Miksi miesten kriteerit ovat realistisempia?
Minulta kysyttiin tätä.
Koska ketju kuitenkin poistetaan, vastaan lyhyesti: miesten kriteerit ovat realistisempia koska ne ovat sellaisia jotka kaikki voivat täyttää samanaikaisesti.
Naisten kriteerit ovat päasiassa
- geneettisiä, esim. kaikki miehet eivät voi olla pitkiä (vs kaikki naiset voivat olla normaalipainoisia)
- relatiivisia, kaikki eivät voi erottua positiivisesti muihin verrattuna (miehen asema verrattuna muihin vs nainen on mukava ja empaattinen)
Käytännössä naisen kriteerit ovat sellaisia että miehistä osa karsiutuu, riippumatta siitä ovatko miehet hyviä vai huonoja. Yksinkertaista.
Kommentit (6169)
Mukavaa, kun itse aiheesta ei keskustella ja haukutaan vaan. :D
Vierailija kirjoitti:
Sinä et reagoi mihinkään niihin viesteihin, joissa asiasta keskustellaan. Jatkat vain ulinaa. No, ymmärrän. Vaikeaahan se on, kun ei ole kuin tuo yksi näkökulma.
ap lähti jo jankkaamaan muihin ketjuihin
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän naisilla ne yleisimmät toiveet ole rehellinen, luotettava ja uskollinen, mutta nuo ovat suurimmalle osalle miehistä kyllä mahdottomia joten kai nuo sitten ovat geneettisia tai relatiivisa ja ap olisi oikeassa. Miesten toiveet taas vaikuttavat usein olevan "antaa pillua".
Mies
Miten naiset selvittävät nuo kyseiset ominaisuudet miehestä jo ensivilkaisulla antaessaan pakit tälle? Jopa Väestöliiton tutkimusprofessori Osmo Kontula nauraisi sinun valkoritaroinnillesi ja hänellä sentään on vuosikymmenten kokemus ko. aiheen tutkimusesta. Esimerkiksi koulutustaso karsii naisten treffikumppaneita tehokkaammin kuin mikään noista mainitsemistasi ominaisuuksista.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Aloittaja sai haluamiaan vastauksia, mutta ei nyt jostain syystä haluakaan kommentoida niihin, vaan jäätiin haukkumaan naisia.
Täysinrealistinentoive kirjoitti:
Tietysti naiset haluaa ennemmin pitemmän miehen tai ei ainakaan lyhyttä. Paitsi jotkut oudot poikkeukset jotka haluavat naisen mittaisen miehen tyyliin 172cm tai lyhyemmän.
Lisääntymismielessä suvunjatkaajakandidaatin pituus on toiseksi tärkeä seikka hänen älykkyytensä jälkeen. Kasvoilta miehen ei tarvitse olla satuprinssin näköinen. Evoluutio ohjaa näitä "kritereitä" armottomasti ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän naisilla ne yleisimmät toiveet ole rehellinen, luotettava ja uskollinen, mutta nuo ovat suurimmalle osalle miehistä kyllä mahdottomia joten kai nuo sitten ovat geneettisia tai relatiivisa ja ap olisi oikeassa. Miesten toiveet taas vaikuttavat usein olevan "antaa pillua".
Mies
Miten naiset selvittävät nuo kyseiset ominaisuudet miehestä jo ensivilkaisulla antaessaan pakit tälle? Jopa Väestöliiton tutkimusprofessori Osmo Kontula nauraisi sinun valkoritaroinnillesi ja hänellä sentään on vuosikymmenten kokemus ko. aiheen tutkimusesta. Esimerkiksi koulutustaso karsii naisten treffikumppaneita tehokkaammin kuin mikään noista mainitsemistasi ominaisuuksista.
Ai onko tuo sinusta "valkoritarointia"? Mun mielestä tuo kyllä jatkaa uli-ap:n epistolaa siitä, miten miehillä ei ole aivoja ollenkaan, vaan heillä ajattelun hoitaa sukupuolielin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies
Miehiä ei taas kiinnosta naisen koulutustaso tai ammatti yhtään paitsi sitten, kun tulee ryppyjä rakkausteen. Sitten sillä onkin kovasti väliä ja valitetaan, miten on joutunut maksamaan enemmän kuin naisella on niin huono palkka.
Ja toisekseen: äly on seksikästä. Ilkeä älykkyys ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti naiset haluaa ennemmin pitemmän miehen tai ei ainakaan lyhyttä. Paitsi jotkut oudot poikkeukset jotka haluavat naisen mittaisen miehen tyyliin 172cm tai lyhyemmän.
Lisääntymismielessä suvunjatkaajakandidaatin pituus on toiseksi tärkeä seikka hänen älykkyytensä jälkeen. Kasvoilta miehen ei tarvitse olla satuprinssin näköinen. Evoluutio ohjaa näitä "kritereitä" armottomasti ;)
Mutta et uskalla kuitenkaan mennä ulos toteamaan, miten kaikenlaiset miehet ovat parisuhteessa? Ymmärrän, tuntuisihan se pahalta, kun näkisit, että oikeasti lyhyellä miehellä voi olla kumppani siinä, missä pitkälläkin, mutta sinulla ei kuitenkaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa nähdä jälleen kerran että naiset hyökkää aloittajaa vastaan henkilökohtaisilla solvauksilla eivätkä pysty ottamaan kantaa hyvin laadittuun aloitukseen.
Perustelkaa miksi ap on väärässä tai olkaa hiljaa.
Oliko tällä "hyvin laaditulla aloituksella" taaskaan mitään muuta tarkoitusta kuin tehdä negatiivisia yleistyksiä naisista?
Ap osta sellaiset paksupohjaiset maiharit näyttää ihan miehekkäiltä ja saat vähän lisäpituutta niin johan alkaa naisia tulla ovista ja ikkunoista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta et uskalla kuitenkaan mennä ulos toteamaan, miten kaikenlaiset miehet ovat parisuhteessa? Ymmärrän, tuntuisihan se pahalta, kun näkisit, että oikeasti lyhyellä miehellä voi olla kumppani siinä, missä pitkälläkin, mutta sinulla ei kuitenkaan ole.
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
121212 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei millään pahalla ap:lle mutta olet aina täällä jankkaamassa eri keskusteluissa tuolla samalla viestilläsi, että naiset hyväksyvät vain pitkän miehen jne...
Tässä voisin tehdä oletuksen että olet niin sanotusti pikkumies.
Oletko ajatellut siltä kannalta että naisille ei ole ollut ongelma pituutesi vaan olematon itsevarmuutesi, koska aika nähtävästi itse koet asian ongelmallisena ei muut.
Totta kai nainen valitsee mieluummin itsevarman miehen.
Tutkitusti ulkonäkö ja status vaikuttavat arvioon luonteesta.
- pitkät miehet koetaan itsevarmemmiksi
- harteikkaat miehet koetaan kyvykkäämmiksi
- matalaääniset miehet koetaan hauskemmiksi
- rahaa ja statusta omaavat miehet koetaan myös komeammiksi
Jne. Usein kun nainen kertoo rakastuneensa "itsevarmuuteen", on se vain puolet totuudesta. Jos sitäkään.Onko nämä tutkimukset tehty niin, että on näytetty ihmisten kuvia ja vastaajan on pitänyt muutaman sekunnin vilkaisun perusteella tehdä päätelmä, millainen ihminen on kyseessä? Eihän se noin mene oikeassa elämässä. Ei kukaan valitse kumppaniaan noin. Päällepäin täydelliseltä vaikuttava mies voi olla laiska, joka ei tee kotona mitään, sairaalloisen mustasukkainen, liikaa juova, ilkeä tai hänellä on ihan vastakkaiset arvot ja tulevaisuudensuunnitelmat.
Itse tunnen montakin itseäni reilusti lyhyempää miestä, joilla on hyvä parisuhde, perhe ja työ. Olen itse 173 cm pitkä. Ja vaikket sinä sitä usko, niin itsevarmuus kyllä näkyy ihmisestä ulospäin. Se ei tarkoita röyhkeyttä vaan sitä, että on sinut itsensä kanssa ja hyväksyy itsensä.
Itse asiassa...
Tällä palstallakin oli keskustelu tutkimuksesta jossa valittiin kumppaniehdokkaita. Haastatteluissa naiset kertoivat luonteen olevan tärkeintä, mutta valintatilanteessa ulkonäkö ratkaisi. Jopa silloin kun luonne oli täysin erilainen kuin mitä oltiin alun perin hakemassa.
Pituuden merkitys on todistettu yliopistotason tutkimuksissa.
121212 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
121212 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei millään pahalla ap:lle mutta olet aina täällä jankkaamassa eri keskusteluissa tuolla samalla viestilläsi, että naiset hyväksyvät vain pitkän miehen jne...
Oletko ajatellut siltä kannalta että naisille ei ole ollut ongelma pituutesi vaan olematon itsevarmuutesi, koska aika nähtävästi itse koet asian ongelmallisena ei muut.
Jne. Usein kun nainen kertoo rakastuneensa "itsevarmuuteen", on se vain puolet totuudesta. Jos sitäkään.Onko nämä tutkimukset tehty niin, että on näytetty ihmisten kuvia ja vastaajan on pitänyt muutaman sekunnin vilkaisun perusteella tehdä päätelmä, millainen ihminen on kyseessä? Eihän se noin mene oikeassa elämässä. Ei kukaan valitse kumppaniaan noin. Päällepäin täydelliseltä vaikuttava mies voi olla laiska, joka ei tee kotona mitään, sairaalloisen mustasukkainen, liikaa juova, ilkeä tai hänellä on ihan vastakkaiset arvot ja tulevaisuudensuunnitelmat.
Itse tunnen montakin itseäni reilusti lyhyempää miestä, joilla on hyvä parisuhde, perhe ja työ. Olen itse 173 cm pitkä. Ja vaikket sinä sitä usko, niin itsevarmuus kyllä näkyy ihmisestä ulospäin. Se ei tarkoita röyhkeyttä vaan sitä, että on sinut itsensä kanssa ja hyväksyy itsensä.
Itse asiassa...
Tällä palstallakin oli keskustelu tutkimuksesta jossa valittiin kumppaniehdokkaita. Haastatteluissa naiset kertoivat luonteen olevan tärkeintä, mutta valintatilanteessa ulkonäkö ratkaisi. Jopa silloin kun luonne oli täysin erilainen kuin mitä oltiin alun perin hakemassa.
Mitä se valintatilanne käytännössä siis tarkoitti? Sitä, että poimitaan valokuva rivistä, vai sitä, että oikeasti deittaillaan miehiä ja sitten muutamien treffien jälkeen valitaan, kenen kanssa halutaan tutustua paremmin?
Tässä linkit viittaamiini tutkimuksiin:
http://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/0192513X13519256
https://www.livescience.com/58607-mens-looks-may-matter-more-than-perso…
Noissakin tutkimuksissa puhuttiin viehättävyydestä, ei siitä, kenet lopulta valitaan parisuhteeseen.
Asiaa voi pohtia myös siltä kantilta, että miten haastavaa on näyttää _keskimäärin_ hyvältä vastakkaisen sukupuolen silmissä:
(Plussien määrä suunnilleen sitä miten tärkeiksi näitä ominaisuuksia kokemusten ja lukemani perusteella arvioisin)
Miesten yleiset naisia miellyttävät ominaisuudet:
++++pituus
++harteikkuus
++komeus
++sopiva lihaksikkuus
+hiusten/parran kasvu&väri
++ Sosiaalinen status/varallisuus
++ Luonne/huumorintaju
Naisten miehiä miellyttävät ominaisuudet:
+Pituus
++++Paino/kehonkoostumus
++Kauneus
++Luonne
Toisin sanoen vaikka painitukset ei olisikaan ihan kohdallaan, niin naisten on todella paljon helpompaa miellyttää miehiä pelkkiä fyysisiä ominaisuuksia tarkastellessa:
Miehen pitää harrastaa paljon urheilua, syödä oikein jne. Sekä omata sopivat geenit pituutta ym koskien
Naiselta riittää että ei syö liikaa ja kävelee arkiliikuntana.
Moni nainen tuskin ymmärtää kuinka paljon vaatii olla edes lievästi lihaksikkaan näköinen, eli joku 180/80kg ilman että on liikaa rasvaa.
Naisten ei tarvitse juurikaan omata extralihasta näyttääkseen hyviltä, joten on todella helppoa pysyä hoikkana, ei vaan syö&juo yli kulutuksen.
Toki se kuvastaa ihmisen luonnetta jos ei edes sen vertaa kykene arvostamaan itseään että pitäisi kehostaan huolta.
Vierailija kirjoitti:
121212 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
121212 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa...
Mitä se valintatilanne käytännössä siis tarkoitti? Sitä, että poimitaan valokuva rivistä, vai sitä, että oikeasti deittaillaan miehiä ja sitten muutamien treffien jälkeen valitaan, kenen kanssa halutaan tutustua paremmin?
"Oikeasti deittaillaan".
Millä perusteella valittaisiin keitä miehiä deittaillaan?
Käytännössä ensimmäinen rajaus tehdään ulkonäön perusteella, ellei kyseessä oli sokkotreffit (jolloin rajauksen tekevät kaverit, keuniille komea jne) tai kuvaton profiili netissä ja treffit ilman kuvien vaihtamista (harvinaista?).
Sitten treffeillä ratkaisee tunne joka miehestä syntyy, johon vaikuttaa - arvasit oikein - ulkonäkö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies
Miehiä ei taas kiinnosta naisen koulutustaso tai ammatti yhtään paitsi sitten, kun tulee ryppyjä rakkausteen. Sitten sillä onkin kovasti väliä ja valitetaan, miten on joutunut maksamaan enemmän kuin naisella on niin huono palkka.
Ja toisekseen: äly on seksikästä. Ilkeä älykkyys ei ole.
Olen eri mieltä. Tutkimusten mukaan avioeroriski kasvaa merkittävästi miehen jäätyä työttömäksi -> tulotaso laskee, mutta jos nainen jää työttömäksi, niin sillä on päinvastainen vaikutus avioeroriskiin. Ei miehille ole naisen palkka ollenkaan niin tärkeää kuin naisille miehen palkka.
Äly on sinänsä toisisjaista, vaan naisia kiinnostaa se tutkinto. Tämä on statusasia. He eivät halua olla sosiaalisissa piireissään se "duunarin kanssa seurusteleva", jos ovat itse korkeakoulutettuja. Mieluummin tyhmä maisteri kuin fiksu putkari, näin kärjistetysti.
Onko nämä tutkimukset tehty niin, että on näytetty ihmisten kuvia ja vastaajan on pitänyt muutaman sekunnin vilkaisun perusteella tehdä päätelmä, millainen ihminen on kyseessä? Eihän se noin mene oikeassa elämässä. Ei kukaan valitse kumppaniaan noin. Päällepäin täydelliseltä vaikuttava mies voi olla laiska, joka ei tee kotona mitään, sairaalloisen mustasukkainen, liikaa juova, ilkeä tai hänellä on ihan vastakkaiset arvot ja tulevaisuudensuunnitelmat.