukaan, ovathan he sentään lapsen isovanhemmat. Varaatte pöydän hienosta ravintolasta ja juhlitte läheisten kesken, parempi niin kuin haalia väkisin vieraita vain siksi että olisi vieraita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin aikoinaan tyytyväinen, kun meillä päin oli tapana laittaa lehteen avoin kutsu kaikille halukkaille. Sukua oli vähän ja muutamat omat kaverini juhlivat lakkiaisiaan samaan aikaan, joten vieraita olisi ollut ihan kourallinen. Paikalle tuli sitten naapureita ja vanhempien työkavereita, vaikka olivatkin enemmän puolituttuja kuin mitään ystäviä.

Me laitettiin myös. Sukulaisten ja ystävien lisäksi oli siis vanhoja opettajia, naapureita ja työkavereita (eivät ole ”ystäviä”, jopa pomo tuli).

Vierailija
24/28 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on sama tilanne. Ollaan ratkaistu se niin, että lakkiaispäivänä käydään kotona syömässä ja lähdetään reissuun ihan vaan Tukholmaan, kun löydettiin halvat lennot. Ollaan luvattu, että periltä voidaan ostaa hänelle valmistujaislahjaksi jotakin mitä hän nyt haluaakaan, esim. joku arvokkaampi sormus tai sitten tilataan hänelle netistä se käsityönä tehty low whistle, mistä on haaveillut, mutta ei ole raskinut tilata, koska ne maksaa paljon. Katselin, niin 300 dollaria saa maksaa yhdestä pillistä.

yleensä yo juhlien aikaan luokka kokoontuu jonnekin syömään jne. illalla kun on juhlittu päivä. 

Vierailija
25/28 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syrjäytyneisyys periytyy. Elävä todiste.

Ei se, että on yksinäinen / ilman lähikontaktia sukulaisiin tarkoita syrjäytyneisyyttä.

Syrjäytyneisyys tarkoittaa sitä, ettei löydä aktiivista paikkaansa yhteiskunnassa, oli se sitten työpaikka, opiskelupaikka tai vaikkapa osa jotain vanhusten ryhmää, sitä ettei voimat ja tahto riitä edes yrittää vastata omasta elämästään ja elättää itseään.

Vierailija
26/28 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli rippijuhlissa vähän sama juttu.

Vierailija
27/28 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia että on opiskellut itsensä ylioppilaaksi ja te muistatte kertoa hänelle että olette ylpeitä ja kannustatte häntä elämässä eteenpäin. Joku oikeen spesiaali lahja ja "juhlat" jossain hyvässä ravintolassa ruokineen ja juomineen. Ja positiivinen asenne ettei tyttäresi huomaa masennustasi tilanteesta ja tartu häneenkin.

Vierailija
28/28 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä perheenä kuitenkin hyvät välit? Että saisitte mukavan tunnelman jossain ravintelissa ihan vaan oman porukan kesken? Tai jonkun pikku reissun tekisitte?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi