Ero edessä, vaimo haluaa kolmannen lapsen ja minä en.
Tämä on viimeisen puolen vuoden aikana ollut syy useisiin riitoihin. Olen selittänyt vaimolle miksi en halua ja yrittänyt keskustella asiasta järkevästi.
Seksi ei enää kiinosta kumpaakaan, koska en halua ottaa riskiä että vaino tulee raskaaksi, myönsi lopettaneensa pillerit.
Kun otin eron puheeksi alkoi painostus , kuinka lapset jäisi sitten hänelle jos minä hylkään perheeni..
Kysynkin nyt että onko viikko-viikko systeemi mahdollinen jos muuttaisin lähelle asumaan? Onko kenelläkään kokemuksia? Vaimo on uhonnut että tulisin näkemään lapsia vain joka 2. Viikonloppu mutta tähän en suostu, lapsetkin ovat sen verran isoja että saavat kohta päättää itse.
En näe vaimon puheiden jälkeen muuta vaihtoehtoa kuin eron.
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti vaimollasi on työpaikka eikä hän kuulu näihin, jotka tekee vain lapsia, koska työ ei maistu ja mies elättää. Omassa lähipiirissä on tällainen tapaus. Aina hankkimassa uutta lasta ja mies kiltisti suostuu ja kustantaa vaimon kotiäitiyden vuosista toiseen. Ammattikin on vaimolla vielä hankkimatta, kun aina "vois vielä yhden lapsen hankkia ja olla muutaman vuoden kotona."
Olen se lähipiirin tapaus. Eroa kohti ollaan menossa
Sama täällä. Seksielämää ei ole koska vaimo ei suostu ehkäisyyn. Kummankaan käyttämään ehkäisyyn.
Neljä lasta on jo.
Täällä sama juttu kuin ap:lla. Kaksi lasta on jo, yläaste juuri alkoi. Vaimo haluaa ehdottomasti vielä yhden, minä en enää. Yritimme aiemmin mutta siitä ei tullut muuta kuin surua. Ikää yli 40, elämässä on paljon muutakin mitä haluan tehdä yksin ja perheen kanssa, lapsetkin jo hyvässä iässä.
Vaimo ei suostu käyttämään ehkäisyä, arvatenkin seksielämä on silloin mitä on. Samaa kiristystä ja uhkailua, nyt minua vaaditaan antamaan lopullinen kanta aiheeseen. Vaimo ei vaan suostu sanomaan mitä sitten tapahtuu. Ei kummassakaan vaihtoehdossa. Haluaa siis sanoa viimeisen sanan joka on tällaisessa aiheessa ihan älytöntä. Jos ehkäisy otetaan käyttöön niin hän alkaa kuulemma elämään uutta elämää (uhkailee siis jatkuvilla tyttöjen reissuilla jne). Itse pyydän ainoastaan että hän keskittyisi olemassa olevaan perheeseen ja nauttisimme yhdessä elämästä.
Miksi pitää tuhota toimiva suhde ja arki? Mitä siitä sitten seuraa kun yksi lapsi on tehty pakolla. Varsinkin jos tuleekin jotain isompia ongelmia esim lapsen terveyden kanssa. En halua särkeä olemassa olevaa perhettä, mutta onko tässä enää muuta tietä?