Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurienne oudot tavat

Vierailija
21.02.2018 |

Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.

Kommentit (3685)

Vierailija
1061/3685 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

NaapurinHeikki kirjoitti:

Alakerrran "pissis" about 25 vuotias neito, kulkee aina  niiiiiin hienoissa kuteissa ja on muutenkin viimisen päälle laittanu itteensä nätiksi.

Omituisuus tulee tässä, typy käyttää kanssa taloyhtiön pesulaa,mm allkkareidenkin pesuun ja kuivaukseen, ja näitä pikkareita on muuten paljon......mutta, ne pikkarit on aivan hemmetin kamalia. Rikkinäisiä ja repleisia, jotkut on oikeasti niin kuluneet että ei niissä ole kangasta jäljellä kun nimeksi, värit haalistuneet yms.

Sinänsä mukava ja kiva tyyppi, mutta jotenkin häiritsee kun tietää että siellä huollitellun ulkokuoren alla ja kauniin beban päällä on tylsät, rikkinäiset vanha pikkarit :-)

Yks outo naapuri oli myös eräs NaapurinHeikki, joka tarkkaili toisten alusvaatteita kuivaushuoneessa, katsoi asiakseen arvostella niitä ja antoi ajatustensa pyöriä siinä, mitä toisilla on vaatteiden alla.

Kyllähän sitä väistämättä tulee nähtyä toisten pyykkejä yhteisissä tiloissa, eihän siinä mitään. Mutta tämä Heikki oli niin kiinnostunut asiasta, että vieläpä kirjoitteli ympäri nettiä toisten alusvaatteista.

Vierailija
1062/3685 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äippä vain kirjoitti:

Naapurini ulkoiluttaa LISKOA. Kyllä, lisko on terraariossaan, ja miekkonen kärrää sitä hökötystä kuomuttomissa lastenvaunuissa.....

Ei ihan terve äijä..

Kysy joskus, onko kaikki jyvät aamulla napsittu..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1063/3685 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja oon huomannu että kaikista typerimmät huutelut on loppunu ku kai ne tais tajuta miten hyvin asiat kuuluu naapuriin kun kuulivat mun huudot. Aiemmin varmaan luulivat talossa olevan hyvät äänieristykset mutt ei, hiljasuus johtu vaan siitä ku mä olin hiljaa.

Minulla on muutama vihtori naapurina, jotka ovat ilmeisesti ottaneet kaapeistaan ja vetolaatikoistaan äänenvaimentimet (ne pienet liimapintaiset silikoninapit, jotka vaimentavat iskun) pois, jotta heidän elämänsä äänet kuuluisivat mahdollisimman monelle. Nyt jokainen sulkeminen kaikuu talon rungossa.

Taidan itse kokeilla samaa!

Vierailija
1064/3685 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katon just ikkunasta kun naapuri kävelee taskulampun kanssa pihalla ja kastelee kukkasia...

Ei kai se ole outoa? Jos hän ei ole ehtinyt valoisan aikaan? Teen minäkin ties mitä kotihommia monesti vielä puolenyön aikaan. (Ketjun aiheen huomioon ottaen täytyy kai tarkentaa, että en sellaisia, jotka häiritsevät naapureita, älkää olko huolissanne.) Kukkien kastelu on semmoinen homma, jota ei voi kovin kauaa lykätäkään.

Vierailija
1065/3685 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äippä vain kirjoitti:

Naapurini ulkoiluttaa LISKOA. Kyllä, lisko on terraariossaan, ja miekkonen kärrää sitä hökötystä kuomuttomissa lastenvaunuissa.....

Mun mielestä tää on jotenkin todella söpöä.. ☺️

Vierailija
1066/3685 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin ennen paritalossa kymmenisen vuotta takaperin.

Naapuri lähti reissuun (alunperin piti olla viikon reissu) ja lupauduin hoitamaan hänen koiraansa tämän aikaa. Helppo homma kun piha-alue oli aidattu. Koira pääsi juoksemaan ja temmeltämään ja päälle tietysti lenkit. Kun naapurin piti palata reissusta, häntä ei näkynyt ja puhelin oli pois päältä. No, ajattelin että joku viivästys on tullut ja jatkoin tietysti koiran hoitamista.

Sitten kun tuli kaksi viikkoa täyteen, aloin todella huolestua. Koiran ruuat alkoivat käydä vähiin ja kävin ostamassa marketista lisää (minulle ei oltu annettu mitään ohjetta ruokkimiseen, ainoastaan pussi nappuloita ja jotain Lidlin märkäruokia mukaan)

Viimein 3 viikon jälkeen tämä koiran omistaja tuli kotiin. Kertoi että oli ollut jotain häikkää lennoissa ja oli juuttunut sinne reissupaikkaansa. Sanoin vaan, että hyvä kun ei mitään vakavampaa ollut sattunut ja mainitsin että jouduin ostamaan koiralle ruokaa kun loppui ja näytin kuitteja.

Naapuri (oli olemuksestaan päätellen jossain aineissa tuolloin) alkoi rähistä kuinka kehtaan käyttää toisen avutonta tilaa hyväksi ja kiskoa rahaa. En siis pyytänyt koiran hoitamisesta mitään palkkaa. Lisäksi rähisi siitä, että ruoka oli väärän merkkistä. En koskaan saanut niitä rahoja (n. 30€) mikä nyt ei maata kaatanut, mutta se käytös.

Vierailija
1067/3685 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on suomaalaisen normikäyttäytymistä.

Umpihullua porukkaa kaikki.

Vierailija
1068/3685 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valikko

Show notifications

Etusivu

Etsi

Alueen etusivulle

Tilanneviesti Kommenttisi on lähetetty.

Keskustelun etusivu | Aihe vapaa

Alakerranrouva

ALOITA UUSI KESKUSTELU

Kerrostaloelämäänkuuluuäänet

klo 16:04 | 6.9.2018

Tää on ihan lievä tapaus.

Taloyhtiössämme on noin 60-vuotias nainen joka on ilmeisesti yksinäinen, mutta jatkuva asioiden utelu ja kysely ärsyttää. Olen tottunut asumaan Helsingissä missä eivät kerrostalonaapurit käyneet koskaan ahdistaviksi vaikka oltaisiin pari sanaa vaihdettukin. Pikkukaupungin tavat erilaisia.

Hän katsoo huolestuneesti: "Missä olet ollut, kun sinua ei ole näkynyt?" Aina sellanen säälivä ilme ja lässytys, puhui kelle tahansa.

Joskus grillattiin ystävien kanssa pihassa ja täytyi ängetä siihenkin viinipäissään. Sattuipa kysymään: "Olenko ärsyttävä, kun puhun näin paljon?"

Mitähän hän odotti saavansa vastaukseksi. Me haluamme ylläpitää kuitenkin naapurisopua joten:" et ollenkaan!" oli korrekti vastaus.

Pääosin naapurit ovat keskenään tuttuja ja mukavaa väkeä, mutta tämä yksikin uteleva juorukello riittää. Puhun hänelle aina ympäripyöreästi. Joka kerta täytyy silti lässyttää sellaisella voivoi tuitui lässynlää naamalla. Aivan raivostuttava tapaus.

Kerrostaloelämämme on onneksi pian lopuillaan. Muuten tosi kiva paikka asua, en valita. Ainoastaan harmittanut kerrostaloissa se, että ei ole sitä tiettyä vapautta elää, soittaa, laulaa, juhlia, riidellä, naida(emmekä edes mölyä öisin, silti tämä kaivaa alitajunnassa aina, että häiritseekö jne.) eikä nauraa kuten haluaa ilman jonkun loukkaantumista. Meillä on tässä talossa ollut sen suhteen onneksi suora asenne. Jos joku häiritsee, siitä tullaan sanomaan eikä jeesustella piharingissä keskenään. (Tai no mistäs senkin varmaksi tietää vaikka muuta väitetään.)

Ollaan aina yritetty asua rauhallisesti, mutta vapauden tunne puuttuu. Jos satutaan riitelemään niin aina täytyy miettiä missä sen tekee 😏 Vaikka ei usein riidelläkään niin pelkään, että lässyttäjä kuulee. Yök. Tulisi varmaan koiranpentuilmeellään kysymään kuinka voimme.

Harmi, kun ihanat seinänaapurit muutti pois. 😑 Heidän mielestään näitä taloja ei ole ääntä pitäviksi edes tehty. Ja valintahan tämä on. Voisihan sitä muuttaa pikku mökkiin keskelle korpeakin.

Kyylä asuu vielä alimmassa kerroksessa ja aina verhot auki kyttää kuka milloinkin liikkuu ja on sitten niin tekopyhää ja sanonut pari kertaa oikeen korostuneesti : " Ei minua naapureiden asiat kiinnosta yhtään. Kaikki elävät omaa elämäänsä jne"

Ai ei kiinnosta. Hyvin puhui itsensä pussiin 😂

Vierailija
1069/3685 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

NaapurinHeikki kirjoitti:

Alakerrran "pissis" about 25 vuotias neito, kulkee aina  niiiiiin hienoissa kuteissa ja on muutenkin viimisen päälle laittanu itteensä nätiksi.

Omituisuus tulee tässä, typy käyttää kanssa taloyhtiön pesulaa,mm allkkareidenkin pesuun ja kuivaukseen, ja näitä pikkareita on muuten paljon......mutta, ne pikkarit on aivan hemmetin kamalia. Rikkinäisiä ja repleisia, jotkut on oikeasti niin kuluneet että ei niissä ole kangasta jäljellä kun nimeksi, värit haalistuneet yms.

Sinänsä mukava ja kiva tyyppi, mutta jotenkin häiritsee kun tietää että siellä huollitellun ulkokuoren alla ja kauniin beban päällä on tylsät, rikkinäiset vanha pikkarit :-)

Pehmeiksi hiutuneet vanhat alkkarit on just kaikkein mukavimmat. :)

Ja pitsi- ja satiinihepenet ovat hautovia.

Vierailija
1070/3685 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä naapureiden oudoista tavoista, sillä he asuvat noin 4 kilometrin päässä metsän toisella puolen. Kerran taisin viime keväänä nähdä heidän autonsa ajavan tuolta kaukaa ohi. Puhunut olen 2 vuotta sitten kun soiteltiin jotain jostain, en edes muista mistä, kyse taisi olla jostain turhanpäiväisestä.

On tämä auvoisaa elämää. Toista se oli kun asuin paikassa jossa oli naapureita. Jos omista toimista ei valitettu niin sitten sai häiriintyä muista ihmisistä. Nyt on mukavaa kun saa tehdä mitä haluaa, milloin haluaa ja niin kovaäänisesti kuin haluaa. Eikä tarvitse häiriintyä naapurin juhlista, mopoista, kovaäänisistä keskusteluista, kyyläyksestä ja muusta "naapuriherkusta".. Saa vain illalla katsella omalta pihalta tähtiä, saunoa, harjoitella pianon soittoa vaikka keskellä yötä..

Vierailija
1071/3685 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yläkerran naapuri käyttää ihan järkyttävän paljon vessapaperia (se paperitelineen kitinä kuuluu rakenteita pitkin :D )

Mun yläpuolella asuu kanssa tällainen wc-paperin suurkuluttaja. Tämä nainen ei lisäksi KOSKAAN pese käsiään vessassa käynnin jälkeen (tiedän koska: lähes loputon telineen kitinä - vessan veto - samantien jyskytetään kantapäät edellä olohuoneeseen)

Vierailija
1072/3685 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurissa asuu lääkäri, en tosin tätä tiennyt vasta kuin myöhemmin. Eikä tää nyt kyllä oo ees hassu juttu. Olin vasta muuttanut, loukkasin jalkani ja en pystynyt nousemaan ja kävelemään. Pyörin maassa tuskaisena. Naapuri seurasi noin 20 m päästä ja ei tullut kysymään tarvitsenko apua tms. Eikö se nyt ole taviksen tai kenen tahansa velvollisuus edes käydä kysymässä tarvitseeko apua. Ja tässä nyt oli kyseessä vielä lääkäri....

Meinaat että naapurikampaajan pitäisi puuttua asiaan, jos tukka olisi kasvatnut liian pitkäksi tai juurikasvu näkyy jo pahasti? Ei lääkäreillä ole velvollisuutta puuttua asioihin muuta kuin todellisessa hätättilanteessa. 

No tämä ei ole naapurijuttu, mutta kerronpa oman kokemuksen tästä lääkäriasiasta.  Meillä sattui töissä, että yksi asiakas kaatui pahasti ja loukkasi jalkansa ja ilmeisesti myös päänsä.  Soitettiin sairasauto tietenkin, mutta se viipyi ja viipyi, eikä me osattu oikein mitään, millä tätä ihmistä olisi autettu, hän nimittäin valitti kovasti sekä päätään että jalkaa.     Siinä sekä yritettiin palvella muita asiakkaita että auttaa tätä  loukkaantunutta, ja asiakkaatkin siinä huolestuneina ympärillä, oli siis aika hässäkkää. Ja yhtäkkiä sitten huomattiin, että eräs paikallinen lääkäri oli asiakkaana myös, mutta huomattuaan tilanteen ei muuta kuin livahti nopeasti talosta ulos.  Vähän kyllä ihmeteltiin. 

Kyllä lääkärin mielestäni pitäisi edes jotenkin puuttua asiaan, kun näkee ettei osaavia ihmisiä ole muita paikalla.  Kyse on ihan eri asiasta kuin jostain tukanlaittamisesta.  Joten jättäkää nuo kampaajavertaukset.  Sairaus tai loukkaantuminen on eri asia kuin hiukset.  Onhan poliisinkin puututtava rikokseen, jos sattuu rikospaikalle, vaikka olisi kuinka lomalla tai vapaalla.

Vierailija
1073/3685 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imuroi joka päivä kaksi kertaa.

Vierailija
1074/3685 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja oon huomannu että kaikista typerimmät huutelut on loppunu ku kai ne tais tajuta miten hyvin asiat kuuluu naapuriin kun kuulivat mun huudot. Aiemmin varmaan luulivat talossa olevan hyvät äänieristykset mutt ei, hiljasuus johtu vaan siitä ku mä olin hiljaa.

Minulla on muutama vihtori naapurina, jotka ovat ilmeisesti ottaneet kaapeistaan ja vetolaatikoistaan äänenvaimentimet (ne pienet liimapintaiset silikoninapit, jotka vaimentavat iskun) pois, jotta heidän elämänsä äänet kuuluisivat mahdollisimman monelle. Nyt jokainen sulkeminen kaikuu talon rungossa.

Taidan itse kokeilla samaa!

Laita tuo viesti isännöitsijälle sähköpostilla myös. Menee huoltomiehet tarkistamaan ne laatikot.

Vierailija
1075/3685 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin nuori rouva istuu kesäaikaan lähes koko ajan rappusilla ja polttaa tupakkaa ja puhuu kännykkään.  Miten hän saa ajan siinä kulumaan?  Minä en jaksaisi puoltakaan tuntia puhua puhelimessa, tämä paapattaa koko ajan.  Tämä kesä ollutkin hyvä kesä siinä mielessä, ilmoja on piisannut.  Mies hoitaa näköjään ainakin  pyykkihuollon, mikä on tietysti aina kunnioitettavaa.  Mutta miten sillä rouvalla riittää puhumisen aiheita ja puhekavereita?  Voi se välillä piipahtaa sisälläkin, mutta kohta taas jo istuu tupakalla ja plaa plaa plaa plaa….

Muuttivat tuohon vasta talvella, joten ei ole ehditty tutustua.  Miestä näkee hyvin vähän, rouvaa taas näin kesäaikaan melkein koko ajan, mutta eipä pääse edes tervehtimään, kun puhuu koko ajan jonkun kanssa....   No, ehkä joskus tutustummekin, jos ovat tulleet jäädäkseen.

Vierailija
1076/3685 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman tympiintynyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yläkerran naapuri käyttää ihan järkyttävän paljon vessapaperia (se paperitelineen kitinä kuuluu rakenteita pitkin :D )

Mun yläpuolella asuu kanssa tällainen wc-paperin suurkuluttaja. Tämä nainen ei lisäksi KOSKAAN pese käsiään vessassa käynnin jälkeen (tiedän koska: lähes loputon telineen kitinä - vessan veto - samantien jyskytetään kantapäät edellä olohuoneeseen)

Kuinka paljon mahdatkaan Sinä aikaasi viettää vessassa, kun noin tarkat päätelmät on naapurin paskahuussi-elämästä..

Vierailija
1077/3685 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, joku mainitsi tuon asunnosta jatkuvasti kuuluvan edestakaisen kävelyn ja nyt tuli fiilis että se voisin olla minä :D

Kärsin välilevyn pullistumasta joka painaa iskiashermoa, ja ainoa asia joka kipulääkkeiden lisäksi auttaa on käveleminen. Usein iltaisin saatan siis kävellä kämppää ympäri pidemmän aikaa jotta saisin kivuista hetken rauhaa. 

Naapurille lohdutukseksi että leikkausaika on viimein lokakuulle jonka jälkeen kävely toivottavasti loppuu :D

Vierailija
1078/3685 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurin nuori rouva istuu kesäaikaan lähes koko ajan rappusilla ja polttaa tupakkaa ja puhuu kännykkään.  Miten hän saa ajan siinä kulumaan?  Minä en jaksaisi puoltakaan tuntia puhua puhelimessa, tämä paapattaa koko ajan.  Tämä kesä ollutkin hyvä kesä siinä mielessä, ilmoja on piisannut.  Mies hoitaa näköjään ainakin  pyykkihuollon, mikä on tietysti aina kunnioitettavaa.  Mutta miten sillä rouvalla riittää puhumisen aiheita ja puhekavereita?  Voi se välillä piipahtaa sisälläkin, mutta kohta taas jo istuu tupakalla ja plaa plaa plaa plaa….

Muuttivat tuohon vasta talvella, joten ei ole ehditty tutustua.  Miestä näkee hyvin vähän, rouvaa taas näin kesäaikaan melkein koko ajan, mutta eipä pääse edes tervehtimään, kun puhuu koko ajan jonkun kanssa....   No, ehkä joskus tutustummekin, jos ovat tulleet jäädäkseen.

Voin sanoa näin täältä asti, että ainakin rouvalla on ADHD. Jos heillä on lapsia, niin heillä on myös ADHD.

Vierailija
1079/3685 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon mahdatkaan Sinä aikaasi viettää vessassa, kun noin tarkat päätelmät on naapurin paskahuussi-elämästä..

Tämä on muuten yksi naapurityyppi, syrjäytynyt mies joka kuuntelee nasöurinaisten elämää ja... tiedätte mitä.

Vierailija
1080/3685 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on muuten yksi naapurityyppi, syrjäytynyt mies joka kuuntelee nasöurinaisten elämää ja... tiedätte mitä.

Naapurinaisten