Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3 viikon nutrikuuri alkaa nyt

Vierailija
26.02.2018 |

Itselleni lähinnä kirjoittelen muistiin tänne kun on mukava seurata omaa etenemistä ja toisaalta löysin vanhoja nutriketjuja aaveelta jostain vuodelta 2010 ja 2012 jotka saivat hyvän fiiliksen päälle joten haluan tarjota oman etenemisen tänne, joko hyvän tai huonon. ;)

Juu-u: hidas laihtuminen on aina fiksumpaa ja olenkin saanut jo pois 5kg sillä tavalla, ihan vaan tarkemmin katsomalla mitä syön ja kuinka paljon, nyt kuitenkin kaipaan vähän nopeampaa spurttia tähän väliin ja sitä että ei tarvitse laskea ja punnita/arvioida jokaista raaka-ainetta vaan voi hetken vaan aivottomasti syödä pusseja. Minulla ongelma on ollut annoskoot ja huvikseen suolaisella herkuttelu.

Koska kiloja on jo lähtenyt pois en usko että tässä tulee mitään hervotonta tippumista painossa kun ne perusturvotukset ovat jo varmasti lähteneet. Varsinaista tavoitetta ei tälle 3 viikolle ole, kunhan jotain lähtisi. Skeptinen olen koko juttuun mutta katsotaan. Ehkä sellainen kokonaistavoite kesäkuun loppuun olisi että silloin painaisin 63kg eli noin 7kg vähemmän kuin nyt. Mielestäni aika maltillinen tavoite, nyt vaan olisi tarve saada vähän potkua tähän tammikuusta alkaneeseen tsemppiin. Menin silloin takaisin töihin ja totesin, että olen lihonut kotona lapsen kanssa 2 vuotta ollessani 12kg...Koska kilot tulivat 2 vuodessa tuskin ne lähtevät kahdessa kuukaudessa joten hidas vauhti päällä muuten kuin tämän nutrauksen ajan jota kokeilen ihan mielenkiinnosta.

Eli tämän päivän paino ja mitat:

Paino 70,2kg (168cm) eli painoindeksi sellaisen 24,91 (uudella BMI laskukaavalla 24,98 -> laskuri löytyy täältä: https://people.maths.ox.ac.uk/trefethen/bmi_calc.html )
Vyötärö: 71cm
Lantio: 106cm

Painoa päivittelen päivittäin, muita mittoja viikon ja kahden kohdalla sekä lopussa. Syön pelkkiä pirtelöpusseja 5 päivässä.

Tsemppiä kaikille jotka ovat menossa keveämpää kevättä kohti, kuka milläkin tavalla. :)

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tuun mukaan. Aloitan huomenna.

Vierailija
2/80 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö pussien lisäksi salaattia tms.?

Mitä pussia syöt/juot?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla päivä 5 menossa, 4 kiloa tippunut. Tuossa taas varmasti iso osa nestettä, mutta on parempi olo, lähtö bmi 37, nyt 35.

Tsemppiä, eikä kannata aluksi syödä mitään muuta, sitä nopeammin pääset ketoosiin ja olo helpottaa. Tänään minua ei enää palella, ja jaksoin käydä normaalilla kävelylenkillä ( 6km) ilman että tuntuisi kuin juoksuhiekassa tarpoisi😁

Vierailija
4/80 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuri on ok, jos ruokailutavat ei ole mitenkään pahasti pielestä, mutta haluaa pois muutaman kilon.

Mutta jos on paljon ylipainoa, niin kannattaa ottaa rauhallisempi dietti ja opetella syömään oikeaa ruokaa sopivasti.

Vierailija
5/80 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kun minua puistattaa, minunkin pitäisi aloittaa, mutta kun ne ei vaan mene alas, niin ei mene.

Minä aloitin tänään XL->Medicalit tabletit.

Tsemppiä meille kaikille kiloihinsa työlääntyneille.

Vielä kun saisi kerättyä vanhat luunsa lenkille, masennus vain niistää kaikki voimat tästä tytöstä. No täytyy vain yrittää voimaantua.

Vierailija
6/80 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Kirjoittelin aloituksen työtauolla ja nyt kotona.

Ihan pelkkää suklaapirtelöä olen ajatellut syödä. Ei kasviksia lainkaan, ei muita pirtelömakuja. Oletan että mitä vähemmän vaihtuvuutta ruoissa sen helpompaa on vaan suhtautua ruokaan (= pirtelöön) polttoaineena eikä nautintoaineena. Jos vaihtelisi makuja tulisi taas sellainen ruokasuunnittelu päälle. Minulle olisi aikakin tärkeää oppia että ruoan ei tarvitse aika olla maata järisyttävä nautinto vaan se voi olla myös ihan yksinkertaisesti joskus vaan polttoainetta kropalle.

Kolme pussia juotu, kaksi jäljellä. Yllättävän helposti mennyt tänään. Jostain luin että päivät 2-3 olisivat vaikeimmat.

Tsemppiä kaikille! Kiva kuulla että jotkut muutkin olisivat aloittelemassa!

Ap

Vierailija
7/80 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 päivä nutrailua meni hyvin. Tuntui helpolta, illalla jopa pakolla vedin viidennen pussin, oli niin täysi olo. Söin siis vain viisi suklaapirtelöpussia ja join kasan vettä.

Paino päivä 0 (eilen) 70,2kg

Paino päivä 1 (tänä aamuna) 69,7kg eli -500g

Katsotaan miten etenee. Tsemppiä kaikille!

Ap

Vierailija
8/80 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin aloitan! 168/81.

Vierailija
9/80 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ainakin 5 kertaa olen aloittanut. Muutama ensimmäinen päivä menee ihan helposti euforian vallassa. Jossain vaiheessa iskee nälkä ja kyllästyminen. Painan nykyään enemmän kuin ennen noita kuureja.

Vierailija
10/80 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ainakin 5 kertaa olen aloittanut. Muutama ensimmäinen päivä menee ihan helposti euforian vallassa. Jossain vaiheessa iskee nälkä ja kyllästyminen. Painan nykyään enemmän kuin ennen noita kuureja.

Näinhän noissa pussikuureissa käy.  Keho saadaan sairaaksi ja lopputulos on, että painoa on enemmän kuin aloittaessa.

Mutta antaa hölmöjen yrittää ja aikansa hehkuttaa.

Vierailija
11/80 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä 6, -5kg.

Inulle tämä o siis vain startti isompaan urakkaan, ihan käypä hoito suosituksen mukaan, alapeukuttajille lähinnä tiedoksi....

Vierailija
12/80 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielekkäämmin ketoosiin pääsee kun syö ketokarpisti kaksi kertaa päivässä. Ja on myös terveellisempää.

Vierailija
13/80 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän noissa pussikuureissa käy.  Keho saadaan sairaaksi ja lopputulos on, että painoa on enemmän kuin aloittaessa.

Mutta antaa hölmöjen yrittää ja aikansa hehkuttaa.

Kuureissa on tosiaan iso risku, että kuurin loputtua paino rysähtää takaisin.

Viime alkusyksynä aloin kävellä paljon, noin 50km viikossa. Söin samalla terveellisesti, kanaa, rahkaa ja kasviksia pääasiassa.

Paino putosi alle kahdessa kuukaudessa 66 kilosta 58 kiloon !!

....ja nyt painan taas 64kg, kun kävelyt jäivät säiden kylmettyä + talven aikana tullut herkuteltua -.-

Vierailija
14/80 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

30kg pudotettavaa kirjoitti:

Päivä 6, -5kg.

Inulle tämä o siis vain startti isompaan urakkaan, ihan käypä hoito suosituksen mukaan, alapeukuttajille lähinnä tiedoksi....

Se käypähoitosuositushan tekee niistä litkuista jotenkin tervettä laihtumista :D:D

Vierailija
15/80 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielekkäämmin ketoosiin pääsee kun syö ketokarpisti kaksi kertaa päivässä. Ja on myös terveellisempää.

Eihän se näille käy, siinä kun syödään ihan oikeata ravintorikasta ruokaa :)

Vierailija
16/80 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa ei ole mitään järkeä. Ne kilot tulee todennäköisesti takaisin. Kannattaisi aloittaa pysyvästi terveemmät ruokailut niin pysyis tuloksetkin.

Terkuin 15 kiloa laihduttanut, 4 kk meni aikaa ja kilot pysyneet poissa.

Kannatan ravitsemusterapeutilla käväisemistä.

Vierailija
17/80 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laihdutan silloin kun tarvii karsimalla kaikki hiilarit pois, 2viikkoon 0g hiilaria, sitten varovainen nosto 20g.

Tippuu muuten aika railakkaasti paino. Ja pysyy, kunhan muistaa syödä oikein.

Vierailija
18/80 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse laihdutan silloin kun tarvii karsimalla kaikki hiilarit pois, 2viikkoon 0g hiilaria, sitten varovainen nosto 20g.

Tippuu muuten aika railakkaasti paino. Ja pysyy, kunhan muistaa syödä oikein.

Kertoisitko esimerkkipäivän ruuat?

Vierailija
19/80 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 3-4 viikon nutrausjaksoilla useamman kerran v 2014 ja laihduin 15 kg n. 3 kk aikana (välissä söin mitä huvitti). Olin hyvin ylipainoinen kun aloitin ja paino putosi helposti. Mun mielestä on helpompi nutrata kuin laihduttaa ns normaalisti. Ongelma tulee siinä vaiheessa kun pitäisi kuurin jälkeen syödä normaalisti. Olin ilmeisesti painon takia kärsinyt lapsettomuudesta ja tulin raskaaksi laihduttuani. Raskausaikana lihoin yli 20 kg eikä tähän päivään mennessä niistä ole pudonnut yhtäkään. Olen siis painavampi nyt kuin silloin kun aloitin nutrauksen. Olen yrittänyt nutrata uudestaan, mutta paino ei putoa. Viimeksi lopetin 2,5 viikon jälkeen, kun paino oli pudonnut vain 2 kg. Olen varmaan sössinyt aineenvaihduntani totaalisesti, tai olen tullut vanhaksi. :( Mutta en jaksa olla kuurilla, jos paino ei putoa nopeasti.

Mutta tsemppiä teille muille!

Vierailija
20/80 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisfrittataa, kermakahvia. Raejuustopaistosta, kookosmannaa ja omenasosetta. Röyh. Olipas aamiainen. 780 kcal, rasvaa 67g, hiilaria 14g ja proteiinia 24g.  Seuraavan kerran on nälkä joskus illalla. Eikä tartte taistella itseään vastaan jonkun pussikuurin kanssa, joka ei sisällä yhtään mitään hyvää ja johtaa vain katastrofiin. Pussikuuria joskus kokeilleena, vieläkin korjaillaan sen aikaisia tuhoja, ei ikinä enää niitä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi