Minimalismin vastaisku: mitä keräilet? Mitä tarttuu useimmiten mukaan?
Ostan aina vanhat tyynynliinat, jos niissä on käsinkirjaillut koristeet ja/tai käsinvirkatut pitsit.
Olen myös keräillyt jo vuosia värillisiä kristalli viinilaseja - ne on aivan ihania!
Ei ehkä voi sanoa varsinaiseksi keräilyksi, mutta muutaman kerran käynyt Intiassa ja ostanut aina niitä silkkisareja.Niitä on nyt yht. 10 erilaista. En kylläkään osaa niitä kietoa oikein päälle, eikä niitä täällä voi käyttääkään, mutta on ne niin ihania...
Kommentit (182)
Nukkekodin pientavaroita. Ne on niin erikoisia ja hienoja. Minulla ei ole nukkekotia.
Mä kerään patterittomia herätyskelloja. Patterilliset ei kiinnosta.
Olen helvetin aamu-uninen, ja homma alkoi vitsistä. Äiti tapasi herättää minut 70-luvulla kouluun laittamalla rämisevän herätyskellon alumiiniseen kakkuvuokaan ja siihen lusikoita. Meteli oli melkoinen.
No nyt minulla on vitriinillinen herätyskelloja makkarissa.
Lisäksi on herännyt mielenkiinto vedettäviin vanhoihin soittorasioihin. Mitä erikoisempi, sen parempi.
Keräilen astioita, erityisesti kahvikuppeja. Niitä on noin 30 nyt, kaikki joko eri värisiä tai eri mallisia, osa kirpparilta ja osa kaupasta.
Vaikka mitä, mutta mainitaan nyt vaikka jugurttipurkkien kannet. Yleensäkin kaikki keräilyjuttuni tulevat muiden ostosten sivutuotteena.
Kodista, vaatteista, suusta, nenästä, silmistä ja kaikesta muustakin mahdollisesta (sekä mahdottomasta) päätellen koirankarvoja 😏. Niitä ei tarvitse edes keräilemällä kerätä, kertyy ja teleportoituu jostakin rinnakkaistodellisuudesta näköjään ihan itsestään...
Vierailija kirjoitti:
Kirjoja ja kiviä 😂
Samoin. Lisäksi merenrannalta kauniita puunpaloja, simpukankuoria ja luita.
Vanhoja korurasioita, niitä venäläisiä. Harvemmin tulee vastaan, koska en niitä etsimällä etsi. Kaikki on kyllä käytössä, joten ei ns. turhaan ostettuja.
Vierailija kirjoitti:
Nukkekodin pientavaroita. Ne on niin erikoisia ja hienoja. Minulla ei ole nukkekotia.
Just heitin roskiin kasan sellaisia, joita olin raahannut mukanani kohta 40 vuotta kun äitini mielestä ovat niin hienoja ja söpöjä. Heippa vaan.
Minä keräilen mukavaa oloa, nautintoja ja kokemuksia. Ja pyrin minimalismiin :)
Vierailija kirjoitti:
Vanhoja korurasioita, niitä venäläisiä. Harvemmin tulee vastaan, koska en niitä etsimällä etsi. Kaikki on kyllä käytössä, joten ei ns. turhaan ostettuja.
Pitäisikö meidän tietää mitä "ne venäläiset korurasiat" ovat?
En varsinaisesti keräile mitään, mutta kyllä mä ostan joskus koriste-esineitäkin kirpparilta, jos sattuu jotain kivaa vastaan. Mulla on esim. pari vanhaa posliinikoiraa. Vähän aikaa sitten ostin kaksi puista pienikokoista sientä, jotka ovat ny esillä eräässä hyllyssä, sitä ennen ostin posliinisen kulhon, jossa on kansi. Siellä voi säilyttää tarpeellista pikkutavaraa.
Tai no, voi sanoa, että keräilen peltipurkkeja, joissa säilytän elintarvikkeita.
Moottoripyöriä ja sähkökitaroita.
Vierailija kirjoitti:
En varsinaisesti keräile mitään, mutta kyllä mä ostan joskus koriste-esineitäkin kirpparilta, jos sattuu jotain kivaa vastaan. Mulla on esim. pari vanhaa posliinikoiraa. Vähän aikaa sitten ostin kaksi puista pienikokoista sientä, jotka ovat ny esillä eräässä hyllyssä, sitä ennen ostin posliinisen kulhon, jossa on kansi. Siellä voi säilyttää tarpeellista pikkutavaraa.
Tai no, voi sanoa, että keräilen peltipurkkeja, joissa säilytän elintarvikkeita.
Anteeksi mutta tästä tuli puistatus.
koriste-esineitä.. kirpparilta .. kivaa tulee vastaan
posliiniesineet
puiset sienet. sienet!
ovat eräässä hyllyssä!
posliinen kulho.. jossa kansi
tarpeellista pikkutavaraa.. hrr..
peltipurkkeja.. joissa elintarvikkeita.. hygienia..
Vierailija kirjoitti:
Mihin käytät rasioita? Vai onko ne koruja täynnä ja vaihdat koruja n. 3 kertaa päivässä? Montako rasiaa sinulla on?
En osaa sanoa, keräilenkö mitään erityisesti. Ehkä keräilykohteena on koko elämä. Pyrin löytämään maltillisen määrän kauniita, ekologisia, käytännöllisiä asioita pienehköön perhekotiimme. Tähän mennessä vaihtoehdot ovat rajautuneet jo aika tiukasti, ja saan toteuttaa keräilyvaistoani ihan kodin ylläpidossa kamamäärän räjähtämättä.
Esimerkiksi ainoa astiastomme on Arabian Kilta. Kiertelen jatkuvasti kirpputoreja täydennysosien (lähinnä rikki menevien tilalle) toivossa, mutta muita sarjoja en halua enkä tarvitse.
Vintage-mekkoja minulla on ehkä useampia kuin tarvitsisin. Ja tykkään 60-luvun suomalaisten brutalistien koruista, muttei niitäkään kovin monta ole.
Ja jokaiselta merenrannalta, jonne matkustamme, poimimme pari kiveä lasten kastemaljaan.
Treenivälineitä. Niitä on jo liikaa. Ja lisää katselen viikottain. Käytänkin kyllä niitä viikoittain.
Joo no mä rakastan kaikkea kaunista tavaraa, mutta ostan kyllä oikeastaan kaiken käytettynä tai teen itse kierrätyskamoista. Osan myyn pois, koska rakastan tehdä kaikkea käsilläni ja tavaraa vaan kertyy ihan liikaa. Just on väsännyt ehkä 50 paria korviksia ja 10 kaulakorua napeista. En voinut vastustaa kiusausta, kun kirpparilla oli monta isoa purkkia nappeja euron kappalehintaan! Niin ihania vanhoja nappeja, ai että. Pesin ne ja ihailin aikani ja sitten alkoi tulla ideoita.
Seuraavana on vuorossa kasa säilyketölkkejä, siis metallisia. Niistä teen kynttilälyhtyjä, pää jo kuhisee ideoita. Ostan myös langanjämiä ja virkkaan tyynynpäällisiä, oikein riemunkirjavia ja iloisia. Räsymattoja on aika paljon kertynyt, itsetehtyjä ja ostettuja, samoin pitsipeitteitä, isoäidin peittoja, kaikenlaisia kynttiläjuttuja. Mieluiten keräilen erivärisiä Kivi-tuikkukippoja, niitä on vissiin jo lähes 50 ja lisää pitää saada. Ja Mariskooleja on jo parikymmentä, ei kun lisää vaan, tänne kaikki, tänne!
Kodinsisustus on jotain hippi-boho-tyyliä. Runsautta pitää olla ja värejä, ei mitään harmaata tylsyyttä ja asiallisuutta mulle! Olen intohimoinen ihminen ja nautin elämästä kaikilla aisteilla ja se kyllä näkyy.
Keräilen pikkutavaralokerikkoja ja niihin pikkutavaraa :)