Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minimalismin vastaisku: mitä keräilet? Mitä tarttuu useimmiten mukaan?

Vierailija
26.02.2018 |

Ostan aina vanhat tyynynliinat, jos niissä on käsinkirjaillut koristeet ja/tai käsinvirkatut pitsit.
Olen myös keräillyt jo vuosia värillisiä kristalli viinilaseja - ne on aivan ihania!

Ei ehkä voi sanoa varsinaiseksi keräilyksi, mutta muutaman kerran käynyt Intiassa ja ostanut aina niitä silkkisareja.Niitä on nyt yht. 10 erilaista. En kylläkään osaa niitä kietoa oikein päälle, eikä niitä täällä voi käyttääkään, mutta on ne niin ihania...

Kommentit (182)

Vierailija
141/182 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En hoardaa mitään turhaa

Hoardaa XDDDDDD en minäkään HAALI mitään turhaa roinaa.

Vierailija
142/182 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites teillä keräilijöillä viikonlopun saldo? Löytyikö mitään mielenkiintoista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/182 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-90 lukujen rock lp-levyjä sekä mielenkiintoisten kirjojen mahdollisimman vanhoja painoksia, eli mitä vanhempi ja alkuperäisempi, sen parempi

Vierailija
144/182 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoja ja kiviä 😂

Sama ja lisäksi koralleja (vintage) ja simpukoita, merotähtiä jne. Mitä isompia ja näyttävämpiä, sen parempi. Netistä voi tehdä hyviä löytöjä, mm ostin Karibialta 80 luvulla tuodun ison simpukkakokelman lähes ilmaiseksi eräältä naiselta. Oli tuotu suomeen vielä kun se ei ollut kiellettyä. Tosi kauniit virtiinikaapissa. Keräilen myös antiikkiastioita, mm kahvikalustoja. Löytyy mm Yhdet käsin maalatut englantilaiset kahvikupit tasseineen vuodelta 1840 ja suomalaiset sinivalkoiset kahvikalusto.

Vierailija
145/182 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites teillä keräilijöillä viikonlopun saldo? Löytyikö mitään mielenkiintoista?

Vaate-ja sisustuskerääjä löysi marmoriset kynttilänjalat, alpakka-ja villasekoitetta olevan takin ja silkkihuivin vajaalla 20 eurolla.

Vierailija
146/182 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiiä keräilenkö mitenaan erityisella kiinnostuksella mitään. Kirjoja kertyy hyllyyn kyllä, arvostan perinteistä kirjahyllyä olohuoneessa toisinkuin moni ikäiseni nuori. Mutta sekin on melko rajallista, kun kaksioon jonka pohjaratkaisu ei mikään paras ole (ehjää seinätilaa rajallisesti) ei mahu kuin kaksi kirjahyllyä, ja niistäkin toisessa vielä paljon opiskelujuttuja ja alani kirjallisuutta tilaa oikeilta romaaneilta viemässä :/

Sanoisin tasapainottelevani sellaisessa minimalismin ja keräilyn välissä. Ostan kaupasta erittäin harvoin mitään, en oikein tykkää shoppailusta joten lähinnä käyn ruokakaupassa. Vaatteita osta vasta kun aiemmat alkaa kulua puhki jne. Mutta ruokakaupassa teen joskus heräteostoksia, lähinnä kirjojen ja viherkasvien suhteen ja usein vietän aikaa koristejuttujenluona vähän haaveilemassa.

Haaveilen siitä että joskus muuttaisin isohkoon omakotitaloon jossa sisustasin jokaisen huoneen hieman eri tavalla... silloin tulisi kyllä hankittua varmasti vaikka mitä. Uelma olisi yksi huoe maalaisromanttiseen tyyliin, toinen sellaista muutaman vuosikymmen takaista missä olisi paljon täyspuuta, mustaa a nahkaa, kolmas nykyisen pohjoismaalaiseen tyyliin mustavalkoharmaa ja avara, neljäs jotain 50-60 lukuista....

Kuitenkin pyrin siihen että asunnon yleisime on siisti, asunnosta ei tule esterataa liioille huonekaluilla ja hyllyt ja muut on ojennuksessa eli tietää mistä löytää mitäkin ilman etsintää. Sen takia nykyinen asunto estää suuremmin mitään keräilemästäkään.

Vierailija
147/182 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan teille keräilijöille mietittäväksi, jos sitä tavaraa on kertynyt paljon:

Organizing Is Well-Planned Hoarding

- The Minimalists

Vierailija
148/182 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti keräile mitään eikä mitään tartu usein mukaan, mutta mulla on ihan hyvä kokoelma taidetta, koruja, kirjoja ja kenkiä.

Olen obsessoitunut kauneuteen ja esteettisiin tavaroihin/asioihin, mutta makuni on onneksi niin vaativa, ettei uusia juttuja tule kuin oikeastaan tosi harvoin.

Luultavasti sitten vanhana mummona on jo todella mittavat kokoelmat.:)

Minimalistinen koti olisi kauhistus.

Vierailija
149/182 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 4677 muumimukia.

Miksi niin paljon samoja mukeja ? Eikö yksi riitä aina malliaan..

Vierailija
150/182 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En varsinaisesti keräile mitään eikä mitään tartu usein mukaan, mutta mulla on ihan hyvä kokoelma taidetta, koruja, kirjoja ja kenkiä.

Olen obsessoitunut kauneuteen ja esteettisiin tavaroihin/asioihin, mutta makuni on onneksi niin vaativa, ettei uusia juttuja tule kuin oikeastaan tosi harvoin.

Luultavasti sitten vanhana mummona on jo todella mittavat kokoelmat.:)

Minimalistinen koti olisi kauhistus.

Lisään vielä, että uudet asiat tulee idean kautta joka konkretisoituu käytäntöön, jos löydän ideani mukaisen tavaran.

Jos en, niin idea jää odottelemaan toteutusta hamaan tulevaisuuteen.

Missään krääsähyllyillä en hillu ikinä tai lähde muuten vaan shoppailemaan.

Vierailija
151/182 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rannoilta teidän shoppailuhullujen muovijätteitä keräilen.

Vierailija
152/182 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumimukeja keräsin vuodesta 1995 ja kaksi vuotta sitten möin kaiken jobbarille.

Ihan hyvän tilin tein, mutta jobbari varmaan paremman 😉

Eli en kerää enää mitään, enkä aiokkaan kerätä.

Vierailija
153/182 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 vinyylilevyä. Yksi cd.

Vierailija
154/182 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräilen kirjoja ja leffoja, parhaat säilytän ja huonommat laitan kiertoon.

Vierailija
155/182 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan teille keräilijöille mietittäväksi, jos sitä tavaraa on kertynyt paljon:

- The Minimalists

Minimalismi ei ole minulle arvo. Kukin tyylillään.

Vierailija
156/182 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- The Minimalists

Minimalism Is Justifiable Control Freak-ism.

- The Rest

Vierailija
157/182 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En varsinaisesti keräile mitään, mutta kyllä mä ostan joskus koriste-esineitäkin kirpparilta, jos sattuu jotain kivaa vastaan. Mulla on esim. pari vanhaa posliinikoiraa. Vähän aikaa sitten ostin kaksi puista pienikokoista sientä, jotka ovat ny esillä eräässä hyllyssä, sitä ennen ostin posliinisen kulhon, jossa on kansi. Siellä voi säilyttää tarpeellista pikkutavaraa.

Tai no, voi sanoa, että keräilen peltipurkkeja, joissa säilytän elintarvikkeita.

Anteeksi mutta tästä tuli puistatus.

koriste-esineitä.. kirpparilta .. kivaa tulee vastaan

posliiniesineet

puiset sienet. sienet!

ovat eräässä hyllyssä!

posliinen kulho.. jossa kansi

tarpeellista pikkutavaraa.. hrr..

peltipurkkeja.. joissa elintarvikkeita.. hygienia..

Sulla on varmaan sellainen " persoonallinen valkoinen koti" Valkoiset seinät ,katto, lattiat ,huonekalut" Sellainen että vaikka ulkona olisi +30, niin sisällä on kylmää ja autiota.

Vierailija
158/182 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on minimalistinen koti, jossa on kirkkaita värejä sekä erilaisia muotoja, pintoja ja kuvioita. Maksimoin huonekalujen, esineiden ja tekstiilien kauneuden.

Vierailija
159/182 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En varsinaisesti keräile mitään, mutta kyllä mä ostan joskus koriste-esineitäkin kirpparilta, jos sattuu jotain kivaa vastaan. Mulla on esim. pari vanhaa posliinikoiraa. Vähän aikaa sitten ostin kaksi puista pienikokoista sientä, jotka ovat ny esillä eräässä hyllyssä, sitä ennen ostin posliinisen kulhon, jossa on kansi. Siellä voi säilyttää tarpeellista pikkutavaraa.

Tai no, voi sanoa, että keräilen peltipurkkeja, joissa säilytän elintarvikkeita.

Anteeksi mutta tästä tuli puistatus.

koriste-esineitä.. kirpparilta .. kivaa tulee vastaan

posliiniesineet

puiset sienet. sienet!

ovat eräässä hyllyssä!

posliinen kulho.. jossa kansi

tarpeellista pikkutavaraa.. hrr..

peltipurkkeja.. joissa elintarvikkeita.. hygienia..

Sulla on varmaan sellainen " persoonallinen valkoinen koti" Valkoiset seinät ,katto, lattiat ,huonekalut" Sellainen että vaikka ulkona olisi +30, niin sisällä on kylmää ja autiota.

Miksi se olisi valkoinen? Paljastit juuri yhden stereotypian.

Vierailija
160/182 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on minimalistinen koti, jossa on kirkkaita värejä sekä erilaisia muotoja, pintoja ja kuvioita. Maksimoin huonekalujen, esineiden ja tekstiilien kauneuden.

Kyllä. Yleensä näillä keräilijä-hoardaajilla on se valkoinen "romanttinen" koti, jossa seinällä lukee HOME ja Live Laugh Love ja siellä täällä on pieniä risupalloja, kynttilänjalkoja ja tyynnyjä ja kaikki on vedetty valkoisella kalkkimaalilla.