Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurienne oudot tavat

Vierailija
21.02.2018 |

Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.

Kommentit (3685)

Vierailija
461/3685 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiotismia tai kateutta kieltää sähköauton lataaminen.

Vierailija
462/3685 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoavat kerran viikossa, kantavat ulos kaiken vuodevaatteita myöten tuulettumaan.

Laatavat sähköautoaan parkkipaikalla ( vaikka taloyhtiön säännöt sen kieltävät)

Idiotismia tai kateutta kieltää sähköauton lataaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/3685 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, joku yritti äsken tulla mun asuntoon sisään, koputteli ensin ja sitten kuulosti siltä kuin olisi työntänyt avainta lukkopesään. Oliko erehtynyt kerroksesta, mutta täällä on kyllä nimet ovissa... Toivottavasti ei ollut murtovaras tsekkaamassa paikkoja. Enkä avannut ovea koska oon yksin kotona ja ties mikä seko siellä on. Ja jos on avuntarvisija ja on hätä voi sanoa jotakin. Mulla ei ole edes ovisilmää, mikä on ärsyttävää.

Vierailija
464/3685 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hui, joku yritti äsken tulla mun asuntoon sisään, koputteli ensin ja sitten kuulosti siltä kuin olisi työntänyt avainta lukkopesään. Oliko erehtynyt kerroksesta, mutta täällä on kyllä nimet ovissa... Toivottavasti ei ollut murtovaras tsekkaamassa paikkoja. Enkä avannut ovea koska oon yksin kotona ja ties mikä seko siellä on. Ja jos on avuntarvisija ja on hätä voi sanoa jotakin. Mulla ei ole edes ovisilmää, mikä on ärsyttävää.

Jos tulee vielä laita puhelimesta /kajarista raivokasta koiranhaukuntaa ;)

Vierailija
465/3685 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä vinkki, pidän mielessä! Nyt on vähän ahdistunut olo, kasasin jopa tavaraa oven eteen jotta ehkä herään jos joku murtovaras tosiaan yrittää sisään.

Vierailija
466/3685 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se nyt ole outoa, että naapuri laittaa rasvankäryistä ruokaa (tyyliin karrelle paistettu kananmuna ja sipuliperunat). Mutta miksei se käytä liesituuletinta, kun sellainen yksiössään tasan varmasti on?

Kiva, kun nuo katkut leijailevat sakeina kylppäriini tarttuen tunkkaisina meikäläisen vastapestyihin pyyhkeisiin ja varsinkin hiuksiin - se siitä suihkunraikkaasta olosta :(

Vierailija
467/3685 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun luhtitalossa, keittiön ikkuna käytävän puolella. Naapurin lapset seistä toljottavat usein ikkunan takana tuijottamassa sisään. Täytyy olla tosi tylsä ja ankea elämä jos niin kovasti kiinnostaa kiinnostaa katsella kun naapurin täti tiskaa:D

Laita joku hirviönaamari salaa kasvoille (pidä siinä käden ulottuvilla) ja säikäytä ne :)

Minä tein kerran tuommoisen pelottelun. Me asuimme lasten kanssa omakotitalossamme maalla. Eräänä iltana, kun lapset jo nukkuivat, kuulin ulkoa ääniä. Tajusin heti, että joku kiersi taloa ja etsi ikkunaa, josta katsoa sisään, ehkäpä oveakin.

Noh, ovet olivat lukossa eikä minua pelottanut, otin taskulampun ja kävin nopeasti työhuoneen ikkunan luo. Kun askeleet olivat ikkunan kohdalla avasin verhoa sopivan hitaasti ja valaisin taskulampulla kasvojani alhaalta samalla irvistäen.

Naapurin isäntä sai melkein sydärin, häpeästä ja säikähdyksestä. Muuttivat pikapikaa pois. 😂

Kuolen nauruun! 😂 Juoksiko se pois vai miten reagoi? Puhuiko ikinä tapauksesta tai antoiko selitystä miksi oli ikkunan takana?

Vierailija
468/3685 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kerran kamalan paniikkikohtauksen, kun luulin että käytettynä ostamani kaappipakastimessa oli joku ihme vuoto tai oli syttymässä palamaan. Koko kämppä ja erityisesti keittiö haisi ihan karmeelle!

Töpseli äkkiä irti seinästä ja pakastinta parvekkeelle raahatessa päivittelin mielessäni, että onneksi oli kuitenkin palovaroittimet kunnossa, sammutuspeite hankittuna ja keittiön seinään kiinnitettynä enkä ollut ehtinyt mennä nukkumaan :-O! Hyvä tuuri kävi!

Kun sama toistui uudelleen, tein tarkempaa selvitystyötä ja tajusin että se karmea haju tuli ilmanvaihtokanavia pitkin ilmeisesti alapuolella asuvien kosovolaisten asunnosta. Kokkailivat varmaan jotain kansallisherkkujaan?

Hain pakastimen vähin äänin parvekkeelta pois ja jäin ihmettelemään, uppokeitettiinkö alakerrassa muovia ruokaöljyssä vai mistä mahtoi olla kyse :-)

Vierailija
469/3685 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamppaavat mattojaan tosi usein, välillä parikin kertaa viikossa? Eikä tietääkseni heillä ole lemmikkejä joista vaikka lähtisi karvaa. Ollaankin vitsailtu että mies lähtee purkamaan aina kiukkunsa mattoihin.

Vierailija
470/3685 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana asuin äitini kanssa parin vuoden ajan kaupungin vuokratalossa. Naapurissa asui juoppo nainen, joka oltaisin alkoi laulaa kavereittensa kanssa. Ei hän huonosti laulanut, mutta jo kahden ensimmäisen illan jälkeen alkoi väsyttää ja tympiä muuttumaton biisivalikoima, päihtyneen harras vakavuus millä lauluja vedettiin plus vibrato, millä biisejä elävöitettiin.

Vierailija
471/3685 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neuvokas nainen haukkuu itse, kyllä sitä koiraa on helppo matkia :)

Vierailija
472/3685 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurailen aidan takaa kirjoitti:

Meidän naapuri imuroi lintulaudan. Tämä toistuu ei nyt viikoittain, mutta useamman kerran vuodessa! Kyllä ihmettelin kun tämän ensikerran näin. Muutenkin ovat äärettömän pikkutarkkoja ja julkisivun on oltava kunnossa. Piha haravoidaan syksyllä lähes päivittäin ja viimeiset lehdet jotka ei omenapuusta meinaa tippua, niin emäntä hakkaa niitä irti haravalla puusta! 

Muistan tuijottaneeni omakotitalossa asuessani naapurin tätiä, joka pesi tarmokkaasti ulko-ovea ulkopuolelta. Talo oli ihan uusi. En tiedä olenko koskaan, missään pessyt ulko-ovea ulkopuolelta. Onko se yleistäkin?

Tämä on nyt vähän aiheen ulkopuolelta kun ei koske naapureita, mutta me kävimme viime sunnuntaina asuntoesittelyssä (okt), jossa olisi todellakin ollut tarpeen kuurata ulko-ovi ulkopuolelta. Talo oli muuten siistin näköinen ja hienosti sisustettu, mutta koko kämppä haisi aivan hirveälle "ulolle". Eli sille, mille märkä, ulkona ollut koira voi pahimmiltaan haista. Koiran olemassaolosta ei ollut mitään muuta merkkiä kuin se haju ja aivan vietävän pas**nen ulko-ovi. Se oli ihan musta ovenrivan alapuolelta, selvästi se haisulikoira oli pyrkinyt aikas monta kertaa sisälle ovea rappaamalla. Siinä oli stailaajalta unohtunut muutamia oleellisia juttuja. Vieläkin puistattaa kun ajattelen sitä lemua, hui.

Vierailija
473/3685 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme rivitalossa Vantaalla, ja naapurilla on jostakin syystä vessajäteastia terassilla. Ulkona ei voi kesällä olla kun se löyhkä on kuvoittava. En ole koskaan kuullut sieltä vessan vetämisen ääntä, epäilen että heillä on pönttö rikki tai vedet poikki.

Vierailija
474/3685 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo päivittäinen imurointi voi myös olla robotti-imuri.

Vierailija
475/3685 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä av:n paras ketju aikoihin! Tuon yhden teininä esiintyvän hullun kun saisi vielä bannattua ni olis hyvä.

Vierailija
476/3685 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mumisee aina itsekseen möreällä äänellä jotain pakonomaista kunnes joku kulkee ohi. Tällöin ääni vaihtuu kimeäksi ja toivottaa aina kulloistakin hyvää pyhäpäivää/uuttavuotta tms. ja ilmoittaa säätiedot, tyyliin: ”Nyt on kuusi astetta pakkasta!!!”.

Ja toinen naapuri soitti juuri eilen toisen naapurimme ovikelloa rapussa. Kun avasi oven, kysyi toinen tältä: ”Oisko sulla lainata kuutta euroo?” ja naapuri lainasi.

Vierailija
477/3685 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun omakotitalossa, mutta tässä on naapureita muutaman sadan metrin päässä. Joulun aikaan kun muutin tähän, postilaatikkooni tuli joulukortti jollekin muulle.

Kävin sitten kysymässä naapuriltani, tietääkö hän kenelle se olisi, osoite oli hiukan epäselvä, mutta epäilin että numero oli eri, kuin minun taloni. Sukunimi oli kylläkin sama kuin minulla. Naapuri oli aika outo, se ilme oli aivan kauhistunut, kun avasi oven, vältteli katsekontaktia, mumisi, vaihteli painoa jalalta toiselle, katseli kattoa jne. Selvästi halusi pois tilanteesta, joten jätin asian aika lyhyeen.

Kysyin toiselta naapurilta samaa asiaa, hän neuvoi missä kyseinen talo oli, muttei siellä ketään sen nimistä asunut, joten palautin postille ja kirjoitin kuoreen että on tullut väärään osoitteeseen. Kuori tuli takaisin muutaman päivän päästä, kirjoitin taas väärä osoite ja palautin, sitten ei enää tullut, mahtoikohan löytää perille.

Ihmettelen kyllä tuota ensimmäisen naapurin käytöstä, olen ihan tavallisen näköinen ja tavallisesti pukeutuva. Tätä naapuria ei silti koskaan näe missään, ulkona on juuri sen verran, että luo lumet. Kesällä sitten varmaan sen aikaa, että leikkaa nurmikon.

Vierailija
478/3685 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kerrostalokämppäni alapuolella on opiskelijaporukan vuokraama kolmio, jonka olkkariasujalla on ilmeisen vähän omaa rauhaa, koska vetäytyy parvekkeelle puhumaan tupakoinnin ohella intiimit yksityispuhelunsa. Vetää parvekkeen oven kiinni, ettei kämppikset kuule juttujaan, mut sen sijaan me partseilla samaan aikaan viihtyvät naapurit kuullaan KAIKKI jutut.

Olen kuullut että kämpän paskin huone eli olkkari on hänen vuokraosuuteensa, olen kuullut vanhempiensa vittumaisesta eroriidasta, olen kuullut ihastumisensa kämppäkaverinsa poikaystävään ja itkupuhelut entiselle poikaystävälle, jolle jäi yhteinen koira.

Vierailija
479/3685 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutetttiin jo pois, mutta entinen naapuri taloyhtiössämme leikkaa pihan nurmea saksilla. Ihan fiskarsin saksilla veteli menemään aina. Kaiket päivät istui pihalla ja leikkasi ruohoa saksilla. Ehkä tämä tasapainoa hänen opettajan työlleen peruskoulussa....

Vierailija
480/3685 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun omakotitalossa, mutta tässä on naapureita muutaman sadan metrin päässä. Joulun aikaan kun muutin tähän, postilaatikkooni tuli joulukortti jollekin muulle.

Kävin sitten kysymässä naapuriltani, tietääkö hän kenelle se olisi, osoite oli hiukan epäselvä, mutta epäilin että numero oli eri, kuin minun taloni. Sukunimi oli kylläkin sama kuin minulla. Naapuri oli aika outo, se ilme oli aivan kauhistunut, kun avasi oven, vältteli katsekontaktia, mumisi, vaihteli painoa jalalta toiselle, katseli kattoa jne. Selvästi halusi pois tilanteesta, joten jätin asian aika lyhyeen.

Kysyin toiselta naapurilta samaa asiaa, hän neuvoi missä kyseinen talo oli, muttei siellä ketään sen nimistä asunut, joten palautin postille ja kirjoitin kuoreen että on tullut väärään osoitteeseen. Kuori tuli takaisin muutaman päivän päästä, kirjoitin taas väärä osoite ja palautin, sitten ei enää tullut, mahtoikohan löytää perille.

Ihmettelen kyllä tuota ensimmäisen naapurin käytöstä, olen ihan tavallisen näköinen ja tavallisesti pukeutuva. Tätä naapuria ei silti koskaan näe missään, ulkona on juuri sen verran, että luo lumet. Kesällä sitten varmaan sen aikaa, että leikkaa nurmikon.

Meillä naapurissa lapseton outo pariskunta,varmaan n:10v aina kun tulin,töistä,kaupasta mistä tahansa ,naapurit hävisivät jonnekin,rakensivat kuistin talonsa päätyyn niin ettei sinne näe mistään.

Joku vuosi sitten rakennettiin autotalli mikä peittää näkymiä niille hyvin ja alkoivat olemaan pihalla joskus samaan aikaan kun meidän pihalla on joku.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi