Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jaksaa kun miehelle ei kelpaa mikään?

Vierailija
24.02.2018 |

Tai minä kelpaan sellaisena kuin olen, mutta melkein mikään ruoka ei kelpaa, mikään leffa ei kelpaa, normaali juoma ei kelpaa, melkein mikään auto, mikään asunto, mitkään huonekalut, mikään harrastus jne ei kelpaa. Tämä rassaa elämääni aika pahasti, kun mikään ei kelpaa. Sitten kun pyydän sanomaan, että mikä kelpaisi, vaikkapa mitä ruokaa haluaisi tai mihin leffaan haluaisi (jos minun ehdotukset ei kelpaa), niin ei suostu ehdottamaan itse mitään. Ollaan v*ttu sitten kokonaan ilman jos minun ehdotukset ei mitkään kelpaa etkä itse ehdota ikinä yhtään mitään, istutaan vaan kuusen alla nälissään ja palellaan eikä ikinä mennä leffaan.

Kommentit (139)

Vierailija
101/139 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi kyllä kuulostaa jo enemmän siltä, että käyttää tuota taktiikkaa saadakseen sulta jotain. Huomiota? Sääliä? Joku ihme sillä on alkanut viiraamaan päässä jos se kerta on ollut normaali joskus.

Ehkä sun vaan pitää julistaa kylmä sota noita sen oikkuja vastaan. Eli et laita ruokaa ja ignooraat täysin sen valitukset. Et edes sano "no syö jos on nälkä", vaan et sano yhtään mitään. Sama sen pesukoneen kanssa. Älä edes puhu siitä. Pese itse käsin tai kysy voitko pestä omasi kavereilla/vanhemmilla. Ilman sohvaa pärjää, älä ota asiaa esille. Joka kerta kun se negistelee jostain, ohitat sen kuin et edes kuulisi.

Voi olla pitkä taisto edessä, jaksatko?

Voit olla oikeassa. Mutta miksi kukaan haluaisi kerjätä sääliä puolisoltaan? Ap.

Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, se hämmästyttää kummastutta jne......

Vierailija
102/139 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sut sai häneen rakastumaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/139 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että on naisia, jotka korjaavat kaikenmaailman seepiöt kunnon naisilta talteen.

Vierailija
104/139 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sut sai häneen rakastumaan?

Hän arvosti kaikkia tekemisiäni ja minua, oli erittäin joustava, oli aktiivinen kaiken yhteisen suhteen, ja oli sellainen että minä huomasin arvostavani häntä ja meillä riitti loputtomiin yhdessä juttua ja kemiaa ja oltiin heti samalla aaltopituudella. Ap.

Vierailija
105/139 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitavaa provoilua 4/5 jokin vaan ei nyt täsmää.

Vierailija
106/139 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska av-mammat ovat kokanneet tai ajatelleet miehiään? Ei ikinä

Vierailija
107/139 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalit ihmiset kykenevät hei ap syömään, oletko vähän seko itsekin, kun suhtaudut tähän jonain ratkaistavissa olevana asiana?

Olenko seko? Suhtaudun kaikkiin asioihin ratkaistavissa olevina asioina. Ap.

Tätä asiaa et kyllä pysty itse ratkaisemaan. Miehellä on mielenterveysongelma. Lähetä mies työterveyshuoltoon. Ja kun ei sinne suostu menemään, niin siinä ei auta kuin ultimaattumi: Mies lääkäriin tai sinä lähdet.

Vierailija
108/139 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä on totta miehellä on niin aha luonnehäiriö että ap:n ei kannata ruveta tuhlaamaan elämäänsä tämän kanssa. Varsinkin kun mies loukkaantuu siitä että ehdottaa masennusta tms. Valitettavasti ap:n kanattaa nyt koota tavaransa ja häipyä. Luultavasti mies palaa hetkeksi täysjärkiseltä vaikuttavaan käytökseen, mutta siihen lankaan ei kannata mennä. En uskoisi tällaista täyskäännöstä henkilön käytöksessä jollei kaverille olisi käynyt samoin. Samantapainen kuvio eli kaikki oli aivan loistavasti kunnes hommasivat omistusasunnon yhdessä eli tapahtui iso sitoutuminen ja sitten, kaboom.

Vierailija
109/139 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi taitaisi tosiaan tarvita ammattilaisen apua. En tiedä mistä kyse, mutta masennus, burnout tms voi aiheuttaa tuollaista päättämättömyyttä hetkittäin. Sitten on autismit, asbergerit yms mihin voi liittyä. Paha sanoa, voi olla mitä tahansa.

Syömättömyyskään ei ole hyvä asia. Ja tätä on siis tapahtunut ennenkin, ja ongelmat alkoivat näkyä, vasta kun muutitte yhteen. Suostuisiko hän terapiaan? Kannattaisiko muuttaa erilleen?

Vierailija
110/139 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni on idiootti. Oon perjantaina 13wee täyttäny. 😐:M

Vierailija
111/139 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies yrittää hallita ap:tä ja käytös on taantunut kolmevuotiaan tasolle juuri siksi että ap suostuu huonosti hallittavaksi. Jos ap päätät ottaa tuon niskoillesi haluan kiittää koko naissukupuolen puolesta, koska tuolla on joukko pehmeämpiä ja huonoitsetuntoisempia naisia, jotka väistävät luodin ja karmean seurustelusuhteen tyrannin kanssa.

Vierailija
112/139 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska av-mammat ovat kokanneet tai ajatelleet miehiään? Ei ikinä

20 vuotta sitä tein. Olin itsestään selvyys ja mies vaan valitti kun ei saanut tarpeeksi seksiä. Tarpeeksi hänelle olisi ollut päivittäin, mieluiten useasti. Mitään ei tehnyt kotona, hänellä kun oli oikeus vapaa-aikaan. 

Vieläkin ihmettelen miten kärsivällisesti kuvittelin että joku päivä sillä joku lamppu syttyy, jos vaan jaksaa yrittää perustella. Sitten lopulta läksin ja mies tänä päivänäkin ihmettelee mitä oikein tapahtui. 

Vierailija
113/139 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä niin kummallinen tilanne ap:llä että en oikein osaa edes hahmottaa sitä. Miksi kukaan täysijärkinen suostuu katsomaan tuollaista käytöstä aikuiselta ihmiseltä?

En sietäisi moista temppuilua edes uhmaikäiseltä. Jos tyyppi on ollut aiemmin ihan tyystin jeesjeesmies ja sitten toiseen äärilaitaan, lienee kyseessä jokin mielenterveyden ongelma, jota et pysty ratkaisemaan. Tuskin tuota miestä pystyt pelastamaan, mutta pelasta itsesi ja lähde tuosta omituisesta ja sairaasta suhteesta.

Vierailija
114/139 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopikaa, että toinen päättää pesukoneen ja toinen sohvan ja maksatte ne yhteisistä rahoistanne. Helppo jakaa jos ero tulee. 

Ootsä kysynyt miksi sun kumppanille ei kelpaa mikään? Jos mieleistä ei ole, silloinhan on valittava vaihtoehdoista paras. 

Kuulostaa A: I. Ankeiselle. Kaduttaako sitä yhteenmuuttonne?

Vierailija
115/139 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on sairasta vallankäyttöä miehen puolelta, en tiedä miksi alistut jäämään tuollaiseen suhteeseen. Mutta kuten muutama muukin jo sanoi, niin ehkä se on hyvä että jotkut pitävät tuollaiset hullut poissa markkinoilta.

Vierailija
116/139 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi mitään muuta ratkaisua kuin pistää mies vaihtoon. Eihän tuollaisen kanssa pysty elämään!

Vierailija
117/139 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon vast 13wee mutta, siis jos joku asia ei kelpais niin mä sanoisin et, ok ei sitte tee ite jos kerran pystyt parempaan ku mä!😐. Et kyl se teistäki ihan lähree et, miten te otatte noi kaikki vastaan.😁!

Vierailija
118/139 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot kimpassa ankeuttajan kanssa. Itsellä löytyy kaveripiiristä. Ihan hauskaa seuraa joskus, mutta välillä menee hermo kun onnistuu imemään innostuksen ja hyvän fiiliksen ihan kaikesta. Negatiivisuus on pidemmän päälle todella raskas ominaisuus ihmisessä.

Itse asiassa jopa jaksaisin kuunnella miehen valitusta, mutta arki on vaikeaa kun se sanoo kaikkiin ehdotuksiin ei. Tekemäni ruoat ei kelpaa, koska kuulemma ei juuri tänään tee mieli tuota ruokaa, mutta jos pyydän sanomaan ennen kauppaa mitä haluaa syödä, ei koskaan ehdota mitään. Tai jos meidän olisi pakko ostaa hajonneen tilalle uusi pyykkikone, niin mikään kaupassa oleva ei ikinä hänelle kelpaa. Jos vain valitsen jonkun, niin hermostuu, koska ei kelpaa että päätän yksin. Jos ollaan ilman niin ei kelpaa koska ei ole puhtaita vaatteita. Jos käsken menemään sitten yksin kauppaan ja ostamaan jotain niin ei kelpaa koska mikään kaupassa oleva ei kelpaa. Pelkkä valitus olisi siedettävissä, mutta kaikkeen ehdoton ei on aika vaikea. Ap.

Miksi et vaan anna olla? Kun sanoo ei, niin sitten sanot, että hoida sinä sitten. Ja sitten todella annat olla.

Jos ei kerro mitä ruokaa haluaa, teet vain itsellesi. Ja sanot, että saa sitä mitä pyytää, kunhan ei valita.

Vierailija
119/139 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa, että mies on oppinut pahat tapansa jo ennen sinua ja onnistui työntämään ne suhteenne aluksi syrjään. Nyt kuitenkin vanhat ajattelu- ja käyttäytymismallit ovat nousseet taas pintaan, ja sekä sinä että miehesi olette voimattomia ongelman edessä. Minusta miehesi kannattaisi käydä muutama kerta kognitiivisessa terapiassa hiukan miettimässä asioita. Toinen juttu tietty on, voitko saada tuollaisen jääräpään menemään sinne. Tosin uskoisin, että noin uskomaton paksupäisyys haittaa myös miehen itsensä elämää, myönsi hän sitä tai ei.

Vierailija
120/139 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

OIKEEST