Parturiliikkeitä kuin sieniä sateella parhaille liikepaikoille - mistä rahat?
Turun keskusta-alueelle, jopa aivan ydinkeskustaan parhaille liikepaikoille on ilmestynyt melko lyhyessä ajassa huomattavan monta parturiliikettä, jotka mainostavat miesten hiustenleikkuuta jopa 10:llä eurolla. Minua ihmetyttää todella, millä nämä maksavat kalliin liikepaikan vuokran ja muut kulut. Huumerahojen pesua? Tutkiva journalismi olisi kyllä tässäkin paikallaan. Oletteko huomanneet saman ilmiön ja mitä ajattelette?
Kommentit (28)
Jos miesten hiukset leikataan kympillä, naisilta sitten otetaan se loppuosa hinnasta eli naiset maksaa enemmän kaikesta kampaajalla. Ja kuten joku jo kommentoikin, kuittia ei taida monikaan saada.
Vaikea kuvitella että kympin hiustenleikkuusta tilitettäisiin valtiolle ensin 24% alv, sekä sen jälkeen maksetaan kaikki mahdolliset tilavuokrat, vakuutukset, tuloverot, työnantajamaksut, tarvikkeet jne.
Se riippuu vähän yrittäjästä.
Jos kant-is, omasta pussista ja vähän starttirahaa.
Jos maaa-mmmu, kaikki yhteiskunnalta.
Meillä päin on Prismassa eräs eksoottisten miesparturien liike. En ole vielä koskaan nähnyt siellä yhtä asiakasta enempää, yleensä koko liike on tyhjä, henkilökuntakin näkymättömissä. Hinnat ovat matalat.
Vierailija kirjoitti:
Jos miesten hiukset leikataan kympillä, naisilta sitten otetaan se loppuosa hinnasta eli naiset maksaa enemmän kaikesta kampaajalla. Ja kuten joku jo kommentoikin, kuittia ei taida monikaan saada.
No mitä sitten pitää kalliina. Itse olin kolme tuntia kampaajalla, käsittely erikoispitkille hiuksille tummasta vaaleaksi värjäys. Varotettiin vielä etukäteen, että ekalla kerralla ei saa onnistunutta värjäystulosta, mutta tämä välivaihe on oikein siedettävä, kun ei ole pissankeltaiset hiukset. Hinta 140e. Tuon kun jakaa kolmeen tuntiin, tulee hinnaksi vajaa 47e/h. Siitä pois materiaalikulut, tuolin vuokra ja sivukulut, niin ei tuolla herroiksi elellä.
Jos parturi leikkaa vartissa asiakkaan kympillä niin se on 40e/h. Välittömiä kuluja ei tule kuin sähkön käytöstä. Toki se vaatii aika nopeaa toimintaa ja paljon asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä sitten pitää kalliina. Itse olin kolme tuntia kampaajalla, käsittely erikoispitkille hiuksille tummasta vaaleaksi värjäys. Varotettiin vielä etukäteen, että ekalla kerralla ei saa onnistunutta värjäystulosta, mutta tämä välivaihe on oikein siedettävä, kun ei ole pissankeltaiset hiukset. Hinta 140e. Tuon kun jakaa kolmeen tuntiin, tulee hinnaksi vajaa 47e/h. Siitä pois materiaalikulut, tuolin vuokra ja sivukulut, niin ei tuolla herroiksi elellä.
Jos parturi leikkaa vartissa asiakkaan kympillä niin se on 40e/h. Välittömiä kuluja ei tule kuin sähkön käytöstä. Toki se vaatii aika nopeaa toimintaa ja paljon asiakkaita.
Sanon vielä, että plussa tehtiin varmaan siinä kohtaa, kun ostin sävyttävän shampoon ja hoitoöljyn liikkeestä. Loppusumma nousi 163e. Se reilu 20e ei enää tuntunu omassa lompakossa, mutta varmasti kiva lisä kampaajalle, vaikkakaan ei mahdottomia. En tiedä, mikä on kampaamotuotteiden sisäänostohinta.
Saman huomannut kirjoitti:
Samoja on paljon Helsingissä. Luulen, että maahan.muuttajat saava starttirahaa niiden avaamiseen. Jossain vaiheessa rahat loppuvat ja lopettavat. Sitten veli tai serkku avaa seuraavan paikan starttirahalla.
Kampaajat kuuluvat automaattisesti siihen joukkoon joille ei myönnetä starttirahaa. Näin ainakin Pirkanmaalla. Kampaaja-ystäväni tämän kertoi.
En oo huomannut asiakkaita juuri koskaan niissä 2 paikassa, joiden ohi kuljen.
Kerrankin ikkunasta nkyi, että parturi huilasi tuolissa jalat pöydällä.