Naapurienne oudot tavat
Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.
Kommentit (3685)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun kerrostalossa. Taloyhtiön järjestyssäännöissä on määritelty että hiljaisuus on klo 23-07. Tänä aikana ei saa esim käydä suihkussa. Yläkerran naapuri kuitenkin pesee lähes joka yö pyykkiä. Äänieristys ei ole järin hyvä ja pesukoneen hurina ja linkoamisen jyskytys kuuluu makaahuoneeseeni. Aika monta kertaa olen herännyt tähän.
Edellisellä yläkerran asukkaalla oli koira, joka haukkui ja raapi ulko-ovea aina kun oli yksin. Siis monta tuntia putkeen. Kävi sääliksi koiraa mutta kyllä myös ärsytti se ääni. Itsellä oli silloin pieni vauva ja olisin halunnut ottaa joskus päiväunet mutta ei onnistunut koiran takia.
Sitä edellinen asukas sen sijaan piti yläkerrassa jatkoja, jotka alkoivat 5 aikaan aamuyöllä ja jatkuivat aamukahdeksaan. Usein oli kyse arkipäivistä. Työssäkäyvänä ja perheellisenä hieman kyrsi herätä örvellyksen ääneen aamuyöllä. Lisäksi heidän keittiönsä oli makuuhuoneemme yläpuolella, joten kaikki kuului.
Vai ei saa käydä edes suihkussa 23-07 välillä. Olet ahdasmielinen ja tulkitset järjestyssääntöjä väärin.
Järjestyssäännöissä siis erikseen mainitaan että ei saa käydä suihkussa yöllä. Kyseessä vanha talo ja säännötkin sen mukaiset. 😄 taitaa siellä edelleen lukea sekin että asuntoja ei saa vuokrata, vaikka ei ole laillista nykyään. Mutta sitä en tiennyt ettei suihkussa käymistä saa kieltää säännöissä, kiitos sille joka toisaalla tässä ketjussa asiasta valaisi.
Silloin ei käydä yöllä suihkussa. Miksi sinne pitää just yöllä päästä, voi käydä päivällä. Narsistin puuhaa tuommoinen.
Kyllä minä työvuoron jälkeen haluaisin käydä suihkussa, oli kello mitä hyvänsä. Tietenkään en yöllä laula suihkussa oopperaa tai kolise ylimääräistä, mutta pikaisesti on kiva pestä pois hiet ja sairaalaympäristön pölyt.
Meillä töissä - voimalaitoksessa - on sauna ja suihku. Ei tarvi enää kotona vettä tuhlata.
Vierailija kirjoitti:
Asun luhtitalossa, keittiön ikkuna käytävän puolella. Naapurin lapset seistä toljottavat usein ikkunan takana tuijottamassa sisään. Täytyy olla tosi tylsä ja ankea elämä jos niin kovasti kiinnostaa kiinnostaa katsella kun naapurin täti tiskaa:D
Hakevat raukat ihmiskontaktia 😂
Vierailija kirjoitti:
Naapurissa asuu lääkäri, en tosin tätä tiennyt vasta kuin myöhemmin. Eikä tää nyt kyllä oo ees hassu juttu. Olin vasta muuttanut, loukkasin jalkani ja en pystynyt nousemaan ja kävelemään. Pyörin maassa tuskaisena. Naapuri seurasi noin 20 m päästä ja ei tullut kysymään tarvitsenko apua tms. Eikö se nyt ole taviksen tai kenen tahansa velvollisuus edes käydä kysymässä tarvitseeko apua. Ja tässä nyt oli kyseessä vielä lääkäri....
Lääkäinä puutun asioihin vapaa-ajalla lähinnä silloin, jos on hengenlähtö kyseessä. Eiköhän tuo sinun asiasi hoitunut ilman naapuriakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivoavat kerran viikossa, kantavat ulos kaiken vuodevaatteita myöten tuulettumaan.
Laatavat sähköautoaan parkkipaikalla ( vaikka taloyhtiön säännöt sen kieltävät)Idiotismia tai kateutta kieltää sähköauton lataaminen.
Tai ehkä viisautta. Lämmitystolppien johto/sulake ei kestä sähköauton latauskuormitusta.
Vierailija kirjoitti:
Naapurini soittaa aina kotiin mennessään omaa ovikelloaan, odottelee hetken, koputtelee, odottelee hetken. Sitten hän avaa oven avaimellaan. Hän asuu yksin, omistaa asunnon enkä ole koskaan nähnyt hänen seurassaan ketään. Tämä on hivenen creepyä.
Oon tehnyt noin kissan takia! Ei ollut tuulikaappia, joten kisu olisi voinut karata ovea avatessa. Se kuitenkin jostain syystä aina inhosi ovikelloa ja pakeni makuuhuoneeseen.
Kisua ulkoilutettiin päivittäin valjaissa. En usko holtittomaan irtipitoon. Rakas kisu ❤
Vierailija kirjoitti:
Naapurissa asuu lääkäri, en tosin tätä tiennyt vasta kuin myöhemmin. Eikä tää nyt kyllä oo ees hassu juttu. Olin vasta muuttanut, loukkasin jalkani ja en pystynyt nousemaan ja kävelemään. Pyörin maassa tuskaisena. Naapuri seurasi noin 20 m päästä ja ei tullut kysymään tarvitsenko apua tms. Eikö se nyt ole taviksen tai kenen tahansa velvollisuus edes käydä kysymässä tarvitseeko apua. Ja tässä nyt oli kyseessä vielä lääkäri....
Meinaat että naapurikampaajan pitäisi puuttua asiaan, jos tukka olisi kasvatnut liian pitkäksi tai juurikasvu näkyy jo pahasti? Ei lääkäreillä ole velvollisuutta puuttua asioihin muuta kuin todellisessa hätättilanteessa.
Eläkepapereitakin on tosiaan kertaalleen parikymmenvuotisen urani aikana tultu kysymään päivystyksestä.
tkl
Vierailija kirjoitti:
Eläkepapereitakin on tosiaan kertaalleen parikymmenvuotisen urani aikana tultu kysymään päivystyksestä.
tkl
Tämä tuli väärään ketjuun, se ei ollut naapuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaat että naapurikampaajan pitäisi puuttua asiaan, jos tukka olisi kasvatnut liian pitkäksi tai juurikasvu näkyy jo pahasti? Ei lääkäreillä ole velvollisuutta puuttua asioihin muuta kuin todellisessa hätättilanteessa.
Häh? Meinaatko tosiaan, ettei tuskaisena maassa pyöriminen ja seisomiskyvyttömyys ole riittävä itsensä loukkaaminen, että ohikulkijan pitäisi ymmärtää pysähtyä auttamasn? Täytyy olla aika pahuksen välinpitämätön idiootti, jos oikeasti ajattelee noin. Toivottavasti et ole koskaan naapurini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäinä puutun asioihin vapaa-ajalla lähinnä silloin, jos on hengenlähtö kyseessä. Eiköhän tuo sinun asiasi hoitunut ilman naapuriakin.
Kuulostaapa inhottavalta, joku kaatuu sun näköpiirissä ja sä vaan kuljet ohi nokka pystyssä? Itse opiskelen lääkäriksi ja valitettavasti oon tullu huomanneeks sen että lääkärit ovat melko kyvyttömiä kokemaan empatiaa ja jotenkin sellainen ilmapiiri meillä koulussakin on, että kaikki pitää oppia hankalimman kautta. Jos yrittää kysyä opettajalta (=lääkäriltä) apua, sanotaan vaan että teepä nyt vaan niin kuin käskettiin.. Hmm, mutta jos kyseessä on opetustilanne, mitä hittoa sä siellä teet jos et aio opettaa? Huvikseen vaan hengaamassa? Sitten kyllä jos opiskelija tekee virheen, ruvetaan rageamaan.
Oon todella kypsynyt tuohon touhuun. Itse en koskaan kehtaisi käyttäytyä niin kylmästi ketään kohtaan, varsinkaan jos joku kysyy apua tai on kykenemätön pyytämään apua mutta selkeästi sitä tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivoavat kerran viikossa, kantavat ulos kaiken vuodevaatteita myöten tuulettumaan.
Laatavat sähköautoaan parkkipaikalla ( vaikka taloyhtiön säännöt sen kieltävät)Idiotismia tai kateutta kieltää sähköauton lataaminen.
Tai ehkä viisautta. Lämmitystolppien johto/sulake ei kestä sähköauton latauskuormitusta.
Jaa eikö? Entäs jos kertoisin että sisätilalämmitin lohkolämmittimen kanssa syövät yhtä paljon virtaa kuin sähköauton lataus, eli kymmenisen ampeeria latausjohdosta ja sen virran säädöstä riippuen.
Isommallakin virralla(16A) voi ladata, sillä luultavasti saa jo tolpan ja johdot sulamaan pidemmässä latauksessa, 16A sulake ei toki vielä siitä hätkähdä, sama joita sinullakin on kotona rasioihisi liitettynä.
Mutta kommenttisihan olikin vain tietämätön arvaus, pelokas sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä huumekämppä seinänaapurina. Pari kertaa joutunut sen asukkaiden, tai vieraiden kanssa samaan hissiin. Siinä asuva nuori nainen on itse asiassa ihan mukava, aina vaihtaa muutaman sanankin ja kerran jopa pyyteli vähän anteeksi, kun yksi jätkistä kävi uhittelemaan mullekin, kun ilmeisesti kävelin liian läheltä... Käy häntä sääliksi, tuntuu vähän kuin hänet olisi vedetty mukaan kaikkeen tuohon. No, kämpästä kuuluu melkein päivittäin pauketta ja huutoa. Kuuluu miehen huutavan "saa**nan h**raa" ja naisen samanmoisia solvauksia takaisin. Välillä kuuluu kirkumista. On tuolla poliisitkin käyneet, useasti, mutta meno ei vaan lopu. Ikävästi sanottuna: Kai siellä pitää jonkun kuolla, ennen kuin poliisi oikeasti ottaa tosissaan...
Taloyhtiön yhtiökokous voi ottaa asunnon haltuun ja häätää asukkaat (jopa omistajan) kolmeksi vuodeksi häiritsevän elämän takia. Ette tätä tiedä? Toimii, meillä on 2 asuntoa hallussa 40:stä ja kohta kolmas.
Heräsin tänä aamuna siihen, että b-rapun mies huusi pommin tikittävän asunnossa 14.
"Tikittää tosi lujaa, tulkaa äkkiä!"
Tuli muutama musta maija ja vei ukon. Mitään pommia tietenkään ollut. Mut naapurin mummu säikähti, häntä otti pumpusta ja piti tilata ambulanssi.
Alakerrassa on päiväkoti. Onneksi oli niin varhaista (6:20), ettei lapsia ollut paikalla.
Olisi kiva, jos psykoottistasoisille olisi tarpeeksi laitospaikkoja. Uskon että tulisi halvemmaksi kuin nykysysteemi, jossa sekoilijoita paimentavat poliisi, naapuri ja sosiaalitoimi. Ja kärsivät kaikki 100 naapuria.
Muuten kiva talo, mutta pieniä asuntoja vuokrataan mielellään kaupungin sosiaalitoimelle (varma vuokra!) ja vuokralaisten taso on sen mukainen. Asuntoja otetaan yhtiön hallintaan jatkuvasti. Yksityinen kovan rahan omistusyhtiö.
Siis ei helvetti alkoi naurattamaan tämä. Lienkö vain väsynyt vai jotakin muuta
Asun luhtitalossa ja yläpuolellani asuva rouva on vainoharhainen. Monesti , kun juon kahvia pihalla huutaa omalta parvekkeeltaan"minä tiedän että juot viinaa siellä!", näkemättä siis onko minulla edes kädessä mitään. Ja kun laitoin kesällä 1v pojalleni puhalettavan altaan kailotti , että' "älä laita siihen saippuaa! Välillä myös hakkaa pattereita ym ilmeisesti huvin vuoksi, mikä ei ole kivaa jos juuri lapsi käynyt päikkäreille...
Vierailija kirjoitti:
Naapurin vanha herttainen pappa menee pihalleen joka aamu klo 6.30 (tiedän tästä koska haen samaan aikaan laatikosta aamulehden) vislaa, ja paikalle lennähtää varis joka ottaa papan kädeltä ruokaa. Kerran ihmettelin ääneen että onpas kesy varis ja pappa sanoi, että hän on ystävä yli kymmenen vuoden takaa, löysi pesästä pudonneen loukkaantuneen poikasen ja piti siitä huolta kunnes se oli terve vapautettavaksi luontoon :,) Ja sen jälkeen se on käynyt päivittäin tervehtimässä.
Eihän varikset ees elä noin pitkään.
Asun kadulla jolla on tavallaan kaksi osoitetta, koska talo on L:n muotoinen ja sijaitsee kahden kadun kulmassa. Asuntoni on sisäpihalle päin, eli nk.katseilta suojassa.
Minulle jaettiin vahingossa kirje, johon oli merkitty osoitteeksi vastapäinen talo.
Lähdin etsimään kirjeen oikeaa omistajaa, mutta kyseistä asuntoa en löytänyt. Talon numero oli oikea mutta sellaista rappua ei ollut mikä oli merkitty korttiin.
Koska tiesin että talo on kuitenkin oikea, jätin kortin rapun pieleen ja toivoin että omistaja löytää sen. Alaovi oli suljettu eli kirjeen jätin katoksen alle kiinni sellaiseen ikkunalautaan.
Samana iltana ovikelloni soi ja ovella seisoi vanha nainen joka töksäytti, että minun korttini on jaettu vahingossa heille. Nainen piteli samaa kirjettä jonka olin aiemmin vienyt taloon.
Hämmennyin ja sanoin, että eihän kortissa ole edes minun osoitettani vaan vastapäisen talon osoite ja eri nimi kuin minulla. Nainen näytti vaivaantuneelta eikä sanonut mitään.
Kysyin naiselta, että anteeksi nyt, mutta mistä te osasitte tuoda kortin minulle toistamiseen, se jaettiin minulle jo kertaalleen väärin?
Kyseinen nainen ei voinut mitenkään nähdä mistä rapusta tulin ja mihin huoneistoon kirje/kortti on jaettu, koska ikkunat ja alaovi on sisäpihalle.
En nähnyt kyseistä naista pihalla tai muuallakaan kun vein kirjeen sinne taloon joka oli merkitty osoitteeksi, ja vaikkä hän olisikin katsellut ikkunasta, ei hän ole voinut nähdä mihin huoneistoon tulen sisälle koska ikkunani on toiseen suuntaan.
Nainen yritti väkisin antaa kortin minulle mutta sanoin, että kortti ei voi olla minulle, osaahan hän lukea. Nainen ei suostunut myöskään kertomaan, mistä päätteli kortin kuuluvan minulle.
Edelleenkään en käsitä, miten tuo mummeli osasi tulla ovelleni, ja miksi hän tuli, toistamiseen sen väärän kortin kanssa...
Tiedän myös edelliset asukkaat tässä huoneistossa, talon rakennusvuoden jälkeen tämä on ollut opiskelijakäytössä ja täällä osoitteessa ei ole asunut vanhuksia, johon kirjeessä ollut nimi viittasi.
En tiedä onko kyseessä outo naapuri vai outo sattuma muuten, mutta vaivaa vieläkin tämä...
Luoja kirjoitti:
Siis ei helvetti alkoi naurattamaan tämä. Lienkö vain väsynyt vai jotakin muuta
Arvatenkin jotakin muuta! 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurin vanha herttainen pappa menee pihalleen joka aamu klo 6.30 (tiedän tästä koska haen samaan aikaan laatikosta aamulehden) vislaa, ja paikalle lennähtää varis joka ottaa papan kädeltä ruokaa. Kerran ihmettelin ääneen että onpas kesy varis ja pappa sanoi, että hän on ystävä yli kymmenen vuoden takaa, löysi pesästä pudonneen loukkaantuneen poikasen ja piti siitä huolta kunnes se oli terve vapautettavaksi luontoon :,) Ja sen jälkeen se on käynyt päivittäin tervehtimässä.
Eihän varikset ees elä noin pitkään.
Varis elää enintään 17 vuoden ikäiseksi. (Wikipedia). Monet isot linnut elävät noin parikymmenvuotiaiksi.
Off topic: luulin että filippiinorouvat ovat hoikkia, nöyriä ja kuuliaisia. Mistähän tällaisen harhakäsityksen sain.