Mitä ajattelet ihmisestä joka ostaa vaatteensa tokmannista?
Tunnen erään nuoren miehen joka ostaa suyrimman osan vaatteistaan tokmannin miesten osastolta.
Vilkaisin hintoja niin melkeinpää yksikään miesten vaatekappale ei ylittänyt hinallaan 20 euroa.. toki takit olivat hieman kalliimpia mutta lähes kaikki takit silti alle 100 euroa.
Millainen ihminen ostelee itselleen vaatteita tokmannista :D
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
No itse ostan Lindexiltä, Vero Modasta ja Stoccalta, joten.... Siitä en tiedä millaisia vaatteita Tokmannilla on, että miten ns. tyyliltään eroavat mun ostamista vaatteista, mutta tuskimpa ainakaan mun suosikkikaupoissa ihan hirveesti kalliimpia vaatteita tosiaan on kun Tokmannilla.
tai toki esim. stoccalla on kallistakin, mutta en mä niitä +200 vaatteita ostele ihan kauheasti.
Jos vaatteet näyttää hyviltä, voisin seurata esimerkkiä.
Mulle on ihan sama mistä ihminen vaatteensa ostaa, kunhan sillä on vaatteet eikä se kävele alasti kadulla.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tärkeää ei ole se mistä ostaa vaan mitä ostaa, ja kuinka niitä sit yhdistelee.
Eikös sitä sanota, että tyylitajua ei voi ostaa, sitä joko on tai ei ole.
Yhdestä aiemmasta kommentista tuli mieleen, että itsekin olen ostanut tosi edullisesti esim hyvännäköiset tummat farkut, sekä joitain puseroita ja toppeja, kotihousut joissa nätti printti lahkeessa, kivat hanskat ja muuta Tokmannilta. Ja vuosia sit harmaan villakangas takin.
Mut en tosiaan kaikkea sieltä osta, mut jos jotain kivaa löytyy, niin miksi ei?
Joskus Tokmannilta löytää käytännössä ihan täysin samanlaisia vaatteita kun muista kaupoista, mut hinta on paljon pienempi, viimeisin tällainen ostos oli kivan näköinen pipo.
Mulla on kanssa pipo Tokmannilta, moni sitä kovin ihastelee mutta keskustelu loppuu kuin seinään kun kerron mistä ostin. Johtuu varmaan siitä että kyselijöillä itsellään on samanlaisia pipoja mutta hinta on ollut noin 10-kertainen kun on ollut ”pakko” saada joku merkkituote.
Fiksu ihminen. Tokmannilla on myös hyvännäköisiä vaatteita eikä pelkästään "junttikamaa".
T. Tyylikkäästi kehuttu nainen joka ostaa pääsääntöisesti vaatteet kirpparilta, mutta ostan myös joskus tokmannilta tai tavarataloista (Prisma, sittari).
Fiksu rahankäyttäjä! Itse ostin tokmanista talvikenkät ja olen ollut tyytyväinen 👍
Täällä päin on Prisman vaatepuoli mulle ykkönen! Todella hyvä valikoima vaatteita, ja ei mitenkään halpoja rääsyjä vaan laadukasta. Ostin sieltä hyvän Icepeakin toppatakin tarjouksesta, kotimaisen tunikan ja neulepuseron viimeisen kuukauden sisällä. Muista ketjumyymälöistä en läydä koskaan mitään sopivaa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä päin on Prisman vaatepuoli mulle ykkönen! Todella hyvä valikoima vaatteita, ja ei mitenkään halpoja rääsyjä vaan laadukasta. Ostin sieltä hyvän Icepeakin toppatakin tarjouksesta, kotimaisen tunikan ja neulepuseron viimeisen kuukauden sisällä. Muista ketjumyymälöistä en läydä koskaan mitään sopivaa.
Viikko sitten ostin vielä Eccon goretex-talvinilkkurit samasta Prismasta.
Oonko ainut jonka mielestä tokmanni ei oo halpa? New yorker, h& m ainakin halvempia. Prisma ja cm samaa tasoa.
Jos ihminen ostaa vaatteet Tokmannista, hän käy kokoaikatöissä. Tokmannin tavarat ovat kalliitta laatuun nähden mutta työssäkäyvä ei yksinkertaisesti kerkiä muualle. Tokmanni-ihmisillä on aina hyvä luottoluokitus..
Yrittäjät, opettajat, korkekoulutetut ihmiset - ylipäänsä ne jotka voivat itse määrätä ajanköytöstään -
ostavat vaatteensa käytettynä second hand-kaupoista, sieltä he ostavat sentyyylisiä vaatteita joita he ovat nähneet käytettävän ulkomailla.
Sokokselta ostaa vain naiset jotka eivät käy töissä, eli hyväpalkkaisten miesten vaimot-kotiäidit. Ei kukaan mies osta Sokokselta vaatteita. Mies ostaa ennemmin jonkun vaatteen Motonetistä.
S-marketin vaatteista tuntee maanviljelijän.
Stockmannilta ostaa ne jotka elää puolison rahoilla, tai joiden kulut muuten joku muu maksaa.
Näin opetettiin erään pankin asiakasprofilointikurssilla, pitänee paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tärkeää ei ole se mistä ostaa vaan mitä ostaa, ja kuinka niitä sit yhdistelee.
Eikös sitä sanota, että tyylitajua ei voi ostaa, sitä joko on tai ei ole.
Yhdestä aiemmasta kommentista tuli mieleen, että itsekin olen ostanut tosi edullisesti esim hyvännäköiset tummat farkut, sekä joitain puseroita ja toppeja, kotihousut joissa nätti printti lahkeessa, kivat hanskat ja muuta Tokmannilta. Ja vuosia sit harmaan villakangas takin.
Mut en tosiaan kaikkea sieltä osta, mut jos jotain kivaa löytyy, niin miksi ei?
Joskus Tokmannilta löytää käytännössä ihan täysin samanlaisia vaatteita kun muista kaupoista, mut hinta on paljon pienempi, viimeisin tällainen ostos oli kivan näköinen pipo.Mulla on kanssa pipo Tokmannilta, moni sitä kovin ihastelee mutta keskustelu loppuu kuin seinään kun kerron mistä ostin. Johtuu varmaan siitä että kyselijöillä itsellään on samanlaisia pipoja mutta hinta on ollut noin 10-kertainen kun on ollut ”pakko” saada joku merkkituote.
Juuri näin.
Esim katsoin just että ihan samanlainen, yksivärinen tuubihuivi olis urheiluvaateliikkeessä maksanut 3 kertaa enemmän kun Tokmannilla.
Ja monet Tokmannit myy varsinkin miesten Adidas vaatteita, lenkkareita yms, hinnoista en tiedä, mut vois luulla et melko edullisia on, joten kun ap kirjoitti jonkun miehen ostavan vaatteet Tokmannilta, niin onko sillä eroa ostaako ne Addut mistä.
Mut onhan Tokmannilla muutenkin ihan hyvän näköisiä vaatteita, ainakin täällä Tokmannilla on iso vaateosasto jossa kantsii kierrellä ja katsella jos löytyy jotain kivaa. Muutakin kun urheilu/ulkoiluvaatteita siis.
Vierailija kirjoitti:
Oonko ainut jonka mielestä tokmanni ei oo halpa? New yorker, h& m ainakin halvempia. Prisma ja cm samaa tasoa.
Aloin lukea ketjua ihan siksi että odotin tällaista kommenttia aikaisemmin. Ei todellakaan mielestäni Tokmanni ainakaan nykyään ole halpa juuri missään tuoteryhmässä. Joulun alla esimerkiksi ihastelin Tokmannilla koti-/yöhousuja, ihanan pehmeät olivat, mutta hinta 19,95€, monessa paikassa tuolla saa jo koko asun. Neuleita lähemmäs 40€,eihän sieltä raaski mitään ostaa kun on kuitenkin "halpakauppa" missä kalliit hinnat. Kynttilätkin oli Prismassa halvempia kun vertailin.
No kesällä kesäkukat on ollu Tokmannilla halvimpia jos oikein muistan.
yrittäjä kirjoitti:
Jos ihminen ostaa vaatteet Tokmannista, hän käy kokoaikatöissä. Tokmannin tavarat ovat kalliitta laatuun nähden mutta työssäkäyvä ei yksinkertaisesti kerkiä muualle. Tokmanni-ihmisillä on aina hyvä luottoluokitus..
Yrittäjät, opettajat, korkekoulutetut ihmiset - ylipäänsä ne jotka voivat itse määrätä ajanköytöstään -
ostavat vaatteensa käytettynä second hand-kaupoista, sieltä he ostavat sentyyylisiä vaatteita joita he ovat nähneet käytettävän ulkomailla.
Sokokselta ostaa vain naiset jotka eivät käy töissä, eli hyväpalkkaisten miesten vaimot-kotiäidit. Ei kukaan mies osta Sokokselta vaatteita. Mies ostaa ennemmin jonkun vaatteen Motonetistä.
Stockmannilta ostaa ne jotka elää puolison rahoilla, tai joiden kulut muuten joku muu maksaa.
No, mä ostin vähän kallimman "merkki" hupparin, ajattelin että se on kestävä ja laadukas, mut pari pesua ja se oli jo tosi kulahtaneen näköinen.
Halvemmat, vaikka just Tokmannilta ostetut vaatteet kestää usein paljon pidempään, ei ne parissa pesussa mene pilalle.
Vierailija kirjoitti:
yrittäjä kirjoitti:
No, mä ostin vähän kallimman "merkki" hupparin, ajattelin että se on kestävä ja laadukas, mut pari pesua ja se oli jo tosi kulahtaneen näköinen.
Halvemmat, vaikka just Tokmannilta ostetut vaatteet kestää usein paljon pidempään, ei ne parissa pesussa mene pilalle.
Kannattaa kyllä tehdä reklamaatio jos parissa pesussa menee kallis vaate pilalla. Tietysti edellytyksenä että pesty pesuohjeen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloin lukea ketjua ihan siksi että odotin tällaista kommenttia aikaisemmin. Ei todellakaan mielestäni Tokmanni ainakaan nykyään ole halpa juuri missään tuoteryhmässä. Joulun alla esimerkiksi ihastelin Tokmannilla koti-/yöhousuja, ihanan pehmeät olivat, mutta hinta 19,95€, monessa paikassa tuolla saa jo koko asun. Neuleita lähemmäs 40€,eihän sieltä raaski mitään ostaa kun on kuitenkin "halpakauppa" missä kalliit hinnat. Kynttilätkin oli Prismassa halvempia kun vertailin.
Ei Tokmannilla kaikki tosiaan ole halpaa, mut välillä sieltä kyllä löytyy tosi edullisia juttuja, hintoja kantsii aina vähän katsella ja vertailla, eikä luottaa siihen että "halpakaupassa" kaikki on halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Tokmannilla kaikki tosiaan ole halpaa, mut välillä sieltä kyllä löytyy tosi edullisia juttuja, hintoja kantsii aina vähän katsella ja vertailla, eikä luottaa siihen että "halpakaupassa" kaikki on halpaa.
Juu sitä en kanssa kiellä, kyllä siellä välillä on edullisia tuotteita ja ihan hyviä tarjouksia. Nuo kesäkukat tosiaan on ainakin vielä ollut halvimmasta päästä. Mutta välillä siellä tarjouksetkin on kalliimpia kun vastaava tuote esim. siellä Prismassa. Hyvin siellä silti pidetään se halpakaupan imago yllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
yrittäjä kirjoitti:
Halvemmat, vaikka just Tokmannilta ostetut vaatteet kestää usein paljon pidempään, ei ne parissa pesussa mene pilalle.Kannattaa kyllä tehdä reklamaatio jos parissa pesussa menee kallis vaate pilalla. Tietysti edellytyksenä että pesty pesuohjeen mukaan.
Pesuohjeen mukaan pesty, eikä ennenkään ole huppari tai mikään muukaan vaate parissa pesussa mennyt kulahtaneen näköiseksi.
Tietty jotkut halpis vaatteet ei kymmeniä pesukertoja kestä hyvänä, mut ei nekään nyt parissa pesussa mene käyttökelvottomaksi.
No itse ostan Lindexiltä, Vero Modasta ja Stoccalta, joten.... Siitä en tiedä millaisia vaatteita Tokmannilla on, että miten ns. tyyliltään eroavat mun ostamista vaatteista, mutta tuskimpa ainakaan mun suosikkikaupoissa ihan hirveesti kalliimpia vaatteita tosiaan on kun Tokmannilla.