Naapurienne oudot tavat
Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.
Kommentit (3685)
Hemilläkumiakiljutan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurin 2-lapsiperhe ja rouva hakkaavat parkkipaikalla autonsa ovia oman autoni kylkiin ja ovenkahvoihin. Tuloksena lukuisia maalivaurioita ja ja muutama kuoppa uudehkon laatuautoni ovipelleissä. Miten tästä voisi huomauttaa naapurisopua romuttamatta?
Suosittelen vaihtamaan uudehkon laatuauton noin nelkyt vuotta vanhaan mattamustaan Amerikanlinttaan. Auton tulee olla helvetin pahaääninen ja lommoja mielellään kans joka kantilta. Mahdolliset pääkallo koristelut tuovat hyvän extrasäväyksen.
Sitten vaihdatte osia: sinä voit aukoa ovesi huoletta levälleen välittämättä niihin mahdollisesti tulevista jäljistä, koska nehän vain lisäävät autosi katu-uskottavuutta. Ja naapurisi saavat raapia päätään linnojen kanssa;)
Lommojen..
Vierailija kirjoitti:
Entisen asunnon naapuri "kukkui" :D Siis piti etenkin iltaisin sellaista käkikellomaista ääntä, välillä hetken ja välillä pitempään. Laulamista ja viheltelyä olen usein kuullut naapureista, mutta tämä vei kyllä voiton kaikesta.
Ollaanko asuttu samassa talossa Lohjalla? :D Meidän yläkerrassa meinaan asui kukkuja, sitä naureskellet vuosikaudet pohdittiin että miksi. Kello se ei varmasti ollut, kukkui ihan milloin sattui- välillä kovaa monta kertaa putkeen, välillä hiljempaa.
Mushy kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entisen asunnon naapuri "kukkui" :D Siis piti etenkin iltaisin sellaista käkikellomaista ääntä, välillä hetken ja välillä pitempään. Laulamista ja viheltelyä olen usein kuullut naapureista, mutta tämä vei kyllä voiton kaikesta.
Ollaanko asuttu samassa talossa Lohjalla? :D Meidän yläkerrassa meinaan asui kukkuja, sitä naureskellet vuosikaudet pohdittiin että miksi. Kello se ei varmasti ollut, kukkui ihan milloin sattui- välillä kovaa monta kertaa putkeen, välillä hiljempaa.
Ei ollut Lohjalla, mutta jännä nähdä että näitä on enemmänkin :''D
Luulin, että muutin hiljaiseen taloon. Ensimmäisen pariskunnan aikana ei kuulunut ikinä mitään.
Tilalle muutti mukavalta vaikuttanut nuoripari, joiden koiranpentu haukkui. Mainitsin miehelle haukkumisesta, koska yöllä haukkunut pentu säälitti, kun pariskunta oli poissa. Mies hakkasi keittiön kaapinovia vaimon kiusaksi ja paiskoi aina kaikki kaapit kiinni, katsoi urheilua kavereidensa kanssa ja he HUUSIVAT keskellä yötä. Juhlia oli koko ajan, joten parvekkeella tupakoitiin keskellä yötä ja musiikki soi täysillä klo 4:15. Meteli oli lähes jatkuvaa. Olin syövän vuoksi pitkällä sairauslomalla ja kärsin melusta. Olin typerä enkä koskaan valittanut heille metelistä. He muuttivat pois.
Tilalle muutti nuoripari, jossa mies PAISKOO keittiön kaappien ovet kiinni, samoin muidenkin kaappien.
Haen asuntoa muualta.
Vierailija kirjoitti:
Naapurin parikymppinen mies paiskaa (????) jokaikinen kerta hanan kiinni. En ole eläessäni edes ajatellut, että hanan voisi PAISKATA kiinni. Tuosta lähtee todella ärsyttävä ja kova ääni asuntooni. Olen alkanut toimia samoin ja paiskaan nykyään aina hanan kiinni. Eipä tuo urpo ole mitään tajunnut, vaan sama jatkuu...
Meidän naapurissamme asuu perhe. Kun kolmihenkinen perhe lähtee ovesta ulos, ovi paiskataan kuuluvasti kiinni kolme kertaa minuutin sisään, toisinaan kuusi kertaa, niin että juomalasit keittiössämme helisevät. Ihmettelemme, miksi ensimmäinen ei vain jätä jousetonta ovea auki ja viimeinen paina ovea äänettömästi kiinni. Erään kärsimysnäytelmään liittyvän juhlapyhän hiljaisena aamuna naapurin lapsi rynkytti pihan puoleista takaovea valehtelematta puoli tuntia, kun ovi ei ehkä mennyt kiinni sujuvasti. Piti mennä apuun. Vanhemman touhua katsellessa emme enää ihmettele mistä lapset ovat geeninsä saaneet.
Naapurin poika huutaa kovaäänisesti kaikki asiansa ikkuna auki. No, kovaääniset ihmiset aina ottavat riskin että heidät kuullaan. Tiedämme että hän on motherfucker, ja julistaa sitä pihamaalle. Muita ihmiskontakteja kiljuvalla finninaamalla taitaa olla vähemmän, toivottavasti edes joku skypen päässä. :(
Tämä talo on yleensä hyvin rauhallinen, ainoat ongelmat tulivat yhden perinteisen kerrostalokyylän vuoksi. Sain jatkuvia heippalappuja milloin mistäkin ja ovelle tultiin meuhkaamaan vähintään kerran kuussa. Muun muassa siitä, että käytän pyykinpesukonetta klo. 20 jälkeen (ohjelma loppui aina hyvissä ajoin ennen hiljaisuutta ja pahimpina työputkina joissa 8–20 työpäivät on pakko pestä pyykkiä siinä vaiheessa kun vaatteet loppuvat) ja katsoin telkkaria klo. 20 jälkeen. Talossa olisi pitänyt olla täysin hiljaista kahdeksan jälkeen, vaikka hiljaisuus alkaa klo. 23. No, erikoisin valitus oli se että imuroin korkokengät jalassa. En ollut edes kotona silloin. Sain myös isännöitsijän asuntooni käymään kun kuulemma teen laitonta remonttia, eli siis irroitin eteisen kaapeista ovet. Erikoista tässä on se, että tämä vuoden kestänyt valitus- ja heippalappurumba loppui välittömästi yhtiökokouksen jälkeen. Rouvalle selvisi, että en suinkaan asu vuokralla, vaan asunto on ihan oma. Tämän jälkeen ei haitannut pyykinpesu tai roskien vieminen. Pelkään kuollakseni sitä päivää kun tästä muutan ja laitan asunnon vuokralle.
Pari vuotta sitten tähän on muuttanut perhe, jota vähän välillä ihmettelen. Heillä on kaksi uutta autoa, molemmat vanhemmat käyvät töissä, kaikesta päätellen ihan ok-tulot. Jostain ihmeen syystä nelilapsinen perhe on ostanut pienen kaksion. Tämä selittyisi vaikka sillä putkiremontin evakolla jos tuota asuntoa ei nimenomaan olisi ostettu. Rahatilannekin selittäisi jos eivät olisi juuri ostaneet uutta, kallista autoa. Ei kiinnosta niin paljon, että kyselisin, mutta joskus olen ihmetellyt. Kuitenkin tässä kaupungissa ihan keskustassakin olisi ollut isompiakin asuntoja samalla hinnalla. Muuten heistä ei ole häiriötä, mutta roskapussit ja niiden erikoinen siirtyminen roskakatokseen ihmetyttää! Ensin pussi jätetään alaoven eteen, josta se viedään roskiin kun palataan sieltä missä ikinä oltiinkaan. Välttämättä pussi ei mene silloin astiaan asti, vaan se joskus ensin jätetään joko kannen päälle tai astian viereen, sitten myöhemmin päivällä tai seuraavana päivänä se laitetaan astiaan. Eikö olisi aika paljon helpompaa vain viedä se kerralla? No, onpahan ihmeteltävää vapaapäiville.
Paukuttavat ulko-ovea muka lähdön merkiksi. Ovat aina kotona.
Siirtelevät autoa pois pihasta kuin olisivat töissä, vaikka ovat työttömiä.
Nyt on vainoharhat päällä, enää ei uskalla edes pierua töräyttää kun naapurit näköjään kirjaa ylös D:
Omituista kolistelua ja paukuttamista, en edes ymmärrä mistä saavat nuo sulosaundinsa aikaiseksi epäsäännöllisin välein. Yötä päivää kuin joku tiputtaisi teräskuulan lattiaan jne. Saatanpa tätä menoa pamauttaa jonkun vielä levyksi eteisensä lattialle ennen pitkää nukkumaan pois jokapäivittäisiä kännejään.
Naapurin rouva moikkaa milloin sattuu huvittamaan.
Naapurissa asuva mies heittelee parvekkeelta ruokaa kerrostalon pihalle, vaikka hänelle on monta kertaa sanottu, että niin ei saa tehdä, kun se houkuttelee esim. rottia pihalle, mutta hän sanoo tekevänsä niin juuri siksi, että hän haluaa ruokkia eläimiä, esimerkiksi niitä rottia. Milloin pihalta löytyy osittain syöty grillattu broileri, milloin kokonainen leipä, milloin jotain muroja tai puurohiutaleita, keksejä, suklaata jne. Ihme, että hänellä edes on varaa heittää niin paljon ruokaa pois, kun tiedän hänen olevan työtön eikä hänellä pitäisi olla paljoa rahaa ruokaan, mutta ehkä hän sitten saa jostain ylimääräistä rahaa, esim. vanhemmiltaan.
Naapurissa asuu pariskunta, jolla yksi lapsi. Nainen ilmeisen innokas pyykkääjä. Se ihmetyttää, kun vie ulos kuivaustelineelle aina muutaman vaatteen / pyyhkeen kerrallaan, vaikka paljon enemmänkin mahtuisi. Sitten seuraavan kerran, kun kuivaustelineelle vilkaisee, siellä onkin jo eri pyykit, taas vain muutama.
Mushy kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käki lemmikkinä?
Tällä kerrostaloalueella lähes kaikissa asunnoissa on verhot kiinni. Aina. Meitä vastapäisen asunnon ikkunoita en ole nähnyt koskaan niin, että verhot olisivat Auki. Joku siellä kuitenkin asuu, valoa näkyy joskus sälekaihtimien välistä. Mutta ikinä, edes hetkeä verhot eivät ole olleet auki. Muissakin asunnoissa aina kiinni, mutta en ole ajatellut niitä niin tarkkaan, kuin noita omista ikkunoista muutaman metrin päässä olevia. mun on pakko avata verhot aina, ihmeellistä miten ihmiset elävät 24/7 verhojen takana.
Meillä on matkija-naapuri. Menemme pihalle haravoimaan niin ei mene kuin hetki niin naapurissakin haravoidaan :-) Olen monesti miettinyt, että tiedostavatko itse omaa toimintaansa... Kesällä menin marjapensaistani syömään marjoja niin johan oli naapurin rouvakin oman pensaan äärellä :-) Mieheni nauroi pihalla ääneen, kun hipsin vähin äänin takaisin sisälle. En erityisemmin nauti naapurin kanssa jutustelusta ja välttelen kasvokkain kohtaamista. Ovat sen verran ääliöitä, anteeksi sanavalinta :-)
Vierailija kirjoitti:
Mushy kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut Lohjalla, mutta jännä nähdä että näitä on enemmänkin :''D
Olen nauranut tätä ihan hervottomasti, vatsa kipeänä 😂 Kukkujista ei kokemusta, meillä on vaan tuo ”matkija” naapurina 😂
Naapuri muutti (yksin) kuukausi sitten tuohon ja edelleen vasaroi, naulaa ja kolistelee ja siirtelee painavaa pöytää/sänkyä/mitälie PÄIVITTÄIN. Hohhoijaa. ITse kun muutin niin kolistelin sen yhden kokonaisen päivän ja seuraavana päivänä tyhjensin laatikoita vaatteista ja käyttötavarasta.
Kesähelteillä kun jouduin pitämään partsin ovea apposen auki, huomasin että monenakin iltana vastapäinen naapuri yytsi kiikareilla sisään. :( Näkyvyys oli tietty hyvä kun valot päällä ja pyörin pienissä vaatteissa. Näytin sitten keskaria herralle, ei enää näkynyt miestä kyyläilemässä.
Vierailija kirjoitti:
Tällä kerrostaloalueella lähes kaikissa asunnoissa on verhot kiinni. Aina. Meitä vastapäisen asunnon ikkunoita en ole nähnyt koskaan niin, että verhot olisivat Auki. Joku siellä kuitenkin asuu, valoa näkyy joskus sälekaihtimien välistä. Mutta ikinä, edes hetkeä verhot eivät ole olleet auki. Muissakin asunnoissa aina kiinni, mutta en ole ajatellut niitä niin tarkkaan, kuin noita omista ikkunoista muutaman metrin päässä olevia. mun on pakko avata verhot aina, ihmeellistä miten ihmiset elävät 24/7 verhojen takana.
Itse elän. Muutaman metrin päässä näkyy naapuritalon tiiliseinä. Maisemat ei muutenkaan näin luonnonläheisen ihmisen makuun. Vähän saattaa olla kaihtimet raollaan että tulee hieman valoa sisään. En nauti siitä että kämppään näkee. Itse en puolestaan ymmärrä ihmisiä joilla on verhot auki ja valot päällä ulkona ollessa pimeetä. Kukin tyylillään jos tahtoo elää kuin akvaariossa.
Suosittelen vaihtamaan uudehkon laatuauton noin nelkyt vuotta vanhaan mattamustaan Amerikanlinttaan. Auton tulee olla helvetin pahaääninen ja lommoja mielellään kans joka kantilta. Mahdolliset pääkallo koristelut tuovat hyvän extrasäväyksen.
Sitten vaihdatte osia: sinä voit aukoa ovesi huoletta levälleen välittämättä niihin mahdollisesti tulevista jäljistä, koska nehän vain lisäävät autosi katu-uskottavuutta. Ja naapurisi saavat raapia päätään linnojen kanssa;)