Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minimalismin vastaisku: mitä keräilet? Mitä tarttuu useimmiten mukaan?

Vierailija
26.02.2018 |

Ostan aina vanhat tyynynliinat, jos niissä on käsinkirjaillut koristeet ja/tai käsinvirkatut pitsit.
Olen myös keräillyt jo vuosia värillisiä kristalli viinilaseja - ne on aivan ihania!

Ei ehkä voi sanoa varsinaiseksi keräilyksi, mutta muutaman kerran käynyt Intiassa ja ostanut aina niitä silkkisareja.Niitä on nyt yht. 10 erilaista. En kylläkään osaa niitä kietoa oikein päälle, eikä niitä täällä voi käyttääkään, mutta on ne niin ihania...

Kommentit (182)

Vierailija
21/182 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö sinne valkoiseen kuutioon hankkia jotain harrastusvälineitä, jos ainoa harrastus on ivata toisten ihmisten tavaroita?

Vierailija
22/182 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhoja korurasioita, niitä venäläisiä. Harvemmin tulee vastaan, koska en niitä etsimällä etsi. Kaikki on kyllä käytössä, joten ei ns. turhaan ostettuja. 

Pitäisikö meidän tietää mitä "ne venäläiset korurasiat" ovat?

En ole kyseinen kirjoittaja, mutta olisikohan niitä lakkarasioita, nimi taitaa olla Palekh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/182 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä lasketaanko tätä, mutta jostain syystä kaapit pursuaa neuletakkeja/villapaitoja ja muita vastaavia. Siis niitä on kaksinkertainen määrä muihin vaatteisiin yhteensä. Olen ihan pulassa niiden kanssa, jotenkin en ikinä kirpputorilla/kaupassa tajua että mulla on näitä NIIN paljon, etten todellakaan tarvitse tai edes tahdo lisää. Onneksi en kuitenkaan osta niitä kovin usein enkä yleensä kalliilla, mutta koska niitä on niin paljon, ne eivät kulu joten mitään luonnollista poistumaakaan ei pääse tapahtumaan :D

Aina siellä kaupoilla tulee lopulta se klassinen on se niin kiva ja pehmoinen ja kävisi niin hyvin niiden housujen tai sen mekon kanssa. Jos minä nyt tämän kerran. :S

Vierailija
24/182 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ylimielisiä vastauksia kyllä. Näköjään keräily ja kauniista, arvokkaista tavaroista nauttiminen ei ole palstalla hyväksyttävä harrastus. Viime vuonna piti konmarittaa ja nyt ollaan minimalisteja ja kerätään vaan "elämyksiä". 

Vierailija
25/182 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniita höyheniä, simpukoita ja kiviä (kiviä itse vaikka rannalta että ostamalla erikoisempia kuten spektroliittia), luita ja sarvia. Kirjoja ja leffoja on paljon, mutta laitan kyllä pois kaikki mitkä eivät enää kiinnosta. Mies nauraa "purkkimanialleni" mutta kaikki nekin on käytössä :)

Monessa asiassa olen minimalistinen, minulla on esim. vaan 3 housut (farkut, sammarit, kesähousut), meikkejä 7 kpl ja 3 kattilaa, mutta en kaikissa.

Vierailija
26/182 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vanha mikä näyttää mun silmään kivalta :)  vanhat arabiat,  riihimäen lasi, vanhat kahvipurkit. Maljakot. En varsinaisesti kerää,etsimällä etsi.. mutta jos sattuu kohdalle.... :D

Vierailija
27/182 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki vanha mikä näyttää mun silmään kivalta :)  vanhat arabiat,  riihimäen lasi, vanhat kahvipurkit. Maljakot. En varsinaisesti kerää,etsimällä etsi.. mutta jos sattuu kohdalle.... :D

Kerään myös kauniita kiviä terassille

Vierailija
28/182 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhoja korurasioita, niitä venäläisiä. Harvemmin tulee vastaan, koska en niitä etsimällä etsi. Kaikki on kyllä käytössä, joten ei ns. turhaan ostettuja. 

Mihin käytät rasioita? Vai onko ne koruja täynnä ja vaihdat koruja n. 3 kertaa päivässä? Montako rasiaa sinulla on?

Niitä on kuusi, ja jokaisessa on koruja, kaikki korut vanhoja myös (osa perittyjä, osa huutokaupasta ostettuja. En vaihda koruja kolme kertaa päivässä. Korurasiat ovat laatikossa, piilossa valolta ja pölyltä. 

Vierailija
29/182 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoja kauniita astioita kirpparilta. Osa on omassa käytössä, osa tytöllä leikkimökissä leikeissä.

Vierailija
30/182 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin käytät rasioita? Vai onko ne koruja täynnä ja vaihdat koruja n. 3 kertaa päivässä? Montako rasiaa sinulla on?

En keräile korurasioita, mutta pakostikin alkoi kiinnostaa, miksi asian yksityiskohdat sinua noin kiehtovat. Sinun täytyy itsesikin olla korurasioiden keräilijä.

Vierailija
31/182 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti kerää, mutta olen heikkona Marimekko- pussilakanoihin ja pöytäliinoihin. Lakanoita lienee parikymmentä ja avaamattomia pakkauksia 4. Meitä on vain kaksi. Tarkoituksella en ole kaikkia avannut; voi antaa vaikka lapsille joululahjoiksi ja olen antanutkin.

Pöytäliinat ovat käytössä; joka juhlapäivään ( joulu, pääsiäinen, juhannus, hääpäivä) ja vuodenaikaan löytyy sopiva liina ja kaapissa on ompelemattomia kankaita pari.

Suomalaista design-käyttölasia 60-70- luvulta on tullut kerättyä ja nekin ovat kyllä käytössä.

Vierailija
32/182 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoja suomalaisia hopea- ja pronssikoruja. Meitä on aika paljon.

Vierailija
33/182 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei te jotka keräätte esim. tietyntyyppisiä astioita, rasioita yms: ostatteko vaan sellaisia jotka ovat mielestänne kauniita/kivoja, vai myös sellaisia joista ette niin tykkää mutta haluatte kerätä "koko sarjan"?

Vierailija
34/182 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ihania vanhoja nappeja, ai että. Pesin ne ja ihailin aikani ja sitten alkoi tulla ideoita.

Hei nappiasiantuntija. Osaisitko sanoa, mistä on kyse, kun minä kerran ostin läjän nappeja kirpparilta ja laitettuani ne pesuveteen, niin [ällövaroitus] ne alkoivat haista todella kummalliselta. En pystynyt käyttämään niitä ollenkaan.  

Vierailija
35/182 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

33: Minä kerään vain niitä, jotka ovat mielestäni kauniita.

Vierailija
36/182 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan liikaa kirjoja. Seuraavaksi pitää ostaa jo uusi kirjahylly.

Sitten keräilen vanhaa lasia, esim. maljakoita, lautasia, kulhoja ym. ja tiettyjä sarjoja kuten Grapponiaa. Keräilen vanhaa suomalaista lasia. Kerään myös jotain Arabian astioita. Sen verran olen alkanut hillitä itseäni, etten osta kaikkea ihanaa vastaantulevaa vaan keskityn johonkin tiettyihin sarjoihin ja astioihin. Tykkään myös jostain vanhoista eläinfiguureista.

Suunnittelen muuttoa isompaan asuntoon tämän takia. Yksiössä on aivan liian vähän tilaa.

Vierailija
37/182 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei te jotka keräätte esim. tietyntyyppisiä astioita, rasioita yms: ostatteko vaan sellaisia jotka ovat mielestänne kauniita/kivoja, vai myös sellaisia joista ette niin tykkää mutta haluatte kerätä "koko sarjan"?

18 vastaa. Ostan astioita vain käyttöön, joten en tiedä olenko keräilijä ensinkään.

Mutta jatkuvasti päivitän astiastoa korvaten kuluneita osia paremmilla ja ehkä joskus vaihdan jonkin tarjoiluastian toiseen, kauniimman väriseen. Ylimääräiset hyväkuntoiset lähtevät kiertoon, pikkuvikaiset maljakoiksi, kukkien suojaruukuiksi tms.

Sarjana on siis Arabian Kilta, josta tykkäisin eniten valkoisena/keltaisena, mutta käytännössä eniten liikkeellä on vihreää/sinistä/mustaa. Ja tosiaan meillä se on lapsiperheen ainoana astiastona. Lisäksi on uusimmista sarjoista lasagnevuoka tms. mutta pääosin tarjoilussakin käytetään Kiltaa.

Vierailija
38/182 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipäpusseja. Kun leipä on syöty, ravistelen murut ja viikkaan siististi. Pistän talteen, vaikka olisi ennestään samanlaisia - ne ovat hyviä vaihtareina. Parin-kolmenkymmenen vuoden kuluttua leipäpussikokoelmani on varmasti Suomen arvokkain.

Vierailija
39/182 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vanha ja mielenkiintoinen kelpaa jos hinta on sopiva. Tietyt arabian vanhat astiat ostan heti jos näen, vanhoja tekstiilejä ostan, mekot ja hameet käyn kirpparilla läpi. Ja lisäksi olen heikkona vanhoihin lasitölkkeihin. Niitä käytän ruoka ym. tavaroiden säilytyksessä.

Vierailija
40/182 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerään kauniita simpukankuoria ja kotiloita milloin mistäkin meren/järven rannalta.  Kaikki on tärkeiltä matkoilta kerätty. Aion lopulta tehdä niistä valokuvakehyksen, kun olen tarpeeksi saanut kasaan. :)