Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero edessä, vaimo haluaa kolmannen lapsen ja minä en.

Vierailija
21.02.2018 |

Tämä on viimeisen puolen vuoden aikana ollut syy useisiin riitoihin. Olen selittänyt vaimolle miksi en halua ja yrittänyt keskustella asiasta järkevästi.

Seksi ei enää kiinosta kumpaakaan, koska en halua ottaa riskiä että vaino tulee raskaaksi, myönsi lopettaneensa pillerit.

Kun otin eron puheeksi alkoi painostus , kuinka lapset jäisi sitten hänelle jos minä hylkään perheeni..

Kysynkin nyt että onko viikko-viikko systeemi mahdollinen jos muuttaisin lähelle asumaan? Onko kenelläkään kokemuksia? Vaimo on uhonnut että tulisin näkemään lapsia vain joka 2. Viikonloppu mutta tähän en suostu, lapsetkin ovat sen verran isoja että saavat kohta päättää itse.

En näe vaimon puheiden jälkeen muuta vaihtoehtoa kuin eron.

Kommentit (123)

Vierailija
21/123 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää, kun jotkut naiset on niin tyhmiä, että pilaavat jo olemassa olevien lasten elämän vouhkaamalla ja aiheuttamalla eron. Tai pilaaminen on ehkä raju määritelmä, mutta ison kriisin vanhempien ero ainakin aiheuttaa. 

Olisin halunnut toisen lapsen. Mies ei. Mies meni vasektomiaan. Rakastan miestäni ja lastani niin paljon, etten voisi kuvitellakaan rikkovani perhettämme jonkun syntymättömän lapsen takia. Jonkun, joka ei ehkä edes ikinä toteutuisi. Tuntuu, että jotkut ovat ihan vauhkoja näiden lisääntymisasioiden kanssa. Olen minäkin monet itkut itkenyt, kun on toivelapsilukuni ei toteutunut. Edelleen tuntuu pahalta joka kerta, kun tytär pyytää pikkusiskoa. Silti näissä lisääntymisjutuissa kuunnellaan sitä, joka ei halua. Painostaminen johtaa vaan pahaan oloon ja usein myös niin kuin AP:n tapauksessa eroon. 

Vierailija
22/123 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetti pillerit ja poistatti kierukan, okei. Jos olisi totta tämä niin eroaisin itse ainakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/123 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tehkää se lapsi ensin ja erotkaa sitten.

Vaimo, joka tykkää isommasta perheestä saa asua kahden kanssa ja sinä yhden. Ja kun hommaatte kämpät samasta korttelista, niin lapset näkevät kumpaakin vaikka joka päivä.

Tai jos sinäkin haluat asua kahden lapsen kanssa, niin teette sen kolmannen lapsen jälkeen vielä neljännenkin, niin varmasti on hyvä.

Vierailija
24/123 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta tosiaan, vaimo ensin lopetti salaa pillerit ja yhtäkkiä poistattikin kierukan? Pitäisit juttusi yhdenmukaisena edes.

Vierailija
25/123 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tekisin sen vasektomian ja sitten lähtisin yrittämään lapsen tekoa. Tätä ennen kannattaa käydä heittämässä lasti säilöön siltä varalta että oma mieli muuttuu.

Vierailija
26/123 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi vaimo syyttää minua perheen rikkomisesta.

Minä olen hänen mielestään petturi koska en heti sanonut etten halua kolmatta lasta, vaikka joskus sanoinkin että se on mahdollista. Olen kuulemma pitänyt häntä ”löysässä hirressä”

Vaimo nyt mättää logiikka ja pahasti. Mielipide voi ja SAA muuttua. On ihan luonnollista, että mielipide lasten lukumäärästä muuttuu elämänkokemuksen karttuessa ja lapsiperhearkea elettäessä. Parempi tosiaankin jättää se kolmas lapsi tekemättä, jos se ei enää tunnu järkevältä ja toivotulta ratkaisulta omalla kohdalla. 

Vierailija
27/123 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala nauhoittamaan salaa vaimosi puheita ja merkitse ylös kaikki tapaukset kun vaimosi kohtelee lapsia kaltoin. Tällöin voi käydä niin, että vaimosi jää viikonloppuäidiksi.

Vierailija
28/123 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eroavatko ihmiset oikeasti tällaisten syiden takia? En ymmärrä miten tuo on teille noin erilleen repivä asia? Outoa, että vaimosi olisi valmis jättämään yhteiselon tämän takia... :(

Mutta teillä on jo kaksi lasta ja on selvää, että lasten tekoon ei aleta ilman yhteisymmärrystä ja sillä sipuli. Toivottavasti löydätte sovun!

Nyt luin väärin: siis SINÄ haluat erota? Miksi? Ettekö oikeasti voi saa asioita sovittua keskustelemalla?

Koska viime aikoina elämä on ollut yhtä tappelua. Koin loukkaavana että vaimoni lopetti ehkäisyn (poistatti kierukan) vaikka olin kertonut kantani kolmanteen lapseen.

Tämän myötä alkoi riitelyn lomassa tulla ”uhkauksia” että en saa tavata usein lapsiani yms.. jotenkin mennyt maku koko touhuun.

Muuten olen täysin puolellasi, mutta ei ole mikään naisen pyhä velvollisuus tunkea hormoneita tai vierasesineitä kehoonsa vuodesta toiseen. On ihan asiallista, että ehkäisyvastuuta kierrätetään ja erityisesti tilanteessa jossa toinen haluaisi lapsen ja toinen ei niin se ei-haluava hoitaa asian (tietty jos vaimosi lopetti ehkäisyn salaa niin se oli törkeää). Miksi et ole jo tehnyt vasektomiaa tai ehdottanut että käytätte kondomia?

Vierailija
29/123 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kyllä pitänyt löysässä hirressä jos kerran olet sanonut että se on mahdollista ja nyt oletkin muuttanut mielesi ja haluat jopa erota.

Onneksi itse sain kolmanteni vaikkei mies alkuun innostunutkaan. Nythän ei voisi kuvitella ettei tätä kolmatta olisi olemassa.

Lapsiluku on osa identiteettiä ja voimakas mielikuva omasta perheestä ja itsestä voi olla vaikea muuttaa.

Ihan hyvä että eroatte, olet niin itsekäs.

Kun olet kiikkustuolissa niin kiroatko " Voi perkele kun tuli tehtyä vielä kolmas lapsi"

Vai olisiko se kuitenkin realistisempaa että vaimosi yhä kiikkustuolissakin harmittelisi että elämä on ohi eikä kolmas koskaan toteutunut...

Toivottavasti vaimo löytää miehen joka tahtoo lisää lapsia. Ja eronneesta perheestä itse olevana voin kertoa että viikko viikko on paskin keksintö ikinä. Toivottavasti tyydyt etävanhemmuuteen lasten hyvinvoinnin edessä.

Kuulostaa sairaalta, mutta niinpä kuulostaa koko kommenttisi muutenkin.

Ei ap ole itsekäs. Onneksi ei hanki lisää lapsia itsekkään vaimon kiristyksen takia. Mieluummin antaa sen huomion jo syntyneille. On tervettä tiedostaa, mihin omat voimavarat riittävät ja todella hienoa, ettei anna toisen painostaa ja kiristää tuollaisessa asiassa muuttamaan mieltään. 

Vierailija
30/123 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti vaimollasi on työpaikka eikä hän kuulu näihin, jotka tekee vain lapsia, koska työ ei maistu ja mies elättää. Omassa lähipiirissä on tällainen tapaus. Aina hankkimassa uutta lasta ja mies kiltisti suostuu ja kustantaa vaimon kotiäitiyden vuosista toiseen. Ammattikin on vaimolla vielä hankkimatta, kun aina "vois vielä yhden lapsen hankkia ja olla muutaman vuoden kotona."

Vierailija
31/123 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua sun vaimoa, teillä on jo 2 lasta, miten se ei riitä? 

No vaimo haluaisi varmaan loisia kotona taas seuraavat kolme vuotta.

Vierailija
32/123 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasta ei vielä kuormita maapalloa, olettehan tehneet ihmiset itsesi ja vaimosi tilalle. Kolmas on jo ylikansoittamista. On siis vain ekoteko jättää lapsiluku kahteen. Lapsilisien sijaan suurperheille pitäisi lätkäistä hiilijalanjälkivero.

Vierailija
33/123 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kyllä pitänyt löysässä hirressä jos kerran olet sanonut että se on mahdollista ja nyt oletkin muuttanut mielesi ja haluat jopa erota.

Onneksi itse sain kolmanteni vaikkei mies alkuun innostunutkaan. Nythän ei voisi kuvitella ettei tätä kolmatta olisi olemassa.

Lapsiluku on osa identiteettiä ja voimakas mielikuva omasta perheestä ja itsestä voi olla vaikea muuttaa.

Kun olet kiikkustuolissa niin kiroatko " Voi perkele kun tuli tehtyä vielä kolmas lapsi"

Vai olisiko se kuitenkin realistisempaa että vaimosi yhä kiikkustuolissakin harmittelisi että elämä on ohi eikä kolmas koskaan toteutunut...

Toivottavasti vaimo löytää miehen joka tahtoo lisää lapsia. Ja eronneesta perheestä itse olevana voin kertoa että viikko viikko on paskin keksintö ikinä. Toivottavasti tyydyt etävanhemmuuteen lasten hyvinvoinnin edessä.

Hyi hitto mikä kommentti. Huomaa kyllä että pakkomielle joillekin saada lisää.

Vierailija
34/123 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, itsekkään paskan kirjoittama yököttävä kommentti. Oikein minä minä minä. Säälin ukkoasi.

Vierailija
35/123 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisille naisille ei ole tärkein ja ensimmäinen asia lapset ja perhe, vaan MINÄ. Minä haluan minä olen ajatellut pistetään koko perhe mäkeen mielummin kuin että MINÄ en saisi toteuttaa kaikkea. Toivon että mieheni tajuaa erota minusta jos tuollaiseksi muuttuisin.

Vierailija
36/123 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisille naisille ei ole tärkein ja ensimmäinen asia lapset ja perhe, vaan MINÄ. Minä haluan minä olen ajatellut pistetään koko perhe mäkeen mielummin kuin että MINÄ en saisi toteuttaa kaikkea. Toivon että mieheni tajuaa erota minusta jos tuollaiseksi muuttuisin.

Aivan hirveä asenne naisella kyllä. En ikinä haluaisi olla tuollainen. Oksettavaa!

Vierailija
37/123 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisesta kannata eroa hankkia.. Se ei ole hyväksi lapsille eikä teille jos tuo on oikeasti ainut syy erolle? Se tulee kaduttamaan. Ruoho on harvemmin vihreää aidan toisella puolella vaikka niin kuvitellaan. Minulla ja miehellä on vähän sama tilanne. 2 lasta ja minulla on unelma saada vielä kolmas. Mies on tyytyväinen kahteen. Meistä kunpikaan ei ole torpannut toisen ajatusta vaan mietitään ja tunnustellaan rauhassa molempia vaihtoehtoja. On upeaa kun mieheni ei heti torjunut ajatusta. Hän suhtautui tosi hellästi ja rakastavasti. Ymmärtää että se on tärkeä juttu minulle. Onneksi tässä on vielä aikaa. Voihan omakin mieli vielä muuttua. Ollaan vasta 25 vuotiaita.

Vierailija
38/123 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiiän miltä sun vaimosta tuntuu. Kompromissia tuossa asiassa ei ole, ja se on tosi kova paikka kun sen lopulliseen joutuu hyväksymään, ettei enää yhtään vauvaa ikinä. Miksi se on sulle niin ehdoton ei, kannattaa miettiä tarkkaan. Vaimosi voi päästä yli ja tyytyä siihen ettei saanut enää vauvaa, mutta mahdollista on myös vuosien haikeus ja kaipaus. Mieti vielä.

Vierailija
39/123 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eroa heti. ei lisää lapsia. maailma tuhoutuu liialliseen ihmismäärään.

Ylikansoitushan on juurikin Suomen kaltaisten teollisuusmaiden ongelma (vinkki: ei ole)... LOL miten joku voi olla noin pihalla maailman tilasta.

Vierailija
40/123 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikitään että tämä ei ole trolli. Mietippä kumman luulet olevan vahvoilla saamaan lasten lähivanhemmuuden. Sen joka osoittaa olevansa niin lapsirakas että haluaisi kolmannen? Vai sen joka sanoo ettei siedä enää yhtään lasta lisää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän