Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies yrittää pakottaa minua käyttämään ehkäisyä, jota en halua :(

Vierailija
25.02.2018 |

Olemme tuore pari, jolla on ikäeroa. Miehellä on kovat halut ja haluaisi sekstailla päivittäin. Ongelmana on riidaksi asti puhjennut aihe eli ehkäisy - Mies ei suostu kortsuihin ja vaatii minua syömään pillereitä, joita en halua. Mies on alkanut käyttäytymään lapsellisesti ja vetoaa erilaisiin syihin miksi pillerit olisivat paras vaihtoehto. Mies on sanonut yleistämällä että kaikki naiset syövät niitä myös hänen exät ja heillä ei ollut ongelmia, seksi maistuu paremmalta ja on vapaampaa sekä ainainen kumin kanssa mies ei tule. En halua syödä pillereitä, mutta mies ei tajua! Turhauttaa koko ajatus! :( Viimeisin oli, kun mies puolusti pillereitä sanomalla, että rinnatkin kasvaisivat ja häntä tekisi enemmän mieli minua - Vedin herneen nenään! :( En halua syödä hormooneja.

Kommentit (270)

Vierailija
161/270 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on normaali / hyvä potenssi muuten, mutta kumilla aina lerpahtaa. Aina. Varmaan sama kuin naiselle yritettäisiin työntää roskapussia vaginan sisälle ja sanoittaisiin, että nautipa nyt seksistä. Ehkäisy on kunnossa.

Ottaen huomioon kuinka suuri osa miehistä hommaan kuitenkin pystyy, sanoisin että vika on sinussa. Jos tuossa tilanteessa vaadit naista vaarantamaan terveytensä koska sun pitää saada juuri yhdynnässä, niin sinä olet se kusipää. Ja se kortsuhan sinun päälläsi sinne naisenkin sisään menee ja tuntoherkkyyttä hieman pienentää, roskapussivertauksesi joutaa hiiteen.

Tässä ei logiikka toimi. Se, että suuri osa miehistä sietää kumia, vaikka se leikkaa puolet nautinnosta ja tunnosta pois ei tarkoita sitä, että osalle miehistä asia ei olisi todellinen ongelma. Se ei tee näistä ehkä vähemmistöön jäävistä miehistä kusipäitä. He haluavat nauttia hyvästä parisuhteesta johon kuuluu olennaisena osana hyvä seksi. 

Vierailija
162/270 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy mieheltä että toivooko sinun syövän pillereitä edelleen jos niiden seurauksena saat vaikka viiden vuoden päästä veritulpan ja kuolet.

Tuo on lapsellisuudessaan samaa sarjaa kuin jos mies sanoisi naisen pyytäessä häntä käymään kaupassa, että toivooko nainen miehen käyvän kaupassa, jos sen seurauksena mies kuolee auto-onnettomuudessa.

Niille ihmisille varmasti lapsellisuudessaan samantyyppinen vertaus joille hormonaalisen ehkäisyn riskit ei ole tutut. Sen sijaan kun kuulet että pari kolmekymppiset naiset saavat nykyään veritulppia ei naurata enää yhtään.

No kun sinulle ne kerran ovat tutut, niin kerropa kuinka moni pari-kolmekymppinen nainen kuolee Suomessa vuosittain pillereiden aiheuttamaan veritulppaan. 

Ei veritulppaan välttämättä kuole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/270 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala mies, kun yrittää pakottaa syömään pillereitä ja vertailee sua vielä exiinsä. Huhhuh. Mutta hyvä että näin suhteen alussa ukko paljasti todellisen luonteensa.

Itse sain e-pillereistä veritulpan, kun olin vasta 18-vuotias. Silloista poikaystävää harmitti eniten se, kun mun oli pakko lopettaa pillerien käyttö. Hän olikin melko pian sen jälkeen ex, koska ei suostunut käyttämään kumia.

Siitä asti on ollut kaikki hormonaalinen ehkäisy pannassa, ja minipilleritkään ei mulle sovi, koska niiden takia puhkesi akne. Tällä hetkellä käytetään uuden mieheni kanssa kortsuja, ja eipä oo valittanut. Myöhemmin on suunnitelmissa laittaa kuparikierukka.

Vierailija
164/270 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasiko kukaan, että ap kysäisi yhdessä viestissä että sopiikohan kierukka jos on neitsyt tai muuten ahtaat paikat. Eli on nyt aika nuoresta tytöstä varmaan kyse, ja joku idiootti ukko yrittää manipuloida exillä jne.. huh huh, sanoisin kans että JUOKSE TYTTÖ karkuun.

Vierailija
165/270 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

trolli xD

Vierailija
166/270 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasiko kukaan, että ap kysäisi yhdessä viestissä että sopiikohan kierukka jos on neitsyt tai muuten ahtaat paikat. Eli on nyt aika nuoresta tytöstä varmaan kyse, ja joku idiootti ukko yrittää manipuloida exillä jne.. huh huh, sanoisin kans että JUOKSE TYTTÖ karkuun.

Tälläisen kuvan myös minä sain. Se haluaako ap jotain ehkäisyä käyttää vai ei on ihan sivuseikka sen rinnalla miten mies apta kohtelee.

Vierailija
167/270 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruvettiin äskettäin yrittään lasta ja miehestä huomasi kyl heti eron jotenkin siinä käytöksessä ja kiihkeydessä seksin aikana. Sanoikin että tuntuu niin hyvältä. Tykännyt tuo on silti ennenkin ja ollaan kanssa päivittäin. En oo kokenut mitään painostusta koskaan että mun pitäis alkaa pilsuille. Hän tietää niiden riskit joten en usko et alkaiskaan painostaa.

Juu siis kyllä mäkin jos voi valita harrastan seksiä mieluummin kumitta, mutta tässä kohtaa valinta on terveyden tai kumin välillä, tai niin no lapsen tai kumin välillä, niin se kumi kyllä voittaa kirkkaasti :D Ekat kaksi seurusteluvuotta nykyisen kanssa käytin e-pillereitä, mutta migreenikohtaukset alkoi  yltyä niin pahoiksi että mies jo itse ensin ehdotti että lopettaisin pillerit. Todellakin kannatti. Katsotaan nyt jonkin aikaa vielä helutaanko ehkä koittaa jossain välissä lasta ja sitten kun niitä joko on tai ollaan päätetty ettei tule, niin lopullisemmat ehkäisykeinot käyttöön.

Vierailija
168/270 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukoita on nykyään myös pienempää mallia, joka on tarkoitettu ei-synnyttäneille naisille. Mutta tuon miehen takia ei sen asennukseen kannata taipua.

Vierailija
169/270 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jätätte ehkäisyn pois. Problem solved.

En ota riskiä saada tauteja enkä halua raskautua näin lyhyestä suhteesta. En halua päästää miestä hyppimään varpailleni.

Vierailija
170/270 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kortsu voi heikentää kosketusta niin paljon, että se heikentää seksuaalista kykyä. Vaihtelee kai miehestä & yleensäkin fiiliksistä riippuen.

Mutta ei sitä tarvitse puolisoa painostaa esim. pillereihin, sivuvaikutukset saattavat olla hurjia. Pysy siis lujana ja ei se vertailu exiin ole reilua. Sellaiset kokonaan pois. 

Puoliso siirtyi pillereihin erään terveydellisen tilan vuoksi (ilmeisesti sellaisiakin todella on). Ei kysynyt minulta etukäteen mielipidettä suoraan, mutta toi esiin mahdollisuuden kautta rantain. Kerroin siinä vaiheessa, että ehkäisyn vuoksi ei tarvitse siirtyä pillereihin.

Joo, siis kyllähän pillereillä hoidetaan esimerkiksi epäsäännöllisisä tai runsaita kuukautisia.

Vierailija
171/270 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on normaali / hyvä potenssi muuten, mutta kumilla aina lerpahtaa. Aina. Varmaan sama kuin naiselle yritettäisiin työntää roskapussia vaginan sisälle ja sanoittaisiin, että nautipa nyt seksistä. Ehkäisy on kunnossa.

Ottaen huomioon kuinka suuri osa miehistä hommaan kuitenkin pystyy, sanoisin että vika on sinussa. Jos tuossa tilanteessa vaadit naista vaarantamaan terveytensä koska sun pitää saada juuri yhdynnässä, niin sinä olet se kusipää. Ja se kortsuhan sinun päälläsi sinne naisenkin sisään menee ja tuntoherkkyyttä hieman pienentää, roskapussivertauksesi joutaa hiiteen.

Tässä ei logiikka toimi. Se, että suuri osa miehistä sietää kumia, vaikka se leikkaa puolet nautinnosta ja tunnosta pois ei tarkoita sitä, että osalle miehistä asia ei olisi todellinen ongelma. Se ei tee näistä ehkä vähemmistöön jäävistä miehistä kusipäitä. He haluavat nauttia hyvästä parisuhteesta johon kuuluu olennaisena osana hyvä seksi. 

Jos oleellisena osana hyvää seksiä on toisen ihmisen terveyden heikentäminen niin tuskin se suhdekaan hyvä on. Miksi sivuuttaa täysin terveyshaitat sen lisäksi että yksi yleisimmät sivuvaikutuksista on haluttomuus ja vaikutukset limakalvoilla joka vaikuttaa siihen tuntoherkkyyteen.

Vierailija
172/270 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan moni mies suostuisi miesten e-pillereitä käyttämään, samoilla sivuvaikutuksilla kuin naisten pillerit. Veikkaan että nolla.

Miehiä vähättelevä, mihinkään tosiasioihin perustuva viesti palstamammalta. Juuri tällaistä miehiä halveksivaa ja vähättelevää soopaa on palsta täynnä.

Todellisuudessa suurin osa miehistä varmaan käyttäisi sitä. Tätä puoltaa akateeminen näyttö.

Acceptability of drugs for male fertility regulation: a prospectus and some preliminary data. World Health Organization Task Force on Psychosocial Research in Family Planning

The new method, either pill or injectable, was ranked highest as to acceptability, followed by vasectomy and condoms. Respondents favored self-administered, reversible methods. In fact, irreversibility was found to be the most negative feature of vasectomy, indicating that a reversible form of sterilization would be acceptable.

Acceptability of an injectable male contraceptive regimen of norethisterone enanthate and testosterone undecanoate for men

Ninety-two percentage of the respondents thought that men and women should share responsibility for contraception and 75% said they would try a hormonal contraceptive if available. At the end of the treatment phase, 66% of the participants said that they would use such a method, and most rated its acceptability very highly; none reported it to be unacceptable.

Potential impact of hormonal male contraception: cross-cultural implications for development of novel preparations

The majority of men welcomed a new hormonal method of contraception, 44-83% stating that they would use a male contraceptive pill. Overall, a pill was more acceptable than an injectable form.

Attitudes toward male fertility control: results of a multinational survey on four continents

Between 50 and 83% of the male respondents currently use contraceptive methods, and 55-81.5% reported that both partners participate in selecting the method of contraception employed. Overall acceptance of hormonal MFC was high (>55%)

Vierailija
173/270 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oleellisena osana hyvää seksiä on toisen ihmisen terveyden heikentäminen niin tuskin se suhdekaan hyvä on. Miksi sivuuttaa täysin terveyshaitat sen lisäksi että yksi yleisimmät sivuvaikutuksista on haluttomuus ja vaikutukset limakalvoilla joka vaikuttaa siihen tuntoherkkyyteen.

Seksi paranee miehellä, mutta huononee naisella. Kyllä olen itse huomannut, että ilman pillereitä saan parempia orgasmeja.

Vierailija
174/270 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja hyvä seksi on ihan älyttömän paljon asioita. Hyvän seksin määritelmä ei ole "täytyy saada orgasmi yhdynnässä". Jos painostaa naista ~vaarantamaan terveytensä tekosyillä~ tyyliin hyvä seksi-hyvä parisuhde, niin kyllä silloin on kusipää, ihan niin kuin sanoin aiemmassa viestissä. En missään kohtaa sanonut että kaikki miehet joilla on ongelmia kortsun käytön kanssa olisivat kusipäitä. Luetun ymmärtäminen!

Vierailija
175/270 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruvettiin äskettäin yrittään lasta ja miehestä huomasi kyl heti eron jotenkin siinä käytöksessä ja kiihkeydessä seksin aikana. Sanoikin että tuntuu niin hyvältä. Tykännyt tuo on silti ennenkin ja ollaan kanssa päivittäin. En oo kokenut mitään painostusta koskaan että mun pitäis alkaa pilsuille. Hän tietää niiden riskit joten en usko et alkaiskaan painostaa.

Juu siis kyllä mäkin jos voi valita harrastan seksiä mieluummin kumitta, mutta tässä kohtaa valinta on terveyden tai kumin välillä, tai niin no lapsen tai kumin välillä, niin se kumi kyllä voittaa kirkkaasti :D Ekat kaksi seurusteluvuotta nykyisen kanssa käytin e-pillereitä, mutta migreenikohtaukset alkoi  yltyä niin pahoiksi että mies jo itse ensin ehdotti että lopettaisin pillerit. Todellakin kannatti. Katsotaan nyt jonkin aikaa vielä helutaanko ehkä koittaa jossain välissä lasta ja sitten kun niitä joko on tai ollaan päätetty ettei tule, niin lopullisemmat ehkäisykeinot käyttöön.

Jeps.. jäi siinä mainasematta että tottakai minustaki on tuntunut ilman paremmalta. Ja mies tosiaan sanokin yks päivä miten ei haluu että mä sairastun pilsuista, joten aika varma oon että ilman mitään ongelmii palataan sit aikanaan kortsuihin.

Vierailija
176/270 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän hormonaalista ehkäisyä mutta ymmärrän hyvin ettei kaikki halua sitä käyttää.

Heivaisin silti tuon miehen pois elämästäni. Ihminen joka vetoaa exiinsä ja siihen että haluaisi mua enemmän kun rinnat kasvaisi (ei mulla muuten ole kasvanut) on idiootti ja mä en sellaista tarvitse.

Sain vaikutelman että ap on kovin nuori ja kokematon, mies sen sijaan vanhempi? Tuo tieto yhdistettynä noihin sanomisiin... No, juokse jo. 

Meillä on ikäeroa, minä olen kokematon ja nuorempi ja minulle tämä on ensimmäinen parisuhde. Ikää meillä on 24v ja 37v.

Vierailija
177/270 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän hormonaalista ehkäisyä mutta ymmärrän hyvin ettei kaikki halua sitä käyttää.

Heivaisin silti tuon miehen pois elämästäni. Ihminen joka vetoaa exiinsä ja siihen että haluaisi mua enemmän kun rinnat kasvaisi (ei mulla muuten ole kasvanut) on idiootti ja mä en sellaista tarvitse.

Sain vaikutelman että ap on kovin nuori ja kokematon, mies sen sijaan vanhempi? Tuo tieto yhdistettynä noihin sanomisiin... No, juokse jo. 

Meillä on ikäeroa, minä olen kokematon ja nuorempi ja minulle tämä on ensimmäinen parisuhde. Ikää meillä on 24v ja 37v.

Kai sinulle on jo selvinnyt mitä mieltä täällä ollaan miehestäsi? Älä suostu mihinkään mitä et itse halua.

Vierailija
178/270 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdotan, että syötte molemmat. Mies ihan vaan solidaarisuudesta. Eihän ne vaarallisia ole. Muuttavat vaan vähän hormoonitoimintaa. Ja jos sinun hormoonitoimintasi muuttaminen hänelle ei ole ongelma, niin en näe mitään syytä miksi miehen hormoonitoiminnan muuttaminen olisi ongelma miehelle.

Noin varmaan ajattelee naisasianainen, jolla ei ole ihmiselimistön toiminnasta mitään ymmärrystä. Ja heti seuraavassa ketjussa olet taas suu vaahdossa vaatimassa, että miesten hormonaalinen ehkäisy pitää saada markkinoille nyt ja heti!

Miten miesten elimistö on erilainen, että he eivät voi syödä hormoneja, mutta naiset voivat?

On kovin erilainen elimistö sukupuolihormonien suhteen. Ihan eri elimet tuottavat hormoneita. Vai onko sun äitilläs kivekset?

Vierailija
179/270 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdotan, että syötte molemmat. Mies ihan vaan solidaarisuudesta. Eihän ne vaarallisia ole. Muuttavat vaan vähän hormoonitoimintaa. Ja jos sinun hormoonitoimintasi muuttaminen hänelle ei ole ongelma, niin en näe mitään syytä miksi miehen hormoonitoiminnan muuttaminen olisi ongelma miehelle.

Noin varmaan ajattelee naisasianainen, jolla ei ole ihmiselimistön toiminnasta mitään ymmärrystä. Ja heti seuraavassa ketjussa olet taas suu vaahdossa vaatimassa, että miesten hormonaalinen ehkäisy pitää saada markkinoille nyt ja heti!

Mikä tässä nyt ärsytti? Eivätkö hormoonit ollutkaan vaarattomia? Vai ainoastaan silloin vaan kuin muokkavat naisen toimintoja? Vai eivätkö pillerit muokkaakaan hormoonitoimintoja?

Jos joku suhtautuu positiivisesti hormoonien toiminnan muokkaamiseen, niin eikö silloin pitäisi aloittaa ihan niistä omista hormooneista? Ei muiden, eikä varsinkaan sitä vastustavan?

Naisille annetaan naishormoneja, joten miehille täytyy antaa mieshormoneja. Jos annat miehille naishormoneja, niin ongelmat ovat moninkertaiset. Oletteko te naiset todellakin noin pihalla ihmiselimistön toiminnasta?

Vierailija
180/270 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat muka niin kauhean huolissaan veritulpasta, kun puhutaan e-pillereistä. Mutta on se kumma, että kuitenkin samaan aikaan naisten painoindeksi vain jatkaa kasvamistaan. Tätä veritulpille altistavaa tekijää naiset eivät sitten haluakaan minimoida. Se kun vaatisi itsekuria ja pientä vaivannäköä sen oman terveyden eteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan