Millaisia rippimekkoja teillä oli ? Etenkin 70/80-luvuilla syntyneet.
Kävin kaverilla kahvilla ja kaverin tytär toi tabletin siihen pöytään " Äiti kato, mä tahon tommosen mekon kun pääsen ripiltä"... Oli se mekko aika kaukana siitä tätimäisestä sinisestä kukkamekosta, jota itse käytin valkoisten sukkahousujen ja valkoisten avokkaiden kanssa kesällä 1993 :D
Kommentit (70)
Kaikilla tytöillä piti olla kokovalkoinen asu. Mulla oli vekkihame ja paitapusero.
Ja vuosi oli 1980.
Lyhyt tummansinen olkaimeton mekko ja juhlassa pitsinen lyhythihainen jakku/paita olkapäitä peittämässä. Kuvissa ilman jakkua. Voisin pitää nykyisinkin, olen syntynyt 84, ripillä 99.
Joku vaaleanpunainen pitkä kukkamekko ja muutaman sentin palikkakorolla olevat sandaalit, vuonna 2001. Konservatiivista ja vielä jotenkin pikkutyttömäistä, vaikka uudet vaatteet olikin.
Ylioppilasjuhlissa olin jo jotenkin enemmän itseni näköinen. Oli hyvin leikattu housupuku ja korkeat piikkikorkokengät.
Valkoiset pussittavat vajaamittaiset housut, lyhyt (nippa nappa vyötärölle) valkoinen jakku olkatoppauksilla ja alla musta toppi.
Valkoinen pellavainen polvipituinen kellohame ja valkoinen pyöreäkauluksinen jakku, jonka annoin myöhemmin kaverilleni, jolla oli sille käyttöä. Valkoiset liian isot avokkaat, koska en ollut vielä tottunut siihen, että kun jalka on 39 niin ei tarvii enää ostaa kasvunvaraa. Näin vuonna 1989.
Valkoinen paita ja musta housuhame, jossa oli pieniä valkoisia kukkia. Nykynuorista tuskin kukaan tietää mikä housuhame on, mutta se oli kuulkaas kuuminta muotia silloin! :D
Joku sininen hame, valkoinen pusero ja sen päällä sininen liivi. Ne olivat silloin muotia :D
Nykyään alba on saanut muita merkityksiä.
Tummansininen kukkamekko, olin lievästi ylipainoinen, niin ei mitään tyköistuvaa tietenkään, vaan sellainen löysä teltta :D
Tummansininen pitkä hame ja valkoinen off-shoulder paita, jossa oli "röyhelöä" (tms. vaikea selittää) yläosassa. Äiti ei tykännyt kun paita oli kuulemma liian avonainen :D muistaakseni kenkinä valkoiset avokkaat. Näin vuonna -92. Kummitytöllä oli viime kesänä huomattavasti näyttävämpi mekko.
Valkoista intianpuuvillaa oleva pusero ja hame. Puserossa oli pitsinen kaarroke, hame ns salsahame eli kerrostettu. Jalassa kiilakorkoiset valkoiset sandaalit ja valkoiset sukkahousut. Ripille pääsin kesällä 1981.
Kermanvalkoinen pitsimekko, helma polvet peittävä. Satiinikorkokengät samaa sävyä.
Mustavalkoinen mekko. Alaosa oli musta, hieman levenevä ja helma ulottui nilkkoihin. Yläosa oli valkoinen, laskostettu ja siinä oli pitkät hihat.
Vierailija kirjoitti:
Kermanvalkoinen pitsimekko, helma polvet peittävä. Satiinikorkokengät samaa sävyä.
Tämä siis -98
Pääsin ripille vuonna -88. Mulla oli kivipesty farkkuminihame ja valkoinen kauluspaita. Valkoiset sukkahousut ja mintunvihreät ballerinat. Hiukset oli krepattu. Ei hyvänen aika mikä tyyli! :D
Olin tuolloin noin 145 cm pitkä ja näytin lähinnä kymmenvuotiaalta. Olisi ollut kornia pukeutua "aikuisten" vaatteisiin.
kasarilla: valkoiset korkeat kiilakorkosandaletit (ainakin 10 cm korko), valkoinen hame, jossa kultakirjailua ja hieman läpinäkyvä, valkoinen pusero, joka osittain läpinäkyvä, pitsiä ja sifonkia. Tukka pystyssä kiharoilla ja kevyt meikki, muistaakseni luomiväriä, puuteria, ripsaria, huulikiiltoa ja parfyymia.
Vierailija kirjoitti:
Pääsin ripille vuonna -88. Mulla oli kivipesty farkkuminihame ja valkoinen kauluspaita. Valkoiset sukkahousut ja mintunvihreät ballerinat. Hiukset oli krepattu. Ei hyvänen aika mikä tyyli! :D
Olin tuolloin noin 145 cm pitkä ja näytin lähinnä kymmenvuotiaalta. Olisi ollut kornia pukeutua "aikuisten" vaatteisiin.
Tämä kuulostaa itse asiassa aika kivalta. Voisi ihan hyvin olla jollakin nykynuorella päällä. Ehkä kuitenkin arkikäytössä.
Minulla oli Vero Modasta ostettu pitkä, kukallinen mekko. Yläosa oli lyhythihainen ja työistuva, ja muistaakseni mekossa oli napit ylhäältä alas. Vuonna 1995 oli tämä.
Valkoinen se oli, Wiklundilta muistaakseni tai ehkä Anttilasta. Polven alapuolelle, pienet hihat. Ei ollut ihonmyötäinen, koska olin lapsena vähän tukeva, mutta ihan muodikas kuitenkin. Asiallinen rippihameeksi.
Onhan se ranta varmaan ollut tunnelmallisempi kuin kerrostalon parveke tai parkkipaikka :D ! Vaikka joo, voin kuvitella miten noloa ollut teini-ikäiselle.