Naiset hitaasti parkista
Miksi kauppakeskuksen ruuhkaisesta parkkipaikasta lähtö kestää naisilla kaksi minuuttia kun miehillä menee kymmenen sekuntia?
Kommentit (48)
Peruutan juuri niin hitaasti kuin koen tarpeelliseksi, että pääsen ruudusta turvallisesti pois kolhimatta ketään ihmistä, toista autoa, tai omaani. Ei siihen nyt kuitenkaan koskaan minuuttia kauempaa mene. Järjestä itse elämäsi niin, että aikataulusi ovat väljempiä, muitakin "muiden aiheuttamia" viivästyksiä varmasti tulee eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ajavat usein keula edellä ruutuun. Peruuttaen ruudusta lähteminen on sitten hitaampaa. Kokeilkaas joskus peruuttaa ruutuun, pääsee todella nopeasti lähtemään kun ei tarvitse veivailla siinä.
Meno on sitten hitaampaa, vaikka lähtö nopeampaa.
What's the difference?
Minä en peruuta ruutuun, koska olen pienikokoinen ja näen muutenkin vähän huonosti auton ulottuvuudet. Auto on vieläpä aika iso, joten pieniin ruutuihin peruuttamalla parkkeeraaminen johtaisi naarmuuntuneisiin pelteihin.
Koen, että ap tarkoittaa enemmänkin sitä, että naisilla kestää autoon istumisesta ylipäätään liikkeelle lähtöön aikaa. Totta kai ruudusta pitää peruuttaa niin, etät varoo parkkirivien välissä kulkevia ihmisiä!
Mutta pitääkö sinne autoon istuessa tsekata tekstarit, punata huulet, kammata pää jnejne. ensin?
Miksi ei? Eikö se ole ihan yksi lysti, istunko autossa tarkistamassa meikkiä, kauppakeskuksessa kahvilla vai marketin hyllyjen välissä etsimässä jotain tiettyä tavaraa?
Ihan parasta viihdettä kun olet kolmen lapsen kanssa taistellut läpi Prisman ostoshelvetin ja kun palaatte autolle niin joku jää siihen kärkkymään paikkaa. Siinä vaiheessa saan lapset hyyyyvin hitaasti istuimiinsa kiinni ja sivusilmällä katselen kun kärkkyjä kiemurtelee tuskaisena penkissään 🤪
jos on kerran kolaroinut parkkipaikalla, ei ehkä halua toistaa sitä. Ei myöskään halua liiskata ihmisiä. Siinä minun syyni. Naljailujen sijaan olisit iloinen siitä, että en epävarmana ja heikohkona kuskina ole välinpitämätön!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehtiikö kymmenen sekunnin mies tarkkailla parkista lähtiessään myös muita autoja ja jalkaisin liikkuvia, erityisesti lapsia?
Ehtiikö se perheen äiti huolehtimaan niistä lapsistaan parkkipaikoilla, jotka ei ole lastenkaan juoksuratoja?!
Lapsi voi lähteä liikkeelle vaikka siinä vaiheessa, kun äiti (tai isä) vyöttää toista lasta istuimeen tai ottaa pois.
Naiset ovat luontaisesti heikompia kuin miehet. Miehet pystyvät suorittamaan paremmin päättelykykyä vaativia tehtäviä ja ovat luovempia kuin naiset. Miehen silmä-käsigoordinaatio on tutkitusti parempi kuin naisella. Miehet hahmottavat paremmin ympärillään olevan tilan kuin naiset. Tämän takia naiskuskeja näkee usein istumassa nenä kiinni tuulilasissa. Tämä johtuu siitä, että heillä on vaikeuksia hahmottaa etäisyyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehtiikö kymmenen sekunnin mies tarkkailla parkista lähtiessään myös muita autoja ja jalkaisin liikkuvia, erityisesti lapsia?
Ehtiikö se perheen äiti huolehtimaan niistä lapsistaan parkkipaikoilla, jotka ei ole lastenkaan juoksuratoja?!
Lapset ovat innostuvaisia ja saattavat ihan yllättäen lähteä juoksemaan, vaikka miten vahtii. Oman autoni alle tosin on enemmän kävelleet aikuiset ihmiset, sekä miehet että naiset.
Vanhemman pitää pystyä ennakoimaan nämä tilanteet! Liikenne ei ole lastenleikkipaikka! Lapsille pitää opettaa säännöt miten eri paikoissa kuuluu käyttäytyä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ehtii. Vastuu on silti liikkuvan auton penkin ja tarin välissä.
Itse asiassa ei ole...parkipaikalla autoni kylkeen pyörällä ajanut 9-vuotias, joutui korvaamaan autoni vahingot.
Vierailija kirjoitti:
Ehtii koska miehillä on parempi liikennesilmä ja havainnointikyky. MOT.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi voi lähteä liikkeelle vaikka siinä vaiheessa, kun äiti (tai isä) vyöttää toista lasta istuimeen tai ottaa pois.
Ensin kaikki lapset sinne autoon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehtii koska miehillä on parempi liikennesilmä ja havainnointikyky. MOT.
Pah.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan vanhenpi ala vyöttää lapsia ennen kun kaikki lapset on autossa?
Mä luulen että se johtuu siitä, että naisia useammin jännittää ajaminen ja auton käsittely. Miehet luottavat useammin taitoihinsa ratissa, eivät epäröi tai jännitä samalla tavalla kun naiset. Luulisin että tästä johtuu usein se, miksi naisella esimerkiksi kestää parkkiruudusta peruuttaminen melko kauan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä varten kaupoilla on ovien lähellä perheparkit. Harmi vaan, että laiskat miehet jättävät autonsa siihen, kun eivät jaksa kävellä kymmentä metriä pitempää matkaa. Onhan sinne viinakauppaan niin kiire.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa ei ole...parkipaikalla autoni kylkeen pyörällä ajanut 9-vuotias, joutui korvaamaan autoni vahingot.
Itse asiassa ruudusta pois pakittava on väistämisvelvollinen.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat luontaisesti heikompia kuin miehet. Miehet pystyvät suorittamaan paremmin päättelykykyä vaativia tehtäviä ja ovat luovempia kuin naiset. Miehen silmä-käsigoordinaatio on tutkitusti parempi kuin naisella. Miehet hahmottavat paremmin ympärillään olevan tilan kuin naiset. Tämän takia naiskuskeja näkee usein istumassa nenä kiinni tuulilasissa. Tämä johtuu siitä, että heillä on vaikeuksia hahmottaa etäisyyksiä.
Juuri näin! Luola-aikoihin naiset hyörivät lastensa kanssa nuotion ympärillä, kun miehet kävivät kaukana metsällä. Siellä asioihin ja vaaroihin piti suhtautua vähän laajemmalla perspektiivillä, jotta saalistakin tulisi eikä joutuisi itse syödyksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapauskohtaista. Jos se ruudusta peruuttava auto on jo venkslaamassa siinä ajoväylällä ja toinen ajaa kylkeen, on kylkeen ajanut syyllinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin! Luola-aikoihin naiset hyörivät lastensa kanssa nuotion ympärillä, kun miehet kävivät kaukana metsällä. Siellä asioihin ja vaaroihin piti suhtautua vähän laajemmalla perspektiivillä, jotta saalistakin tulisi eikä joutuisi itse syödyksi.
Mutta toisaalta nainen osaa miestä paremmn juoruilla toisten naisten kanssa samaan aikaan kun hämmentää soppakattilaa. Multitasking ja silleen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapauskohtaista. Jos se ruudusta peruuttava auto on jo venkslaamassa siinä ajoväylällä ja toinen ajaa kylkeen, on kylkeen ajanut syyllinen.
"Pysäköintiruudusta lähtevä väistää kaikkia muita eli ruudusta lähtijällä on väistämisvelvollisuus."
https://www.liikenneturva.fi/fi/kysymykset-ja-vastaukset/autoliikenne/v…
Ajan parkkihallissa yleensä sitä vauhtia mitä auto itsekseen matelee D päällä. Hämmästyttävän usein se perässä kärkkyvä on nainen, jolla on lapset kyydissä. Ei voi ymmärtää.