Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Järkyttävin uusperhekuvio, minkä tiedät?

Vierailija
22.02.2018 |

Tuli mieleen tuosta lasketteluketjusta.

Meidän tuttavaperheessä naisen lapset edellisestä liitosta saavat kyllä osallistua perheen yhteisiin tekemisiin, kunhan maksavat itse kaiken. Esim jos lähtevät leffaan, pitää lasten maksaa liput viikkorahoistaan. Yhteisten lasten ei tietenkään tarvitse maksaa lipuista mitään, jolloin viikkorahat säästyy. En ymmärrä. Tämä vain esimerkkinä epäreilusta kohtelusta.

Kommentit (251)

Vierailija
181/251 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kaksi perhettä, jotka asuivat vierekkäisinä naapureina. He erosivat, ja vaihtoivat pareja keskenään. Kyllä siinä oli ihmisillä ihmettelemistä, ja lapsilla erikoista kun muutettiinkin naapuriin. Naapurin sedästä/tädistä tuli isä-/äitipuoli.

Vierailija
182/251 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on perhepiirissä tosi ärsyttävä uusperhekuvio. Mies jätti perheensä uuden naisen vuoksi. Lapset ovat suurimman osan ajasta äidillään, välillä isällään. Isän uusi vaimo vaatii isältä Chanelia ja Louis Vuittonia, lapsille taas ostetaan halvinta mahdoliista ja suurin osa vaatteista ostatetaankin isovanhemmilla. Isovanhemmat hoitavat lapsia isän hoitopäivinä jatkuvasti ja maksavat mm. lasten harrastukset ja perheelle siivoojan kun uusi äitipuoli ei välitä siivoushommista. Heidän käy sääliksi erolapsia.

Voitte varmaan arvata miltä muiden lastenlasten perheiltä tuntuu kun he eivät saa mitään avustusta lastenhoitoon taikka lasten varustukseen.

Siis todella outo koko kuvio.

Elikkä miehellä on nainen tasoa Sara Sieppi!!!!

Kaikki tuttava miehet ovat kateudesta jäykkinä...kysy vaikka

No siitä en tiedä, mitä miestuttavat ajattelevat. Sen vain tiedän, että lapsia ja lapsenlapsia todella harmittaa isovanhempien eriarvoistaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/251 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on perhepiirissä tosi ärsyttävä uusperhekuvio. Mies jätti perheensä uuden naisen vuoksi. Lapset ovat suurimman osan ajasta äidillään, välillä isällään. Isän uusi vaimo vaatii isältä Chanelia ja Louis Vuittonia, lapsille taas ostetaan halvinta mahdoliista ja suurin osa vaatteista ostatetaankin isovanhemmilla. Isovanhemmat hoitavat lapsia isän hoitopäivinä jatkuvasti ja maksavat mm. lasten harrastukset ja perheelle siivoojan kun uusi äitipuoli ei välitä siivoushommista. Heidän käy sääliksi erolapsia.

Voitte varmaan arvata miltä muiden lastenlasten perheiltä tuntuu kun he eivät saa mitään avustusta lastenhoitoon taikka lasten varustukseen.

No siitä en tiedä, mitä miestuttavat ajattelevat. Sen vain tiedän, että lapsia ja lapsenlapsia todella harmittaa isovanhempien eriarvoistaminen.

Kaunis nainen viis veisaa toisen kersoista. Ei kaikki ole äidillisiä toisten erikoislapsukaisia kohtaan...

Vierailija
184/251 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaunis nainen viis veisaa toisen kersoista. Ei kaikki ole äidillisiä toisten erikoislapsukaisia kohtaan...

Jännä, tässä oletetaan naisen olevan kaunis koska... hän haluaa merkkilaukkuja? Ei jaksa siivota? :D Kyllä ne kotkatin osaavat kieroilla ja noista hommista kieltäytyä.

Vierailija
185/251 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain yksi kysymys: Miksi aikuisten ihmisten pitää edes muuttaa yhteen kun on sun/mun/meidän/muiden lapsia? Voi kai sitä vaan seurustella. Ei ajatella yhtään niitä lapsia joilla on jo takanaan ero tai jopa eroja ja sitten pitää tottua uuteen isä/äitipuoleen ja sisarpuoliin ja mahdollisesti parin yhteisiin lapsiin ja muuhun sukuun ja kenties siitäkin liitosta vielä tulee ero. 

Vierailija
186/251 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Mun exä vaihto mut mun serkkuun yli 3v sitten. Siinä lapsille ihmettelemistä. Mutta suht hyvin sipeutuneet.

Nyt onkin "ongelma" siinä että nykyinen miesystävä tahtoo aina maksaa kaiken. Vaikka ostettaisiin vaan mulle ja mun lapselle ( 1 yksi tytär), niin saan väkisin inttää että mä maksan. Ja itsellään on 3 lasta, joille kyllä myös on hyvä isä eikä laiminlyö. Mutta kun ei edes asuta yhdessä niin tulee huono omatunto jos toinen aina maksaa kaiken. Toisille ehkä ihannetilanne, mutta itsestä ei.

Vierailija
187/251 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole niinkään lapsiperhettä koskettava juttu vaan sattunut jo intissä olevalle ex-poikaystävälleni.

Olin siis käymässä silloisen poikaystäväni kotona. Poikaystäväni äiti ja äidin mies olivat samaan aikaan kahden viikon lomalla Kanarialla. Ajattelin katsoa tv:tä mutta isäpuoli oli ottanut kaukosäätimen mukaan matkalle.

Taisin vähän kulmiani nostaa kun ex kertoi että näin toimitaan jos hän jää yksin kotiin. Mutta jos velipuolensa, eli äidin ja uuden miehen yhteinen lapsi, jää kotiin niin silloin kaukosäädin pysyy myös matkan ajan kotona.

Vierailija
188/251 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies erosi vaimostaan jonka kanssa hänellä oli 8 v tyttö ja löysi uuden tyttöystävän. He saivat lapsen, ristiäisissä edellisen liiton lasta ei näkynyt. Kävivät kuvaamassa "perhekuvat", tyttö katseli kuvaajan vieressä kun isä tyttöystävineen ja vauvoineen poseerasi hymyssä suin. Menivät naimisiin, tyttö "unohdettiin" kutsua. Muita lapsia juhlissa oli. Jutusta aikaa vuosia ja edelleen kuristaa kurkkua kun ajattelen.

Olen se 8 v tyttö, nyt 15 vuotta myöhemmin.

Minun lapseni isä sai uuden avovaimonsa kanssa lapsen ja heti lapsen saatuaan meidän yhteinen lapsi unohtui. Meidän lasta ei edes kutsuttu ristiäisiin eikä lapsi ole enää tervetullut heidän kotiinsa. Ja ehkä parempi näin lapsen itsetunnon kannattaa. Täytyy vain toivoa etteivät he eroa koska luultavasti isä unohtaisi tämän uudenkin lapsen.

Lapsensa feidaajat...Sain tietää isän uudesta perheestä vasta aikuisena.

Vierailija
189/251 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa ei ole juurikaan otettu esille uusperheeseen vaikuttava seikka eli myrkylliset ex-vaimot, tosin kaikki ex-vaimot eivät sitä ole, ehkä. Ex-miehiä ja uusia vaimoja on kyllä syyllistetty oudoista uusperhekuvioista rankastikin, mutta kun uusperheen elämään liitetään katkerien, kateellisten ja muutenkin ongelmaisesti käyttäytyvien ex-vaimojen lista, saadaan usein sairas uusperhekuvio, vain ja ainoastaan exvaimon toimenpiteiden ansiosta. Toki saattaa niitä katkeria ex-miehiäkin löytyä, niistä ei vaan kauheasti ainakaan puhuta mutta ex-vaimojen törkeistä tekemisistä kyllä. Näitä esiintyy nykyisin niin paljon, että joku lainsäädäntö eronneiden ex-puolisoiden kiusaamisen estämiseksi pitäisi saada. Usein ex-vaimot ovat tyytyväisiä siihen asti, kun ex-mies elää itsekseen, mutta annas olla, kun toinen nainen tulee kuvioihin, tulee ex-vaimolle kilpailija, ja siitä se sota lasten kasvatuksesta ja tapaamisista alkaa.

Vierailija
190/251 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä erolapsi saa usein tuplat. Tämä ei ole pakollista, ja ymmärrän miksei niin tehdä jokaisessa perheessä.

Kuitenkin ajattelen ettei lapset ei ole hyviä käsittelemään vielä tunteitaan. Joten hankinnoissa kaikki huomiodaan tasaveroisesti tämän perheen mittapuulla. Sukulaisilla voimme käydä kylässä, mutta matkoja emme tee ilman bonuslasta.

Itse olen isommassa katraassa syntynyt, sisaruskateus on valitettavasti repinyt perhettäni, joten pyrin tätä ehkäisemään

lasten välillä.

Synnytät siis sisarkateutta itse. Muut lapset kadehtivat tätä erolasta, kun saa tuplat.

Lapsethan eivät ole sisarruksia.

Joo toki joka kerta, kun erolapsi puhuu pikkuveljestään muistan korjata puoliveljeksi. Tai huomauttaa, että teillähän on eri äiti.

Miksi et näin tekisi? Koska lapsethan EIVÄT ole sisarruksia.

Jos sulla on uusperhekuvio, se on otsikossa tarkoitettu järkyttävä.

Vierailija
191/251 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tapauksen, jossa avioerolasta (tyttöä) kohdeltiin uuden isäpuolen toimesta kuin roskaa, ja häntä eristettiin muusta perheestä kaikin tavoin. Ei saanut mm. syödä heidän kanssaan samassa pöydässä, vaan hellan ääressä tai omassa huoneessaan. Ei saanut mitään ylimääräistä, ei viikkorahaa, rahaa omiin menoihin, karkkia, synttärilahjoja tai uusia vaatteita - jälkimmäisiä vasta sitten, kun nykyiset vaatteet olivat hajota päältä. Perheen lomamatkoille häntä ei myöskään otettu mukaan.

Isä ei edes puhunut tuolle tytölle ennen kuin oli aivan pakko, ja sisaruspuolet ottivat tietenkin isän käytöksestä mallia. Tytön äidillä ei ollut tähän kaikkeen mitään sanomista. Tämä siis joskus 50-60 -luvulla, se oli vähän erilaista aikaa se.

Vierailija
192/251 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari järkkyä tapausta vuosikymmenten takaa.

Kolmen lapsen mamma erosi ja meni uusiin naimisiin. Hylkäsi kaikki kolme lastaan lastenkotiin, kun uusi mies ei lapsista tykännyt. Viinanhuuruisesti mamma jatkoi elämäänsä väkivaltaisen miehensä kanssa, mutta oli kuitenkin tyytyväinen päätökseensä. Erosivat lopulta, mutta lapset jatkoivat lastenkodissa ja mamma jatkoi ryyppäämistään vaihtuvien miesten kanssa, onneksi ei tullut uusia lapsia.

Kahden au-lapsen äiti löysi miehen, joka vei hänet vihille. Lapset elivät perheessa niin kauan, kun tässä avioliitossa syntyi yhteisiä lapsia. Sitten mies halusi päästä aiemmista lapsista eroon. Äiti jätti lapsensa lastenkotiin eikä koskaan elänyt heidän kanssa. Äiti eli miehensä ja uusien lasten kanssa perheenä "normaalisti" elämänsä loppuun asti. Aiemmat lapset eivät tähän kuuluneet. Olivat 4-6-vuotiaita äidin hylätessä:( En voi mitenkään käsittää tälläistä julmuutta:( Missä ns äidin sydän?

Vierailija
193/251 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siiri (nimi keksitty =D ) on perheensä esikoinen. Hänen vanhempansa ovat eronneet, ja virallisesti Siiri asuu äitinsä uusioperheessä, jossa on äidin lapsia, isäpuolen lapsia ja yhteisiä - yhteensä seitsemän lasta. Yhteiset lapset viedään lomille, mutta Siiri sisaruksineen ei pääse mukaan, eivät myöskään isäpuolen lapset. Riitojen aikana nostetaan esiin seikka, että Siiri ei ole isäpuolen lapsi eivätkä isäpuolen lapset Siirin äidin lapsia. Pahimmillaan ruoka tehdään vain joko äidin tai isän lapsille, lapsipuolet eivät ole tervetulleita ruokapöytään. Siirin isä ottaa hänet silloin tällöin luokseen, mutta ei muuten osallistu mihinkään Siirin elämän osa-alueeseen, elarit sentään maksaa käkisemättä.  Isälläkin on uusi vaimo ja hänen kanssaan kaksi lasta, joten Siiri sisaruksineen ei ole kovin tervetullut. Kumma kyllä, Siiri ei juuri viihdy kummassakaan kodissaan, vaan asustelee pääasiassa poikakaverinsa kotona ja muilla kavereillaan. Äiti sentään antaa ruokarahaa - hän on ehkä tyytyväinen, että Siirillä on kuitenkin rauhallisempi paikka, missä olla. Parin vuoden päästä Siiri täyttää 18, ja silloin hänelle kuulemma tulee lähtö kotoa ja samaan kohtaan loppuu kaikki huolenpito. Kyllä - olin ilkeä aikuinen, ja kun kuulin tästä, kerroin Siirille, että hänen vanhempansa ovat velvollisia huolehtimaan hänen koulutuksestaan lukion loppuun saakka, vaikka hän ehtiikin siinä välissä tulla täysi-ikäiseksi. 

Vierailija
194/251 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimon kaverilla on perhe, johon tarjottiin jossain vaiheessa hänen eksän entisen vaimon lasta, koska lapsen isän uusi vaimo ei tahdo lasta perheeseensä, ja lapsen äidillä on mielenterveysongelmia. Lapsi oli kyllä ollut tällä kaverilla ja hänen eksällään hoidossa jossain vaiheessa pidemmän aikaa, mutta kaveri ja nykyinen puolisonsa eivöt kuitenkaan tahtoneet lasta osaksi perhettä. Nyt lapsi on ilmeisesti jonkin mummonsa hoidossa. Tavallaan käy sääliksi tällaista lasta, jota kukaan ei tahdo kotiinsa.

Vierailija
195/251 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos Suomen elatusjärjestelmän, epätasa-arvoa esiintyy. Tilanne:

- minulla 2 lasta

- miehellä 1 lapsi

Kaikki lapset asuu vuoroviikoin meillä. Itse en isotuloisemmalta eksältäni ole elareita alkanut nyhtämään, koska koen ettei hänellä ole velvollisuutta maksaa minulle koska lapset kuitenkin asuu 50% hänellä

Mieheni eksä nyhtää suurituloiselta mieheltäni yhdestä lapsesta 280€ kuussa vaikka lapsi asuu 50% meillä

Olemme jättäneet lapsen pois kaikilta reissuiltamme koska lapsiin käytetään rahaa yhtä paljon. Hänen lapsensa saa yli 3000€, minun lapseni saavat vuosittain yhden kaukoloman (Thaimaa,Malesia,Filippiinit, tänä vuonna Miami) , syysloman (yleensä Euroopassa) sekä kesäloman valitsemassaan ulkomaan kohteessa. Olemme sanoneet sekä lapselle että hänen äidilleen että kaikilla lapsilla on saman verran rahaa ja lapsi on tervetullut mukaan, mutta elatusmaksuissa huomioidaan. Ei ole äidille käynyt. Voivoi

Hyi helvetti, sanattomaksi taas menee.

Kostat siis lapselle aikuisten väliset ongelmat? Onpa ihan helvetin kypsää! Tuollainen empatiakyvytön idiootti ei ansaitse lapsia, hyi!

En kosta. Meillä on rahaa tietty määrä jokaiseen lapseen. Kun kassa on tyhjä, se on tyhjä, riippumatta siihen mihin raha menee. Mieheni on aivan samaa mieltä. Tämä sopii minulle erinomaisesti, nautin itse lomista enemmän ainoastaan omien lasteni kanssa.

Koska et itse "ala nyhtämään" exältäsi elareita, miehen lapsi jää kaikesta reissusta paitsi.

Sä olet kamala. Minäminä-ihminen. Tuo miehen lapsi varmaan tykkää teistä tosi paljon.

En ole tämän alkuperäinen kirjoittaja mutta ymmärrän vitutuksen määrän. Elatusmaksujen perusteet ovat jossain määrin vanhentuneet, kun tällainen tilanne pääsee syntymään. Siskoni mies maksaa omalle ex-vaimolleen 800€ siitä huolimatta, että lapset asuvat puoliksi heille eli tosiasiasiallisesti perus-eläminen jakaantuu puoliksi. Olin varma että tässä on jonkinlainen virhe, mutta tämä tosiaan oikeudessa vahvistettu. Välithän tässä heillä on mennyt

Tottakai maksaa. Jos toinen on isotuloinen ja pienituloinen, ei viikko-viikko asuminen poista elatusmaksuja. Itsekin saan exältä 400€ yhdestä lapsesta vaikka vuoroviikkoasuminen on käytössä. Ei meidän eron pidä vaikuttaa mitenkään lapsen elintasoon. Niin ja meillä on hyvät välit, mies kun ymmärtää että raha menee lapsen hyväksi. Äitipuolia tällainen tietenkin harmittaa, kummallista kun heidän kuitenkin pitäisi saada hyötyä miehen rahoista, mutta miehen lapsen ei.

Minä en ole äitipuoli, mutta tuohan on järjetöntä! Isähän maksaa myös 2 viikon ruoasta, shampoista ja omasta huoneesta. Se osuushan on 300 (?) e per kk. Eli lapsenne vie rahaa 700 e per kk PLUS sinun elatusosuutesi.

Niin? Isä maksaa sillä 400€/kk mm. lapsen kallista harrastusta, johon ilman isän rahoitusta ei enää olisi varaa, eli lapsen elintaso laskisi eron seurauksena. Ilman isän elatusta lapsi ei pääsisi osallistumaan koulun kalliille retkille, nyt pääsee. Miksi äitipuoli haluaa loisia miehen kukkarolla, mutta oma lapsi ei saisi? Miksi äitipuoli ei mene töihin ja hanki omia rahojaan?

Miksi et itse mene töihin ja hanki sellaisia rahoja, jotta voit elättää oman lapsesi?

Koska en ole sellaista työtä saanut, mutta isä on. Käyn kyllä pienipalkkaiselta työssä. Isä elättää lapsensa ja hyvin on sen tehnytkin. Onneksi mies on hyvä isä ja maksaa kaiken ajallaan ilman riitaa. Kerrotko vielä miksi uuden puolison pitäisi päästä miehen lompakolle?

Olen ydinperheellinen ja ajattelen, että perheessä sama elintaso kaikille. Entisen liiton lapselle ei kuulu yhtään sen enempää kuin uudelle puolisolle tai uusille lapsille. Sama summa kaikille.

Niinpä, huomaan ettet ymmärrä.

MITÄ minä en ymmärrä?

Että isä pitää lapsen elintason entisellään erosta huolimatta. Vai pitäisikö lapsen kulkea kirppisrääsyissä ja olla ilman harrastuksia siksi että vanhemmille tuli ero?

Jos isä joutuu esim työttömäksi, niin pitääkö hänen pitää lasensa elintaso ennallaan? Muut jättävät syömättä, jotta lapsi saa uudet vaatteet? Ei. Vaan koko perheen elintason pitää olla sama.

Jos ydinperheessä on yksi lapsi, niin totta kai hänen elintasonsa on korkea. Kun perheeseen syntyy viides lapsi, niin totta kai esikoisen elintaso putoaa. Sama asia eron jälkeenkin.

Meillä ensimmäinen lapsi syntyi opiskelijajärjestöt ja elintaso oli vaatimaton. Sittemmin molemmat ollaan valmistuttua ja saatu OK työpaikat. Pikkuhiljaa myös kummankin palkkataso on noussut eli kaksi seuraavaa lasta on syntynyt aina korkeampaan elintasoon, joka on koko perheellä. Neljättä lasta ei saatu juuri siitä syystä ettei kenenkään tarvitse tinkiä elintasosta ab. Kenenkään ei tarvitse hankkia sitä viidettä lasta , mikäli ei ole tuloja elättää samalla tavoin kuin ennen.

Teidän ei olisi sitten koskaan pitänyt hankkia sitä ensimmäistä, koska teillä ei ollut siihen varaa.

Vierailija
196/251 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

huvittavaa ja stressaavaa uusperheet. lapset ristitulessa, millon pitää mennä exän luo, miten vietetään pyhät ja lomat, mummot ja papat vaatii nähdä lasta, uuden kumppanin lapset jne. on soppa

Vierailija
197/251 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun lapseni vielä kävivät isällään, oli siellä ihan omavaltaisia sääntöjä.

Äitipuolen lapset menivät ohi. Joka. Ainoassa. Asiassa.

- Jos lapsilla oli herkkulakko se tarkoitti sitä ettei mun lapseni saaneet mennä synttärikutsuille isäviikonloppuinaan koska se olisi ollut epäreilua niitä sen äitipuolen lapsia kohtaan. Heillä kun oli herkkulakko.

- Jokaisen lelut ja karkit oli omia, paitsi jos ne sattui olemaan mun lasteni leluja ja karkkeja. Sitten piti kaikille jakaa. Tai ei edes jakaa, vaan katsoa vierestä kun äitipuolen lapset vievät mitä haluavat.

- Isä ei saanut viettää aikaa omien lastensa kanssa keskenään koska se aika olisi ollut pois niiltä äitipuolen lapsilta.

- Jos kävi niin että äitipuolen lapset olivat isällään, ei isä silti saanut viettää aikaa lastensa kanssa vaan lapset saatettiin laittaa viikonlopuksi äitipuolen äidille.

- Äitipuoli saattoi laittaa mun lapsilleni tekstareita "Mennään ensi viikonloppuna Linnanmäelle. Ette ole tulossa mukaan koska mennään perheen kesken." näitä tuli erinäisiä määriä ja voitte uskoa etten jättänyt asiaa tuohon... 

- Lapsille ei ollut omaa nukkumapaikkaa isänsä luona vaan heille laitettiin peti milloin mihinkin. Pari kertaa vanhempi lapsi laittoi iltamyöhällä viestiä että nukkuu lattialla maton päällä (kuvaviestillä)

Tuohon aikaan lapset olivat alakouluikäisiä kumpikin. 

Ja tuohon aikaan lapset vielä halusivat isälleen mennä, mulle olisi sopinut oikein hyvin että olisivat jääneet kotiin kun tiesin mikä sunnuntai-iltana odottaa kun lapset tulevat pettymysten viikonlopultaan.

Ja kyllä, mä olen samaa mieltä että lasten isä on munaton kusipää.

Luin läpi tämän ja koko ketjun, kaikissa on sama kaava. Uusi NAINEN sortaa vanhan NAISEN lapsia ja kaikki laitetaan MIEHEN vastuulle. 

On TÄYSIN selvää että UUSPERHE kuviot on tuhoon tuomittuja epäonnistumaan kun asiaa katsotaan kokonaisuuden kannalta, eli myös kaikkien lasten kannalta. 

Yhdessäkään UUSPERHE kuviossa ole kyse lapsista, kyse on MINÄ MINÄ MINÄ kuviosta vanhempien osalta. 

On joku HYVÄ syy miksi vanhemmat ovat eronneet, jos kaksi eronnuttua looseria laitetaan yhteen, siitä EI tule LAPSEN kannalta unelma. Se on vain VANHEMPIEN unelma.

Työkseni kuuntelen ja selvitän teidän perheiden lasten ongelmia. Monille vanhemmille tulee sitten isona suuri järkytys ja yllätys kun lapset ei halua olla missään tekemisissä eikä yhteydessä.

Jolloin tulee kysymys, miksi ylipäätään tehdä lapsia, ja vielä pahempaa miksi tehdä vielä lisää lapsia, lasten etua ei noissa ajattele kukaan ja se tulee kaikille vanhemmille eteen suurena yllätyksenä kun lapsi kasvaa isoksi ja ei halua olla enää missään tekemissä.

T:Ammattilainen

Vierailija
198/251 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

huvittavaa ja stressaavaa uusperheet. lapset ristitulessa, millon pitää mennä exän luo, miten vietetään pyhät ja lomat, mummot ja papat vaatii nähdä lasta, uuden kumppanin lapset jne. on soppa

Kun tuttujen uusperheellisten juttuja kuuntelee ja tätäkin ketjua lukee, voi olla todella tyytyväinen siihen, ettei itselläni eikä exälläni ole mitään uusperhekuviota. Voimme ihan rauhassa hoitaa perhekuviomme just niin kuin se meille sopii, kaikki lasten asiat hoidetaan hyvässä sovussa ja aikaa vietetään paljon yhdessäkin. Lapsemme olivat sen verran isoja erotessamme, että he saivat itse päättää, kumman kanssa haluavat asua, ja se oli loistava ratkaisu. Olen aina tervetullut exäni kotiin ja hän meille, lapset kulkevat mielensä mukaan kotien väliä (toki se tukikohta on oma koti), ja asumme sen verran lähekkäin, että kotien väliä on vaivaton kulkea. En takuulla ottaisi tähän ketään Keijoa mahdollisine lapsineen hääräämään ja määräämään, saati että siihen liittyisi vielä Keijon lasten äiti, joka ehkä säätäisi omat sääntönsä soppaan mukaan. Onneksi myös exäni on samoilla linjoilla. Olemme välillä todenneetkin, että aletaan sitten tahoillamme etsiä kumppania, kun lapset ovat lentäneet pesästä. Liittomme ei ikävä kyllä toiminut, mutta ystävyys ja yhteistyö onneksi toimii. 

Vierailija
199/251 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin sivusta huutelen että jos noin on niin se vain ja ainoastaan todistaa miesten loputonta typeryyttä.

Jota sitten vanhempana testosteronien hiipuessa katuvat ja yrittävät paikata välejä lapsiinsa joista kulli kielsi huolehtimasta kunnolla.

Vierailija
200/251 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain yksi kysymys: Miksi aikuisten ihmisten pitää edes muuttaa yhteen kun on sun/mun/meidän/muiden lapsia? Voi kai sitä vaan seurustella. Ei ajatella yhtään niitä lapsia joilla on jo takanaan ero tai jopa eroja ja sitten pitää tottua uuteen isä/äitipuoleen ja sisarpuoliin ja mahdollisesti parin yhteisiin lapsiin ja muuhun sukuun ja kenties siitäkin liitosta vielä tulee ero. 

TÄMÄ! En voi minäkään ymmärtää sitä, miksi aina ruvetaan väen vängällä ja usein hyvin lyhyen tutustumisen jälkeen asumaan samaa taloutta ja sovittamaan yhteen kahden perheen lasten elämää ja liutaa muita sukulaisia ja exiä, kun tosiaan voisi vain seurustella ja viettää aikuisten laatuaikaa yhdessä lapsettomina viikkoina tai viikonloppuina.