Minimalismin vastaisku: mitä keräilet? Mitä tarttuu useimmiten mukaan?
Ostan aina vanhat tyynynliinat, jos niissä on käsinkirjaillut koristeet ja/tai käsinvirkatut pitsit.
Olen myös keräillyt jo vuosia värillisiä kristalli viinilaseja - ne on aivan ihania!
Ei ehkä voi sanoa varsinaiseksi keräilyksi, mutta muutaman kerran käynyt Intiassa ja ostanut aina niitä silkkisareja.Niitä on nyt yht. 10 erilaista. En kylläkään osaa niitä kietoa oikein päälle, eikä niitä täällä voi käyttääkään, mutta on ne niin ihania...
Kommentit (182)
jugurttipurkin kansia, leipäpusseja, kippoja ja kuppeja, kiviä ja höyheniä. voin jo kuvitella kuinka perilliset huokailevat onnesta kaappejani ja aarteitani lajitellessaan. kenties tulee vähän kiistakin, kuka saa mitäkin, hmm hmm ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nukkekodin pientavaroita. Ne on niin erikoisia ja hienoja. Minulla ei ole nukkekotia.
Just heitin roskiin kasan sellaisia, joita olin raahannut mukanani kohta 40 vuotta kun äitini mielestä ovat niin hienoja ja söpöjä. Heippa vaan.
Minä keräilen mukavaa oloa, nautintoja ja kokemuksia. Ja pyrin minimalismiin :)
Joku olisi maksanut niistä. Miksi piti heittää pois?
Dvd:itä leffoista, joista pidän tarpeeksi paljon. Usein ovat myös sellaisia, joita ei helposti löydä netistä katsottavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nukkekodin pientavaroita. Ne on niin erikoisia ja hienoja. Minulla ei ole nukkekotia.
Just heitin roskiin kasan sellaisia, joita olin raahannut mukanani kohta 40 vuotta kun äitini mielestä ovat niin hienoja ja söpöjä. Heippa vaan.
Jotenkin inhottavaa lukea että joku heittää roskiin tavaraa joka olisi voinut olla todella käyttökelpoista ja iloa tuottavaa jollekin toiselle. Olisiko se oikeasti ollut niin iso vaiva viedä kierrätykseen tai muuten lahjoittaa? Vai onko se juju juuri siinä että kenenkään et halua hyötyvän mistään mikä on ollut sinun?
Itse olen vuosien varrella hommautunut eroon varmaan sadoista tavaroista jotka eivät enää itselleni ole olleet tarpeellisia, mutta roskiin en ole heittänyt mitään muuta kuin sellaista joka oikeasti on ollut tavaraa jota kukaan ei enää voisi käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah, älä viitsi.
Ei kukaan ole niin idiootti, että heittää roskiin 40 vuotta vanhoja rahanarvoisia keräilyesineitä.
Vierailija kirjoitti:
Leipäpusseja. Kun leipä on syöty, ravistelen murut ja viikkaan siististi. Pistän talteen, vaikka olisi ennestään samanlaisia - ne ovat hyviä vaihtareina. Parin-kolmenkymmenen vuoden kuluttua leipäpussikokoelmani on varmasti Suomen arvokkain.
Tästä tulikin mieleeni, että keräilen kirppareilta vanhoja, pieniä lankanöttösiä. Ne on usein kieputettu mitä ihmeellisimpien asioiden ympärille ja näitä sisusjuttuja siis havittelen.
Lankamyttyjen sisältä on löytynyt esim. työhönosoituslappu 70-luvulta, vanhoja leipäpusseja, mainoslehtisiä ja lääkemääräyksiä ym historiallista aineistoa. On erittäin mielenkiintoinen keräilykohde!
Vanhat astiat. Uudet on rumia. En kerää, mutta yritän haalia kauniita astioita.
Hän, mitä, eikö kukaan kerää euroja? Minulla on kukkarossa jo muutama kolikko ja seteli, sekä tilillä paljon lisää kerättyjä vuosien saatossa. Mehu 43
Kirjoja tarttuu helposti mukaan kirpparilta. Myös eräitä tiettyjä viinilaseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah, älä viitsi.
Ei kukaan ole niin idiootti, että heittää roskiin 40 vuotta vanhoja rahanarvoisia keräilyesineitä.
Kuule, kyllä heitin. Ja arvelinkin, että jotain rahaa niistä voisi saada mutta en tarvitse lisätienestiä ja olen liian laiska myymään. Olo keveni heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin inhottavaa lukea että joku heittää roskiin tavaraa joka olisi voinut olla todella käyttökelpoista ja iloa tuottavaa jollekin toiselle. Olisiko se oikeasti ollut niin iso vaiva viedä kierrätykseen tai muuten lahjoittaa? Vai onko se juju juuri siinä että kenenkään et halua hyötyvän mistään mikä on ollut sinun?
Itse olen vuosien varrella hommautunut eroon varmaan sadoista tavaroista jotka eivät enää itselleni ole olleet tarpeellisia, mutta roskiin en ole heittänyt mitään muuta kuin sellaista joka oikeasti on ollut tavaraa jota kukaan ei enää voisi käyttää.
Voin laittaa vaatteita ja kenkiä keräykseen, mutta nuo eivät ole "käyttötavaraa" eivätkä tarpeellisia. En välitä siitä saanko rahaa tai saako joku halvalla, itse asiassa olen antanut tavaraa ilmaiseksi. Minulle on se ja sama ja näistä halusin vain eroon.
Kun vielä postista tuli kerran kuussa pieni paketti karkkeja Japanista, niin säilytin kaikki karkkipaperit koska olivat niin hienoja. Mutta valitettavasti mulla ei ollut niille mitään järkevää säilytyspaikkaa joten piti heittää menemään...
Hahaa, pystyn vastaamaan tähän vaikka olen minimalisti. Järkevissä rajoissa kerään tuotepaketeissa olevia kauniita silkkipapereita. Esim. jos tilaan meikkejä tai asusteita, ja ne on pakattu joihinkin söpöihin, rapiseviin silkkipapereihin. En kerää kuin kauneimmat ja hallitussa määrissä. Sitten uusiokäytän ne kun annan lahjoja eli käärin lahjat niihin ja kietaisen päälle punaista/tms kaunista nauhaa :)
Paperit tuottaa iloa kauneudellaan ja sillä rapinalla, ja sillä että voin käyttää ne uudestaan ja antaa pois.
Minipulloja, Arabian 70-luvun retrokahvikuppeja joissa kivat värit, pienoismalleja sekä rahahahhaa. Niin ja ruuveja sun muita mitä tulee vastaan roskalavoista yms, aina hyviä olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah, älä viitsi.
Toisaalta jos tällainen henkilö olisi olemassa, niin miksi hän tunkisi keräilykeskusteluun kertomaan löytämälleen keräilijälle siitä, että heitti huvin vuoksi roskiin juuri tämän haluamaa hyvää tavaraa? Ja lällättäisi vielä minimalismistaan, kun aiheen oli erityisesti mainittu olevan vastaisku tälle suuntaukselle? Eihän kukaan voi saada minkäänlaista tyydytystä siitä, että kerjää huomiota internetissä. Tämä olisi ennen kuulumatonta käytöstä etenkin vauvapalstalla.
Vierailija kirjoitti:
En hoardaa mitään turhaa
En minäkään mutta tuikitarpeellisia vinyylilevyjä on paikat täynnä ja lisää tulee kovaa vauhtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En hoardaa mitään turhaa
En minäkään mutta tuikitarpeellisia vinyylilevyjä on paikat täynnä ja lisää tulee kovaa vauhtia.
Oletko laskenut montako vuosisataa sinun pitäisi elää että ehtisit kuunnella niistä edes osan?
Toki kerään euron erikoiskolikoita, ja muitakin rahoja, siis en kauhean aktiivisesti. En ole hikokerääjä. Ostan myös vanhoja karttoja, vanhoja kirjoja, vanhoja printtejä, jopa vanhoja lehtiä. Olen kerännyt Hilja Valtosen vanhoja kirjoja. ( tapasin hänet kerran koululaisena ja siitä se jotenkin lähti).
Kerään kirjoja, rintakoruja, leluja, muistikirjoja, astioita.... Satuihin liittyviä posliinifiguureja.