Naapurienne oudot tavat
Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.
Kommentit (3685)
Naapurissa asuu lääkäri, en tosin tätä tiennyt vasta kuin myöhemmin. Eikä tää nyt kyllä oo ees hassu juttu. Olin vasta muuttanut, loukkasin jalkani ja en pystynyt nousemaan ja kävelemään. Pyörin maassa tuskaisena. Naapuri seurasi noin 20 m päästä ja ei tullut kysymään tarvitsenko apua tms. Eikö se nyt ole taviksen tai kenen tahansa velvollisuus edes käydä kysymässä tarvitseeko apua. Ja tässä nyt oli kyseessä vielä lääkäri....
Naapurilla käy koko ajan kavereita tai jotain reppureissaajia olemassa yötä. En erityisemmin kyttää vaan kuulen kaiken kun niin huono eristys. Tulevat ja menevät ja mihin vuorokaudenaikaan tahansa ja levitetään vuodesohvaa yöllä lattiaa raapien. Itse olen tosi erakko niin on se mun mielestä outoa ja lisäksi kun olen päivätyössä niin se on outoa että heille on ihan normaalia kuuhata yöllä tuolla tavalla.
Miksi kyttäätte tuntemattomia. Naapurit ei kuulu teille. He vain joutuu asumaan teidän lähellä. Ihmetellään jokainen itseämme.
Vierailija kirjoitti:
Naapurilla käy koko ajan kavereita tai jotain reppureissaajia olemassa yötä. En erityisemmin kyttää vaan kuulen kaiken kun niin huono eristys. Tulevat ja menevät ja mihin vuorokaudenaikaan tahansa ja levitetään vuodesohvaa yöllä lattiaa raapien. Itse olen tosi erakko niin on se mun mielestä outoa ja lisäksi kun olen päivätyössä niin se on outoa että heille on ihan normaalia kuuhata yöllä tuolla tavalla.
prostituutio tai bb majoitus.
Vierailija kirjoitti:
Maalaiskokki kirjoitti:
Viereisen kämpän osti leskeksi jäänyt seitsenkymppinen maalaismuori. Tämä nainen on ihan hirveä kattiloiden ja pannujen kolisuttelija, tuntuu että seinän takana on joku kokkisota menossa! Talossa on muuten hyvä ääniyristys eikä häiriöitä ole, mutta jotenkin tämä asukki ei ymmärrä, että ei niitä pannuja tarvitse hellalle läimäyttää eikä kauhalla hakata - ja että tässä talossa on naapureita puolta kilometriä lähempänä...
Kuulin väitteen, jonka mukaan avainsana on maalais. He ovat asuneet omakotitaloissa ja naapureihin on ollut matkaa, joten kolistelu kuuluu arkeen. Ovia paiskotaan jne.
Minun mieheni on ovien paiskoja. Nykyisin omakotitalossa ei ole naapureille häiriöksi, mutta minulle on. Ovea sulkiessaan ei koskaan käännä kahvasta, vaan työntää aina väkisin voimalla kiinni. Myös ovea avatessaan onnistuu saamaan kamalan äänen.
Kävelee myös tömistellen.Minun naapurissani asuu nuori mies, joka hakkaa ovia samaan malliin kuin kirveellä puita takapöpelikössä. Hirvittävä meteli jopa pikkutunneilla. Naapuri arveli, että mies on maaseudun pimennosta kotoisin.
Minä harkitsen rikosta, kun kuuntelen naapurin aiheuttamaa melua...
Meidän talossa asuu iäkäs, fiksunoloinen pariskunta.
Se ärsyttää, että mies käy päivittäin tonkimassa paperinkeräysroskiksemme ja tutkii kirjeet jne. mielenkiinnoilla. Rouvansa on herttainen ja mietin usein, eikö häntä hävetä, kun mies tekee tuota. Itse olen pohtinut paperisilppurin ostoa ihan vain tuon yhden naapurin vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Se ärsyttää, että mies käy päivittäin tonkimassa paperinkeräysroskiksemme ja tutkii kirjeet jne. mielenkiinnoilla. Rouvansa on herttainen ja mietin usein, eikö häntä hävetä, kun mies tekee tuota. Itse olen pohtinut paperisilppurin ostoa ihan vain tuon yhden naapurin vuoksi.
Tän takia aina pidän huolen, että lehtikeräykseen ei mene mitään missä on mun nimi tai osoite. Lehdistä takasivut irti ja kirjeposti silputtuna sekajätteeseen.
Ei ole outo tapa mutta niin paljon kun autoja rakastankin niin naapurin ajelut kyllä herättää puolen kilometrin etäisyydeltä kaikki alueen asukit. Yöllä starttaa V12 koneen, ei revittele mutta vaan lähtee talonyhtiön parkkipaikalta, sitä ei käsitä millainen meteli siitä lähtee ennenkuin siihen herää itse :D
Naapuri peittelee autonrenkaita aurinkoisella säällä ties millä räteillä ja rievuilla. Ilmeisesti johtuu siitä, että auringon UV-säteily haurastuttaa renkaita.
Vierailija kirjoitti:
Voisi olla minun kirjoittamani, jos jätetään pois sanan”fiksunoloinen”. Yllätin kerran tämän pariskunnan miehen lukemassa kirjettä, johon ylettyäkseen hänen piti kaataa koko lähes tyhjä keräysroskis kyljelleen. Kysyin, eikö häntä hävetä ollenkaan, mihin hän vastasi ”ei”. Paperisilppuri hankittiin sen jälkeen meidän huusholliin.
Tämä sama pariskunta ei tyydy pelkkään paperinkeräyslaatikon penkomiseen, vaan joka jumalan kerta kun menen jätehuoneeseen, jompikumpi heistä (tai molemmat) on perse pystyssä kaivamassa jotain jätesäiliötä. Taidan ruveta piilottamaan partakoneenteriä sekajätepusseihini.
Lapsena asuin kerrostalolähiössä ylimmässä kerroksessa. Olin pikkuveljen kanssa kaksin kotona, olimme ala-asteikäisiä ja pompottelimme palloa koulun jälkeen keskellä iltapäivää. Alakerran viisikymppinen miesnaapuri tuli kännissä ovelle rähisemään kiroillen, että nyt se pallo pois. Kyllä pelästytti kiltin, pienen tytön. Olimme sitten veljen kanssa hipihiljaa, kunnes vanhemmat tulivat kotiin.
Erään kerran äiti oli kuullut kovia ääniä alakerrasta ja kurkkasi ovisilmään. Saman miehen vaimo oli tullut alakerrasta meidän kerrokseen ns. seiniä pitkin ja piilotellut siinä jonkin aikaa. Miehellä siis alkoholiongelmaa. Naista kävi sääliksi.
Kun naapurille on tulossa vieraita, kalustetaan kerrostalon rapputasanne matoilla, parilla keittiötuolilla, pienellä pöydällä, jalkalampulla ja sisätossutelineellä (voi kun tähän saisi kuvan upotettua). Vieraat otetaan vastaan rappukäytävässä, puetaan sisätossuihin, tarjotaan malja ja sitten he pääsevät sisälle. Onpa rapussa pidetty useita maljapuheitakin. Meidän muiden rapussa asuvien on syytä rajoittaa liikkumista, sillä perheen isäntä syyttää kyttäämisestä kun pujottelee kalustetulla porrastasanteella ja sattuu vahingossa vilkaisemaan sisälle koko kyläilyn ajan auki olevasta asunnon ovesta. Kengät jalassa ei tietysti saa astua rapuun laitetulle matolle.
Naapuri säilyttää pyörätuoliaan rappukäytävässä. Tuolissa on paksut pehmusteet joten on yhtä lailla riski tulipalon kannalta kuin lastenrattaat. Hänellä on myös sähköpyörätuoli joka onkin sitten asianmukaisesti ulkoiluvälinevarastossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun näitä lueskelee, niin jälleen kerran voi todeta, että on se vaan mukava asustella täällä maalla. Tielle matkaa parisataa metriä ja korkea aita edessä, sekä lähimpään naapuriin puolikilometriä matkaa, eikä näköyhteyttä sinnekään. Voin pihallani tehdä vaikka kärrynpyöriä alasti, eikä taatusti kukaan näe.
Se huono puoli siinä ainakin on, että kotisi on helppo ryöstää ja vaikka pahoinpidellä sut. Samaa ei käy tässä, vilkkaasti asutussa kerrostalo-alueella. Naapurini ovat myös hiljaisia.
Joo, tama onkin todellinen riski. :D
Ei noin saa tehdä että kalustetaan rappu vieraita varten matoilla ja huonekaluilla! :D Yleensä rapussa ei saa säilyttää mitään ylimääräistä siivouksen ja paloturvallisuuden takia. Otappa selvää mitä teidän talon säännöt sanoo.
Naapurissani, kerrostalon viereisessä rapussa
asui ketjupolttaja mies jolla oli jalkaproteesit.
Ihan mukava kaveri, kovasti olisi halunnut jutella, ja välillä vaihdettiinkin perus ilmoja pidellyt-keskustelut. Vähän creepy juttelu innokkuudellaan, mutta harmiton.
Jostain syystä keksi että tykkään pannukakusta, tai että haluaa sitä minulle valmistaa.
Olin siis parikymppinen sinkku, hän 50-60 vuotias.
Kiipesi silloin tällöin asuntoni ovelle, neljänteen kerrokseen -
hissitön talo, ja rappujen kapuamiseen huteranoloisilla proteeseilla meni oikeasti hältä varmaan 20 minuuttia.
Hän pudotti postiluukustani sisään napakasti pakatun paketin jossa sisällä pannukakkupala.
En uskaltanut syödä sitä, mutta huomasin roskiin heittäessäni että taikinassa oli isoja kananmunankuoren
paloja . Tätä tapahtui muutaman kerran, enkä oikein osannut suhtautua siihen.
Muutettuani toiselle paikkakunnalle oli kysellyt tutuiltani puhelinnumeroani, aivan kuin olisimme olleet paremmatkin kaverit.
En antanut lupaa antaa numearoani eteenpäin- yksipuolinen pannukakkukirjeenvaihto saisi jäädä tähän.
Kakarat huutaa trampoliinilla ku hullut monta tuntia putkeen eikä saa sanoa mitään :)
Naapurimme ovat ihan kivoja, mutta yksi juttu ihmetyttää. Jos heillä on jotain asiaa meille, esim. jättävät avaimen lähtiessään reissuun, he tulevat ovesta sisään soittamatta ovikelloa/koputtamatta.
Myös oman pihan rajat ovat ”hieman” häilyvä käsite.
Luulen, että tämä johtuu siitä, että naapurimme ovat maalta kotoisin, eivätkä ole yksinkertaisesti tottuneet pääkaupunkiseudun tiukkaan ”oma reviiri” -ajatteluun.
Muuten ovat ihan kohteliaita, ei valittamista.
Tappaa lammasta aina 22.30 jälkeen ja kolistelee läpi yön.
Se huono puoli siinä ainakin on, että kotisi on helppo ryöstää ja vaikka pahoinpidellä sut. Samaa ei käy tässä, vilkkaasti asutussa kerrostalo-alueella. Naapurini ovat myös hiljaisia.