Annatteko lasten katsoa ennen 2010-lukua valmistettuja piirettyjä?
Hirveän väkivaltaisia, raakoja, lokeroivua ja patriarkaattisia.
Kommentit (29)
Olemme katsoneet yhdessä Disneyn klassikoita. Suurimmasta osasta olemme saaneet ihan hyvät keskustelut lapsen kanssa. Esim. Bambin katsomisen jälkeen keskustelimme eläinten tappamisesta ruoaksi.
Eikös autot 1 ole valmistunut ennen vuotta 2010. Samoin Menoa etsimässä,rillit ja liuta Lego elokuvia.
Mitä vanhempi sen parempi, ovat paljon hidastempoisempia. Itsellänikin tulee adhd jo noiden uusien vilkaisemisesta.
Monesti laitan lapsille pyörimään samoja mitä itse katsoin. Kyllä muumit edelleen on hyviä.
Jaa että muumit olisi raakoja ja väkivaltaisia...
Kaikki mita rakastan kirjoitti:
Eikös autot 1 ole valmistunut ennen vuotta 2010. Samoin Menoa etsimässä,rillit ja liuta Lego elokuvia.
Menoa etsimässä ei ehkä ole ihan lapsille sopiva ;)
En, ovat rasistisia, sovinistisia ja vanhanaikaisia.
Koska koen nykyiset piirretyt ihan liian väkivaltaisina, rasistisina sekä sukupuolittuneina, teen lasteni katsomat piirretyt itse!
Vierailija kirjoitti:
Eikös sen fisun nimi ollut Meno. Ja nyt tuli se Doria etsimässä
Vierailija kirjoitti:
Oisko ollut Nemo kuitenkin :D
Annan tietenkin. Itse asiassa meillä ei muita katsotakaan. Jotenkin nuo vanhat piirretyt ovat niitä ainoita oikeita! En voi henkilökohtaisesti sietää uusia, 3D-piirrettyjä. Ja sitä paitsi maailma on raaka - en näe vanhoissa piirretyissä mitään pahaa. Valmistavat lasta paremmin maailman pahuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko ollut Nemo kuitenkin :D
Se Nemo-Menon äiti tapetaan aivan heti siinä alussa. Meillä lapsi alkoi itkemään siinä kohtaan, eikä pystynyt katsomaan elokuvaa loppuun. Levy lähti kirpparille, mutta traumat jäi.
En ole mikään tiukkapipo, mutta kieltämättä alkoi hieman arveluttaa kun katsoin youtubesta 40-luvun Tom & Jerry -piirrettyjä, että olivatkohan nuo sittenkään niin hauskoja.
Vierailija kirjoitti:
En. Mä käärin ne pumpuliin ja laitan komeroon. 18-vuotiaina pääsevät sitten ulos sieltä.
Kyllä ne piirretyt säilyy koteloissaan ilman pumpuliakin.
Kerran nukahdin telkkari auki, heräsin aamulla kamalaan mekkalaan-aamupiirrettyihin. Köykäiset tietokonehahmot huutavat ja sekoilevat, räminää, kolinaa ja roikkumista, mitään järkevää juonta ei ole kunhan vain tapahtuu mahdollisimman paljon. Karmeaa väkivaltaista kukkua. Ja olen 30... en mikään moralistimummu.
Kuka edes pystyy muuta katsomaan? Lapsia aliarvioidaan pahasti tämän nykyisen tarjonnan muodossa.
Muistanko oikein että Ihmeperheen alussa ihmiset teki itsareita?
Nykypiirretyt ne vasta hirveää skeidaa onkin. Meillä katsotaan prätkähiiriä, turtleseja, morsoa, jne. Kaikkia hyviä vanhoja.
En. Mä käärin ne pumpuliin ja laitan komeroon. 18-vuotiaina pääsevät sitten ulos sieltä.