Minimalismin vastaisku: mitä keräilet? Mitä tarttuu useimmiten mukaan?
Ostan aina vanhat tyynynliinat, jos niissä on käsinkirjaillut koristeet ja/tai käsinvirkatut pitsit.
Olen myös keräillyt jo vuosia värillisiä kristalli viinilaseja - ne on aivan ihania!
Ei ehkä voi sanoa varsinaiseksi keräilyksi, mutta muutaman kerran käynyt Intiassa ja ostanut aina niitä silkkisareja.Niitä on nyt yht. 10 erilaista. En kylläkään osaa niitä kietoa oikein päälle, eikä niitä täällä voi käyttääkään, mutta on ne niin ihania...
Kommentit (182)
Mehu43 kirjoitti:
Hän, mitä, eikö kukaan kerää euroja? Minulla on kukkarossa jo muutama kolikko ja seteli, sekä tilillä paljon lisää kerättyjä vuosien saatossa. Mehu 43
Minä myös, kolikkopussiin mahtuu n 50 euroa 1 ja 2 euron kolikoina, välillä maksan niillä.
Opin juopon ystävän kanssa tuon.
Vanhoja pöytäliinoja, käsi kirjottuja, upeita kankaita. Olen löytänyt aarrearkun etelä-ruotsin osto-ja myyntiliikeistä ja loppiksista. Teen sinne useita reissuja ja aivan upeita hankintoja edullisilla hinnoilla aina!
Elokuvia on tullut kerättyä aika paljon, arvioisin että joku 5000 löytyy dvd:nä ja jotain satoja muissa formaateissa.
Hajuvedet ja tuoksukynttilät ovat myös heikko kohtani, mutta niitä en ole ostanut melkein vuoteen kun alkoi vähän hävettää. Tai no hajuvesiä ostelen yhä, mutta vain samplekokoina. Ajattelin jatkossa yrittää pitää täysikokoisten pullojen määrän korkeintaan 15 kappaleessa ja ostan uuden pullon vasta kun vanha tyhjenee.
H
Vierailija kirjoitti:
Elokuvia on tullut kerättyä aika paljon, arvioisin että joku 5000 löytyy dvd:nä ja jotain satoja muissa formaateissa.
Hajuvedet ja tuoksukynttilät ovat myös heikko kohtani, mutta niitä en ole ostanut melkein vuoteen kun alkoi vähän hävettää. Tai no hajuvesiä ostelen yhä, mutta vain samplekokoina. Ajattelin jatkossa yrittää pitää täysikokoisten pullojen määrän korkeintaan 15 kappaleessa ja ostan uuden pullon vasta kun vanha tyhjenee.
HEI!! Kerro pliis mistä tilaat parfyymien samplet! Ehditkö vastaamaan vielä Ennenkuin palsta menee kiinni. Kiitollinen vastauksesta!
Keräilen kaikkea sitä Kiinassa valmistettua krääsää, joka menee rikki ennen kuin edes takuuaika ehtii mennä umpeen.
Olen rikas, enkä jaksa mihinkään takuupalveluun kiikuttaa rikkimenevää krääsää.
Niinpä minulla on koti täynnä rikkinäisiä kiinassa tehtyjä tuotteita: kuusi televisiota, kahdeksan tietokonetta, Neljä jaakaappia, läjä kahvinkeittimiä, 12 hiustenkuivaajaa, kolme pyykinkuivuria, 4 monitoimikonetta, kolme sauvavatkainta, neljä silitysrautaa.
Lisäksi on ihan hirveän paljon ulkotakkeja, joista vetoketju on mennyt rikki.
Hukun kiinalaiseen paskaan.
En uskalla viedä kaatopaikalle mitään, ettei ne joudu luontoon.
Kannattaako sittenkään ostaa ja kerätä?
Kerään Alvar aallon design lasi-esineitä (aitoja alkuperäisiä signeerattuja).
HInta on noussut 20 vuodessa ihan valtavasti. Voisin kohta jäädä eläkkeelle.
Kuinka paljon teidän Kiinakrääsään ostaneiden omistamienne kiinalaisten krääsämaljakoiden arvo on noussut 20 vuodessa?
Olen ostellut huutokaupoista tanskalaisten klassikkomuotoilijoiden huonekaluja koko elämäni. Ei yhtään ikea tuotetta kotona.
Voin koska tahansa myydä mitä tahansa huonekaluja ja saan moninkertaisesti sen hinnan jonka olen maksanut.
Kannattaako teidän tuhlata rahojanne IkEAAN?
Asun pienessä kylässä, jossa on pieni kyläkauppaa. Kerään ilmapalloja. Ostan kyläkaupasta kaikki ilmapallopussit aina itselleni, ettei ne joutuisi luontoon. Kellarissa on monta puulaatikollista ilmapalloja.
Ajoitain ostokseni sopivasti juuri niin ennen vappua, että ostan laarit tyhjäksi, eikä kyläkauppias ehdi tilata ilmapalloja lisää vapuksi.
Maailma hukkuu muoviin.
Vierailija kirjoitti:
H
Vierailija kirjoitti:
HEI!! Kerro pliis mistä tilaat parfyymien samplet! Ehditkö vastaamaan vielä Ennenkuin palsta menee kiinni. Kiitollinen vastauksesta!
Vähän mistä milloinkin, mutta esim. Luckyscent.comissa on hyvät valikoimat ja homma toimii. Lisäksi tilaan suoraan joiltakin merkeiltä, kuten vaikka Tauerilta. Kannattaa katsella suomalaista tuoksufoorumia, sieltä löytää ostopaikkoja.
No en varsinaisesti kerää mutta aina kun käyn ulkomailla niin sästään paikallista rahaa. Mulla on sellanen iso lasikippo missä kaikenlaisia kolikoita.
Kysymys teille jotka keräätte vanhoja astioita kuten Arabiaa. Ostatteko vain astioita mitkä ovat täysin ehjiä, vai kelpuutatteko myös sellaisia missä on pieni vika, kuten hiushalkeama, särö tai kolhu?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 4677 muumimukia.
Aika vähän, mutta onneksi voit ostaa lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 4677 muumimukia.
Aika vähän, mutta onneksi voit ostaa lisää.
Ja voihan sitä seuravaat 12 vuotta juoda kahvit joka päivä uudesta kupista. Ajatella, tiskatakin tarvitsee vasta 12 vuoden kuluttua!
Vierailija kirjoitti:
Kysymys teille jotka keräätte vanhoja astioita kuten Arabiaa. Ostatteko vain astioita mitkä ovat täysin ehjiä, vai kelpuutatteko myös sellaisia missä on pieni vika, kuten hiushalkeama, särö tai kolhu?
Pääsääntöisesti vain täysin ehjiä. Joissakin saattaa olla ulkopinnalla tehtaan lasitusvirhe. Meillä astiat ovat päivittäisessä käytössä ja konepesussa. Vanhoissa astioissa on kaikenmoisia raskasmetalleja, joten haluan lasteni terveyden tähden, että lasite on virheetön.
Pikkuvikaisista tulee sitten kukkapurkkeja. Mutta niitä minulla on enemmän kuin tarpeeksi.
T. Se Kiltaa keräilevä.
Minimalismin vastaisku on olla keräämättä tavaraa. Te olette ilmeisimmin dysleksikkoja.
Että tuota ensin lentää pallon toiselle puolelle Intiaan ja ostaa sieltä metrikaupalla kankaita ja vaatteita, joita ei osaa eikä voi käyttää - ja säilöö niitä sitten kaapeissa. Niin. Meitä on monenlaista.
Työpaikkani entinen vahtimestari keräsi kuulakärkikyniä. Hienoin niistä oli hänen mielestään kynä, joka oli Tarja Halosen kampanjakynä, jonka hän oli saanut itse Tarjalta. Ja niitä kyniä oli hänellä siis tuhansia.
Vierailija kirjoitti:
Täällä toinen joka on kynttilöiden ja hajuvesien hamsteri. Ja niille tietysti pitää saada useita nättejä säilytyspurkkeja...:) Käytän toki mutta enempi niitä kerääntyy kuin tulee käytettyä.
Elokuvista ja musiikkikokoelmasta taas olen luopunut kokonaan ja niitä vasta olikin. Kirjoja olen karsinut myös
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En varsinaisesti keräile mitään, mutta kyllä mä ostan joskus koriste-esineitäkin kirpparilta, jos sattuu jotain kivaa vastaan. Mulla on esim. pari vanhaa posliinikoiraa. Vähän aikaa sitten ostin kaksi puista pienikokoista sientä, jotka ovat ny esillä eräässä hyllyssä, sitä ennen ostin posliinisen kulhon, jossa on kansi. Siellä voi säilyttää tarpeellista pikkutavaraa.
Tai no, voi sanoa, että keräilen peltipurkkeja, joissa säilytän elintarvikkeita.
Anteeksi mutta tästä tuli puistatus.
koriste-esineitä.. kirpparilta .. kivaa tulee vastaan
posliiniesineet
puiset sienet. sienet!
ovat eräässä hyllyssä!
posliinen kulho.. jossa kansi
tarpeellista pikkutavaraa.. hrr..
peltipurkkeja.. joissa elintarvikkeita.. hygienia..
Jos nyt satut olemaan palstalla, niin voit toki yrittää hieman monisanaisemmin kertoa, mitä asiaa sinulla oli. En ymmärrä tuollaisesta kirjoitusmutinasta mitään.
Ohis; olen varmaan maalaisjuntti, mutta en ole tiennytkään, eikä järkeeni meinaa mahtua nytkään , minkä hintaisia tuoksukynttilöitä jossain ulkomaan nettikaupassa oli myynnissä!!? Siis what.
Asun 120 vuotta vanhassa talossa, ja keräilen tina-kynttilänjalkoja, joissa poltan valkoisia kruunukynttilöitä. Ei ole tullut mieleen edes muunlaisia kaivata.
Vanhassa talossani tuoksuu siltä, miltä uunien lämmittäminen tuoksuu, leikkokukkia ostan aina kylillä käydessä, mutta ei nekään hirveesti tuoksu. Miksi joku haluaisi kymmenien eurojen edestä jotain esanssia kotiin tuoksumaan? Enkä oikein ymmärrä sitä ostamistakaan tuoksujen kohdalla netistä, eihän sitä tiedä miltä se sitten tuoksuu.
No, olen siis juntti ja kirjoitan tätäkin toppahousut jalassa ja miehen villapaita päällä, ei kovin glamouria.
Hopeisia koruja, aterimia.
Käytän niitä myös, en laita hyllylle.
Joskus otan kohteeksi hankkia vaikka tyynyliinoja, kun on tarpeeksi, jotain muuta, kyllästyin reikiintyneisiin vaatteisiin ym.