Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurienne oudot tavat

Vierailija
21.02.2018 |

Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.

Kommentit (3685)

Vierailija
1081/3685 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei häiritse, vaan naurattaa. :D

Seinänaapurissa asuu nuori pari jolla pieni muksu. Pääosin ovat hiljaa (paitsi lapsen rääkyminen aika ajoin tietysti kuuluu asiaan), mutta kerran viikossa sieltä kuuluu ilta-aikaan yhtäkkiä voimakkaita HURRAAA-huutoja ja käsien läpsytystä/taputusta.

En koskaan näe sinne menevän vieraita, ovat siellä kolmistaan, joten pikkuisen outoa on se kuorossa huudettu HURRAAA.

Ja siis oikeasti he lausuvat: hurraa. :D Tekisi kauheasti mieli kysyä, että mitä ne siellä katsovat telkkaristaan... veikkaan futista tai jotain, mutta naurattaa kun yhtäkkiä kajahtaa kuorossa ilmoille tuo ilakointi.

Hurraa-huuto tulee maksimissaan kolme kertaa peräkkäin, ei sen enempää. 

Vierailija
1082/3685 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua, joku mainitsi tuon asunnosta jatkuvasti kuuluvan edestakaisen kävelyn ja nyt tuli fiilis että se voisin olla minä :D

Kärsin välilevyn pullistumasta joka painaa iskiashermoa, ja ainoa asia joka kipulääkkeiden lisäksi auttaa on käveleminen. Usein iltaisin saatan siis kävellä kämppää ympäri pidemmän aikaa jotta saisin kivuista hetken rauhaa. 

Naapurille lohdutukseksi että leikkausaika on viimein lokakuulle jonka jälkeen kävely toivottavasti loppuu :D

Mikset voi kävellä normaalisti? Onko pakko jyskyttää niin, että kuuluu joka puolelle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1083/3685 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kärsin välilevyn pullistumasta joka painaa iskiashermoa, ja ainoa asia joka kipulääkkeiden lisäksi auttaa on käveleminen. Usein iltaisin saatan siis kävellä kämppää ympäri pidemmän aikaa jotta saisin kivuista hetken rauhaa.

Mikset voi kävellä normaalisti? Onko pakko jyskyttää niin, että kuuluu joka puolelle?

Olen eri, mutta välilevyongelmat ja iskiashermokipu usein vaikuttaa jalkojen toimintaan niin, että ne "läpsyvät" tai "tömisevät"; eli motoriikka ei kivun vuoksi toimi kunnolla.

Sukat, joissa on kumipohja; talvella villasukat, jonka pohjiin töpöttelee kuumaliimapisaroita, auttaa muuten molempiin. Tömisee vähemmän, ja jalkoihin/selkään sattuu vähemmän "sähköiskuja".

Vierailija
1084/3685 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja oon huomannu että kaikista typerimmät huutelut on loppunu ku kai ne tais tajuta miten hyvin asiat kuuluu naapuriin kun kuulivat mun huudot. Aiemmin varmaan luulivat talossa olevan hyvät äänieristykset mutt ei, hiljasuus johtu vaan siitä ku mä olin hiljaa.

Minulla on muutama vihtori naapurina, jotka ovat ilmeisesti ottaneet kaapeistaan ja vetolaatikoistaan äänenvaimentimet (ne pienet liimapintaiset silikoninapit, jotka vaimentavat iskun) pois, jotta heidän elämänsä äänet kuuluisivat mahdollisimman monelle. Nyt jokainen sulkeminen kaikuu talon rungossa.

Laita tuo viesti isännöitsijälle sähköpostilla myös. Menee huoltomiehet tarkistamaan ne laatikot.

Ei tunnu kiinnostavan; pikemminkin taisi laittaa minut jollekin mustalle listalle. Viime vuonna leikkasivat menoja, eikä sen jälkeen esim. puolivuosittain vaihdettavia kiinteitä (kiinteistöyhtiön huoltamia) ilmanvaihdon suodattimia ole vaihdettu.

Joo, taas on asunnon etsintä edessä. Voi, kun olisi edes yksi talo, jossa olisi vain normaaleja elämisen ääniä. Edellisessä talossa naapurilla oli puutyöpaja viidennessä kerroksessa, mutta kun oli spesiaaliasukas, niin ei kuulemma asialle voinut tehdä mitään.

Vierailija
1085/3685 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana Tampereella kerrostaloasuntoni keittiön ikkunasta näkyi suoraan sisäpihan yli vastapäisen, kerrosta alemman asunnon keittiöön. Kämpässä asui nuori mies ja nainen. Molemmat kulkivat kotona ollessaan koko ajan alusvaatteissa.

Ei siinä sinänsä mitään, mutta mieskin käytti pelkästään stringejä.. Pari kertaa näkyi, kun täydet valot päällä harrastivat suuseksiä keittiön tasoa vasten.

N36

Vierailija
1086/3685 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä muutaman eri naapurin touhuja, ollaan muutettu usein:

1. Alakerran asunnossa asui noin parikymppiset nuoret miehet, olivat kai veljeksiä jotka asuivat kimppakämpässä. Pelasivat usein yhdessä varmaankin jotain nettiräiskintäpeliä, ja huusivat huoneesta toiseen ohjeistuksia toisilleen (en tiedä mikseivät vaan hankkineet kuulokemikrofonia). Yleensä pelisessiot päättyivät toisen osapuolen kauheaan kiroiluun ja poistumiseen asunnosta ovet paukkuen :D

2. Toisessa asunnossa yläkerran naapuri ilmeisesti harrasti jotain puutöitä tai nikkarointia, joka ilta kuului naputusta ja pauketta, sen jälkeen "aggressiivista imurointia". En tiedä miten/miksi kyseinen naapuri sitä imuriaan lattiaan hakkasi, että sai aikaan sellaisen metelin.

3. Yksi naapuri harrasti karaokea/laulamista, ja viime vuonna kovassa treenissä olivat kaikki Saara Aallon X Factorissa vetämät biisit. Kuunteli niitä siis Youtubesta (nimenomaan Saaran laulamana, ei alkuperäisversioina) ja lauloi mukana. Joskus Let It Go saattoi tulla parikin tuntia putkeen...

Vierailija
1087/3685 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuu päivät ja illalla n. Klo 23 aloittaa pyykinpesun. JOKA ILTA.

Vierailija
1088/3685 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äippä vain kirjoitti:

Naapurini ulkoiluttaa LISKOA. Kyllä, lisko on terraariossaan, ja miekkonen kärrää sitä hökötystä kuomuttomissa lastenvaunuissa.....

Ei tuossa mitään kummallista ole. Luultavasti liskon kopissa on verkkokatto, josta valo pääsee sisään. Auringon UV-valo on matelijoille hyväksi. Hän siis vain hoitaa lemmikkiään hyvin.

Vierailija
1089/3685 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurin parikymppinen mies paiskaa (????) jokaikinen kerta hanan kiinni. En ole eläessäni edes ajatellut, että hanan voisi PAISKATA kiinni. Tuosta lähtee todella ärsyttävä ja kova ääni asuntooni. Olen alkanut toimia samoin ja paiskaan nykyään aina hanan kiinni. Eipä tuo urpo ole mitään tajunnut, vaan sama jatkuu...

Ei kannata. Ääni johtuu siitä että hana suljetaan kiinni ja putket ikään kuin paukahtaa. Voi särkeä putket. Ei ole asukkaan vika varsinaisesti, vaan taloyhtiön äänieristys varmaan surkea.

Vierailija
1090/3685 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellisen asuntoni naapurissa, vastapäisen kerrostalon minun ikkunasta suoraan vastapäisessä asunnossa oli valot yötä päivää auki kaikissa huoneissa, koko sen kaksi vuotta putkeen kun siellä asuin. Mutta omituisinta oli etten koskaan nähnyt asunnossa ihmisiä. Minun asunnosta oli täydellinen näkyvyys tämän asunnon melkein kaikkiin huoneisiin ja kissa siellä aina välillä käyskenteli mutta ei ihmisiä. Monta kertaa mietin, että entä jos siellä on joku yksinäinen vanhusraukka kuollut eikä ole ketään läheistä joka pistäisi katoamisen merkille, mutta kissaa selvästi joku ruokki kun se on siellä selvinnyt kaksi vuotta. Omituinen tapaus kyllä. Olin silloin sellainen kotihiiri kun ei ollut töitä tai opiskeluja ja harvoin poistuin kotoa, että olisin varmasti pistänyt merkille jos siellä yhtä-äkkiä olisikin joku liikkunut.

Dataaja.

Vierailija
1091/3685 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tämä omituista sinänsä ole, mutta ärsyttävää. Naapureina on yh- r omaniperhe, se puhuminen huutamalla, viheltäminen, laulaminen, vieraat illalla myöhään ja kantapääkävely!! Rivarissa asumme ja silti tömistys kuuluu, usein puolilleöin. Takapihansa on kuin hoarders- sarjasta.

Vuosien mittaan on ollut enimmäkseen kivoja naapureita, poikkeuksena yksi örmy joka kaatoi lapsemme tekemän lumiukon koska se muka rumensi pihaa ja kiskoi kuivaushuoneessa pyykit alas naruilta, jos lastenvaatteita oli kuivumassa. Lopetti kun mieheni, 200 cm., kävi ovella avautumassa.

Toinen oli toisessa talossa asunut keski- ikäinen poikamies, joka kutsui minua, pienten lasten äitiä, viimilasilliselle samalla rintoja kuolaten. Kerran näin kun 2 selvästi maksullista blondia saapui hänen luokseen,

Vierailija
1092/3685 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaha! Toi Sara Aalto -naapuri olen minä, tykkään myös laulaa mukana kun sä soitat pianolla. Ihmettelen, miksi taloon muuttanut kitaristi ei musisoi täällä yhdessä vaan vain leikkipaikalla? Selvästi seinät on paperia ja kaikki tuntevat samat biisit - ja hän osaa laulaakin niin ettei korvat vuoda verta. Ja miksi yläkerran naapuri tekee lattiakoputuksia iltaisin? Välillä vaikea saada unta, kun alkaa se jytke.

Vierailija
1093/3685 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vievät roskapussit terassilleen, jossa linnut sitten nokkivat pussit rikki ja levittelevät roskat ympäriinsä. Ihmettelen miten jaksavat kerta toisensa jälkeen siivotan terassin roskista. Eikö olisi helpompaa vain viedä ne roskapussit suoraan roskakoriin?

Vierailija
1094/3685 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä asunnossa oli naapuri, joka ulvoi parvekkeella aina kun oli täysikuu. Siis ihan oikeasti ULVOI ja kovaa. En usko mihinkään ihmissusijuttuihon, mutta tuo kuulosti kyllä ihan mielipuoliselta.

Muuten oli ihan normaali naapuri, tervehti pihalla (asuttiin rivitalossa), kävi taloyhtiön talkoissa ja yhtiökokouksissa jne... Mutta tuo ulvonta. Se oli jotain käsittämätöntä.

Vierailija
1095/3685 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vievät roskapussit terassilleen, jossa linnut sitten nokkivat pussit rikki ja levittelevät roskat ympäriinsä. Ihmettelen miten jaksavat kerta toisensa jälkeen siivotan terassin roskista. Eikö olisi helpompaa vain viedä ne roskapussit suoraan roskakoriin?

Täytyy olla todella laiska, jos ei roskikselle kävele. Tai joku mahdoton sosiaalisten tilanteiden pelko.

Vierailija
1097/3685 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisen asunnon naapuri "kukkui" :D Siis piti etenkin iltaisin sellaista käkikellomaista ääntä, välillä hetken ja välillä pitempään. Laulamista ja viheltelyä olen usein kuullut naapureista, mutta tämä vei kyllä voiton kaikesta.

Vierailija
1098/3685 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissani asuva mies lähtee aina perjantaina illalla johonkin ja tulee vasta sunnuntaina illalla takaisin. Ärsyttää, kun en tiedä, että missä hän viettää sen pari vuorokautta joka viikko.

Vierailija
1099/3685 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keimailee valot päällä ikkunassa minua vastapäätä jokailta suihkun jälkeen. En valita, vaikka on kahden lapsen äiti, pitää tosi hyvää huolta itsestään.

Vierailija
1100/3685 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurissani asuva mies lähtee aina perjantaina illalla johonkin ja tulee vasta sunnuntaina illalla takaisin. Ärsyttää, kun en tiedä, että missä hän viettää sen pari vuorokautta joka viikko.

Meet juttelemaan, tutustu, johdattelee keskustelua viikonloppuun. Mä olen niin utelias että onkisin selville 🤣