Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

3 viikon nutrikuuri alkaa nyt

Vierailija
26.02.2018 |

Itselleni lähinnä kirjoittelen muistiin tänne kun on mukava seurata omaa etenemistä ja toisaalta löysin vanhoja nutriketjuja aaveelta jostain vuodelta 2010 ja 2012 jotka saivat hyvän fiiliksen päälle joten haluan tarjota oman etenemisen tänne, joko hyvän tai huonon. ;)

Juu-u: hidas laihtuminen on aina fiksumpaa ja olenkin saanut jo pois 5kg sillä tavalla, ihan vaan tarkemmin katsomalla mitä syön ja kuinka paljon, nyt kuitenkin kaipaan vähän nopeampaa spurttia tähän väliin ja sitä että ei tarvitse laskea ja punnita/arvioida jokaista raaka-ainetta vaan voi hetken vaan aivottomasti syödä pusseja. Minulla ongelma on ollut annoskoot ja huvikseen suolaisella herkuttelu.

Koska kiloja on jo lähtenyt pois en usko että tässä tulee mitään hervotonta tippumista painossa kun ne perusturvotukset ovat jo varmasti lähteneet. Varsinaista tavoitetta ei tälle 3 viikolle ole, kunhan jotain lähtisi. Skeptinen olen koko juttuun mutta katsotaan. Ehkä sellainen kokonaistavoite kesäkuun loppuun olisi että silloin painaisin 63kg eli noin 7kg vähemmän kuin nyt. Mielestäni aika maltillinen tavoite, nyt vaan olisi tarve saada vähän potkua tähän tammikuusta alkaneeseen tsemppiin. Menin silloin takaisin töihin ja totesin, että olen lihonut kotona lapsen kanssa 2 vuotta ollessani 12kg...Koska kilot tulivat 2 vuodessa tuskin ne lähtevät kahdessa kuukaudessa joten hidas vauhti päällä muuten kuin tämän nutrauksen ajan jota kokeilen ihan mielenkiinnosta.

Eli tämän päivän paino ja mitat:

Paino 70,2kg (168cm) eli painoindeksi sellaisen 24,91 (uudella BMI laskukaavalla 24,98 -> laskuri löytyy täältä: https://people.maths.ox.ac.uk/trefethen/bmi_calc.html )
Vyötärö: 71cm
Lantio: 106cm

Painoa päivittelen päivittäin, muita mittoja viikon ja kahden kohdalla sekä lopussa. Syön pelkkiä pirtelöpusseja 5 päivässä.

Tsemppiä kaikille jotka ovat menossa keveämpää kevättä kohti, kuka milläkin tavalla. :)

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en lähteny näihin mukaa. Rupesin kymää salilla ja lenkillä. Ruokavalion muutin ja syön kanaa, riisi, tonnikalaa jne. 2kk liikuntaa ja 10 kg paino tippunut. Ruokaa oon saanu mättää reilusti ja lihaskuntokin on huomattavasti parempi salin ansiosta.

Vierailija
62/80 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla joku kirjoitti:

"tässä on se ongelma että painon kanssa pitkään ongelmissa olleilla ei ole käsitystä mikä on kohtuullinen annos tai mikä on hyvää ruokaa. Tai vaikka olisikin niin tottumus vie muualle. Kuten jo oliko se 27 sanoikin aivot pitää tosiaan minunkin mielestäni ensin nollata ennen kuin voi ruveta syömään kunnolla. "

Et sinä tule sitä kohtuullista annoskokoa mystisesti oppimaan tuon pussikuurin jälkeenkään, se pitää opetella! Etkä mikä on hyvää ruokaa.

Jos haluaa kiskoa kitukuurin, niin miksei syödä vaikka salaattiannoksia?

Ja joku tuolla kirjoitti että tekee marjoja mieli.... Voi haloo, SYÖ HYVÄ IHMINEN MARJOJA! Ne ovat vähäkalorisia, terveellisiä, niissä on vitamiineja ja kuituja. Taatusti parempi kuin jauhopussit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla joku kirjoitti:

"tässä on se ongelma että painon kanssa pitkään ongelmissa olleilla ei ole käsitystä mikä on kohtuullinen annos tai mikä on hyvää ruokaa. Tai vaikka olisikin niin tottumus vie muualle. Kuten jo oliko se 27 sanoikin aivot pitää tosiaan minunkin mielestäni ensin nollata ennen kuin voi ruveta syömään kunnolla. "

Et sinä tule sitä kohtuullista annoskokoa mystisesti oppimaan tuon pussikuurin jälkeenkään, se pitää opetella! Etkä mikä on hyvää ruokaa.

Ja joku tuolla kirjoitti että tekee marjoja mieli.... Voi haloo, SYÖ HYVÄ IHMINEN MARJOJA! Ne ovat vähäkalorisia, terveellisiä, niissä on vitamiineja ja kuituja. Taatusti parempi kuin jauhopussit.

Niin kuin on jo aikaisemmin todettu: ei nää hölmöt tajuu!

Vierailija
64/80 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi kun kiva kun tänne on tullut kaikenlaista keskustelua. :) Mielelläni luen kaikkia mielipiteitä. :)

Nyt ei muuta kuin kotiapäin töistä, päivä oli kaikin puolin helppo. :) Huomiseen. :)

ap

Vierailija
65/80 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi päivä taas alkanut, painoa nyt 68,1kg eli 100g vähemmän kuin eilen. Kokonaispudotus 2,1kg.

Eilen illalla ei innostanut pirtelöt enää laisinkaan mutta tänä aamuna suklaapirtelö maistui todella hyvältä. :) Töissä on kiire päivä ja koko viikonloppu on hyvin kiireinen myös. Ei mitään ihmeellisiä tuntemuksia suuntaan tai toiseen, neulemekko tosin istuu nätisti päällä kun turvotusta on lähtenyt. :)

Mukavaa aurinkoista päivää kaikille, ehkä huomenna on jo lämpimämpää.

ap

Vierailija
66/80 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi kun minua puistattaa, minunkin pitäisi aloittaa, mutta kun ne ei vaan mene alas, niin ei mene.

Minä aloitin tänään XL->Medicalit tabletit.

Tsemppiä meille kaikille kiloihinsa työlääntyneille.

Vielä kun saisi kerättyä vanhat luunsa lenkille, masennus vain niistää kaikki voimat tästä tytöstä. No täytyy vain yrittää voimaantua.

Pääsisit halvemmalla jos ostaisit apteekista Guarem-rakeita ja käyttäisit niitä ohjeiden mukaan.

Vierailija
67/80 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua on ihmetyttänyt aina nämä kommentit: onko teillä nopeaa laihduttamista vastustavilla jotakin sellaista tietoa, joka ei ole julkisesti jaossa..? Miksi nopeasti laihdutetut kilot olisivat jotenkin sellaisia epäkiloja, jotka oikeasti eivät poistukaan, vaan palaavat varmasti? Ja hitaasti ja kärsimyksen kautta laihdutetut kilot jotenkin paremmin laihdutettuja ja pysyvästi poissa? Ei nuraajat ole idiootteja, jotka  kaikki ihan varmasti palaavat vanhoihin mäkkäritapoihinsa. "

Itseasiassa taitaa olla. Mm. Patrik Borg on kirjoittanut blogissaan hyvin aiheesta nälkävelka ja siitä kuinka ihmiset kuvittelevat olevansa se maaginen yksilö joka pystyy vastustamaan vihollista eli tässä tapauksessa nälkää ja sen tautta laihtumaan. Jo tuossa kohtaan on menty metsään sillä on mahdollista laihduttaa terveellisesti, oikein ja pysyvästi tuntematta nälkää.

Sitten on vielä nämä biologiset ja fysiologiset faktat mitkä eivät ole edes mielipide kysymyksiä. Kuten se että on tietty "sisään kirjoitettu" raja kuinka paljon oikeaa rasvaa voi kolmessa viikossa laihtua. Vaikka joisit öljyä pullon suusta niin keho varastoi siitä vain sen verran kuin pystyy, loppu tulee vaikka suoraan suolesta ulos jos niikseen sattuu. Ja siihen ei ihmisen mielipide vaikuta, jos ajatteli lihovansa juomalla öljyä pullollisen. Siinä tulee ihan muut tekijät ensin vastaan niinkuin tulee yleensä silloinkin, kun aletaan Nutriletin tapaiselle kuurile.

Ja sitten vielä yksi pienen pieni jekku - nämä ovat painonpudotus sekä painon hallinta tuotteita. PAINON. ei liika rasvan, ei liika senttien vaan painon.Nutrilett takaa siis ainoastaan, että vaa'an lukema pienenee, ei sitä että sulta poistuisi välttämättä grammaakaan rasvaa.

Ja pieneneehän se, vaikka söisi tavan keittoa viikon.

Fiksu ymmärtää, että kaikki painon nousu ei ole lihomista ja kaikki painon lasku ei ole laihtumista. Siinäpä pähkinä purtavaksi. Ja purkaa myös oikeita pähkinöitä, tekevät hyvää ihmiselle. Jatkakaa.

Tämä kannattaisi lukea ihan ajatuksella, varsinkin niiden, jotka nyt muutaman nutrauspäivän jälkeen hehkuttavat hyvää oloansa.  Nälkävelka on ihan tosiasia eikä sitä pysty voittamaan kukaan, vaikka nyt siltä tuntuisikin ja kuvittelee olevansa elimistön tahtoa voimakkaampi.

Kuinka luulet lihavuusleikattujen pärjäävän? Heillähän ei mahdu mahaan kahta desiä enempää kolmen tunnin välein ilman suunnatonta kipua. Sokeri aiheuttaa dumpingia ja rasva pistää ripulille. Harva sentään valvoo yöt kuitatakseen ”nälkävelkaa”?

Ennen lihavuusleikkausta pitää olla nutrikuurilla ja kuulaudessa pitää pudota painoa 7% tai ei pääse leikattavaksi.

Vierailija
68/80 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla joku kirjoitti:

Niin kuin on jo aikaisemmin todettu: ei nää hölmöt tajuu!

Sunny Sannin blogissa kerrotaan konkreettisesti, kuinka nutrikuurilta siirrytään normaaliruokavalioon ateria kerrallaan. Aina yksi pussi vaihdetaan 300 kcal ateriaan asteittain.

Koska laihduttanut tarvii noin 300 kcal vähemmän vuorokaudessa kuin samanpainoinen laihduttamaton ei laihduttaneelle tule vuosikausiin samanlaista mahdollisuutta syödä kaloreita kuin laihduttamattomalla. Keho pitää sitä lähtöpainoa kuuria seuraavat kuusi vuotta lähtöpainoa setting pointina ja pyrkii sinne takaisin kaikin keinoin vaikka sitten vähentämällä kehon mikroliikkeitä. Sen vuoksi laihduttaneen pitää olla erityisen tarkka seuratessaan kaloreitaan. Sen kuuden vuoden jälkeen keho alkaa hyväksyä uudeksi normaalipainoksi laihdutetun painon ja sen vuoksi vasta sen jälkeen voi alkaa kokeilla lisätä kaloreita 100 kcal päivässä ja katsoa alkaako paino nousta. Harvalla riittää siihen kärsivällisyyttä. Se on yksi syy miksi laihduttaminen lihottaa jollei tiedä ja noudata kaikkia alan tieteellisiä faktoja.

Myös nutrikuurin jälkeen on mahdollista pysyä saavutetuissa mitoissa kun pysyy tarkkana. Ikävä kyllä aineenvaihdunta hidastuu iän myötä ja siksi homma on vaikeaa mutta myös tietenkin palkitsevampaa koska kevyempänä on kevyempi elää.

Vierailija
69/80 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mitälienee ajatuksia kirjoitan vain muistiin.

Lounasta söin tässä työkaverin kanssa, hän kävi työpaikan ravintolassa hakemassa salaatin jossa salaattia, kurkkua, tomaattia, hieman öljyä ja 100g purkkitonnikalaa (vedessä), siemeniä. Maksoi 7,40e (lämmin ruoka olisi ollut 9,40e) . :o Minä vedin nutripirtelöä, hinta 0,80 euroa. Ei tällä nutridieetillä ainakaan köyhdy, koko päivän annos 4e (5 x 0,8e). Tokmannilla oli kaikki 25pss pirtelöpakkaukset 19,90e jos joku miettii mistä hankin suklaapirtelöni. Jotenkin sitä nyt havahtui noihin ravintolan hintoihin. Kun lopetan nutreilun niin rupean kyllä vähintään 2-3 ateriaa tekemään itse kotona ja tuomaan mukana töihin (oli sitten salaattia tai muuta kevyttä), tuollainen 7,40e salaatista tai 9,40e muusta ruoasta on kyllä paljon. :o

Katsotaan mitä viikonloppu tuo eteen, olen ollut ihmeissäni tästä nopeasta painonlaskusta kun se ei ole ollut tavoite. Olen kuitenkin ollut normaalipainon ylärajalla joten joku -3kg/viikko ei olisi tarpeellista. No katsotaan.

Kaunis päivä ulkona. :)

ap

Vierailija
70/80 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mitälienee ajatuksia kirjoitan vain muistiin.

Lounasta söin tässä työkaverin kanssa, hän kävi työpaikan ravintolassa hakemassa salaatin jossa salaattia, kurkkua, tomaattia, hieman öljyä ja 100g purkkitonnikalaa (vedessä), siemeniä. Maksoi 7,40e (lämmin ruoka olisi ollut 9,40e) . :o Minä vedin nutripirtelöä, hinta 0,80 euroa. Ei tällä nutridieetillä ainakaan köyhdy, koko päivän annos 4e (5 x 0,8e). Tokmannilla oli kaikki 25pss pirtelöpakkaukset 19,90e jos joku miettii mistä hankin suklaapirtelöni. Jotenkin sitä nyt havahtui noihin ravintolan hintoihin. Kun lopetan nutreilun niin rupean kyllä vähintään 2-3 ateriaa tekemään itse kotona ja tuomaan mukana töihin (oli sitten salaattia tai muuta kevyttä), tuollainen 7,40e salaatista tai 9,40e muusta ruoasta on kyllä paljon. :o

Katsotaan mitä viikonloppu tuo eteen, olen ollut ihmeissäni tästä nopeasta painonlaskusta kun se ei ole ollut tavoite. Olen kuitenkin ollut normaalipainon ylärajalla joten joku -3kg/viikko ei olisi tarpeellista. No katsotaan.

Kaunis päivä ulkona. :)

ap

Kannattaa ostaa Tokmannin verkkokaupasta ja tilata ne siihen Tokmanniin, jossa asioi. Usein (ellei aina) ovat 17€ siellä. Itsekin samaa Nutrilettiä syön. On helppoa syömistä, kun ei tarvitse miettiä ruoan valmistusta tai kauppaan lähtöä tai mitään. Jos olisi terveellinen juttu, tätä söisin lopun ikääni. Hyviä ovat noi pirtelöt, vaikka välillä meinaa se makeus vähän ällöttää, mutta kyllä se siitä.

Mukavaa viikonloppua sulle.

Vierailija
71/80 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle toimi kuuri hyvänä "nollauksena" huonoissa ruokailutavoissa; 2 viikkoa söin pelkkää Nutrilettia ja siitä viikko kerrallaan lisäsin yhden "oikean" ruoan: ensin siis viikon ajan oikea aamupala ja loput Nutriletteja, toisella viikolla aamupala ja iltapala oikeaa ruokaa ja loput Nutrilettia jne.. Painoa lähti neljässä kuukaudessa 30 kg ja on pysynyt poissa. Tsemppiä!

Aika pieni todennäköisyys on, että pysyy poissa yli 2 vuotta. Ikävä kyllä.

Mua on ihmetyttänyt aina nämä kommentit: onko teillä nopeaa laihduttamista vastustavilla jotakin sellaista tietoa, joka ei ole julkisesti jaossa..? Miksi nopeasti laihdutetut kilot olisivat jotenkin sellaisia epäkiloja, jotka oikeasti eivät poistukaan, vaan palaavat varmasti? Ja hitaasti ja kärsimyksen kautta laihdutetut kilot jotenkin paremmin laihdutettuja ja pysyvästi poissa? Ei nuraajat ole idiootteja, jotka  kaikki ihan varmasti palaavat vanhoihin mäkkäritapoihinsa.

Onnea kaikille laihduttajille! Tunnistan itseni ihan suoraan aloittajasta, mulla on aivan sama tilanne ja suhde ruokaan.

Pysyvä elämäntapamuutos on ainut keino pysyvään painonhallintaan. Voit toki tehdä tehostartin nutraamalla mutta pysyvää se EI ole. Sun on kuitenkin pakko syösä ruokaa kohtuullisen pian nutraamisen jälkeen tai oikein pyydät itsellesi lisäsairauksia ja todella vakavia sellaisia. Opettele hallitsemaan ruokalutottumiksiasi ja lisäämällä liikuntaa vähitellen, silloin se on pysyvää ja terveellistä. Luulis jo että jokainen ymmärtäisi mutta kun ei niin ei.

Vierailija
72/80 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi kiitos 70 verkkokauppavinkistä! Mukavaa viikonloppua myös sinulle.

Ap 🙂

Vierailija
73/80 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä 6 aamu. Paino 67,7 eli nyt pudostusta alusta jo 2,5kg. Josko tämä tästä kohta rauhottuisi. Mittailin senttejä (vaikka piti vasta maanantaina oikeastaan): vyötäröstä ja lantiosta kummastakin lähtenyt sentti, hyvä niin.

Kiireinen viikonloppu minulla kuten jo aikaisemmin mainitsin. Ei kun puuhailemaan.

ap

Vierailija
74/80 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä 7 aamu. Pudotusta eiliseen 100g eli kokonaispudotus 2,6kg. Varsinainen vatsatautikuuri, ei tällaista pudotusta muuten näy kuin vatsataudissa 😬

Aiheessa pysyen vatsa toimii yhä normaalisti ja säännöllisesti. Kiva juttu, epäilin etukäteen nimenomaan tuota ummetusta.

Suklaapirtelön syöminen sujuu jo rutiinilla. Perhe kivasti tsempissä mukana 🙂

Ap

Vierailija
75/80 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonainen viikko suklaapirtelönutrailua on nyt takana. Kokonaispudotus 2,6kg eli +-0 eilisestä. Olen tyytyväinen, jos olisi mennyt -3kg normaalipainon sisällä viikossa olisin lopettanut nutrauksen nyt. Oikeampaa osviittaa laihtumisesta ehkä antavat senttimitat. Vyötäröstä ja lantiosta on kummastakin lähtenyt sentti eli kilon verran oikeaa painonpudostusta luultavasti tapahtunut. Hyvä. Tsempillä suklaapirtelöä naamaan ja tähän viikkoon. 

ap

Vierailija
76/80 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho :o Olen unohtanut kirjoittaa eilen. :o No joka tapauksessa tänään kokonaispudotus alusta on tasan 3kg. :) Suklaapirtelö maistuu. Helppoa on ollut. Selkeästi en vaan jaksa enää niin päivitellä tänne. :D Koitan parantaa tapani.

ap

Vierailija
77/80 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho :o Olen unohtanut kirjoittaa eilen. :o No joka tapauksessa tänään kokonaispudotus alusta on tasan 3kg. :) Suklaapirtelö maistuu. Helppoa on ollut. Selkeästi en vaan jaksa enää niin päivitellä tänne. :D Koitan parantaa tapani.

ap

Alkaa jo aivotoiminta häiriintyä :)

Vierailija
78/80 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt aivot toimivat taas ja muistan päivittää. :) Pudotusta eilisestä 400g eli 3,4kg mennyt nyt 11 päivässä. 

Yhä vielä menen suklaapirtelöllä pelkästään ja se maistuu hyvältä. Lisäksi juon ihanan makuista Clipper teetä, ilman makeutusaineita. On todella hyvää. :)

ap

Vierailija
79/80 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas pudotusta 400g eli kokonaispudotusta nyt 3,8kg. Katselin huvikseni senttejä ja niitä on nyt lähtenyt kaksi sekä vyötäröltä että lanteilta. 

Olen niin tyytyväinen tulokseen, että ensi viikon alusta vaihdan yhden aterian kevyeeseen ruokaan; sitä seuraavalla viikolla sitten kaksi-kolme ateriaa muilla kuin nutreilla. Aloitan aamiaisella; kaurapuuroa, raejuustoa ja rypsiöljyä (aikaisempaa lemppariani). Oikein odotan innoissani pääseväni syömään kaurapuuroa. :) Höttöiset leivät lisukkeineen tai munakkaat pekonilla tmv ei kiinnosta laisinkaan vaikka viime vuosina ne olivat herkkua. :)

ap

Vierailija
80/80 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi viikkoa nutrailua nyt takana. Painoa pudonnut 4,5kg yhteensä ja lantiolta sekä vyötäröltä on lähtenyt kummastakin 2,5cm. 

Aamulla söin kaurapuuron raejuustolla ja rypsiöljyllä; lopun päivää syön nutreja ja tällä tavalla jatkan nyt tämän viikon (vaihtelen kyllä tietenkin aamiaista enkä syö samaa joka päivä). Saa nähdä mitä painolle käy. Palaan raportoimaan. :)

ap