Lopettakaa lentomatkustaminen
Kommentit (85)
Ei vois vähempää kiinnostaa. Tämä pallo on jo tuhottu.
Voin harkita saastuttamisen lopettamista kun miljonäärit lopettavat yksityiskoneilla pörräämisen, kun firmat näyttävät esimerkkiä saasteettomuudella ja välittämisestä, kun sinä ja kaltaisesi lopettavat lisääntymisen. Maapallo kun ei mitenkään pysty tätä ihmismassaa elättämään. Eli eipä vois vähempää kiinnostaa ennen kuin nämä muutokset on hoidettu ja täytetty.
Lentoliikenne aiheuttaa vain pari prosenttia hiilidioksidioäästöistä. On tehokkaampiakin tapoja niiden vähentämiseen.
Vierailija kirjoitti:
En. Kaksi matkaa jo varattu tälle vuodelle, kolmatta katsotaan loppuvuodelle.
Olet järkyttävän paha ihminen. Miksi haluat tuhota maapallon?
yhden hengen Thaimaan lomalennoista syntyy yli kolme tonnia päästöjä. Määrä vastaa arviolta kolmannesta keskivertosuomalaisen vuoden kasvihuonekaasupäästöistä .Tutkimusten mukaan lentoliikenteen päästöt edistävät ilmastonmuutosta 2–5 kertaa lentokoneiden pelkkiä hiilidioksidipäästöjä enemmän. Kerrannaisvaikutus johtuu lentämisen muista päästöistä ja niiden epäsuorista kemiallisista reaktioista ilmakehässä.
http://www.lentolaskuri.fi/index.php
Sinä olet jo elinaikanasi tehnyt hirveätä jälkeä! Sinut pitäisi pidättää ja vangita maapallon turmelemisesta!
Lennän joka vuosi vähintään kolme lomamatkaa. Hajotkaa vihervasurit. On millä mällätä.
Vierailija kirjoitti:
Voin harkita saastuttamisen lopettamista kun miljonäärit lopettavat yksityiskoneilla pörräämisen, kun firmat näyttävät esimerkkiä saasteettomuudella ja välittämisestä, kun sinä ja kaltaisesi lopettavat lisääntymisen. Maapallo kun ei mitenkään pysty tätä ihmismassaa elättämään. Eli eipä vois vähempää kiinnostaa ennen kuin nämä muutokset on hoidettu ja täytetty.
Minä olen ekoihminen ja olen kahdesti kieltäytynyt ilmaisesta ulkomaanmatkasta periaatteisiini vedoten (en siis ole tehnyt yhtään ulkomaan matkaa lentäen, mutta kahdesti pyydettiin ja matka olisi maksettu), sekä olen valinnut olla tekemättä lapsia. Käytän myös ainoastaan luomutuotteita. Olen siis jo tehnyt 3 isoa muutosta, tee sinä nyt edes yksi ja lopeta lomalentäminen.
Vierailija kirjoitti:
Lennän joka vuosi vähintään kolme lomamatkaa. Hajotkaa vihervasurit. On millä mällätä.
Ei se todellakaan ole rahasta kiinni vaan arvovalinnoista. Sitä paitsi: Kotimaan matkailu on kalliimpaa :p Jos haluat rahalla brassailla niin ota henkilökohtaisesti räätälöity loma Lapista, sillä ne tosirikkaat brassailee :)
Lennä Juri Gagarin, lennä,
Lennä Juri Gagarin,
Tule elävänä takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ekoihminen ja olen kahdesti kieltäytynyt ilmaisesta ulkomaanmatkasta periaatteisiini vedoten (en siis ole tehnyt yhtään ulkomaan matkaa lentäen, mutta kahdesti pyydettiin ja matka olisi maksettu), sekä olen valinnut olla tekemättä lapsia. Käytän myös ainoastaan luomutuotteita. Olen siis jo tehnyt 3 isoa muutosta, tee sinä nyt edes yksi ja lopeta lomalentäminen.
Sun panoksellasi ei ole mitään vaikutusta ei myöskään mun lentämiselläni.
Muutaman miljardin ihmisen äkki tuho vois jonkin verran vaikuttaa mutta tällä lisääntymis tahdilla mikä maapalloa vaivaa ei sekään vaikutus montaa sataa vuotta auttaisi.
Tein hiilijalanjälkitestin ja sain tulokseksi puolet siitä mitä keskivertoihminen vaikka teen kaksi edestakaista lentomatkaa vuodessa. Hiilipäästöt tulevat enimmäkseen ihan muusta kuin lentämisestä.
Totta kai lentomatkustamisen henkkoht vähentäminen vaikuttaa! Lentoyhtiöillä optimoidaan reitit mahdollisimman hyvin kannattaviksi, kannattamattomat lopetetaan. Älä lennä lähelle!
Rupean enemmin vegaaniksi ja alan käyttää vai eettisesti kestäviä tuotteita kuin lopetan lentomatkat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutaman miljardin ihmisen äkki tuho vois jonkin verran vaikuttaa mutta tällä lisääntymis tahdilla mikä maapalloa vaivaa ei sekään vaikutus montaa sataa vuotta auttaisi.
Kyllä mun ekoteoillani on ihan suora paikallinen vaikutus esimerkiksi mökilläni asustavien ja pesivien uhanalaisten lajien selviämisen kannalta. En käytä kemikaaleja vaan sen sijaan luomutuotteita. Näin ollen lammen vesi ja maa pysyy puhtaana ja sitä kautta ko. uhanalaisilla lajeilla on myrkytön elinympäristö ja ne voivat jatkaa lisääntymistä :)
Yrittäkää nyt ymmärtää, että kun yhä useampi tekee ympäristön kannalta suotuisia valintoja niin tehtaita suljetaan, koska esim. kemikaalien kysyntä vähenee, kaupat tilaavat sitä mitä ihmiset pyytävät eli sitä enemmän siirtyvät ekologisiin ja luomutuotteisiin mitä enemmän ihmiset niitä pyytävät ja ostavat. Olen itse ollut omalla paikkakunnallani uran uurtaja tässä shteessa ja kaupat ovat tilanneet luomu ja ekotuotteita. Ne ovat myös pysyneet valikoimassa.
Yksi ihminen voi vaikuttaa todella paljon paikallisesti ja monta ihmistä kunnallisesti ja siitä ylöspäin valtakunnallisesti ja kansainvälisesti!
Vierailija kirjoitti:
Rupean enemmin vegaaniksi ja alan käyttää vai eettisesti kestäviä tuotteita kuin lopetan lentomatkat.
Tee niin, aloita tänään :)
Mun mielestäni ihmisillä vois olla joku maksimimäärä, jonka saa tehdä lentoja elämänsä aikana. Tulis reissattua harkitummin. 10-15 reissua riittäisi jo hyvin.
Työmatkoista suurin osa on tarpeettomia nykytekniikan aikana
Aivan järkyttävän itsekeskeistä ajattelua joillakin taas täällä. "En lopeta ennen kun muutkin lopettaa", siis mitä ihmettä? Mistä teitä vain ja ainoastaan omaa napaa tuijottavia tonttuja sikiää?
Teidän välinpitämättömyyden takiahan tämä pallo lopulta kuolee, että kiitos paljon vaan.
Hyttystä on turha kieltää piereskelemästä jos lehmä kaasuttelee vieressä.
Lopetan lentämisen heti kun joku esittelee nopeamman, päästöttömämmän ja edullisemman vaihtoehdon.
Pitäisihän tuota lentomatkustusta rajoittaa, ei kenenkään tarvii 5krt vuodessa käydä ulkomailla. Kerta kaks vois olla parempi mutta eihän tuollaista voi rajoittaa vaan ihmisten pitää tajuta se itse.
Tuttavat matkustavat paljon usein kaukomaille, sitten pysyvät pääsääntöisesti hotelli alueella. Ihmeellistä mun mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun ekoteoillani on ihan suora paikallinen vaikutus esimerkiksi mökilläni asustavien ja pesivien uhanalaisten lajien selviämisen kannalta. En käytä kemikaaleja vaan sen sijaan luomutuotteita. Näin ollen lammen vesi ja maa pysyy puhtaana ja sitä kautta ko. uhanalaisilla lajeilla on myrkytön elinympäristö ja ne voivat jatkaa lisääntymistä :)
Yrittäkää nyt ymmärtää, että kun yhä useampi tekee ympäristön kannalta suotuisia valintoja niin tehtaita suljetaan, koska esim. kemikaalien kysyntä vähenee, kaupat tilaavat sitä mitä ihmiset pyytävät eli sitä enemmän siirtyvät ekologisiin ja luomutuotteisiin mitä enemmän ihmiset niitä pyytävät ja ostavat. Olen itse ollut omalla paikkakunnallani uran uurtaja tässä shteessa ja kaupat ovat tilanneet luomu ja ekotuotteita. Ne ovat myös pysyneet valikoimassa.
Yksi ihminen voi vaikuttaa todella paljon paikallisesti ja monta ihmistä kunnallisesti ja siitä ylöspäin valtakunnallisesti ja kansainvälisesti!
Hahahahaaa heheheee sä ja sun lätäkkös mitä väliä yhdellä lätäkön pelastamisella kun suomi, venäjä ym. on saastuttanut jo koko itämeren. Koralliriutat on tuhottu, kaikki meret lilluvat täynnä saastetta ja saastuttaminen jatkuu ja jatkuu ja jatkuu kun valtiot johtavat viemärivetensä puhdistamattomina mereen, laivat tyhjentää pska vetensä meriin, öljy onnettomuudet, jätteet, pohjatoroolaus.... juupa sun lätäkkös pelastaakin koko maailman.
Nimenomaan! Monta lentokonetta jäisi lentämättä, koska ei ole kannattavaa lentää tyhjiä koneita! Omilla teoilla on SUORA vaikutus.