Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia rippimekkoja teillä oli ? Etenkin 70/80-luvuilla syntyneet.

Vierailija
23.02.2018 |

Kävin kaverilla kahvilla ja kaverin tytär toi tabletin siihen pöytään " Äiti kato, mä tahon tommosen mekon kun pääsen ripiltä"... Oli se mekko aika kaukana siitä tätimäisestä sinisestä kukkamekosta, jota itse käytin valkoisten sukkahousujen ja valkoisten avokkaiden kanssa kesällä 1993 :D

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käynyt riparia, vaikka kirkkoon vielä silloin kuuluinkin. En yhtään tiedä, millainen mekko mulla sitten olisi ollut, en olisi varmaan niihin aikoihin osannut edes ajatella itseäni missään mekossa... Tämä siis vuonna 2001, olen  vm. 86.

Vierailija
42/70 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummansininen suunnilleen polviin ulottuva perusmekko, jossa valkoisia pikkukukkia kuviona ja spagettiolkaimet. Jostain tyyliin Vero Modasta muistaakseni, vai olisko ollut peräti Anttilasta :D Kengistä ei mitään muistikuvaa. Hiukset oli puolittain auki ja edessä piti tietenkin roikkua sivuilla ne kaksi hiusosiota, jos tiedätte mitä meinaan. Vuosi oli 1996.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun rippijuhlani oli v. -92. Sain valita mekon, joka kyllä oli minusta ihana. Kokovalkoinen hieman polven alapuolelle kaventuva mekko, jossa kullanväriset napit ylhäältä alas. Hihat oli vähän kyynärtaipeen yläpuolelle ylettyvät ja niissä oli kangasta kahdessa kerroksessa, jotta vaikutelma oli tarpeeksi runsas. Hiukset oli pitkät, niissä oli permis. Meikata en oikein saanut vielä silloin, ripsaria korkeintaan ja tupsaus puuteria ennen valokuvaamoon menoa. Muistan vieläkin, kuinka surin sitä, näytänkö alba päällä jotenkin paksummalta. Ha, olin kuin pajunvitsa.

Vierailija
44/70 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna minulla oli hieman tätimäinen mutta ainakin asiallinen ja tyylikäs valkoinen mekko, jossa oli sinisiä kukkia. Helma oli hieman yli polven ja olkapäät peitetty. Kehuja sain niin lapsilta kuin vanhuksiltakin, ja sama mekko meni hyvin koulun itsenäisyyspäivän juhlassa värienkin puolesta. :)

Vierailija
45/70 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli Vero Modasta ostettu pitkä, kukallinen mekko. Yläosa oli lyhythihainen ja työistuva, ja muistaakseni mekossa oli napit ylhäältä alas. Vuonna 1995 oli tämä. 

Olisin varmaan arvannut vuoden oikein vaikket olisi laittanutkaan :D Muistan hyvin nuo mekot!

Vierailija
46/70 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 92 kirjoitti:

Valkoinen paita ja musta housuhame, jossa oli pieniä valkoisia kukkia. Nykynuorista tuskin kukaan tietää mikä housuhame on, mutta se oli kuulkaas kuuminta muotia silloin! :D

Mulla oli kans housuhame, musta, ja luonnonvalkoinen puuvillaneule jossa edessä joku kukkakuvio.

Vierailija
47/70 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustat suorat housut, valkoinen kauluspaita ja musta liivi.... ja en siis ollut tarjoilia vaan tyttö ripillä -95

Vierailija
48/70 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli Vero Modasta ostettu pitkä, kukallinen mekko. Yläosa oli lyhythihainen ja työistuva, ja muistaakseni mekossa oli napit ylhäältä alas. Vuonna 1995 oli tämä. 

Olisin varmaan arvannut vuoden oikein vaikket olisi laittanutkaan :D Muistan hyvin nuo mekot!

Arvelinkin, että joku muistaisi. :) Silloin lähes kaikilla oli noita mekkoja. Nykyään pitäisin tuollaista mekkoa kenties vähän tätimäisenä, en välttämättä käyttäisi. 

- 38

Vierailija
49/70 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi vuoona -95 ripiltä päässyt. Mulla ei ollut edes mekkoa (koska en sellaiseen suostunut pukeutumaan), vaan sellaiset tosi "juhlavat" leveät ja ohuet kuosilliset kangashousut, musta lyhythihainen pusero ja liivi. Kenkinä jotkut tolppakorot. Näytin hirveältä muutenkin, olin aika late bloomer, joten semmosen lapsenpyöreä ja punasteleva.

Vierailija
50/70 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsityötunnilla itse tehty, puuvillainen pastellinen kukkamekko. Malli aika kasari, taisin käyttää sitä kevät- ja rippijuhlissa? Ripari oli minulle vähän sellainen "pakko käydä ettei mummot hermostu"-juttu, en ollut siitä yhtään kiinnostunut eikä leirilläkään ollut oikein samanhenkisiä ihmisiä. Juhlat sinänsä kiva, mutta kiinnostus riparia kohtaan niin vähäinen ettei ollut kiinnostusta shoppailla jotain juhlamekkoa tjsp. En juurikaan meikannut, joten menin varmaan perusmeikilläni: meikkipuuteri, peitepuikko, joku neutraali huulipuna. Hiuksiakaan en osannut (eikä ollut kiinnostustakaan) laittaa, joten ne taisivat vaan olla auki.

Vierailija
51/70 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsin ripille v. -85, kauan on aikaa siis... Mulla oli Seppälästä ostettu vaaleansininen leveä hame, jossa oli isot taskut, ja valkoinen lyhythihainen pusero, jossa hihat sai kiinnitettyä ylemmäs sellaisilla soljilla. Lisäksi oli valkoiset remmisandaalit ja ihon väriset sukkikset. Ja siniset isot riippukorvikset, samaa sävyä hameen kanssa. Hametta voisin pitää nykyisinkin, paitsi ettei ole tallessa eikä mahtuisi päälle :D

Vierailija
52/70 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun rippivaatteet oli ihan HIRVEET ja vihasin niitä jo päälle pukiessani. Mulla oli sellanen ei-minkään-värinen-mutta-yrittää-olla-ruskea nipin napin nilkkapituinen vakosamettihame jonka äiskä kaivoi omasta kaapistaan, mummomallinen ja hitusen liian iso lyhythihainen kauluspaita jossa maailman kapeimmat pystyraidat ja sitäkin hirveämmät värit (joo, pastellit on kivoja mutta ei silloin jos niitä on noin kahtasataa eri sävyä ja joku oliivinvihreä on liilan ja keltaisen välissä) ja kaiken tämän kanssa HÄIKÄISEVÄN NEONPINKIT ballerina-malliset sporttisandaalit jotka kivasti vilkkuivat sen hirviöhameen alta. Se paitakin oli joku äiskän neronleimaus tyyliä "ostin tän itelleni mutta sähän voit laittaa tän sinne juhliin niin ei tarvii ostaa sulle omia juhlavaatteita". Jokaikinen osa tota asua oli ihan karsee eikä ne todellakaan muuttunut yhdessä yhtään sen kauniimmiksi.

Kaiken lisäks mun tukka oli ihan susiruma, olin alkukesästä leikannut sellaisen söpön pixie cut -mallisen poikatukan ja sehän oli sitten alkusyksyyn mennessä kivasti ylikasvanut ja näytin siltä kuin olisin näyttänyt kampaajalla Matti Nykäsen kuvaa ja sanonut että mulle tämmönen malli kiitos.

Olis nyt edes ollut joku edes ironisen hieno olkatoppaukset+permis+kekkoslasit -kasariyhdistelmä mutta ei. Tämä siis herran vuonna 2002.

Vierailija
53/70 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ollut alboja, vaan oli ohjeena käyttää musta hame ja valkoinen kauluspaita. Sellainen oli mullakin. Tämä rippileirillä, missä porukkaa oli ympäri Suomen. Veljelläni oli alba eri rippileirillä pari vuotta aiemmin. 1970-luvulla oli näin.

Vierailija
54/70 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kukallinen paita ja hame, oisko ollu ihan trikoota, tosi rento kuitenkin. Tykkäsin siitä kyllä ja sopi keskikesän rentoihin juhliin. Poseerasin kuvassa isosten kanssa takapihalla ilman kenkiä.

Riparilainen vuodelta -92

Vierailija
55/70 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun rippivaatteet oli ihan HIRVEET ja vihasin niitä jo päälle pukiessani. Mulla oli sellanen ei-minkään-värinen-mutta-yrittää-olla-ruskea nipin napin nilkkapituinen vakosamettihame jonka äiskä kaivoi omasta kaapistaan, mummomallinen ja hitusen liian iso lyhythihainen kauluspaita jossa maailman kapeimmat pystyraidat ja sitäkin hirveämmät värit (joo, pastellit on kivoja mutta ei silloin jos niitä on noin kahtasataa eri sävyä ja joku oliivinvihreä on liilan ja keltaisen välissä) ja kaiken tämän kanssa HÄIKÄISEVÄN NEONPINKIT ballerina-malliset sporttisandaalit jotka kivasti vilkkuivat sen hirviöhameen alta. Se paitakin oli joku äiskän neronleimaus tyyliä "ostin tän itelleni mutta sähän voit laittaa tän sinne juhliin niin ei tarvii ostaa sulle omia juhlavaatteita". Jokaikinen osa tota asua oli ihan karsee eikä ne todellakaan muuttunut yhdessä yhtään sen kauniimmiksi.

Kaiken lisäks mun tukka oli ihan susiruma, olin alkukesästä leikannut sellaisen söpön pixie cut -mallisen poikatukan ja sehän oli sitten alkusyksyyn mennessä kivasti ylikasvanut ja näytin siltä kuin olisin näyttänyt kampaajalla Matti Nykäsen kuvaa ja sanonut että mulle tämmönen malli kiitos.

Olis nyt edes ollut joku edes ironisen hieno olkatoppaukset+permis+kekkoslasit -kasariyhdistelmä mutta ei. Tämä siis herran vuonna 2002.

Repesin tuolle hiuskuvaukselle. Kiitos illan piristyksestä! :)

Vierailija
56/70 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliivinvihreä, polvipituinen kellohame, jonka olin ostanut samana kesänä Pariisista (wau) ja tiilenpunainen t-paita, jossa oli v-kaula-aukko ja napit. Lisänä rumat ja hankalat sandalit, joissa oli kimalteleva paljettiperhonen päällä ja sellaiset nilkkoihin/pohkeisiin solmittavat narut (jotka on taas muotia!). Kenkiä lukuunottamatta asu oli ihan kiva, mutta tämän päivän rippimekkojen rinnalla kyllä tosi arkinen, esim. tuo hamekin oli ihan vain puuvillaa, siisti kyllä muttei varsinaisesti juhlavaate.

Tämä vuonna 2005.

Vierailija
57/70 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ketju. Nauran vedet silmissä ja toivon, ettei noi kukkamekot, permanentit ja olkatoppaukset tule uudestaan pinnalle muodissa.

Vierailija
58/70 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kansallispuku, sain sen rippilahjaksi. Vuosi oli 87

Vierailija
59/70 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli leveälahkeiset mustat housut sileää silkkisamettia ja valkoinen, kauluksellinen neulospaita. Vuosi oli 1975 ja pukukoodina oli musta alaosa, valkoinen yläosa. Tytöistä yhdellä oli puolihame, kaikilla muilla housut.

Vierailija
60/70 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkeat haaremihousut ja lyhyt beige jakku (vuosi taisi olla -90). Tukka toisen silmän päällä, vapaan silmän mulkoillessa kameraa todella teininolona ja ahdistuneena :-D