Ero edessä, vaimo haluaa kolmannen lapsen ja minä en.
Tämä on viimeisen puolen vuoden aikana ollut syy useisiin riitoihin. Olen selittänyt vaimolle miksi en halua ja yrittänyt keskustella asiasta järkevästi.
Seksi ei enää kiinosta kumpaakaan, koska en halua ottaa riskiä että vaino tulee raskaaksi, myönsi lopettaneensa pillerit.
Kun otin eron puheeksi alkoi painostus , kuinka lapset jäisi sitten hänelle jos minä hylkään perheeni..
Kysynkin nyt että onko viikko-viikko systeemi mahdollinen jos muuttaisin lähelle asumaan? Onko kenelläkään kokemuksia? Vaimo on uhonnut että tulisin näkemään lapsia vain joka 2. Viikonloppu mutta tähän en suostu, lapsetkin ovat sen verran isoja että saavat kohta päättää itse.
En näe vaimon puheiden jälkeen muuta vaihtoehtoa kuin eron.
Kommentit (123)
ota vasektomia ja sitten yritätte niin pitkään kunnes vaimo kyllästyy.
eroa heti. ei lisää lapsia. maailma tuhoutuu liialliseen ihmismäärään.
Vasektomia, pariterapia? Yrittäkää päästä sopuun. Painostuksen alla ei tietenkään pidä ruveta vanhemmaksi, mutta älkää luovuttako liiton suhteen heti.
Jos kuitenkin eroatte, voit hyvinkin saada viikko-viikko-järjestelyn tai vaikka lähivanhemmuudenkin.
Vierailija kirjoitti:
ota vasektomia ja sitten yritätte niin pitkään kunnes vaimo kyllästyy.
Noin minäkin tekisin.
Pistä kova kovaa vasten ja älä enää rahoita lompakkoloisen elämää.
Miksi vaimo haluaa kolmannen lapsen jos olette eroamassa? Miksi joku haluaisi tuollaiseen tilanteeseen vielä uuden lapsen?
Joo, tee vasektomia, kertomatta vaimollesi, yritätte lasta, mutta ei onnistu, win win, ei eroa, vaimokin leppyy, tyytyy kahteen lapseen, mikä on hyvä määrä.
Eroavatko ihmiset oikeasti tällaisten syiden takia? En ymmärrä miten tuo on teille noin erilleen repivä asia? Outoa, että vaimosi olisi valmis jättämään yhteiselon tämän takia... :(
Mutta teillä on jo kaksi lasta ja on selvää, että lasten tekoon ei aleta ilman yhteisymmärrystä ja sillä sipuli. Toivottavasti löydätte sovun!
Vierailija kirjoitti:
Eroavatko ihmiset oikeasti tällaisten syiden takia? En ymmärrä miten tuo on teille noin erilleen repivä asia? Outoa, että vaimosi olisi valmis jättämään yhteiselon tämän takia... :(
Mutta teillä on jo kaksi lasta ja on selvää, että lasten tekoon ei aleta ilman yhteisymmärrystä ja sillä sipuli. Toivottavasti löydätte sovun!
Nyt luin väärin: siis SINÄ haluat erota? Miksi? Ettekö oikeasti voi saa asioita sovittua keskustelemalla?
En ymmärrä näitä hormonihöyryissä lisääntyviä naisia.
Vauvallakin on se artikkeli pariskunnasta, jolla on jo viisi lasta ja nainen haluaa van väkisillä lisää ja uhkailee erolla, vaikka perheellä ei riitä rahat ja jaksaminen aina nykyisiinkään lapsiin. Säälittää se mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt luin väärin: siis SINÄ haluat erota? Miksi? Ettekö oikeasti voi saa asioita sovittua keskustelemalla?
Koska viime aikoina elämä on ollut yhtä tappelua. Koin loukkaavana että vaimoni lopetti ehkäisyn (poistatti kierukan) vaikka olin kertonut kantani kolmanteen lapseen.
Tämän myötä alkoi riitelyn lomassa tulla ”uhkauksia” että en saa tavata usein lapsiani yms.. jotenkin mennyt maku koko touhuun.
Vaihdollasi on suuri pettymys suuren haaveensa murenemisesta. Älä panikoi erojuttuja, vaan yritä lohduttaa häntä!
Yhteishuoltajuus teille kumminkin erossa sitä paitsi tulisi. Tuskin vaimosi oikeasti edes haluaisi yksinhuoltajan raskasta arkea, kun ilmeisesti olet hänenkin mielestä ihan ookoo hänen lapsilleen.
Höh, siis vaimollasi, ei vaihdollasi.
Tosi kurja tilanne, ei tuossa taida olla muita vaihtoehtoja kuin ero. Kaikkea valehtelua kun pidän moraalittomana. Lasten tapaamisista sovitte lastenvalvojalla niin ei tule siitä sitten ongelmaa.
Olet kyllä pitänyt löysässä hirressä jos kerran olet sanonut että se on mahdollista ja nyt oletkin muuttanut mielesi ja haluat jopa erota.
Onneksi itse sain kolmanteni vaikkei mies alkuun innostunutkaan. Nythän ei voisi kuvitella ettei tätä kolmatta olisi olemassa.
Lapsiluku on osa identiteettiä ja voimakas mielikuva omasta perheestä ja itsestä voi olla vaikea muuttaa.
Ihan hyvä että eroatte, olet niin itsekäs.
Kun olet kiikkustuolissa niin kiroatko " Voi perkele kun tuli tehtyä vielä kolmas lapsi"
Vai olisiko se kuitenkin realistisempaa että vaimosi yhä kiikkustuolissakin harmittelisi että elämä on ohi eikä kolmas koskaan toteutunut...
Toivottavasti vaimo löytää miehen joka tahtoo lisää lapsia. Ja eronneesta perheestä itse olevana voin kertoa että viikko viikko on paskin keksintö ikinä. Toivottavasti tyydyt etävanhemmuuteen lasten hyvinvoinnin edessä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajua sun vaimoa, teillä on jo 2 lasta, miten se ei riitä?
Samoin voisi kysyä että jos on jo kaksi niin miksei kolmatta, mikä siinä olisi niin kamalaa jos se tekisi toisen onnelliseksi? Oletetusti isä rakastaa kuitenkin kahta edellistäkin lasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin voisi kysyä että jos on jo kaksi niin miksei kolmatta, mikä siinä olisi niin kamalaa jos se tekisi toisen onnelliseksi? Oletetusti isä rakastaa kuitenkin kahta edellistäkin lasta?
Jos ei vaan omat rahkeet riitä? Raha, tila, aika, jaksaminen. Ei se kolmas mene siinä sivussa. Taas edessä yövalvomiset, päiväkotiarki jne. En minäkään jaksaisi enää, en vaikka se tekisi toisen iloiseksi. Lapsi ei ole vain toisen vanhemman projekti.
Vasektomia kuulosti hyvältä ajatukselta. Sitten vaan ilo irti yrittämisestä. Onhan vaimokin huolehtinut omin päin ehkäisyratkaisusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska viime aikoina elämä on ollut yhtä tappelua. Koin loukkaavana että vaimoni lopetti ehkäisyn (poistatti kierukan) vaikka olin kertonut kantani kolmanteen lapseen.
Tämän myötä alkoi riitelyn lomassa tulla ”uhkauksia” että en saa tavata usein lapsiani yms.. jotenkin mennyt maku koko touhuun.
Minä nostaisin tuommoisen uhkailevan ämmän pihalle saman tien. Ei hänellä ole mitään valtuuksia määritellä sinulle lasten tapaamisia mielivaltaisesti. Eikä näköjään muutenkaan ota toisen toiveita huomioon, vaan jyrää omaa mielihalujaan keinolla millä hyvänsä. Haluaako kolmatta lasta sen takia, ettei tarvitsisi mennä töihin?