Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskallanko aloittaa rautalisän syömisen?

Vierailija
23.02.2018 |

Minulla on ollut jo vuosikausien ajan veriarvot, joissa punasolut ovat tavallista pienempiä, vaikka hemoglobiini on ok. Lääkärit eivät tähän juuri ole puuttuneet, maininneet vaan monesti.

Kannattaisiko minun kokeilla jotain rautalisää kuitenkin? Onko jotain vaaraa, että hemoglobiini pomppaakin sitten pilviin ja saan jotain oireita? Mikähän valmiste olisi hyvä..? Kiinnostaisi myös tietää, onko kenelläkään tutkittu tällaista ja ihan oikeilla testeillä todettu esim. piilevää anemiaa tai pienet rautavarastot.

Kiitos, jos joku viitsii vastata.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantsisko kysyy siltå lääkäriltä

Vierailija
2/2 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene esim Synlabiin - et tarvitse lähetettä - ja pyydä tutkimaan kaikki raudan varastoarvot. HB voi itseasiassa joillain olla jopa älyttömän hyvä, pettävän hyvä. Raudan varastoarvot voi olla ihan perseestä silti. Eli raudan puute kova. Jos näin asia, iske ne tulokset tulostettuna sen lääkärisi nenän eteen ja kysy lisää.

Rautaa saa toisista ruoka-aineista enemmän kuin toisista. Esimerkiksi maksa-, veri- ja pinaattiruuat. Raudan kanssa itse otan kuparia ja reilusti C- vitamiinia.

Mikäli vatsasi menee sekaisin halvemmista rautavalmisteista, käytä Maltoferia. Sen kanssa ei tarvitse varoa kovin mitä syö 2h+- raudan otosta. Jos käytät niitä muita, vältä kaikkea missä kalsiumia yhteensä se 4h raudan oton ympärillä. Luontaistuoteliikkeissä voidaan osata neuvoa paremmin kuin lääkärissä.

Lääkärin tulisi selvittää johtuuko anemia jostain sairaudesta vaiko "vain" puutteellisesta ruokavaliosta tai imeytymishäiriöstä tms. Esimerkiksi reuma aiheuttaa anemiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi