Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viisi sjoitusvinkkiä oman kokemuksen pohjalta - saa käyttää

Vierailija
24.02.2018 |

1) Aloita
2) Aloita nuorena
3) Älä lopeta
4) Älä myy
5) Sijoita vain isoihin tunnettuihin yhtiöihin

Eilen 12265 EUR arvon nousua, jota en tosin realisoinut koska luovutusvoitosta pidätettävälle verolle ei saa tuottoa. En ole aiemminkaan osakkeita juurikaan myynyt joten vuosien saatossa lumipallosta on tullut ihan mukavan kokoinen

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin arvonnousu mistä? Ja millä aikavälillä ja oletko laittanut minkä summan kk/v.

Osakkeisiin olen sijoittanut pörssissä. Aikavälihän sanotaan aloituksessa. Kaikki olen laittanut mitä on palkasta ylitse jäänyt.

Hieno vastaus kun ei mitään mitä kysyin. En osaa näköjään lukea kun ei sanota tarkkaa vuosimäärää tai rahasummaa.

Ai että ihan pörssissä osakkeita :D En olisi tiennyt. Sitäkö kysyin?

Osaako joku muu jelppiä mitä tarkkaanottaen kysyttiin

Sitä millä summalla on aloitettu. Paljonko on laitettu lisää ja kuinka kauan on ollut.

12t nousu on aika mahdotonta yhdessä kuukaudessa esim yhdellä satasen panoksella varsinkin näillä suomalaisilla suurilla mitä aloituksessa mainittu.

12 v sijoittanut, vaikea arvioida mutta vuosittain varmaan 10-20ke lisäsijoituksia.olisiko aloituspääoma ollut 20000e tjstp. toi aloituksessani mainittu arvonnousu on siis yhden päivän arvonnousu (eilisen).

Jos sinä tiedät salkkusinnykyisen arvon ja sen, kuinka paljon olet plussalla, niin etkö tosiaankaan osaa siitä laskea, kuinka paljot olet itse sijoittanut? (Vaikka olisitkin välissä myynnyt jotain, niin näistä olet varmaankin tehnyt laskelmat verotusta varten).

Osingot tulee myös huomioida  ja niiden osuus on helppo katsoa Nordnetin salkusta. Myyntejä on aika vähän enkä tosiaan viitsi niitä 12v ajalta tutkia.  Noin karkeasti olen sijoittanut omaa rahaa noin 370ke eli keskimäärin 30ke/v.

No ei mikään kovin hääppöinen tuotto sijoitetulle pääomalle. Omassa salkussani esim. Nordeassa on noin 41.500 €, josta tuottoa lähes seitsemän tuhatta.

Vierailija
42/48 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin arvonnousu mistä? Ja millä aikavälillä ja oletko laittanut minkä summan kk/v.

Osakkeisiin olen sijoittanut pörssissä. Aikavälihän sanotaan aloituksessa. Kaikki olen laittanut mitä on palkasta ylitse jäänyt.

Hieno vastaus kun ei mitään mitä kysyin. En osaa näköjään lukea kun ei sanota tarkkaa vuosimäärää tai rahasummaa.

Sitä millä summalla on aloitettu. Paljonko on laitettu lisää ja kuinka kauan on ollut.

12t nousu on aika mahdotonta yhdessä kuukaudessa esim yhdellä satasen panoksella varsinkin näillä suomalaisilla suurilla mitä aloituksessa mainittu.

12 v sijoittanut, vaikea arvioida mutta vuosittain varmaan 10-20ke lisäsijoituksia.olisiko aloituspääoma ollut 20000e tjstp. toi aloituksessani mainittu arvonnousu on siis yhden päivän arvonnousu (eilisen).

Jos sinä tiedät salkkusinnykyisen arvon ja sen, kuinka paljon olet plussalla, niin etkö tosiaankaan osaa siitä laskea, kuinka paljot olet itse sijoittanut? (Vaikka olisitkin välissä myynnyt jotain, niin näistä olet varmaankin tehnyt laskelmat verotusta varten).

Osingot tulee myös huomioida  ja niiden osuus on helppo katsoa Nordnetin salkusta. Myyntejä on aika vähän enkä tosiaan viitsi niitä 12v ajalta tutkia.  Noin karkeasti olen sijoittanut omaa rahaa noin 370ke eli keskimäärin 30ke/v.

No ei mikään kovin hääppöinen tuotto sijoitetulle pääomalle. Omassa salkussani esim. Nordeassa on noin 41.500 €, josta tuottoa lähes seitsemän tuhatta.

Mistä tiedät salkkuni tuoton?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se tuossa aloituksessa lukenut, arvonnousua 12265 €.

Vierailija
44/48 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oli siis salkun arvon nousu perjantaina.

Vierailija
45/48 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli siis salkun arvon nousu perjantaina.

Tarkoittaen siis sitä, että torstain päätösarvo oli tuon verran pienempi kuin perjantain päätösarvo.

Vierailija
46/48 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pitkä holdi kysymyksessä? Oman salkun tuotto 5v on 134%, siinä on osingot mukana. En vieläkään oikein ymmärrä miten voi aloituksessa mainitsemani eilisen arvonnousun tulkita arvonnousuksi alusta alkaen :o)

Vierailija
47/48 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo osta ja unohda tosiaankaan ole paras mahdollinen taktiikka. On minulla osakkeissa paljonkin yhtiöitä jotka ovat olleet ostosta lähtien vuosia salkussa, mutta siltikään ne eivät ole olleet unohduksissa. Osa yhtiöistä on lähtenyt kun ovat olleen mielestäni yliarvostettuja pörssissä. Jotku yhtiöt ovat olleen salkussa useampiakin kertoja. Kyllä se aktiivinen salkunhoito kannattaa vaikka ostelisi mitä.

Kerro numeroita, muutenhan tuo on huutelua tuuleen.

Vierailija
48/48 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään taas noin 6000e korkeammalla kuin perjantaina. 

Osasiko joku oikeasti ajoittaa markkinoita siten, että torstaina osti ja perjantain nousupäivän jälkeen malttoi pitää vkl ylitse ja myi tai myy tänään hyvällä voitolla?