Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eksä ei huolinut 11v tyttöämme mukaan laskettelemaa, vei kuitenkin uuden puolisonsa pojat "Ei se ole tyttöjen juttu"

Vierailija
21.02.2018 |

Tytär ei ole ennen lasketellut, mutta minä lupasin maksaa tytön reissun ja opettajan niin nämä kokeneemmat laskettelijat olisivat saaneet lasketella kaikessa rauhassa.

Mutta ei, kun ei se ole tyttöjen juttu. Siellä voi kaatua ja sitten pääsee itku ja sitten on reissu pilalla jne jne.

Itse en pääse töiltäni tyttöä viemään, mutta jotain piristystä täytyy nyt hänelle keksiä kun on ihan maassa.

Kommentit (277)

Vierailija
21/277 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pian tyttö saa päättää tapaako toista vanhempaa lainkaan.

Minkä ikänen hän siis nyt on?

Etkö osaa lukea vai etkö vaan ymmärrä? Jos sanotaan että 11-vuotias, niin olisikohan silloin 11 vuotta elänyt. Mitä arvelet?

Vierailija
22/277 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki tytöllesi laskettelutaito, on varmasti se jälkeen tervetullut mukaan.

Jos enää haluaa lähteä kun on huomannut olevansa isälleen kakkosluokan lapsi...

No jokainen laskettelua harrastanut tajuaa, ettei ensikertalainen voi lähteä kokeneiden laskettelureissulle, sillä ei ole mitään tekemistä arvojärjestyksen kanssa.

Isä oli fiksu ja ymmärsi, että tytön mukaan tulo ei olisi ollut kenenkään kannalta järkevää, siinä olisi kärsinyt sekä tyttö että muu seurue. Opettelureissut ovat erikseen.

Olemme tällä hetkellä Lapissa, uusperhekuvio. Molempien lapset ovat mukana. Lähdemme aamulla rinteessä klo 9 jälkeen, palaamme mökille klo 16-17. Jos mukana olisi aloittelija, olisi joku aina vastuussa hiihtokouluun viennistä jja hausta + sidottu olemaan loppuajan tämän aloittelijan kanssa, koska hiihtokoulu ei kestä noin kauan eikä aloittelija jakaa olla suksilla niin kauan.

Miten te olette opettaneet aikoinaan ne lapset laskettelemaan? Suoraan vaan 3 vuotias mustaan rinteeseen, että muut ei joudu odottelemaan tai laskemaan helpommissa mäissä? Jessus sentään, "kaikkien loma on pilalla, jos mukana on yksi aloittelija". Pikkusen on rajoittunut ja minäminä-keskeinen ajattelutapa sulla... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/277 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuka on tytölle lapsenlikkana kun muut ovat isoissa mäissä koko päivän? Järjestä sellainen mukaan tai lähde itse niin tyttökin voi lähteä?

Vierailija
24/277 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuossa on nyt vähän pidemmällä se ongelma. Tytön isä siis priorisoi uuden perheen edelle koska lomasuunnitelmat tehtiin heidän mieltymysten mukaan. Tottakai reissuja saa tehdä mutta kannattaako sitten kertoa sille ulkopuolelle jäävälle että mepäs tässä mennään lomalla laskettelemaan, jää sä vaan kotiin yksinäsi..

Vierailija
25/277 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jokainen laskettelua harrastanut tajuaa, ettei ensikertalainen voi lähteä kokeneiden laskettelureissulle, sillä ei ole mitään tekemistä arvojärjestyksen kanssa.

Isä oli fiksu ja ymmärsi, että tytön mukaan tulo ei olisi ollut kenenkään kannalta järkevää, siinä olisi kärsinyt sekä tyttö että muu seurue. Opettelureissut ovat erikseen.

Olemme tällä hetkellä Lapissa, uusperhekuvio. Molempien lapset ovat mukana. Lähdemme aamulla rinteessä klo 9 jälkeen, palaamme mökille klo 16-17. Jos mukana olisi aloittelija, olisi joku aina vastuussa hiihtokouluun viennistä jja hausta + sidottu olemaan loppuajan tämän aloittelijan kanssa, koska hiihtokoulu ei kestä noin kauan eikä aloittelija jakaa olla suksilla niin kauan.

Juuri näin! Älä nyt ao surkuttele tai vedä herneitä nenuusi, exäsi toimi ihan oikein. Sinä taas itse et ollut ihan tilanteen tasalla, ilmeisesti et itse laskettele, ainakaan et paljoa.

Me oltiin kerran laskettelureissulla, jossa mukana oli ystäväni miehen lapsi (ekaa kertaa suksilla). Pilasi täysin muiden päivän (ei tietenkään tahallaan), kun väsytti, monot puristi jne Rinteessä piti odottaa, hississä auttaa. Kukaan ei päässyt kunnolla laskemaan, vaikka aloittelija oli osan päivästä hiihtokoulussa. Eipä aloittelija itsekään pitänyt päivästä

Vierailija
26/277 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on selvä. Muut halusivat lasketella. Eivät katsoa, kun aloittelija laskee.

Vierailija
27/277 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten te olette opettaneet aikoinaan ne lapset laskettelemaan? Suoraan vaan 3 vuotias mustaan rinteeseen, että muut ei joudu odottelemaan tai laskemaan helpommissa mäissä? Jessus sentään, "kaikkien loma on pilalla, jos mukana on yksi aloittelija". Pikkusen on rajoittunut ja minäminä-keskeinen ajattelutapa sulla... 

Jos maksan 300€ hissilipusta niin todellakin otan siitä kaiken ilon irti enkä pyöri aloittelijoiden mukana lastenrinteessä.

Vierailija
28/277 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan siten, miten perheissä nyt tehdään. Jestas. Lähirinteessämonena päivänä, sekä itse opettaen että hiihtokoulussa. Pienoä puolipäiväreissuja. Sitten kun taitoja oli jo hiukan, lähdettiin yhteisille reissuille. Opettelua ei aloitettu yhteisillä reissuilla, se opettelu tehtiin ennen.

Erikseen oli vielä kokeneiden reissut, joille opettelevat eivät tulleet mukaan.

Vierailija
29/277 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin sanoa että olen opettanut montakin lasta laskettelemaan, se tarkoittaa että jonkun pitää laskea sen lapsen kanssa koko viikko niitä lasten rinteitä ensin. Mitään omaa laskettelua sellainen pulkkamäen tamppaaminen ei kokeneelle laskijalle ole. Tottakai äitinä tai tätinä olen sen uhrauksen tehnyt, mutta omaa laskettelylomaani en uhraisi kyllä. Ihan kuin lähtisit sukelluslomalle Malediiveille, ja viettäisit sen kahluualtaassa opettamassa jotain uimaan.

Tai lähtisit shoppailu- gourmet- ja biletyskaupunkilomalle 11-vuotiaan pojan kanssa.

Vierailija
30/277 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta tuossa on nyt vähän pidemmällä se ongelma. Tytön isä siis priorisoi uuden perheen edelle koska lomasuunnitelmat tehtiin heidän mieltymysten mukaan. Tottakai reissuja saa tehdä mutta kannattaako sitten kertoa sille ulkopuolelle jäävälle että mepäs tässä mennään lomalla laskettelemaan, jää sä vaan kotiin yksinäsi..

Sain kyllä sen käsityksen, että nimenomaan se äiti oli aktiivisena osapuolena laittamassa tyttöä mukaan reissulle ja teki isän reissusta numeron, isä ei tainnut reissua tytölleen hehkuttaa.

Vierailija
31/277 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä mitä rakettitiedettä osa ajattelette sen laskettelun olevan... Jos osaa kohtuullisesti hiihtää ja laskea murtsikka mäkeä, osaa kyllä myös lasketella. Itse elämäni ensimmäistä kertaa olin laskettelusuksilla 16-vuotiaana Levillä. Laskin aikasemmin lasketelleiden kanssa hyvillä mielin ja menestyksellä kaikki paitsi maailmancup-rinteen (jonne ei meistä muutenkaan uskaltautunut kuin yksi) ja kakkilla oli hauskaa.

Vierailija
32/277 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä mitä rakettitiedettä osa ajattelette sen laskettelun olevan... Jos osaa kohtuullisesti hiihtää ja laskea murtsikka mäkeä, osaa kyllä myös lasketella. Itse elämäni ensimmäistä kertaa olin laskettelusuksilla 16-vuotiaana Levillä. Laskin aikasemmin lasketelleiden kanssa hyvillä mielin ja menestyksellä kaikki paitsi maailmancup-rinteen (jonne ei meistä muutenkaan uskaltautunut kuin yksi) ja kakkilla oli hauskaa.

Hei sä olit 16, sellaisen voi antaa seikkailla hiihtokeskuksessa koko päivän yksin ja hankkia ruokansa mistä itse löytää. 11 v ei voi. Jos 16 v alkaa vuokramonot puristaa, se käy ne itse vaihtamassa vuokraamossa.

Vierailija
33/277 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi isä ei saisi viettää aikaa uuden puolison lasten kanssa? Ihme mustasukkaisuutta ap:lta.

Vierailija
34/277 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä osoitti että uuden perheen lapset ovat tärkeämpiä, joten lapsi voi osoittaa ettei tarvitse enää isää. Simppeliä.

Vierailija
35/277 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei sä olit 16, sellaisen voi antaa seikkailla hiihtokeskuksessa koko päivän yksin ja hankkia ruokansa mistä itse löytää. 11 v ei voi. Jos 16 v alkaa vuokramonot puristaa, se käy ne itse vaihtamassa vuokraamossa.

Jos mulla olis 16-vuotias niin ei todellakaan seikkailisi Levin kokosessa keskuksessa yksin ja olis vastuussa välineistään ja ruokailustaan. Sen verran vanhemmankin täytyy "omasta kivastaan" joustaa että voi ottaa lapset mukaan laskettelemaan. Kyllä 11-vuotias nyt sinisissä rinteissä pärjää, ja jos joku mäki tuntu liian pahalta, niin odottaa hetken ylhäällä.

Vierailija
36/277 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No 16v pärjää jo itse, 11v ei. Ja ilmeisesti porukka, jossa laskettelit, ei ollut kovin kokenutta, jos cup-rinne jäi useimmilta väliin. Teinit nyt muutenkin hengaa ja pitää hauskaa rinteessä.

Moni kokenut lakija vain haluaa laskea kunnolla sen laskupäivän, vetää sitä cup-rinnettä (tai vastaavia) ja ottaa kaiken laskupäivästä irti.

Vierailija
37/277 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisitkö Tukholmaan shoppailemaan vain kahden teinitytön kanssa, vai ottaisitko kauppoihin mukaan heidän 11-vuotiaan pikkuveljen? Niinpä. Kyllä veljen kanssa mentäisiin joskus eri reissu hänen ehdoilla jonnekin Linnanmäelle.

Vai tarkoittaako että kukaan ei saa käydä shoppaamassa?

Jospa ap toisi isälle esille että olisi kiva jos hän kertoisi mille reissuun voisi vielä tytön sitten eri kerralla.

Vierailija
38/277 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen tyttö? Viitsisiköhän isä opettaa häntä laskettelemaan paremmalla ajalla?

Ai että minkä ikäinen tyttö? Mistä teitä lukutaidottomia oikein tulee?

Vierailija
39/277 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mulla olis 16-vuotias niin ei todellakaan seikkailisi Levin kokosessa keskuksessa yksin ja olis vastuussa välineistään ja ruokailustaan. Sen verran vanhemmankin täytyy "omasta kivastaan" joustaa että voi ottaa lapset mukaan laskettelemaan. Kyllä 11-vuotias nyt sinisissä rinteissä pärjää, ja jos joku mäki tuntu liian pahalta, niin odottaa hetken ylhäällä.

Mitäs mieltä olet kun menin 14-vuotiaana levillä yksin kun vanhemmat eivät halunneet niin vaativiin rinteisiin kuin minä.

Kyllä nyt varmaan mammat järkyttyvät

Vierailija
40/277 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että teillä on lomat sovittu vuorovuosin.Eksäsi on siis ilmeisesti lähdössä uuden perheen kanssa laskettelemaan lomalla, jolloin lapsesi vuoro on olla sinun kanssasi. Ja nyt hermoilet, kun lähtee reissuun ilman teidän yhteistä lasta, joka ei siis osaa lasketella.

Mikset mene tytön kanssa nyt opettelemaan, ja hän voi sitten ensi vuonna lähteä mukaan kun on isän lomaviikko?

Ja, ydinoerheessäkääkäkään ei aina kaikki pääse samaan kuin muut, jos lohduttaa.