Mikä mussa on vialla kun tykkään olla kotona rauhassa koko ajan?
Palstailen, musisoin ja kuuntelen musiikkia.. Olen enimmäkseen tyytyväinen.
Kommentit (112)
En minäkään ole kenenkään kaa tekemisissä käyn n.10 kertaa vuodessa kaupassa hamstraan ison läjän kaikkea mahdollista pakkaseen ja mitä muuta tarvitsenkaan ja sitten vaan olen kotona koiran kaa ja kun asun korvessa niin lääniä piisaa lähin naapuri 5km päässä,ihana elämä kun saa kävellä luonnossa koiran kaa,kokkailla kaikessa rauhassa,syventyä harrastuksiinsa ilman ihmisiä olla vapaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä yksin olo pidemmän päälle alkaa ketuttaa ja tulee vähän mökkihöperö olo, varsinkin jos nuorena oli menevämpi. Kyllä sinkkuna on aika kurjaa nysvätä vaan kotona omassa maailmassaan.
No sinusta ehkä. Mutta me ihmiset ollaan aika erilaisia.
Myös minä viihdyn erittäin hyvin kotona, enkä ole masentunut. Työpäivät avokonttorissa antavat niin paljon virikkeitä, että olen työpäivän jälkeen aivan uupunut. Pakko mennä yksin hetkeksi lepäämään pimeään, hiljaiseen huoneeseen työpäivän jälkeen, jotta päivän virikkeistä palautuisi. Sitten jaksaakin nauttia vapaa-ajasta kotona kaikessa rauhassa, harrastuksia on vaikka kuinka paljon. Ihanaa kun saa itse vapaasti valita mitä tekee ja millon tekee, eikä kukaan häiritse. Yksin viihtyminen ja yksinäisyys ovat todellakin kaksi aivan eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ole kenenkään kaa tekemisissä käyn n.10 kertaa vuodessa kaupassa hamstraan ison läjän kaikkea mahdollista pakkaseen ja mitä muuta tarvitsenkaan ja sitten vaan olen kotona koiran kaa ja kun asun korvessa niin lääniä piisaa lähin naapuri 5km päässä,ihana elämä kun saa kävellä luonnossa koiran kaa,kokkailla kaikessa rauhassa,syventyä harrastuksiinsa ilman ihmisiä olla vapaa.
Aika monen on pakko käydä töissä, mahdollistaa sinunkin eräilyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monen on pakko käydä töissä, mahdollistaa sinunkin eräilyn.
Aika moni aiheuttaa siellä töissä monille työkyttömyyden.
Vierailija kirjoitti:
Olette erakoita..
Onko tässä jotain pahaa? Maailmalle tekee hyvääkin, että osa on erakoita - luonnollista väkiluvun hillintää, mikäli erakot eivät lisäänny
Sama juttu, viihdyn kotona hyvin joten ei tarvetta käydä missään.
Juu kotona on ihana palautua avokonttorissa vietetyn päivän jälkeen. Ei vain ole energiaa muille virikkeille.
Avokonttoripäivän jälkeen olen minäkin aivan valmis omaan rauhaan ja hiljaisuuteen. En halua viikonloppuisin muuta, kuin lähteä mökille omaan rauhaan kauas muista ihmisistä, enkä koe että tässä on yhtään mitään väärää. Matkustelua en voi sietää, ahtaat lentokoneet ja ihmispaljous, en yksinkertaisesti vaan tykkää moisesta, vaan tarvitsen tilaa ja hiljaisuutta ympärilleni.
On aivan mahtavaa herätä metsän keskeltä, ja aloittaa päivä vaikkapa saunomisella ja viinin lipittelyllä :D. Saan tehdä just sitä mitä haluan, soudella järvellä tai nautiskella talvipakkasella paljun lämmöstä. Tykkään myös ajella autolla ja tutkia erilaisia hylättyjä paikkoja! Joskus niillä reissuilla törmää toiseen samanmieliseen.
Kun lapset olivat pieniä, oli pakko olla sosiaalinen harrastusten ja muiden juttujen takia, se oli todella kuluttavaa. Huomaan lapsissani paljon samaa kuin minussa, he viihtyvät aikuisiälläkin toistensa seurassa mutta eivät kaipaa ihmisjoukkoa ympärilleen. Hekin haluavat tulla myös rauhoittumaan metsän keskelle toisinaan. Heidän seurassa viihdyn hyvin, jokainen meistä arvostaa rauhaa. Yksi lapsistani harkitsee muuttoa takaisin kotiseudulle (Kouvolan kupeessa pienehkö kunta) johtuen pääkaupunkiseudun melusta ja ihmispaljoudesta.. Täällä tietysti palkkataso ei ole samanlainen, mutta eipä tietysti asuminenkaan maksa läheskään sitä mitä pk-seudulla.
Minusta on hienoa että on ihmisiä jotka matkustelevat sekä ovat valtavan sosiaalisia, mutta se ei ole minun juttu :)
en miäkään käy missään..olen aina kotona...en matkaile enkä kiertele mestoja ja harrastuksissa....enimmäkseen pyörin yksin kotona...kaladstelen ja pyöräilen joskus ja käyn kuntosalilla kellonaikoihin kun ei ole muita
Tätä vuonna 2018 kirjoitettua keskustelua lukiessani tulee mieleen rukous: "Voi Jeesus Kristus armahda meitä avokonttoreiden kiroukselta!"
Kyllä kotitoimisto aina avokonttorin voittaa mennen tullen.
Kyllä yksin olo pidemmän päälle alkaa ketuttaa ja tulee vähän mökkihöperö olo, varsinkin jos nuorena oli menevämpi. Kyllä sinkkuna on aika kurjaa nysvätä vaan kotona omassa maailmassaan.